Polygoon 12.315 Geplaatst: 16 januari Delen Geplaatst: 16 januari FastNed breidt uit naar Spanje: https://www.tijd.be/markten-live/live-blog/beurzen-in-het-rood-goldman-sachs-trekt-hoger/10519524.html?_sp_ses=94589dd8-5789-4a8c-a2f0-81c15e9819ff#!842354 Quote De laadpalenspecialist Fastned FAST1,06% boekte een omzet van 19,2 miljoen euro in het vierde kwartaal van 2023. Dat is 44 procent meer dan een jaar eerder. Het groeibedrijf beschikt nu over bijna 300 operationele laadstations. 'Fastned bewijst stilaan dat zijn economisch model werkt en dat het op ebitda-niveau winstgevend kan zijn', zegt analist Joren Van Aken van Degroof Petercam. 'Het belangrijkste aandachtspunt is nu de schaalbaarheid. De laadpalenmarkt is er een waar schaal cruciaal is en het principe van 'eten of gegeten worden' toepassing vindt.' Het belangrijkste aandachtspunt is nu de schaalbaarheid. De laadpalenmarkt is er een waar schaal cruciaal is en het principe van 'eten of gegeten worden' toepassing vindt. Joren Van Aken Analist Degroof Petercam De laadpalenspecialist heeft nu 432 locaties vastgeklikt waar het zijn laadstations kan bouwen. 'Maar het orderboek van Fastned is al enige tijd aan het afnemen en het aantal nieuwe locaties per jaar ligt onder het niveau dat nodig is om de eigen doelstelling van 1.000 stations tegen 2030 te bereiken', weet Van Aken. De analist stelt dat een groeiversnelling nodig is, ofwel door meer aanbestedingen te winnen, ofwel door samen te werken met een partner. In de marge van de kwartaalupdate meldde Fastned dat het zijn eerste laadpalen in Spanje zal bouwen, waardoor het bedrijf nu actief is in negen landen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.997 Geplaatst: 16 januari Delen Geplaatst: 16 januari 13 minutes ago, Polygoon said: FAST1,06% boekte een omzet van 19,2 miljoen euro in het vierde kwartaal van 2023. Dat is 44 procent meer dan een jaar eerder. Ja. En nu winst/verlies? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Polygoon 12.315 Geplaatst: 16 januari Delen Geplaatst: 16 januari 2 minuten geleden, ir_fuel zei: Ja. En nu winst/verlies? 22 miljoen verlies in 2022. Maar dat was niet de insteek van die post. FastNed gaat dus ook in Spanje palen exploiteren Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gewoon ik 6.707 Geplaatst: 16 januari Delen Geplaatst: 16 januari 2 uren geleden, ir_fuel zei: Ja. En nu winst/verlies? Volgende week een oproep tot investeerders. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
flupke73 9.396 Geplaatst: 17 januari Delen Geplaatst: 17 januari 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Polygoon 12.315 Geplaatst: 18 januari Delen Geplaatst: 18 januari Op 16/1/2024 om 19:17, gewoon ik zei: Volgende week een oproep tot investeerders. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Polygoon 12.315 Geplaatst: 21 januari Delen Geplaatst: 21 januari Sommige laadpalen lijken wel enkel gemaakt voor auto’s met tankklep langs een bepaalde kant. Zoals hier bij Colruyt. Ik kan me enkel op de plaats zetten waar ik sta, voor de 60kW lader. Dat maakt dat ik OOK een plaats bezet van de 11kW lader ernaast Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
d_s 2.979 Geplaatst: 21 januari Delen Geplaatst: 21 januari 45 minuten geleden, Polygoon zei: Sommige laadpalen lijken wel enkel gemaakt voor auto’s met tankklep langs een bepaalde kant. Zoals hier bij Colruyt. Ik kan me enkel op de plaats zetten waar ik sta, voor de 60kW lader. Dat maakt dat ik OOK een plaats bezet van de 11kW lader ernaast Je wilt eigenlijk zeggen dat je laadkabel te kort is Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Polygoon 12.315 Geplaatst: 21 januari Delen Geplaatst: 21 januari 3 minuten geleden, d_s zei: Je wilt eigenlijk zeggen dat je laadkabel te kort is CCS2 laders hebben een eigen laadkabel. Dat is DC hé 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
d_s 2.979 Geplaatst: 22 januari Delen Geplaatst: 22 januari 13 uren geleden, Polygoon zei: CCS2 laders hebben een eigen laadkabel. Dat is DC hé Ik was al eerst aan het kijken of ik geen vaste kabels zag hangen voor ik het postte Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Speedhunter 4.215 Geplaatst: 22 januari Delen Geplaatst: 22 januari Er zou idd wat meer uniformiteit moeten inzitten, bij alle fabrikanten. Maar zelfs bij het klassieke tankklepje lukt dit niet. Nu komt daar nog eens de neus bij naast de andere mogelijkheden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Polygoon 12.315 Geplaatst: 22 januari Delen Geplaatst: 22 januari De combinatie van Vlaamse subsidies met een grote investeringsdrang zorgt voor een ongeziene laadpalenspurt, sneller dan de groei van elektrische wagens. De Tijd toont waar alle stopcontacten staan, van de kleinste gemeente tot de grootste stad. https://multimedia.tijd.be/laadpalen2024/ Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jan.van.gent 3.719 Geplaatst: 8 februari Delen Geplaatst: 8 februari Bestaan er eigenlijk al hotels, met destination chargers die je kunt reserveren? Ik moet voor mijn werk soms eens naar onze site in Colmar. Normaal vertrek ik dan de zondag avond, na de kindjes in bed gestoken te hebben, tegen 20.30 ofzo, en rij ik door tot in het zuiden van Luxembourg om daar in een hotel in de buurt van de autostrade te overnachten. Volgende ochtend doe ik dan de resterende afstand naar Colmar. Zo heb ik zondag avond alle files vermeden rond Brussel en Luxembourg die ik anders zou hebben als ik maandag ochtend pas zou vertrekken. Idealiter vertrek ik thuis met volle batterij, en geraak ik dus in Luxembourg zonder laadstop, en laad ik de Y op 's nachts tijdens mijn overnachting. Maar ik kom daar dus pas toe vrij laat op de avond, en heb dus schrik dat de publieke laadpalen vlak bij het hotel allemaal in gebruik gaan zijn. Idealiter zou ik dus een kamer willen reserveren in een hotel, maar ook een laadplek inclusief... Maar hoe zoek je daar op. https://www.sleepercharger.com/ is een stap in de juiste richting, maar dat lijken gewoon steeds laadpalen op de parking van het hotel of publieke laadpalen in de buurt, zonder reservatie opties... Niet direct wat ik dus zoek. Het zou dwaas zijn om 's nachts niet te kunnen laden, en dan de volgende ochtend direct al een hele tijd te verliezen met laden aan de eerste snellader... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jan.van.gent 3.719 Geplaatst: 8 februari Delen Geplaatst: 8 februari In de VS kan het blijkbaar wel via de site https://www.stayncharge.com/ Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bud wijzer 188 Geplaatst: 8 februari Delen Geplaatst: 8 februari Daar zoek ik zelf ook al een tijdje naar maar moeilijk te vinden idd. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.997 Geplaatst: 8 februari Delen Geplaatst: 8 februari Dat bestaat volgens mij idd niet. Zelfs het reserveren van een parkeerplaats is op veel plaatsen niet evident. In theorie laten ze dat dan toe, tot je laat aankomt en je beseft dat er nergens nog plaats is. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Joske 693 Geplaatst: 8 februari Delen Geplaatst: 8 februari Denk dat het probleem is dat de meeste palen geen eigendom zijn van de hotels. Als gij ne paal gaat reserveren, hoe gaan ze dat praktisch doen? Paal vrij houden tot gij er zijt en inkomsten mislopen? Of een uur voor gij hem gereserveerd hebt staat er nog iemand? Gaan ze die dan moeten wegjagen omdat gij uwen auto wilt laden? Zoiets gaat er nooit komen vrees ik. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.997 Geplaatst: 8 februari Delen Geplaatst: 8 februari 1 minute ago, Joske said: Denk dat het probleem is dat de meeste palen geen eigendom zijn van de hotels. Als gij ne paal gaat reserveren, hoe gaan ze dat praktisch doen? Paal vrij houden tot gij er zijt en inkomsten mislopen? Die palen staan meestal wel aan parkeerplaatsen die van het hotel zijn. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Challazer 3.542 Geplaatst: 8 februari Delen Geplaatst: 8 februari 7 minuten geleden, ir_fuel zei: Dat bestaat volgens mij idd niet. Zelfs het reserveren van een parkeerplaats is op veel plaatsen niet evident. In theorie laten ze dat dan toe, tot je laat aankomt en je beseft dat er nergens nog plaats is. Zolang mensen zo lomp zijn om in een verboden te parkeren zone te gaan staan of voor een garagepoort gaat dat praktisch niet lukken. Tenzij je een slagboom voor een aparte laadparking gaat zetten en dan zo de plekken laat reserveren. Maar dan zit je met het probleem dat die palen niet opbrengen als de plekken niet gereserveerd zijn... 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Joske 693 Geplaatst: 8 februari Delen Geplaatst: 8 februari Zojuist, ir_fuel zei: Die palen staan meestal wel aan parkeerplaatsen die van het hotel zijn. Maar worden ze ook uitgebaat door t hotel, of is dit uitbesteed aan een of andere laadpaaloperator? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.997 Geplaatst: 8 februari Delen Geplaatst: 8 februari Just now, Challazer said: Zolang mensen zo lomp zijn om in een verboden te parkeren zone te gaan staan of voor een garagepoort gaat dat praktisch niet lukken. Tenzij je een slagboom voor een aparte laadparking gaat zetten en dan zo de plekken laat reserveren. Maar dan zit je met het probleem dat die palen niet opbrengen als de plekken niet gereserveerd zijn... Je kan dat wel anders aanpakken he. Je kan bv wel toelaten dat iemand een laadpaal/parkeerplaats reserveert, maar dat moet minstens X dagen op voorhand ofzo. Dan zet je daar gewoon een paar kegels op tijd en stond. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jan.van.gent 3.719 Geplaatst: 8 februari Delen Geplaatst: 8 februari Zoiets kan toch perfect geautomatiseerd worden ook? Slagboom/wegzakkend paaltje/... Om te beginnen kan je het zelfs simpel houden, zoiets, met een cijferslot, cijfercombinatie krijg je dan doorgestuurd bij je reservatie. Stel dat je een hotel hebt kort langs de snelweg, en dus veel business transit reizigers hebt. Dan ga je volgens mij makkelijk tientallen euro's extra kunnen vragen voor een kamer reservatie MET gegarandeerde laadplek. En ik heb het hier niet over snelladers, maar gewone 11 kW AC laders. Die kan een hotel makkelijk zelf installeren/uitbaten. Dat is geen gignatisch investering zoals snelladers. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jan.van.gent 3.719 Geplaatst: 8 februari Delen Geplaatst: 8 februari 30 minuten geleden, Challazer zei: Maar dan zit je met het probleem dat die palen niet opbrengen als de plekken niet gereserveerd zijn... Als ze niet gereserveerd zijn, kan je altijd die parkeer blokkage weghalen (hetzij automatisch, hetzij manueel afhankelijk van hoeveel je wilt investeren/automatiseren). En voor de reservatie vraag je extra €'s, zodat je geen inkomsten misloopt met de uren dat de laadplek dan gereserveerd is. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.997 Geplaatst: 8 februari Delen Geplaatst: 8 februari 2 minutes ago, jan.van.gent said: Zoiets kan toch perfect geautomatiseerd worden ook? Slagboom/wegzakkend paaltje/... Om te beginnen kan je het zelfs simpel houden, zoiets, met een cijferslot, cijfercombinatie krijg je dan doorgestuurd bij je reservatie. Zoals ik ergens anders al schreef: kunnen =/= willen. Als dat geen klant extra oplevert, boeie Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jan.van.gent 3.719 Geplaatst: 8 februari Delen Geplaatst: 8 februari 4 minuten geleden, ir_fuel zei: Zoals ik ergens anders al schreef: kunnen =/= willen. Als dat geen klant extra oplevert, boeie Wel, ik ben er specifiek naar op zoek, en ik ben niet de enige neem ik aan die zoiets wel handig zou vinden, dat als je op (business) travel bent, je wagen gegarandeerd kunt laten volladen 's nachts, ipv de volgende ochtend direct kunt staan schilderen aan een snellader. Stel dat ze daar €50 voor zouden vragen, zonder de laadkosten zelf, ik doe het direct. En het mag eender waar liggen, liefst dichtbij de autostrade in deze regio. Eender welk hotel zou mij (en de rest van onze R&D afdeling die dikwijls naar onze R&D afdeling in Colmar moet) dan als klant winnen, boven de concurrentie. Sterker zelf, als ik niet gegarandeerd kan laden 's nachts, ga ik zelfs geen ontbij betalen in dat hotel en er op rekenen dat ik toch vrij snel zal moeten gaan snelladen en dus beter kan ontbijten aan een tankstation... Dus minder inkomsten voor het hotel, ipv net meer Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.