Ga naar inhoud

Mazda MX-5 (NA): 30 jaar


Lotuzzz

Aanbevolen berichten

Oliedruk wel goed ja. En ehm, ik schat dat er sinds het onderhoud bij u een kleine 7k aan kilometers is bijgekomen.

hmmm...toch goed gedronken dan precies :)

Goed je niveau in't oog houden komende tijd, komt wel goed dan :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@@Tiep ik krijg een mention maar hij is weg?

 

Was omdat ik DéGioke maar niet gementioned kreeg en heb daar een trucje voor maar moest even een andere, makkelijkere username gebruiken daarvoor.

 

hmmm...toch goed gedronken dan precies :)

Goed je niveau in't oog houden komende tijd, komt wel goed dan :)

 

Idd. Frequenter peilen en meerdere malen peilen per keer :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Was omdat ik DéGioke maar niet gementioned kreeg en heb daar een trucje voor maar moest even een andere, makkelijkere username gebruiken daarvoor.

 

 

Idd. Frequenter peilen en meerdere malen peilen per keer :P

Dat mentionen bij mijn naam is altijd klote. Zelfs nu heb ik nog altijd geen mention ontvangen.

Denk dat ze me hier niet graag hebben :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat mentionen bij mijn naam is altijd klote. Zelfs nu heb ik nog altijd geen mention ontvangen.

Denk dat ze me hier niet graag hebben :D

Doe ne nickchange naar VettigGioke!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijne verbruikt ook wat hoor denk ongeveer een goeie liter op 3500 km. Lekt wel een beetje ook, maar geen idee hoeveel... Doe wel elke tank zeker 140 km autostrade aan 4000 en meer toeren... Ik peil elke tankbeurt, altijd in mijn garage.

@@Tiep

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan ook wat dikkere olie erin kappen, wat gebruik je nu? 10w40 semi synth?

 

Jep, Kroon Oil 10w40 semi synthetisch. Kreeg daarnet ook al de tip om er eventueel eens 15w40 in te kappen bij de volgende oliewissel. Momenteel zit er wel een additief bij de olie om het olieverbruik wat te verminderen.

 

2l op 7k km's is wel heel veel he? Dat zonder olielek, strange..

 

Vonden zowel dealer als ik ook wat veel, mja, 't is zo. Hij zag er trouwens goed uit vanonder, droog. En nergens meteen een lek te bespeuren. Ook in mijn garage nooit plasjes, enkel kleine drupjes maar die komen van de zweetende transmissie vooraan.

 

Zelfde als Ceke. Mijne had het ook. Lekte ook wel ietwat.

 

Mijn drupt een beetje, zoals ik hierboven al zeg. Maar verre van 2 liter :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals elk ieder :lol: Blijkbaar zijn het gewoon tricky ketels om echt zeer correct te peilen. Meer op letten dus in de toekomst en frequenter peilen, meermaals per keer.

Meerdere keren achter elkaar, dat snap ik niet.

Op de juiste manier peilen, dat snap ik wel. Auto vlak en olie goed gezakt. Dus ofwel koud ofwel een tijd na 't rijden. Vlak na rijden is de meting niks waard. Zijn er autos waar de meting sterk varieert bij goed meten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meerdere keren achter elkaar, dat snap ik niet.

Op de juiste manier peilen, dat snap ik wel. Auto vlak en olie goed gezakt. Dus ofwel koud ofwel een tijd na 't rijden. Vlak na rijden is de meting niks waard. Zijn er autos waar de meting sterk varieert bij goed meten?

 

Ik heb 'm elke keer goed gepeild en telkens de peilstok afgeveegd, maar dat oliepeil was steeds goed. Daarmee dat ik zo verschoot dat ie nog maar op 1,5 liter liep.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik de mijne peil is dat ook nooit 100% zeker, de ene kant van de stok zit volledig vol met olie, de andere kan ik dan net aflezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik de mijne peil is dat ook nooit 100% zeker, de ene kant van de stok zit volledig vol met olie, de andere kan ik dan net aflezen.

Vandaag net hetzelfde gehad! Ene kant mooi F, andere kant net E. Dan nog eens gedaan en de stok paar keer rondgedraaid, zat toen beide kanten op E...

Ga er een beetje bijkappen.

e31610c4604c1da2ba31ca488f18df90.jpg

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

De uwe verbruikt dus ook wat olie @@CharlesV? :D

Geen idee, waarom? Maar kbegrijp nu inderdaad wel wat je bedoelt met 'tricky' om te peilen.. Heeft de dealer daar iets over gezegd?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen idee, waarom? Maar kbegrijp nu inderdaad wel wat je bedoelt met 'tricky' om te peilen.. Heeft de dealer daar iets over gezegd?

 

Omdat je zegt dat je moet bijkappen.

 

En de dealer erkende ook gewoon dat je ze echt grondig moet peilen om een correct beeld te hebben van het niveau :) Hij heeft me gewoon aangereden frequent genoeg te peilen en bij te vullen als't nodig is. En op termijn misschien eens wat werkjes laten doen die het misschien de kop in kunnen drukken. On verra ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat je zegt dat je moet bijkappen.

En de dealer erkende ook gewoon dat je ze echt grondig moet peilen om een correct beeld te hebben van het niveau :) Hij heeft me gewoon aangereden frequent genoeg te peilen en bij te vullen als't nodig is. En op termijn misschien eens wat werkjes laten doen die het misschien de kop in kunnen drukken. On verra ;)

Ja omdat ik liever het zekere voor het onzekere pak en van de laagste meting uitga. Kzal het morgen Ofzo nog een paar keer proberen en kijken of ik een consistent peil vind.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid