Ga naar inhoud

Publieke laadpalen


Goesting

Aanbevolen berichten

1 uur terug, ir_fuel zei:

En dat is exact wat er gaat gebeuren en binnen een jaar of 2-3 timmeren ze dat dicht.

Als er kan misbruik van gemaakt worden zal er misbruik van gemaakt worden, en zo overdreven dat ze moeten ingrijpen.

Klopt.

Zeer benieuwd hoe dat gaat evolueren. Mijn tarief is sowieso marktconform dus ik zie geen problemen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Polygoon zei:

Er is nog geen kader voor momenteel. Als je natuurlijk 5 euro per kWh gaat vragen gaat het niet lang duren. 

 

5 uren geleden, ir_fuel zei:

En dat is exact wat er gaat gebeuren en binnen een jaar of 2-3 timmeren ze dat dicht.

Als er kan misbruik van gemaakt worden zal er misbruik van gemaakt worden, en zo overdreven dat ze moeten ingrijpen.

Mobiflow lijkt dat alvast niet toe te laten er zijn maxima in het platform. Geen idee of die enige regelgeving volgen daarvoor.

Mijn prijs is niet de laagste maar ook niet de hoogste hier in het dorp en voor de laadkaart van mijn vrouw haar werk ga ik dat voor die kaart specifiek naar beneden zetten. Een paar centiemen boven de VREG is nu niks dat ergens gaat opgemerkt worden, dat heb je aan elke publieke laadpaal.

Is net als bij een tankkaart een model dat daarop draait om de outliers er uit te halen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net op de parking van de Colruyt de wagen 10 minuten ingestoken. 
60kW lader die 0,67 cent per kWh vraagt. Handig voor zij die niet thuis kunnen laden en/of bijna leeg zijn tijdens het winkelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden, Polygoon zei:

Net op de parking van de Colruyt de wagen 10 minuten ingestoken. 
60kW lader die 0,67 cent per kWh vraagt. Handig voor zij die niet thuis kunnen laden en/of bijna leeg zijn tijdens het winkelen.

werken die laadpalen als de winkel gesloten is? Vaak bij een gesloten winkel kan je zelfs niet op de parking komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Liquid Li0n zei:

werken die laadpalen als de winkel gesloten is? Vaak bij een gesloten winkel kan je zelfs niet op de parking komen.

Geen idee, ik moet niet in de Colruyt zijn als die gesloten is hé :D 
Parking van deze is wel toegankelijk buiten openingsuren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden, Polygoon zei:

Geen idee, ik moet niet in de Colruyt zijn als die gesloten is hé :D 
Parking van deze is wel toegankelijk buiten openingsuren.

Mijn Colruyt niet, er staan 10 laadpalen maar na de uren is dat afgesloten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 6/12/2023 om 13:58, ir_fuel zei:

Sowieso ben je zot als je niks beter te doen hebt dan elke dag Roeselare-Brussel te rijden in spitsverkeer.

Gekke wereld inderdaad waarin 400m stappen het grote probleem lijkt terwijl ze meer dan een uur nodig heeft om te pendelen

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Asserti zei:

Gekke wereld inderdaad waarin 400m stappen het grote probleem lijkt terwijl ze meer dan een uur nodig heeft om te pendelen

Ik denk dat het probleem eerder de grootte van de batterij is, meer dan al de andere opgenoemde zaken :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 11/12/2023 om 12:32, dragonfly zei:

Mijn Colruyt niet, er staan 10 laadpalen maar na de uren is dat afgesloten

Welke is dat?

 

Delhaize, gaat trouwens ook laadpalen plaatsen, welke bereikbaar zijn. Ook op afgesloten parkings, desnoods met een code zoals bij sommige Tesla sc. ( daar heb je soms ook een code nodig, om de parking van hotel op te rijden)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij is er iets mis met m’n laad kaart. Al twee keer geladen in een interparking: eentje privaat en eentje openbaar. Telkens niet op m’n laad kaart gekomen :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, Polygoon zei:

Volgens mij is er iets mis met m’n laad kaart. Al twee keer geladen in een interparking: eentje privaat en eentje openbaar. Telkens niet op m’n laad kaart gekomen :D 

Zal misschien kwartaalafrekening zijn. De publieke laadbeurten op mijn paal rekent Mobiflow ook maar om het kwartaal af naar mij toe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, josenjef zei:

Zal misschien kwartaalafrekening zijn. De publieke laadbeurten op mijn paal rekent Mobiflow ook maar om het kwartaal af naar mij toe.

Zelfde hier voor Mobiflow maar die staan al wel geregistreerd op mijn kaart. Dat is bij de bovenstaande niet het geval. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, Polygoon zei:

Volgens mij is er iets mis met m’n laad kaart. Al twee keer geladen in een interparking: eentje privaat en eentje openbaar. Telkens niet op m’n laad kaart gekomen :D 

shellrecharge kon bij mij soms ook 2weken duren vooraleer ze zichtbaar is op de app.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, tuscani zei:

shellrecharge kon bij mij soms ook 2weken duren vooraleer ze zichtbaar is op de app.

Die van de “privaat” parking, enkel voor abonnees, is al van een laadkaart die geblokkeerd is. Voor deze zal ik het in t oog houden. 

Volgens mij was dit gewoon allego wat elders wel netjes tevoorschijn kwam. 

Nu, ik ga niet klagen 🙂 

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden, Speedhunter zei:

Bij mijn EDI kaart zijn de laadsessies meteen zichtbaar. De afrekening ervan kan nog even duren. 

Bij mijn kaart, voor de andere punten, ook. Gratis laden dus :D 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden, Polygoon zei:

Bij mijn kaart, voor de andere punten, ook. Gratis laden dus :D 

Of de laadbeurt is nog bezig. :D

ik heb met de q7 eens een afrekening gekregen van 3dagen. Lader vond dat ik er nog steeds stond. :lolz: gelukkig telefonisch kunnen rechtzetten.  :D

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik heb wel al gemerkt dat het de laaspas provider is die de starting fee aanrekent. De laadpaal die ik in beheer heb rekent ook een starting fee aan ondanks dat ik dat niet heb ingesteld. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had gisteren de eerste plaats waar de laadkaart van mijn werk niet aanvaard werd.

Shell recharge aan de Carrefour in Hasselt. Voor t eerst mijn backup privé Shell badge moeten gebruiken.

aangepast door Joske
Link naar reactie
Delen op andere sites

De 150kW palen hier achter de hoek waren voorheen Shell en BC only. Nu nemen ze ook andere laadkaarten aan. 

Bij deze temperaturen, zonder preconditioning van de batterij, maar 32kWh gehaald na een ritje van 400 meter. Ik kan enkel de pre entry climate aanzetten maar dat heeft volgens mij geen invloed op de batterij. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid