Ga naar inhoud

RC & modelbouw


MMVV

Aanbevolen berichten

Ik zou ook voor brushless en lipo’s gaan. 100kmh is fel overdreven hoor. Dat kan je evtl halen met ander tandwielsetje.  Traxass heb ik altijd te duur gevonden voor wat het maar is. Voordeel is wel dat je makkelijk aan wisselstukken geraakt. Ik heb een machtige Losi van €800 staan maar geraak aan geen stukken. 

Hpi zou ook nog een goede keuze zijn. Zit goed in elkaar, stukken ook geen probleem normaal gezien. Neverland in Brugge is een winkel waar ze veel Traxxas verkopen. Kevin doet de techniek daar en doet zn best. Maar ik koop niets meer. Altijd herstellingen, maanden wachten op stukken... 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, DDke zei:

Hoe oud zijn ze?

als ze noet te jong zijn, sowieso brushless. Max zit nu aan zijn 7de brushed motor op een jaar tijd 😄

12 en 9...

Heb nu ook net ontdekt dat het goedkoop model met brushed motor de bijgeleverde zender niet kan ingesteld worden (dus om ze op 50% te laten rijden max)... Lijkt me nog geen goed idee.

1 uur terug, manneke zei:

Ik zou ook voor brushless en lipo’s gaan. 100kmh is fel overdreven hoor. Dat kan je evtl halen met ander tandwielsetje.  Traxass heb ik altijd te duur gevonden voor wat het maar is. Voordeel is wel dat je makkelijk aan wisselstukken geraakt. Ik heb een machtige Losi van €800 staan maar geraak aan geen stukken. 

Hpi zou ook nog een goede keuze zijn. Zit goed in elkaar, stukken ook geen probleem normaal gezien. Neverland in Brugge is een winkel waar ze veel Traxxas verkopen. Kevin doet de techniek daar en doet zn best. Maar ik koop niets meer. Altijd herstellingen, maanden wachten op stukken... 

 

Top is idd overdreven en niet nodig ook... 100 kmh met zo'n ding door de tuin hier :ninja:

Traxxas heeft ook wel reputatie heel stevig te zijn. Ga eens langsgaan bij Neverland denk ik volgende week ergens...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind Traxxas wel top, hier een E Maxx brushless, HPI MT2 benzine allebeide 4x4 maar ook een HPI Firestorm brushless 2wd. Is ook snel maar de power van die E Maxx zou ik niet zien goedkomen in 2wd. Eigenlijk gaat alles even goed met een 4wd incl driften enz.. Oja en Traxxas krijg je ook kapot hoor. Vind HPI eigenlijk sterker.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een Traxxas Slash VXL 4x4 gehad. En het is zeker voor met kinderen heel interessant dat je de auto in 3 standen kan zetten om het vermogen te beperken. Lipo’s had ik nog niet.
Zelf heb ik er nooit stukken aan gehad, Traxxas is wel degelijk. In tegenstelling tot mijn vorige buggy, een Protech Enigma XS waarbij ik regelmatig stukken had (dat was wel een nitro).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Voila net een Traxxas Slash VXL 2wd gehaald daar in Brugge.

Zitten kijken naar die dessert Stormer ook... Dat is echt wel een epic auto hoor, vooraan en achteraan dubbele suspension, 4wd,.. als je dat beweegt merk je dat het bijna als een echte stadium truck aanvoelt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 15/11/2018 om 23:17, Naish zei:

 

Top is idd overdreven en niet nodig ook... 100 kmh met zo'n ding door de tuin hier :ninja:

 

zou je graag nieuw gras aanleggen?

dan moet je zeker met zo'n ding door je tuin gaan rijden. indertijd met gta en tomski nog een paar keer aan de ikea gaan crossen, en na een paar avonden stond daar geen gras meer. :D

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan ook taggen @Naish alleen gaat 't soms moeilijker als ik meerdere tags in één post wil proppen. :D 

Even googlen naar dat ding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, Naish zei:

@gTa (ik kan wel taggen) 

ik zou voorstellen dat je de technische specs van dat ding niet gaat bekijken... Gaat je anders 1000 eur lichter maken :D

 

2 minuten geleden, gTa zei:

Ik kan ook taggen @Naish alleen gaat 't soms moeilijker als ik meerdere tags in één post wil proppen. :D 

Even googlen naar dat ding.

NOM !!!

 

 I want !!!

 

:shock: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Naar het schijnt één van de best rijdende R/C auto's en ik kan het me goed voorstellen als je voelt hoe solide dat ding is...

Moeten wel 2 3S lipo in :party: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bigscale is écht awesome. Zelfs voor volwassenen.

Electro is nadeel en voordeel tegelijk. Rijtijden zijn belabberd, torque delivery is zéér onrealistisch (scalewise), dure batterijen, ... maar je kan er bijna overal mee rijden. Het is meer dan 10 jaar geleden dat ik nog bigscale reed, maar toén al had je bijna altijd boze omstaanders omdat het te luid ging, of stonk, of ongezond, of wat dan ook. Maar met 2-takt is het wel zo veel leuker rijden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, gTa zei:

Bigscale is écht awesome. Zelfs voor volwassenen.

Electro is nadeel en voordeel tegelijk. Rijtijden zijn belabberd, torque delivery is zéér onrealistisch (scalewise), dure batterijen, ... maar je kan er bijna overal mee rijden. Het is meer dan 10 jaar geleden dat ik nog bigscale reed, maar toén al had je bijna altijd boze omstaanders omdat het te luid ging, of stonk, of ongezond, of wat dan ook. Maar met 2-takt is het wel zo veel leuker rijden...

Rijtijden belabberd??? Dure batterijen???

Tijden zijn wel veel veranderd hoor... Ik heb nu 2 lipo 2S besteld met elk 5000 mah en dat kost samen 42 eur of zoiets. Hetzelfde in 3S is 37 eur per batterij. Met die eerste rij je makkelijk 30 min in realistische omstandigheden. 

Dus als je al eens 4 batterijen hebt, dan kan je toch 2 uur rijden en dan denk ik dat je het ook wel hebt gehad.

Diegene die ik nu kocht is 1/10, dus dat is ook al bigscale... Die desert racer is 1/7...

Link naar reactie
Delen op andere sites

35 minuten geleden, Naish zei:

Rijtijden belabberd??? Dure batterijen???

Tijden zijn wel veel veranderd hoor... Ik heb nu 2 lipo 2S besteld met elk 5000 mah en dat kost samen 42 eur of zoiets. Hetzelfde in 3S is 37 eur per batterij. Met die eerste rij je makkelijk 30 min in realistische omstandigheden. 

Dus als je al eens 4 batterijen hebt, dan kan je toch 2 uur rijden en dan denk ik dat je het ook wel hebt gehad.

Diegene die ik nu kocht is 1/10, dus dat is ook al bigscale... Die desert racer is 1/7...

Zijn dat realistische cijfers? Povere rijtijden is toch dé reden waarom de HPI Baja 5B Flux maar zozo scoort op de markt? Allez, dat dacht ik toch.

Als je idd 1 uur of meer rijtijd kan scoren, dan zit dat zeker snor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 hours ago, gTa said:

Zijn dat realistische cijfers? Povere rijtijden is toch dé reden waarom de HPI Baja 5B Flux maar zozo scoort op de markt? Allez, dat dacht ik toch.

Als je idd 1 uur of meer rijtijd kan scoren, dan zit dat zeker snor.

Ik kan met mijn 1/8 Arrma Nero (op 2 3S LiPo's tegelijkertijd, dus eigenlijk 6S) bijna 50 minuten rijden.

Foto met een mens ter illustratie voor de grootte:

 

Nero_size_CP.jpg

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Okay. 1/8 en 1/5 is natuurlijk wel nog een gigantisch verschil. Da's lengte x2 ongeveer, gewicht mogelijks x3 of x4. Scheelt een pak.

Maar bottom line is dat met goeie LiPo's dus blijkbaar wel lang te rijden valt.

Even opzoekn wat de rijtijden nu zijn van een HPI Flux.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minutes ago, gTa said:

Okay. 1/8 en 1/5 is natuurlijk wel nog een gigantisch verschil. Da's lengte x2 ongeveer, gewicht mogelijks x3 of x4. Scheelt een pak.

Maar bottom line is dat met goeie LiPo's dus blijkbaar wel lang te rijden valt.

Even opzoekn wat de rijtijden nu zijn van een HPI Flux.

Waar vergelijk je mee?

Want Flux is geen model denk ik (wil dat niet gewoon zeggen dat 't nen elentrieken is?).
En Baja is nitro, niet?

Want mijn Nero is 56 cm lang en weegt 7.5 kg met batterijen. Dat zou willen zeggen 1m10 en 30 kg?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vergeleek met de klassieke bigscales, maar idd dan is 't geen volle x2 maar een dikke x1,5 (lengte) en ik schrik van het gewicht! 6kg zonder batterijen, miljaar. Een bigscale weegt dan idd zéker niet x3 maar eerder (kleine) x2. Schaalaanduiding van die Nero lijkt me dan wat raar? Zit dan eerder op 1:7 of zelfs bijna 1:6 qua schaal... (Maar da's continu zo in die wereld, moeilijk te vergelijken.)

Iig: daarmee 50 minuten rijtijd is top! :up:

Bij HPI is het addendum "flux" toch de aanduiding van de electro versies van de Baja's? Of vergis ik me? Een Baja 5B Flux weegt net geen 10kg zonder batterijen en is net geen 1m lang. Laatste keren dat ik daar over las (denk makkelijk een paar jaar geleden) scoorde je daar met 1 accupack geen 15 minuten rijtijd mee en 1 zo'n accu kost makkelijk 75, soms 100, de echte goeie (met veel capaciteit) richting de 150 euro. Dan vind ik dat toch echt een nadeel. ... Maar 't is lang geleden, dus ondertussen zijn er mogelijks grote updates in de accuwereld waardoor ook large scale RC's echt OK rijtijden scoren.

Nitro, bah. :D (al gaat dat wel belachelijk hard, maar ik kan het gewoon niet horen)

De versies met 2-takt brandstofmotoren hebben (voor mij) nog altijd heel wat beleving en plezier extra. (Niet enkel autonomie, dus.) De geur alleen al :inlove: maar ook 't feit dat je die motor hoort werken, die kunt finetunen, enz. En een bidonneke van 5 liter Super102 en daarmee rijd je vele uren aan één stuk door. :D  Sneller zijn ze er niet mee, dat is evident. Beetje de Tesla vs. rest discussie, eigenlijk.

Sowieso: ik ben completely hooked op die bigscales. Da's echt awesome. 't Wordt wel moeilijker om echte "schaalmodellen" te vinden, die een kleine kopie zijn van iets helemaal echt, dus. (Dat is wat ik bij die "imaginaire" monstermodellen uit de kleinere schalen niet leuk vind. :oops: )  Die stadium trucks (er zijn er wel enkele in bigscale) spreken me algemeen gezien iets minder aan, omdat dat geen gekende motorsport is bij ons. De duinbuggy's uiteindelijk ook niet (ik bedoel: gekende sport hier), maar dat gaat terug naar mijn jeugd. De leukste offroader (bigscale) om naar te kijken is/was de FG Beetle (al kan dat bij mij te maken hebben met mijn immense liefde voor de Tamiya Sand Scorcher, waarvan ik er hier enkele in ongeopende doos heb zitten in een kast) ... maar zo denderend goed rijden deed dat niet.  De onroads met realistische body's (ik had ooit een FG onroad met Viper body): yumm :inlove: 

Het leuke aan de bigscales is ook dat dat de koningsklasse is, zeg maar, waar je echte mini-auto's krijgt in (als je er voor wil dokken) top-materiaal, waar je echt alles af kan stellen (dus absoluut geen RTR zeg maar, dat is echt volwaardig racen, maar gewoon in een kleinere schaal). Dan is dat echt geen "speelgoed" meer (verre van, zelfs) en kost het ook bijzonder veel geld.

2015-12-26%25252015.25.08.jpg

MEC2012_E_1024x1024@2x.jpg?v=1532115095

Ik kon, als ik mijn quasi full alu FG Leopard weer helemaal gereinigd/onderhouden/gesmeerd/ingesteld had, gewoon naar dat ding zitten kijken, zo mooi gemaakt is dat allemaal. :inlove: 

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid