Ga naar inhoud

Mazda MX-5 (NA): 30 jaar


Lotuzzz

Aanbevolen berichten

Toen ik m'n MX5 kocht hing er aan de linkerkant een slangetje te bengelen aan mijn achterwiel, waarvan ik niet wist wat het was. Toen ik later las over de water-kanalen had ik door dat het zo'n buis was die losgekomen was.

Als die niet op zijn plaats zit of verstopt zit komt het water in je de dorpels terecht, waar het dan via gaatjes aan de onderkant wegloopt ( als die ook niet dicht zitten ).

Gisteren eens werk van gemaakt om die linkerbuis terug op zijn plaats te krijgen, echt een vort werkje maar tging uiteindelijk nog redelijk makkelijk.

bf74b60f3d53dd35d763586994cf5320.jpg

Gewoon kabeltje door het afwaterkanaal gestoken, door de buis, knoop op het einde en sleuren maar :)

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Oesj, ziet er niet OK uit :wacko: @@Ceke

Zijn maar een paar druppels en dan met die regen... Maar ga toch eens compressie test op de cilinders laten doen. Koelcircuit is al op druk gezet geweest en geen problemen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jep, Kroon Oil 10w40 semi synthetisch. Kreeg daarnet ook al de tip om er eventueel eens 15w40 in te kappen bij de volgende oliewissel. Momenteel zit er wel een additief bij de olie om het olieverbruik wat te verminderen.

 

 

Vonden zowel dealer als ik ook wat veel, mja, 't is zo. Hij zag er trouwens goed uit vanonder, droog. En nergens meteen een lek te bespeuren. Ook in mijn garage nooit plasjes, enkel kleine drupjes maar die komen van de zweetende transmissie vooraan.

 

 

Mijn drupt een beetje, zoals ik hierboven al zeg. Maar verre van 2 liter :P

Additieven zijn weg gesmeten geld, beter direct een goed product gebruiken :D.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 4 weken later...
  • 3 weken later...

daarnet kwam ik aangereden en zag een brg mazda staan die redelijk vet stond van ver. er was iets dat mijn aandacht trok en eens dichter zag ik wat. er waren wielbogen opgezet a la porsche dus met (vermoedelijk valse) klinknagels.

WideMerlot3.jpg

WideMerlot2.jpg

 

zoals deze.

zag er best knap uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

@@HIM-250, aangezien je in jouw topic sprak over een V-maxx schroefset: ik heb er dit weekend eentje laten monteren, de classic set, dus zonder regelbare demping.

 

xhSVIGL.jpg

 

De monteur had hem wel iets te laag gezet, dus vanvoor heb ik hem al wat hoger gezet:

 

42njRK9.jpg

 

Ik kan nog weinig zeggen over hoe het rijdt, want mijn uitlijning moet nog in orde gebracht worden.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de info. Ik ben benieuwd hoe ze gaat meevallen bij u.

Kan je via pm laten weten wat het jouw gekost heeft? :-)

Ga jij die speciale keuring laten doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid