Ga naar inhoud

Publieke laadpalen

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
7 hours ago, Liquid Li0n said:

In Nederland gaat het wel volledig fout...

Zo’n 90 procent van de nieuwbouwprojecten wordt bedreigd doordat de stroom in Utrecht op is. Wat heb je aan een duurzaam nieuwbouwhuis zonder stroom voor je warmtepomp en inductiekookplaat? Bouwen, bouwen, bouwen? Wethouder van Groen Links huize Lot van Hooijdonk geeft in de gemeenteraad aan dat netcongestie een serieus probleem is. In Utrecht is iedereen massaal aan de zonnepanelen gegaan en een elektrische auto gaan rijden omdat het moest van de overheid en nu is het net vol.

De wethouder houdt nog wel de mogelijkheid open om in geval van nood toch de laadpalen beschikbaar te houden, maar dan tegen een fors hoger tarief. Dat voelt dan toch weer vertrouwd, de auto als melkkoe.

https://www.autoblog.nl/nieuws/de-stroom-in-utrecht-is-op-laadpalen-moeten-uitgeschakeld-6857881?fbclid=IwAR1uDkNgS6nkQaSbRjHEIwQFc2sfoU8LzCwLGZHbTgIMXG8eHmHIsioU4Ow

En dan een half jaar geleden nog een operator zoeken om 1000 palen te installeren :lolz:

• Grappig 1
  • 1 maand later...
  • 1 maand later...
  • 2 weken later...
Geplaatst:

Het probleem in Utrecht gaan ze oplossen met bewezen technologie

In Nederland zijn we altijd heel trots op onze laadpaaldichtheid: je hoeft nooit heel ver te rijden voor wat verse kWh’tjes voor je elektrische auto. Maar de stroom voor al die EV moet ergens vandaan komen, en daar ligt nogal een uitdaging. Om ervoor te zorgen dat we straks niet bij kaarslicht met elkaar moeten converseren, maar gewoon hersenloos Netflix kunnen blijven kijken als beschaafde mensen, willen netbeheerders generatoren gaan neerzetten.

Netbeheerder Tennet vertelt aan RTL Nieuws dat ze voor 60 megawatt aan generatoren willen neerzetten in de provincie Utrecht. Als er teveel van het energienet gevraagd wordt, schieten deze aan. Deze staan dus niet de hele dag aan, maar ongeveer voor 800 uur per jaar. Ook is de oplossing tijdelijk, want in 2029 moet het energienet klaar zijn voor alle EV’s.

https://topgear.nl/autonieuws/laadpaal-diesel-utrecht/

• 2 weken later...
Geplaatst:

Heeft hier iemand een Radius Fleetpass EU REV? Ervaringen?

Dat zou de enige kaart zijn die ik krijg als ik een EV zou kiezen als volgende bedrijfswagen.

Geplaatst:

Ondergrondse parking in Knokke met 24 laadpalen. Uiteraard allemaal bezet.

parking-knokke-ondergronds.jpg

• Verdrietig 1
Geplaatst:

Ik hoop dat die 3e van rechts "summon" heeft om uit zijn parkeerplaats te rijden :D 

• Grappig 1
Geplaatst:
10 minuten geleden, ir_fuel zei:

Ik hoop dat die 3e van rechts "summon" heeft om uit zijn parkeerplaats te rijden :D 

5 minuten in een parking en je ziet wat gebeuren. Veel mensen kunnen niet parkeren

Geplaatst:
Op 21/7/2024 om 11:20, dragonfly zei:

parking-knokke-ondergronds.jpg

En allemaal ook in gebruik?

Geplaatst:
3 minuten geleden, d_s zei:

En allemaal ook in gebruik?

Irrelevante vraag want zelfs als dat niet het geval is, kan jij er niet laden  

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
Op 21/7/2024 om 11:20, dragonfly zei:

Ga jij met je zescilinder laden in zo'n parking of is het enkel om een plaatsje dicht bij de ingang te hebben? :D 

Geplaatst:
17 minuten geleden, Polygoon zei:

Ga jij met je zescilinder laden in zo'n parking of is het enkel om een plaatsje dicht bij de ingang te hebben? :D 

Batterij was leeg dus ik zou wel geladen hebben als er plaats was.

Geplaatst:
2 minuten geleden, dragonfly zei:

Batterij was leeg dus ik zou wel geladen hebben als er plaats was.

Die is leeg op elke rit van 100km ofzo, ga je dan telkens ter plaatse op zoek naar een laadpaal?
Das gvd meer gedoe dan een EV :D 

Geplaatst:
1 minuut geleden, Polygoon zei:

Die is leeg op elke rit van 100km ofzo, ga je dan telkens ter plaatse op zoek naar een laadpaal?

Dat is ook geen waar, als je de techniek zijn ding laat doen (aka: ik laat die lui-weg in de hybrid-stand staan), dan rij ik elektrisch tot 110 km/h, dan springt de verbrandingsmotor bij.  Als ik de 110 km woon-werk doe, dan heeft die nog ongeveer 20 van de 50 km batterij-autonomie over bij aankomst, wegens vooral autostrade).  

Geplaatst:
33 minuten geleden, Polygoon zei:

Neen, ik ga niet op zoek. Ik ging daar sowieso parkeren  

Geplaatst:
29 minuten geleden, ex-Mooseman zei:

Dat is ook geen waar, als je de techniek zijn ding laat doen (aka: ik laat die lui-weg in de hybrid-stand staan), dan rij ik elektrisch tot 110 km/h, dan springt de verbrandingsmotor bij.  Als ik de 110 km woon-werk doe, dan heeft die nog ongeveer 20 van de 50 km batterij-autonomie over bij aankomst, wegens vooral autostrade).  

Als ik de mijne laat doen is die leeg. Moet expliciet battery hold aanzetten om wat EV over te houden voor het stad.

Geplaatst:
56 minuten geleden, Polygoon zei:

In sommige parkings zijn de laadpaalplaatsen breder dan de gewone plaatsen.  En dan zet ik mij daar ook wel om te laden.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
32 minuten geleden, ex-Mooseman zei:

In hybride stand moet je toch heeel traag optrekken?

Als ik de mijne in Hybride laat staan en ik rij een beetje normaal dan spring de motor toch redelijk snel bij.

Ik rij ofwel op de full EV stand ofwel in sport individual. In de gewone hybride stand springt die teveel over van het ene naar het andere.

Geplaatst:

als je gewoon met het verkeer mee rijdt, springt de benzinemotor zelden bij.  Maar misschien is mijn rijstijl meer bezadigd dan de jouwe :D?

Ik gebruik de 'sport'-standen zelden of nooit.

Geplaatst:
29 minuten geleden, dragonfly zei:

Als ik de mijne laat doen is die leeg. Moet expliciet battery hold aanzetten om wat EV over te houden voor het stad.

Als je de BMW navi gebruikt dan weet hij dat je in een stad gaat rijden, en dan zal hij lading overhouden om dat te kunnen doen ook.

*start waze op*

• Vind ik leuk 1
  • Grappig 1
Geplaatst:
29 minuten geleden, kefkie zei:

In hybride stand moet je toch heeel traag optrekken?

Als ik de mijne in Hybride laat staan en ik rij een beetje normaal dan spring de motor toch redelijk snel bij.

Ik rij ofwel op de full EV stand ofwel in sport individual. In de gewone hybride stand springt die teveel over van het ene naar het andere.

Neen, benzinemotor springt pas aan bij volgas.

Geplaatst:

In de PHEV waar ik regelmatig mee rij zit er een soort weerstand in het gaspedaal dat de grens vormt tussen EV en ICE (zolang voldoende lading natuurlijk). Dacht dat ze dat allemaal hadden?

Geplaatst:
2 hours ago, Polygoon said:

Je kan ook stellen dat een PHEV daar niks te zoeken heeft, want dat is luxe, en bij een EV kan dat het verschil maken tussen wel of niet thuis geraken.

• Thanks Friendly 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid