Ga naar inhoud

2022 Morgan Super 3


#166

Aanbevolen berichten

22 uren geleden, ir_fuel zei:

Als ik iets thuis moet verkopen gaat dat als volgt:

"Ik heb net .... besteld"

"Ah? En wat is dat"

*toont*

 

Einde.

Zoals anders dus 😅, voor dik €50.000,00- weet ik niet of dat goed komt. 

aangepast door wiely
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, Rabbit zei:

Effe 50k dokken en hopen dat het goed gaat zijn 🤣

Wat zou er kunnen tegenvallen? Allez, ik bedoel wat verwacht je van een 3wieler zonder ruit? Dat is zo basic dat ze daar niets verkeerd aan kunnen doen denk ik.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

30 minuten geleden, Rabbit zei:

Effe 50k dokken en hopen dat het goed gaat zijn 🤣

Als je opzoek bent naar 'goed', dan zal dit denk ik tegen vallen. Als je opzoek bent naar beleving, dan zal dit top zijn. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk t wel. De vorige was al een dag en een nacht op een oud / nieuw chassis. Denk dat de nieuwe een stuk volwassener is.

In elk geval, qua fun factor / bang for buck kan je gewoon niet missen. Er is een reden waarom ik al aan m’n tweede zit 🙂

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

en Philippe Menage vond het echt geweldig, we moesten hem er bijna uit sleuren, die man had een smile van Visé tot in Malvern

foto stond een jaar later nog op zijn computerscherm als achtergrond

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zal aan mij liggen maar dit is het voor mij toch niet. Het lijkt me alsof het mechanische; het rudimentaire van een Morgan er wat uit is. En wat die brancard op de flank doet heb ik helemaal niet begrepen.

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

34 minuten geleden, Simoni zei:

Het zal aan mij liggen maar dit is het voor mij toch niet. Het lijkt me alsof het mechanische; het rudimentaire van een Morgan er wat uit is. En wat die brancard op de flank doet heb ik helemaal niet begrepen.

Het extreme en pure is er zeker een stuk af. Maar net daarom zal die het wss wel beter doen dan de vorige. Zelf ook meer fan van de vorige. 

De neus met het dikke blok is echt wel vetter dan die neus met de alu stukken die toch stylistisch wat geknutselder overkomen. 

morgan_super_3-21.jpg

119375x.jpg?imwidth=760&imheight=500

Ook de lijn naar achteren toe is (voor mij) knapper bij de oude. Eerst en vooral heb je die radiatoren niet, waardoor de lijn heel puur is, van voor tot helemaal achteraan. Daarnaast is de nieuwe achteraan meer 'badkuip', door de afschuining. De oude blijft de lijn helemaal verticaal, wat veel meer oldschool, puurder, minder gestyleerd. En daardoor zat het achterwiel bij de oude meer weggestoken, waardoor de achterkant meer een zwevend effect heeft, terwijl de nieuwe zijn 'geheim' veel meer bloot geeft. 

Het zorgt er ook voor dat je vanuit bepaalde hoeken het gevoel hebt dat je naar een bootje kijkt dat in de verkeerde richting vaart. 

morgan-super-3-2022-970-20.jpg 

En uiteraard waren de uitlaten van de oude super cool :inlove: Dat heeft de nieuwe niet meer... Ook de sound zal helemaal anders zijn. Een driepitter 1.5 (die wss een stukje hoogtoeriger zal zijn) tov een S&S 2 liter Patato-Thompethie V-Twin. 

Ik blijf erbij, als ze dan toch het blok van het front weghaalden, dan hadden ze voor de 1.8 zescilinder boxer moeten gaan van de Honda Goldwing. Sublieme sound, kon je langs beide kanten drie uitlaatspruitstukken uit de neus laten komen en opnieuw via een dikke uitlaatbuis naar achter laten lopen, had je opnieuw een laagtoerig koppelblok en bakken bakken karakter. En vooral een van de meest zalige soundtracks die je op dit moment kan kopen (samen met de K1600). 

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Tjeu said:

Ik blijf erbij, als ze dan toch het blok van het front weghaalden, dan hadden ze voor de 1.8 zescilinder boxer moeten gaan van de Honda Goldwing. Sublieme sound, kon je langs beide kanten drie uitlaatspruitstukken uit de neus laten komen en opnieuw via een dikke uitlaatbuis naar achter laten lopen, had je opnieuw een laagtoerig koppelblok en bakken bakken karakter. En vooral een van de meest zalige soundtracks die je op dit moment kan kopen (samen met de K1600). 

Ze hebben naar motoren van motoren (he he he he) gekeken, maar t was blijkbaar te veel gedoe, oa omwille van de versnellingsbak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Tjeu said:

Het extreme en pure is er zeker een stuk af. Maar net daarom zal die het wss wel beter doen dan de vorige.

Hangt van je definitie van "extreem" af natuurlijk.

Je blijft wel in een open badkuip zitten, blootgesteld aan de elementen. Ok, nu kan je een windschermpje erop krijgen, aja en ze hebben de spatborden aangepast dat je bij het pakken van een scherpe bocht in het nat niet meer onder de smurrie wordt gegooid :lol: 

In vergelijking met dit blijft een Lotus Exige een luxe-kar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, ir_fuel zei:

Ze hebben naar motoren van motoren (he he he he) gekeken, maar t was blijkbaar te veel gedoe, oa omwille van de versnellingsbak.

Geïntegreerde versnellingsbakken is enkel een probleem met motormotoren die dwars in het frame liggen. Motormotoren die overlangsliggen, hebben meestal een afzonderlijke versnellingsbak. Zo ook de Goldwing (net als Guzzi's, alle Boxers van BMW,...), dus die vogel gaat niet op. Is marketing praat om te zeggen "de 1.5 was goedkoper". 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, Simoni said:

En wat die brancard op de flank doet heb ik helemaal niet begrepen.

Ik denk dat dit de "simpelste" oplossing was om de radiatoren te verbergen en de rest van de "badkuip" vorm te behouden. Anders hadden ze de smoel vooraan gans moeten open trekken om dat allemaal te doen passen. 

Maar idd, het doet een beetje "oei we zijn iets vergeten" aan, en al helemaal als je die dingen in een andere kleur zou steken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, Tjeu said:

Geïntegreerde versnellingsbakken is enkel een probleem met motormotoren die dwars in het frame liggen. Motormotoren die overlangsliggen, hebben meestal een afzonderlijke versnellingsbak. Zo ook de Goldwing (net als Guzzi's, alle Boxers van BMW,...), dus die vogel gaat niet op. Is marketing praat om te zeggen "de 1.5 was goedkoper". 

Je moet de motor natuurlijk nog kunnen kopen ook. Dat Ford blok dat ze nu hebben zal iets makkelijker leverbaar zijn vermoed ik dan blokken uit Japan halen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, ir_fuel zei:

Ik denk dat dit de "simpelste" oplossing was om de radiatoren te verbergen en de rest van de "badkuip" vorm te behouden. Anders hadden ze de smoel vooraan gans moeten open trekken om dat allemaal te doen passen. 

Maar idd, het doet een beetje "oei we zijn iets vergeten" aan, en al helemaal als je die dingen in een andere kleur zou steken.

Ze hadden die radiator er toch vanvoor op kunnen zetten en de chrome boog van de oude behouden? Pure Sang gewijs: 

bugatti-type-35-25-1200x628.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen idee hoe groot die dingen in de nieuwe zijn. Ik ga er vanuit dat ze daar bij Morgan wat langer over nagedacht hebben dan wij 😄 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, ir_fuel zei:

Geen idee hoe groot die dingen in de nieuwe zijn. Ik ga er vanuit dat ze daar bij Morgan wat langer over nagedacht hebben dan wij 😄 

Besluit blijft (voor mij) wel dat ze er beter nog wat langer over nagedacht hadden tot er een betere oplossing was. Met een netter front en een origineler blok. 

Zowat iedereen kan een Ford blok in een krat kopen (net als een Busa-blok). Iets exclusiever/exotischer mocht wel, gezien het prijskaartje. Een S&S blok is eveneens iets wat je gewoon in krat kan kopen, maar het was wel exotischer, gezien het aantal voertuigen met 2 liter V-twin nogal uitzonderlijk is. Een voertuig met een driepitter is dat niet (meer). 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid