Ga naar inhoud

Winterbanden... Opgelegd?


The Swede

Aanbevolen berichten

46 minuten geleden, The Swede zei:

Efkes verschieten deze ochtend. Global warming?

5127E65A-B117-4E87-9064-2CA502F1AE9D.jpeg

Goed genoeg bewijs voor mij. In tegenstelling tot duizenden manjaren werk om het klimaat te snappen.

  • Thanks Friendly 1
  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Luv4DLM zei:

Voor Zwitserland valt dat toch goed mee?

Ja maar, ik zat niet in Zwitserland maar tegen Praag

1 uur terug, Luv4DLM zei:

Dit was 27/11/21, de eerste sneeuw in België. Dus zo vroeg is dat nu ook weer niet.

 

 

original_150d4706-3417-41f1-b84a-937c3cfce9e6_IMG_20211127_100320.jpg

Die foto lijkt me niet in Vlaanderen te zijn genomen 🤔

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoop dat we gelijk die stortvloeden ook eens een stortsneeuw gaan hebben , zie afbeelding "the snow dropping in one big blanket" . Maar dan moet het wel nog sneeuwen hier. Ze hebben het meestal over gemiddelde globale opwarming maar die concentreert zich vooral in het noorden en daar is de opwarming een paar keer groter dan gemiddeld. Veel warmere winters in het noorden dus maar hier is het wat moeilijker te voorspellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren mooie zondagmiddag en tijd over dus heb al maar de wissel voorzien nr de Michelin allseasons. 

Vergeet echt iedere keer hoe zalig understated en comfortabel m'n daily rijdt op die 18 duims.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maandag  moet de abarth naar de keuring en ik vermoed een klein lekje in een zomerband achteraan.  Begin dit jaar reeds 2 nieuwe voorbanden gestoken wegens 1tje plat en ze waren aan het verduren viel ons op. (zijn nog steeds de eerste exemplaren van 2012)

Dus achteraan zullen ze komende lente ook aan vervanging toe zijn. Niet wegens afgesleten maar wegens te oud geworden.

Dus de winterbandjes liggen er ook op sinds verleden maandag. Het weer begint toch te verkouden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb woensdag de wissel gedaan.

Op de Mercedes heb ik vorig jaar twee nieuwe achterbanden laten leggen, deze winter zal de laatste zijn voor de vorenste.

Die van de Mini slijten precies niet 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maandag wisselen want woensdag richting Berlijn karren.

Het lijkt alsof we er nogal laat mee zijn dit jaar in vergelijking met vorige jaren…?!

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, bt. zei:

Maandag wisselen want woensdag richting Berlijn karren.

Het lijkt alsof we er nogal laat mee zijn dit jaar in vergelijking met vorige jaren…?!

't was 2 weken geleden dan ook nog 20° :D

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, Jokke_vlo zei:

De mijn liggen er op, gezien de ritjes naar Zwitserland een must. 

Hangt vanaf waar ge moet zijn. Noorden van de Alpen ligt al 2 jaar geen sneeuw.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 25/11/2022 om 19:47, The Swede zei:

Hangt vanaf waar ge moet zijn. Noorden van de Alpen ligt al 2 jaar geen sneeuw.

Straf,ben daar nochtans gaan skiën deze winter 😀

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag op het werk aan het babbelen over banden, winterbanden/all seasons banden.

Beide hadden all seasons (nieuwe auto van dit jaar) zeiden ze. De ene Continental Eco "nog iets" -> Niet dus.
De andere had dat gevraagd bij aflevering dus dat zal er wel op zitten -> niet dus -> Goodyear Efficient Grip

Toch straf eigenlijk dat mensen dat gewoon niet weten en er gewoon van uit gaan ipv dat eens na te kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden, Jochen zei:

Vandaag op het werk aan het babbelen over banden, winterbanden/all seasons banden.

Beide hadden all seasons (nieuwe auto van dit jaar) zeiden ze. De ene Continental Eco "nog iets" -> Niet dus.
De andere had dat gevraagd bij aflevering dus dat zal er wel op zitten -> niet dus -> Goodyear Efficient Grip

Toch straf eigenlijk dat mensen dat gewoon niet weten en er gewoon van uit gaan ipv dat eens na te kijken.

Vraag hun eens hoeveel druk er op zit. 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Jochen zei:

Vandaag op het werk aan het babbelen over banden, winterbanden/all seasons banden.

Beide hadden all seasons (nieuwe auto van dit jaar) zeiden ze. De ene Continental Eco "nog iets" -> Niet dus.
De andere had dat gevraagd bij aflevering dus dat zal er wel op zitten -> niet dus -> Goodyear Efficient Grip

Toch straf eigenlijk dat mensen dat gewoon niet weten en er gewoon van uit gaan ipv dat eens na te kijken.

De meeste mensen zijn daar totaal mee bezig, ze gaan er gewoon van uit dat dat erop zit, maar of dat dan ook daadwerkelijk zou is?

Ik heb bij aflevering van mijn auto Michelin Crossclimate's erop laten plaatsen en die zaten er ook op.

1 uur geleden, CAS zei:

Vraag hun eens hoeveel druk er op zit. 

Gewoon even in de boordcomputer kijken, bij heel wat auto's kan je die druk daar toch terug vinden denk ik, al zullen er ook wel heel wat mensen zijn die dat waarschijnlijk niet weten. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, knight-rider zei:

De meeste mensen zijn daar totaal mee bezig, ze gaan er gewoon van uit dat dat erop zit, maar of dat dan ook daadwerkelijk zou is?

Assumption is the mother of all fuck ups!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Winterbanden... België wordt hoe langer hoe minder een land waar dat nog veel nut heeft vind ik. Koop je een goeie all-season band (genre Michelin Cross Climate) en rij daar 't hele jaar mee. Geen gedoe met 2x per jaar wisselen, stukje goedkoper. Als je veel naar Duitsland moet of gaat skiën is 't een ander verhaal natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

en als je naar het buitenland (spanje en consoorten) gaat? Gaat zo'n allseason band dan niet sneller slijten, wegens hogere temperaturen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid