Ga naar inhoud

2022 BMW M2


Rabbit

Aanbevolen berichten

10 uren geleden, Phil zei:

En perfectie is bovendien nogal saai.

Een uitleg als een andere.

Om te doen vergeten hoe lelijk dit is.

 

IMG_5363.jpeg.a101e9089b8c8d662cf232a87727a245.jpeg

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minutes ago, ICM said:

Een uitleg als een andere.

"gewaagd"

"geen dertien in een dozijn"

 

Maar als Citroën dat doet kraken we dat af tot op het bot :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minutes ago, ir_fuel said:

Maar als Citroën dat doet kraken we dat af tot op het bot :D 

Ik vind die nieuwe C4 (korte versie) nochtans echt wel iets hebben. :D

”karakter”

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Phil zei:

Repeat after me: “hoe lelijk ik dit vind”

De uitdrukking "over kleuren en smaken kan men niet twisten", betekent dat men een ander niet kan overtuigen van wat mooi of lelijk is. Het betekent echter niet, zoals velen denken, dat schoonheid geen objectief kenmerk is. Er bestaat nu eenmaal iets als "mooi". Dat niet iedereen dat zo ziet, dat mag, en dat is waar de uitdrukking op slaat. Iemand proberen te overtuigen is zinloos.

Dus ja, ik vind dit lelijk. Maar ook, dit is lelijk. En ook, ik hoef je mening daaromtrent niet te veranderen. En ook, omdat jij dat vindt, betekent dat daarom niet dat die auto wel mooi is. 

Mijn mening is niet meer waard dan de jouwe. De clou is net dat schoonheid een objectief gegeven is. I don't make the rules, om dan ook wat Engels te gebruiken. Dit is al duizenden jaren een filosofisch onderwerp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, ICM zei:

De uitdrukking "over kleuren en smaken kan men niet twisten", betekent dat men een ander niet kan overtuigen van wat mooi of lelijk is. Het betekent echter niet, zoals velen denken, dat schoonheid geen objectief kenmerk is. Er bestaat nu eenmaal iets als "mooi". Dat niet iedereen dat zo ziet, dat mag, en dat is waar de uitdrukking op slaat. Iemand proberen te overtuigen is zinloos.

Dus ja, ik vind dit lelijk. Maar ook, dit is lelijk. En ook, ik hoef je mening daaromtrent niet te veranderen. En ook, omdat jij dat vindt, betekent dat daarom niet dat die auto wel mooi is. 

Mijn mening is niet meer waard dan de jouwe. De clou is net dat schoonheid een objectief gegeven is. I don't make the rules, om dan ook wat Engels te gebruiken. Dit is al duizenden jaren een filosofisch onderwerp.

Gaat nu niet meteen over dit topic.

Maar ik ben 't hier hoegenaamd niet mee eens. Wat wel of niet mooi is, is absoluut wel een subjectief gegeven. Anders reed iedereen met exact dezelfde wagen rond, vielen we allemaal op exact dezelfde vrouwen of mannen, zagen onze huizen er identiek uit, enz... Er zijn honderden culturen op deze aardbol en allen hebben ze een andere definitie van schoonheid. Voor jou is een slanke vrouw knap, in andere werelddelen niet. Hier in onze contreien in de tijd van Breughel ook niet. 

Dus nee, schoonheid is niet iets objectief. Beauty is in the eye of the beholder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een 1 reeks was vroeger ook het lelijke eendje, nu is het een cult object geworden. Ik ben vooral benieuwd hoe we hiernaar zullen kijken binnen 15j.

Wat mij vooral tegengaat aan de nieuwe generatie M's is het complete gebrek aan soberheid. Het is zo opzichtig als maar kan. In de juiste uitvoering kan je overal wel een ok exemplaar samenstellen, maar het blijft schreeuwerig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

44 minuten geleden, ICM zei:

De uitdrukking "over kleuren en smaken kan men niet twisten", betekent dat men een ander niet kan overtuigen van wat mooi of lelijk is. Het betekent echter niet, zoals velen denken, dat schoonheid geen objectief kenmerk is. Er bestaat nu eenmaal iets als "mooi". Dat niet iedereen dat zo ziet, dat mag, en dat is waar de uitdrukking op slaat. Iemand proberen te overtuigen is zinloos.

Dus ja, ik vind dit lelijk. Maar ook, dit is lelijk. En ook, ik hoef je mening daaromtrent niet te veranderen. En ook, omdat jij dat vindt, betekent dat daarom niet dat die auto wel mooi is. 

Mijn mening is niet meer waard dan de jouwe. De clou is net dat schoonheid een objectief gegeven is. I don't make the rules, om dan ook wat Engels te gebruiken. Dit is al duizenden jaren een filosofisch onderwerp.

Natuurlijk is schoonheid subjectief. Dat is helemaal niet objectief vast te leggen. Geen idee hoe je er op zou komen dat je dat wel zou kunnen vastleggen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, -Fred- zei:

Een 1 reeks was vroeger ook het lelijke eendje, nu is het een cult object geworden. Ik ben vooral benieuwd hoe we hiernaar zullen kijken binnen 15j.

Wat mij vooral tegengaat aan de nieuwe generatie M's is het complete gebrek aan soberheid. Het is zo opzichtig als maar kan. In de juiste uitvoering kan je overal wel een ok exemplaar samenstellen, maar het blijft schreeuwerig.

Of de Z3 M Coupé...

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

25 minuten geleden, Tommie zei:

Gaat nu niet meteen over dit topic.

Maar ik ben 't hier hoegenaamd niet mee eens. Wat wel of niet mooi is, is absoluut wel een subjectief gegeven. Anders reed iedereen met exact dezelfde wagen rond, vielen we allemaal op exact dezelfde vrouwen of mannen, zagen onze huizen er identiek uit, enz... Er zijn honderden culturen op deze aardbol en allen hebben ze een andere definitie van schoonheid. Voor jou is een slanke vrouw knap, in andere werelddelen niet. Hier in onze contreien in de tijd van Breughel ook niet. 

Dus nee, schoonheid is niet iets objectief. Beauty is in the eye of the beholder.

Je bent het wel met me eens, maar je weet het nog niet. :D

We spreken over verschillende zaken. Ik heb het over schoonheid. Een intrinsieke eigenschap. Iets wat zelfs baby's herkennen. Jij hebt het over smaak en mode.

In de jaren '90 droeg ik ook kleren waar ik nu niet wil in gezien worden. Die oversized kledij was toen ook mode. Nu mag het wat smaller zijn, zelfs met broeken om in natte kelders te lopen. Net zoals de Breughelse vrouwen. Legio voorbeelden.

Vaak is er een match tussen schoonheid en wat we mooi vinden (mode, stijl, smaak, subjectief, periodegebonden).

Maar vaak niet. Laten we de twee richtingen beschouwen.

1. Mooi voor sommigen, velen zelfs. Maar eigenlijk geen intrinsieke schoonheid: Deze M2. Maar evengoed een Countach. Een F40.

2. Intrinsieke schoonheid, maar voor niet veel mensen echt mooi:

 

image.thumb.png.036236e34e5ea0987e11167fce4469e4.png

 

image.jpeg.1719d4a441fe4c11900d5befeb801ead.jpeg

image.thumb.jpeg.6ff9677196b39333ecf3a82ea9d4ff92.jpeg

 

 

  • Vind ik leuk 1
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou bovenstaande werken dus niet in m'n huis hangen. Ik vind het niet mooi. Maar ik erken hun schoonheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

48 minuten geleden, Tommie zei:

Beauty is in the eye of the beholder.

Die beauty slaat niet op het kenmerk "schoonheid", maar wat iemand persoonlijk "mooi" vindt.

Misschien legt dit uit wat ik bedoel:

Schoonheid is iets waarvan men zegt: "easy on the eyes". Dat betekent daarvoor niet dat je het wil, of "mooi" vindt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, ICM zei:

Je bent het wel met me eens, maar je weet het nog niet. :D

We spreken over verschillende zaken. Ik heb het over schoonheid. Een intrinsieke eigenschap. Iets wat zelfs baby's herkennen. Jij hebt het over smaak en mode.

In de jaren '90 droeg ik ook kleren waar ik nu niet wil in gezien worden. Die oversized kledij was toen ook mode. Nu mag het wat smaller zijn, zelfs met broeken om in natte kelders te lopen. Net zoals de Breughelse vrouwen. Legio voorbeelden.

Vaak is er een match tussen schoonheid en wat we mooi vinden (mode, stijl, smaak, subjectief, periodegebonden).

Maar vaak niet. Laten we de twee richtingen beschouwen.

1. Mooi voor sommigen, velen zelfs. Maar eigenlijk geen intrinsieke schoonheid: Deze M2. Maar evengoed een Countach. Een F40.

2. Intrinsieke schoonheid, maar voor niet veel mensen echt mooi:

 

image.thumb.png.036236e34e5ea0987e11167fce4469e4.png

 

image.jpeg.1719d4a441fe4c11900d5befeb801ead.jpeg

image.thumb.jpeg.6ff9677196b39333ecf3a82ea9d4ff92.jpeg

 

 

Inderdaad.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap volledig dat men bepaalde details niet mooi vindt, maar qua algemene proporties klopt deze auto imho wel. Textbook coupé, zij het een zeer gespierd exemplaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, Phil zei:

Ik snap volledig dat men bepaalde details niet mooi vindt, maar qua algemene proporties klopt deze auto imho wel. Textbook coupé, zij het een zeer gespierd exemplaar.

hij wordt cool / aantrekkelijk door zijn extreme verhoudingen

lelijk ja, maar ik ben wel fan

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 24/5/2023 om 09:52, ir_fuel zei:

"gewaagd"

"geen dertien in een dozijn"

 

Maar als Citroën dat doet kraken we dat af tot op het bot :D 

ja, ik zie er wel wat BX-trekjes in

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid