Ga naar inhoud

Winterbanden... Opgelegd?


The Swede

Aanbevolen berichten

10 uren geleden, gTa zei:

Voorbije weken geregeld 's morgens erg vroeg of zelfs 's nachts moeten optrekken ... toch blij met aangepast rubber, tbh. Regelmatig niet gestrooide straten, bruggen en opritten gehad waar 't gletsig was. Temperaturen tot -6°C gezien en één avond (dacht donderdag) zelfs aanvriezende regen, spekglad, zo hard zelfs dat ik op m'n smikkel gegaan ben op m'n oprit. :D 

Hoe zit dat eigenlijk bij de politie? Allemaal winterbanden of enkel dringende interventie?
Of ook meer en meer all seasons?

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, SB-01 zei:

Gisterenavond rond 20u00 vond ik het echt wel gevaarlijk glad. Ik was dan ook niet helemaal gerust voor vannacht eerlijk gezegd.
Ik was dan ook blij toen ik daarnet om 1u30 buiten kwam en zag dat alles nat lag ipv glad en de temperatuur 3°C was.

Hier is het ondertussen 7°, maar toch nog altijd wat ijs zag ik toen ik even ging kijken. Op wegen waar gestrooid is en er voldoende verkeer passeert zal dat wel al allemaal weg zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 8/12/2022 om 12:04, Jochen zei:

Zonet 4 all season banden besteld :D Hankook Kinergy 4S2 H750

Had ergens ook wel zin om de Michelins eens te proberen maar het prijsverschil was toch wat te groot (128€ vs 170€). Goodyear was nog duurder, 180€  (215/55/17 98W)

Hier ook getwijfeld om deze band aan te kopen voor de Ford Ka, maar uiteindelijk weer gewoon zomerbanden laten monteren.
Dit keer geen Uniroyal Rainsport 5, maar Hankook Ventus Prime 3. Net zoals hier al meermaals gezegd zijn all seasons een goed alternatief voor in de winter en iets minder voor in de zomer. En dan komt de eeuwige vraag weer terug: hoe vaak zit je met echte winterse omstandigheden? Voor hetzelfde geld zijn de afgelopen paar dagen weer de enige van de hele winter. Ik vind het vooral belangrijk dat ze veilig kan rijden bij regenweer, dat heb je uiteraard veel vaker. Daarom koop ik enkel banden die een A scoren voor grip op nat wegdek. En dat vind je nog zomaar niet bij de all seasons. 

Wel tevreden van de Hankook's trouwens, de flanken zijn wat stijver en dat vind ik persoonlijk aangenamer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, SB-01 zei:

Hoe zit dat eigenlijk bij de politie? Allemaal winterbanden of enkel dringende interventie?
Of ook meer en meer all seasons?

Een mix idd van switch zomer/winter (enerzijds) en allseaons (anderzijds).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vrijdag zouden mijn Hankooks binnen zijn, als back-up zijn er ook Michelins besteld. Ik kan dus nog kiezen als ze beide binnen zijn, anders sowieso de Michelins 🙂 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb die op de M140i. Maar ik kan op die auto met geen enkele andere winter- of allseasonband vergelijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden, gTa zei:

Ik heb die op de M140i. Maar ik kan op die auto met geen enkele andere winter- of allseasonband vergelijken.

die was trouwens even luid als de raptor van ervoor. :D

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, SB-01 zei:

Geen GoodYear overwogen? Zouden minstens zo goed zijn als de Michelins, sommigen claimen zelfs beter.
Ik heb het dan over de Vector Gen3.

Die waren nog duurder dan de Michelins en ben bang dat ze te luid gaan zijn. Ooit Goodyear winterbanden gehad en het leek wel of ik een wiellager stuk had... Bandenboer bevestigede ook dat sommige erover klagen bij de 4seasons.

In principe kan ik ook wachten op de Hankooks tot ze zeker binnen zijn, de winter is toch even gaan liggen. Langs de andere kant wil ik ook wel eens de Mythische Michelins proberen. Ik heb nog nooit met Michelins gereden (behalve Energy :D ) dus we zien wel, beide ok voor mij 🙂 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, tuscani zei:

die was trouwens even luid als de raptor van ervoor. :D

 

Mijn auto?!? No way. De midpipe (zonder demper) is er vantussen hé. Nu terug stock. (Allez, de einddemper is wel nog die BMW Performance.)  Dat is toch langs geen kanten zo luid als die Raptor? :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, gTa zei:

Mijn auto?!? No way. De midpipe (zonder demper) is er vantussen hé. Nu terug stock. (Allez, de einddemper is wel nog die BMW Performance.)  Dat is toch langs geen kanten zo luid als die Raptor? :D

Vond best van wel 🤭

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wintersetje met reeds-behoorlijk-over-halverwege Sottozero’s erop gescoord.

De velgen zelf gaan het tot zomervelg schoppen bij de komende wissel! :inlove:

28C0E8D4-A365-453F-9E32-B449D3300E7B.jpeg

  • Vind ik leuk 6
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, bt. zei:

Wintersetje met reeds-behoorlijk-over-halverwege Sottozero’s erop gescoord.

De velgen zelf gaan het tot zomervelg schoppen bij de komende wissel! :inlove:

28C0E8D4-A365-453F-9E32-B449D3300E7B.jpeg

Breedset of squared? (als 't een winterset 'vanuit de catalogus' is, dan zal 't wel dat laatste zijn)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden, gTa zei:

Breedset of squared? (als 't een winterset 'vanuit de catalogus' is, dan zal 't wel dat laatste zijn)

 

Squared, de zomerset is ook squared - wegens xDrive? - dus heb ik geen risico’s genomen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

48 minutes ago, bt. said:

Squared, de zomerset is ook squared - wegens xDrive? - dus heb ik geen risico’s genomen. 

Ik dacht dat ik vooraan 225 en achteraan 255 heb, ook xDrive.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, bt. zei:

Squared, de zomerset is ook squared - wegens xDrive? - dus heb ik geen risico’s genomen. 

Bestaan beide afaik. Zelfs optioneel kon je squared of staggered kiezen maar de winterset is sq afaik.

Machtig mooi velg.

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 21/12/2022 om 15:31, Jochen zei:

Die waren nog duurder dan de Michelins en ben bang dat ze te luid gaan zijn. Ooit Goodyear winterbanden gehad en het leek wel of ik een wiellager stuk had... Bandenboer bevestigede ook dat sommige erover klagen bij de 4seasons.

In principe kan ik ook wachten op de Hankooks tot ze zeker binnen zijn, de winter is toch even gaan liggen. Langs de andere kant wil ik ook wel eens de Mythische Michelins proberen. Ik heb nog nooit met Michelins gereden (behalve Energy :D ) dus we zien wel, beide ok voor mij 🙂 

Gisteren voor het eerst wat langer snelweg gereden met de Hankooks, en ze brommen toch wel wat (afh van het asfalt zelf ook wel). Maar echt wel schitterend in staand water op die snelheden 🥰

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, Lotuzzz zei:

Gisteren voor het eerst wat langer snelweg gereden met de Hankooks, en ze brommen toch wel wat (afh van het asfalt zelf ook wel). Maar echt wel schitterend in staand water op die snelheden 🥰

Het zijn de Michelins geworden 🙂

 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben vree content met de Michelins. Bij koude temperaturen vind ik het echt een top band. Maar ik moet er toch wel aan toevoegen dat ik die nooit heel het jaar door zou willen! Bij warme temperaturen gaat de grip er toch wel op achteruit. Op de Skoda krijg ik dan toch best wat onderstuur op plaatsen waar ik met de Continental zomerband met dezelfde snelheid zonder problemen de bocht neem. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet altijd aanpassen aan winterbanden omdat ge een grotere stuurhoek moet gebruiken, maar daarna ook nog extra onderstuur? kweenie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, DuDe zei:

ik ben vree content met de Michelins. Bij koude temperaturen vind ik het echt een top band. Maar ik moet er toch wel aan toevoegen dat ik die nooit heel het jaar door zou willen! Bij warme temperaturen gaat de grip er toch wel op achteruit. Op de Skoda krijg ik dan toch best wat onderstuur op plaatsen waar ik met de Continental zomerband met dezelfde snelheid zonder problemen de bocht neem. 

Ik gebruik ze enkel als winterbanden voorlopig 👍

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Michelins bevallen prima, toch een verschil met de zomerbanden in het nat moet ik zeggen.

Ze hebben wel de neiging om wat steentje mee te pakken. Gisteren toen ik op het werk vertrok dacht ik even dat ik platte banden had omdat ik een kloppend geluid hoorde en de auto schudde nogal de eerste 5m. Niets te zien, doorgereden en ik hoorde de steentjes in het rond vliegen.

Net bij het vertrekken nog eens gekeken:

IMG20221230144845.thumb.jpg.455f88452c9d5df10deff68ab204f9e0.jpg

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik rijd zomerbanden steeds Michelin, firmawagen en privé. Heb in voorjaar 4 nieuwe banden nodig op de V70, en twijfel, nu ik deze amper nog gebruik, om ipv zomerbanden Michelin er 4 seasons op te leggen, maar heb geen idee welke. Ik heb een hekel aan grommende of luidruchtige banden, dus best zo stil mogelijk. Tips? Mag gezien de het weinige gebruik gerust een B-merk zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

50 minuten geleden, Bompa zei:

Ik rijd zomerbanden steeds Michelin, firmawagen en privé. Heb in voorjaar 4 nieuwe banden nodig op de V70, en twijfel, nu ik deze amper nog gebruik, om ipv zomerbanden Michelin er 4 seasons op te leggen, maar heb geen idee welke. Ik heb een hekel aan grommende of luidruchtige banden, dus best zo stil mogelijk. Tips? Mag gezien de het weinige gebruik gerust een B-merk zijn.

Michelin CrossClimate +/2 of Goodyear Vector 4 gen3, geef je liever wat minder geld uit is de Vredestein Quatrac PRO ook een aanrader. Ik heb die op de E-klasse van mijn ouders laten leggen zodat ze niet jaarlijks banden hoeven wisselen.

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid