Ga naar inhoud

2022 Morgan Super 3


#166

Aanbevolen berichten

9 hours ago, gTa said:

Ik dacht dat ze allemaal zwarte wielen hadden. Onderste foto (die jij eerst postte) vind ik dik te pruimen, wielkleur.
De bovenste 3 foto's lijken zwarte velgen te tonen, dat vind ik te donker.

Zwarte velgen bestaan enkel in gloss op de Super 3.

Wat je dus ziet is "Graphite Satin Metallic"

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, ir_fuel zei:

Zwarte velgen bestaan enkel in gloss op de Super 3.

Wat je dus ziet is "Graphite Satin Metallic"

Mijn goesting in de klaren. :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Je wordt trouwens potdoof in dat ding van de wind. Een beetje hetzelfde probleem als met een gekuipte moto. De wind op die lage schermen wordt samengedrukt en tegen je hoofd gegooid, met als gevolg een hoop herrie op je oren. Aan 120 is dat niet vol te houden zonder gehoorbescherming (en lager eigenlijk ook niet voor lange tijd, tenzij je nooit boven de 60 km/h komt).

Ik vraag me eigenlijk af of het niet beter is van gewoon geen windscherm te hebben. Het is niet alsof de wind over je hoofd wordt geduwd dankzij dat ding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zonder raampje zal je dan wel gezichtsbescherming op moeten zetten (vliegbril) voor de vliegjes. Dat kan aankomen... 

Een vraag uit onwetendheid; waarom dit verkiezen boven een Caterham? Charme? Of is dit echt leuker om mee te rijden? Een Caterham lijkt me zelf nog net iets praktischer (en veiliger, je hebt tenminste een hoofdsteun)? En lijkt me ook even puur? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minutes ago, Tjeu said:

Zonder raampje zal je dan wel gezichtsbescherming op moeten zetten (vliegbril) voor de vliegjes. Dat kan aankomen... 

Met raampje ook hoor (IMO).

4 minutes ago, Tjeu said:

Een vraag uit onwetendheid; waarom dit verkiezen boven een Caterham? Charme? Of is dit echt leuker om mee te rijden? Een Caterham lijkt me zelf nog net iets praktischer (en veiliger, je hebt tenminste een hoofdsteun)? En lijkt me ook even puur? 

Dat is appelen met peren vergelijken. 3 wielen tov 4. Dat rijdt gans anders.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minutes ago, tuscani said:

Voel je dat eigenlijk overhellen? of ligt dat zo stabiel als 4 wielen?

(bij het instappen bv, en ook tijdens het rijden)

Je stapt in in het midden he. Moest dat daar overhellen zou je gewoon scheef zitten :D 

"Stabiel" is niet het juiste woord voor dat ding, maar dan vooral qua rechtuitstabiliteit. Voor de rest merk je daar niet zo veel van (ben nu ook niet het zwijn ermee gaan uithangen, daar is daar geen plaats voor).

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, ir_fuel zei:

Je stapt in in het midden he. Moest dat daar overhellen zou je gewoon scheef zitten :D 

"Stabiel" is niet het juiste woord voor dat ding, maar dan vooral qua rechtuitstabiliteit. Voor de rest merk je daar niet zo veel van (ben nu ook niet het zwijn ermee gaan uithangen, daar is daar geen plaats voor).

je zit toch wat naast het achterwiel qua lijn? of valt dat verhoudingsgewijs goed mee .

goede rechtuitstabiliteit bedoel je door minder last van spoorvorming? en in de bochten? ik zou denken dat die dan wat gaat hangen of zijn achterwiel gemakkelijker zet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De oude vond ik best stabiel hoor. Leukste is als je op een boerenweg zit en er ligt vuil in het midden van de baan, maar niet daar waar de banden normaal rollen :D Efkes schrikken de 1e keer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heerlijk. Knap ook de samenstelling van de testauto. Ik zou alleen de zwarte omhulsels voor de tellers nog aanvinken.

Op hoeveel komt deze config?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

40 minutes ago, tuscani said:

je zit toch wat naast het achterwiel qua lijn? of valt dat verhoudingsgewijs goed mee .

Ja, wat bedoel je? Heb je enig idee hoe slap de vering moet zijn om al gaan door te hangen als je 70kg vlak naast de middellijn erin zet? Het zou proper worden met een spoorbreedte van 1m85 :D 

40 minutes ago, tuscani said:

goede rechtuitstabiliteit bedoel je door minder last van spoorvorming? 

Geen rechtuitstabiliteit. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, tuscani zei:

je zit toch wat naast het achterwiel qua lijn? of valt dat verhoudingsgewijs goed mee .

goede rechtuitstabiliteit bedoel je door minder last van spoorvorming? en in de bochten? ik zou denken dat die dan wat gaat hangen of zijn achterwiel gemakkelijker zet.

Ik begrijp de insteek, maar zit jij in jouw auto in het midden? Hangt die door?

In de Morgan zit je dicht tegen het wiel en wss zelf binnen de driehoek van de wielen of op de zijde,  waardoor er geen hefboomwerking is die hem meer zouden doen hellen dan een gewone auto

Link naar reactie
Delen op andere sites

Trek een lijn van het punt waar het voorwiel de grond raakt naar waar het achterwiel de grond raakt op onderstaande afbeelding.

https://images.app.goo.gl/JNFwJP2J5TUN9tCQ9

 

Dan zie je dat je net binnen de driehoek zit, net zoals je bij een gewone auto net binnen de vier wielen zit. De impact is dus niet anders bij het instappen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid