Ga naar inhoud

Winterbanden... Opgelegd?


The Swede

Aanbevolen berichten

1 hour ago, janvkn said:

Het juiste moment kiezen om te switchen is toch altijd een beetje gokken. Meestal mik ik op begin december om naar winterbanden te switchen en terug naar zomerbanden begin maart.

Hier ook, alleen kan ik dat gelukkig gewoon een paar dagen op voorhand regelen (als ik de juiste bel tenminste ...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

gewoonlijk wissel ik met de verandering zomer/winteruur.  Ik vind het niet zo aangenaam om buiten in de kou mijn wielen te wisselen, en daarna ook nog de gewisselde set proper te maken om op zolder te steken.

Vorig jaar waren mijn winterbanden er net af, toen er een laat sneeuwtapijtje kwam :D.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minutes ago, gewoon ik said:

op zolder bewaren dan nog, ik word al moe van eraan te denken om mijn velgen + banden daar naartoe te dragen en terug.

Mijn banden liggen gewoon in de bandencentrale. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, gewoon ik zei:

op zolder bewaren dan nog, ik word al moe van eraan te denken om mijn velgen + banden daar naartoe te dragen en terug.

de zolder is boven mijn tuinberging, op letterlijk 3 meter van de plek waar ik mijn wielen wissel.  Laddertje omhoog, en ze liggen weg voor een half jaar. 

En vuil weg steken...  de aard van het beestje

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, ex-Mooseman zei:

de zolder is boven mijn tuinberging, op letterlijk 3 meter van de plek waar ik mijn wielen wissel.  Laddertje omhoog, en ze liggen weg voor een half jaar. 

En vuil weg steken...  de aard van het beestje

Ah dat soort zolder.

Ik zag je al door je kot de trap op naar boven om dan zo een typische zoldertrap in een bergingske naar beneden te trekken om dan die velgen naar boven te steken.

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, gewoon ik zei:

Ah dat soort zolder.

Ik zag je al door je kot de trap op naar boven om dan zo een typische zoldertrap in een bergingske naar beneden te trekken om dan die velgen naar boven te steken.

Op zich niet zo onlogisch e. M staat al in de keuken om ze in de vaatwasser te wassen. Zo een XXL Miele kan 18" makkelijk aan. 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

59 minuten geleden, ex-Mooseman zei:

Hoeweetegij dat ik zo een XXL van Miele heb?

En hoe weet je dat zo een xxl een 18" aankan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, ex-Mooseman zei:

Hoeweetegij dat ik zo een XXL van Miele heb?

Je hebt dat hier eens gemeld ergens, en gezien ik ook een vaatwasser nodig had heb ik dan ook beginnen zoeken naar de XXL versie. Hebben ze deze week geleverd! Black Friday koopje mee kunnen doen eigenlijk. 

39 minuten geleden, gewoon ik zei:

En hoe weet je dat zo een xxl een 18" aankan?

Sinds deze week :D

  • Grappig 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Lelijk glad voor de moment.

Moet echt es uitkijken naar spijkertjes want deze winterbanden trekken nergens op.

 

53C4C6C8-A936-4F87-AD1C-A93A64A022B5.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Jochen zei:

Mijn Hankooks waren nog niet geleverd... Maakt ook niet uit, 't is niet dat het al aan het winteren is ofzo!

De mijne liggen er ook niet op en in Vlaanderen nu ook niet nodig. Mocht er 10cm sneeuw liggen is het een ander verhaal 😄 

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden, Jochen zei:

Mijn Hankooks waren nog niet geleverd... Maakt ook niet uit, 't is niet dat het al aan het winteren is ofzo!

Mijne wel! Ben er ondertussen aan gewend en rijden best aangenaam, en uiteraard meer grip in dit weer. Toch een aantal tricky bruggen en bochtjes hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Lotuzzz zei:

Mijne wel! Ben er ondertussen aan gewend en rijden best aangenaam, en uiteraard meer grip in dit weer. Toch een aantal tricky bruggen en bochtjes hier.

Hoe vallen ze mee qua geluid?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voorbije weken geregeld 's morgens erg vroeg of zelfs 's nachts moeten optrekken ... toch blij met aangepast rubber, tbh. Regelmatig niet gestrooide straten, bruggen en opritten gehad waar 't gletsig was. Temperaturen tot -6°C gezien en één avond (dacht donderdag) zelfs aanvriezende regen, spekglad, zo hard zelfs dat ik op m'n smikkel gegaan ben op m'n oprit. :D 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

De abarth heeft ze ook al liggen.  De Y nog niet.  Weet nog niet goed of ik er ga ondersteken en of ik dan een volledige set neem of er de banden laat af trekken.  Want ik lees dat je elektrische wagens niet gelijk waar mag opkrikken,wegens batterijpakket. Dus een gewone bandencentrale "betrouw" ik nog niet echt en telkens naar latem rijden is ook wat zot. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, gTa zei:

Voorbije weken geregeld 's morgens erg vroeg of zelfs 's nachts moeten optrekken ... toch blij met aangepast rubber, tbh. Regelmatig niet gestrooide straten, bruggen en opritten gehad waar 't gletsig was. Temperaturen tot -6°C gezien en één avond (dacht donderdag) zelfs aanvriezende regen, spekglad, zo hard zelfs dat ik op m'n smikkel gegaan ben op m'n oprit. :D 

De koude goed doorgekomen met zomerbanden maar soms bij het vlot willen vertrekken toch iets langer ter plaatse blijven staan dat gepland :D
Hetzelfde euvel kan je dus ook verwachten bij het remmen dus toch vooral voorzichtig gereden. Smikkelvallendgevaarlijk was het hier gelukkig niet!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, dragonfly zei:

De mijne liggen er ook niet op en in Vlaanderen nu ook niet nodig. Mocht er 10cm sneeuw liggen is het een ander verhaal 😄 

Als er ijs ligt hebben ze misschien ook hun meerwaarde :lolz:

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, tuscani zei:

Want ik lees dat je elektrische wagens niet gelijk waar mag opkrikken,wegens batterijpakket. Dus een gewone bandencentrale "betrouw" ik nog niet echt en telkens naar latem rijden is ook wat zot. 

Die hebben ook gewoon 4 krikpunten hoor. Ik de Taycan in offroad mode gezet en 5 tons krik eronder met een rubberblok ertussen. Ge moet achteraan zelf niet heel hoog krikken om beide wielen van de grond te krijgen. Op een half uurke de 4 wielen gewisseld.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, tuscani zei:

De abarth heeft ze ook al liggen.  De Y nog niet.  Weet nog niet goed of ik er ga ondersteken en of ik dan een volledige set neem of er de banden laat af trekken.  Want ik lees dat je elektrische wagens niet gelijk waar mag opkrikken,wegens batterijpakket. Dus een gewone bandencentrale "betrouw" ik nog niet echt en telkens naar latem rijden is ook wat zot. 

Elke deftige bandencentrale zal ondertussen al wel genoeg Tesla's zien passeren hebben hoor 🙂 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisterenavond rond 20u00 vond ik het echt wel gevaarlijk glad. Ik was dan ook niet helemaal gerust voor vannacht eerlijk gezegd.
Ik was dan ook blij toen ik daarnet om 1u30 buiten kwam en zag dat alles nat lag ipv glad en de temperatuur 3°C was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid