Jan 1.163 Geplaatst: 21 mei 2013 Geplaatst: 21 mei 2013 Kerpen is een ideaal circuit om uw frame af te vlakken aan de onderkant . Quote
dragonfly 14.973 Geplaatst: 21 mei 2013 Auteur Geplaatst: 21 mei 2013 Kerpen was fysiek nog veel zwaarder dacht ik? Veel kerbs? Kerpen is inderdaad heel zwaar, achteraan in het bos heb je 2x een links-rechtse aan hoge snelheid en dat voel je wel aan je nek Dan een heel snelle linkse, ben er daar vorig jaar zwaar afgegaan op training , en dan van 110km/h remmen naar bijna stilstand terwijl je over de curb vliegt. Enja je chassis kan daar zwaar afzien als je over de curbs gaat Quote
msxx 7.822 Geplaatst: 21 mei 2013 Geplaatst: 21 mei 2013 Nog een maand om er weer helemaal te staan dus :-) Quote
dragonfly 14.973 Geplaatst: 21 mei 2013 Auteur Geplaatst: 21 mei 2013 Nog een maand om er weer helemaal te staan dus :-) Yep, komt wel in orde Vanaf 11 juni rijden ze terug in de juiste richting dus kan vooraf maar 1x gaan trainen (weekend) Quote
dragonfly 14.973 Geplaatst: 23 mei 2013 Auteur Geplaatst: 23 mei 2013 Wat foutjes in de regen (training) 1 Quote
Jan 1.163 Geplaatst: 8 juni 2013 Geplaatst: 8 juni 2013 M'n X30 is ondertussen ook gearriveerd, chassis wordt een 010B van 2011 (indien alles goed gaat) Quote
dragonfly 14.973 Geplaatst: 15 juni 2013 Auteur Geplaatst: 15 juni 2013 M'n X30 is ondertussen ook gearriveerd, chassis wordt een 010B van 2011 (indien alles goed gaat) alé proficiat, en waarom dan toch voor de X30 gegaan? Ik ging normaal vandaag trainen in Kerpen maar sukkel met de rug dus ik wil het voldoende tijd geven om te genezen tegen volgend weekend (wedstrijd) Quote
Jan 1.163 Geplaatst: 16 juni 2013 Geplaatst: 16 juni 2013 Ze staat in de garage, momenteel bezig met de opbouw. Ook nog aan het wachten op een freeline achteras & 3 nieuwe lagers, dan kan ik eindelijk eens doordoen . Waarom de X30? Ik ben niet van plan om competitie te doen, ook niet echt fan van de carbu van een max.. Vind een X30 ook wat vlotter door z'n toeren lopen en heeft onderin wat minder moeite. Quote
dragonfly 14.973 Geplaatst: 17 juni 2013 Auteur Geplaatst: 17 juni 2013 In de ASAF is er een X30 klasse als je ooit eens wil racen Quote
dragonfly 14.973 Geplaatst: 25 juni 2013 Auteur Geplaatst: 25 juni 2013 Verslag van afgelopen weekend: http://www.kartworld.be/2013/06/2306-bmc-3-kerpen-7de-in-een-snel-maar-bewogen-weekend/ De voorbereiding viel alweer in het water omwille van een Lumbago, rusten was de boodschap. Op vrijdag dan vertrokken naar Kerpen om te wennen aan het circuit met de zwaarste curbstones van het seizoen. De dag verliep goed, alleen begon het op het einde van de dag te regenen en brak mijn achteras op het rechte stuk waardoor ik vrij hard van de baan ging. Achteras gebroken alsook de remschijf. Alles hersteld en ik was klaar voor de trainingen van zaterdag. Op zaterdag was ik niet traag maar toch te traag om vooraan mee te kunnen, zonder resultaat het één en ander geprobeerd tot we (ik en m’n mecanieker) de voorlaatste sessie opeens 4 tienden vonden. Dit gaf ons toch iets meer zekerheid voor de wedstrijd van zondag. De training op zondagmorgen (hele oude banden) ging redelijk met een 4de tijd, de kwalificatie was niet goed. De kart lag heel slecht op de baan en de afstelling van zaterdagavond werkte duidelijk niet op nieuwe banden waardoor ik pas de 6de tijd reed. Meteen de afstelling aangepast voor de wedstrijd en het ging dan al meteen een stuk beter! Race 1 en meteen DE race van 2013De start was redelijk en ik bleef 6de na wat duw/trekwerk van anderen. Jean Glorieux (#78) ging er in de snelle linkse (Mutkurve) al meteen af waardoor ik 5de werd en ik kon aansluiten bij de eerste 4. Het begon toen echter te regenen waardoor het circuit verraderlijk glad werd op slicks. Bij aansnijden van de Leihkartkurve raak ik de curb waardoor de kart al iets wat in onbalans was en verliest Yves Soers (#79) even de controle voor me waardoor ik uit reflex rem en mezelf rond zet . Ik kon dus terug gaan aansluiten vanaf P15 maar dat ging verbazend snel omdat veel piloten supervoorzichtig waren op de vochtige ondergrond. Het ging bijna mis toen ik gevangen zat tussen Bruno Cabooter en Ronald Happel die terug de baan kwam opgereden. Bij dat manouvre is de achterklos wel volledig naar binnen gekomen wat meteen verklaarde waarom ik last had van overstuur. Ik kon Dimitri Ostrovski nog voorbijgaan waardoor ik even 3de lag (van achteraan teruggekeerd) maar hij ging me opnieuw voorbij en in het gevecht dat daarop volgde kon Thomas Mourant me na het nodige duwwerk ook nog voorbijgaan. Als 5de dus over de finish gegaan. Race 2De eerste start was niet goed waardoor er een nieuwe formatieronde volgde en er een 2de poging kwam. Helaas was mijn motor in die 2de ronde verzopen waardoor er dus teveel benzine in zat en ik bij de start totaal niet wegraakte. Ik kwam de eerste bocht als 9de door. Michael De Ron kon ik de volgende ronde voorbijgaan en Artur De Maesenier de ronden daarop. Tomas Lambrecht (#87) was echter een ander paar mouwen. Ik was nochtans veel sneller maar ik heb het daar verprutst waardoor Jean Glorieux achter mij kon dichter komen. Hij probeerde het een eerste keer in de Waldgeschlängel bocht maar ik kon hem ondanks de tikjes voorblijven. Even later kwam hij me dan toch voorbij en probeerden we samen Tomas Lambrecht in te halen. Ik verloor echter tijd achter beiden waardoor ik meteen terug op Jean zijn bumper zat en toen die wijd ging na contact met Tomas de bocht ervoor wilde ik hem aan de Leihkartkurve binnendoor voorbijgaan maar opeens stond ik in de bandenmuur. Wat er precies gebeurd is weet ik niet want het ging zo snel, ik kan alleen maar de beelden bekijken maar blijkbaar had hij me niet gezien of verwacht en bij het insturen heeft hij mijn wiel geraakt waardoor ik in de lucht ging en op zijn stuur ben terecht gekomen. Even werd er gevreesd dat zijn arm gebroken zou zijn maar uiteindelijk bleek het niet zo erg te zijn. Ik hoop dat hij snel terug de oude is zodat we het nog eens kunnen uitvechten op circuit! Conclusie is dat de kart opnieuw wel snel was maar dat het resultaat uitbleef. Leerrijk weekend gehad en ik kijk al uit naar race 4 van het seizoen op het circuit van Genk op 4 augustus 2013. Ik wil mijn mecanieker Pieter bedanken alsook DFK Racing voor de ondersteuning! Video race 1 Video race 2 Quote
msxx 7.822 Geplaatst: 25 juni 2013 Geplaatst: 25 juni 2013 Veel pech precies. Een gebroken achteras... dat is toch niet gebruikelijk? Een kromme ok, maar hoe is deze gebroken? Tik gehad, of echt materiaalfout? De races vol actie, misschien niet het gewenste resultaat maar je hebt je ook niet hoeven te vervelen ;-) 2 Quote
dragonfly 14.973 Geplaatst: 25 juni 2013 Auteur Geplaatst: 25 juni 2013 Veel pech precies. Een gebroken achteras... dat is toch niet gebruikelijk? Een kromme ok, maar hoe is deze gebroken? Tik gehad, of echt materiaalfout? De races vol actie, misschien niet het gewenste resultaat maar je hebt je ook niet hoeven te vervelen ;-) Is typisch voor dat circuit omdat je met een redelijke snelheid over de curbs gaat en as breekt altijd op dezelfde plaats. Op zondagmorgen is er iemand rechtdoor gegaan aan de snelle linkse, zelfde als bij mij. Gebroken as en dan verlies je alle controle Heb mij inderdaad niet verveeld, zotte dag De laatste crash was race-incident hé, die had mij niet gezien. En ziet er naar uit dat het in orde komt met zijn hand! Quote
dragonfly 14.973 Geplaatst: 25 juni 2013 Auteur Geplaatst: 25 juni 2013 foto's van de andere waarvan zijn as brak: Quote
Jokke_vlo 16.908 Geplaatst: 26 juni 2013 Geplaatst: 26 juni 2013 Mooie strijd voor de crash ! Mooi om volgen 1 Quote
Jan 1.163 Geplaatst: 29 juni 2013 Geplaatst: 29 juni 2013 Ondertussen is de kart zo goed als af, nog nieuwe ketting & tandwiel besteld. Stickerset is ook binnengekomen inclusief nieuwe zijbakken. heb 'm ook al laten warmdraaien (en paar keer op en af de straat gereden )... can't wait ! Quote
dragonfly 14.973 Geplaatst: 29 juni 2013 Auteur Geplaatst: 29 juni 2013 Ondertussen is de kart zo goed als af, nog nieuwe ketting & tandwiel besteld. Stickerset is ook binnengekomen inclusief nieuwe zijbakken. heb 'm ook al laten warmdraaien (en paar keer op en af de straat gereden )... can't wait ! haha, ik ga mss 13 juli trainen op genk als ik nog hulp vindt. Alternatief is racen in Hahn (D) met de BEKC. 't kriebelt hier ook alweer Quote
TomT 2.050 Geplaatst: 29 juni 2013 Geplaatst: 29 juni 2013 Ja man, die filmpjes... Dat lijkt me nu eens ZO moeilijk! Chapeau, mooi tempo en leuke strijd! 1 Quote
Jan 1.163 Geplaatst: 30 juni 2013 Geplaatst: 30 juni 2013 haha, ik ga mss 13 juli trainen op genk als ik nog hulp vindt. Alternatief is racen in Hahn (D) met de BEKC. 't kriebelt hier ook alweer Hulp voor wat precies? Quote
dragonfly 14.973 Geplaatst: 30 juni 2013 Auteur Geplaatst: 30 juni 2013 Hulp voor wat precies? kart uit de aanhanger helpen halen en dan kart op & af het karretje halen. ZIn misschien? Quote
msxx 7.822 Geplaatst: 30 juni 2013 Geplaatst: 30 juni 2013 In de voormiddag lukt dat sowieso. Ga je een hele dag rijden? Quote
dragonfly 14.973 Geplaatst: 30 juni 2013 Auteur Geplaatst: 30 juni 2013 In de voormiddag lukt dat sowieso. Ga je een hele dag rijden? Neen is deels conditietraining & gewenning. 3 stints van 20-25 laps op oude banden dus max 3u. De helper kan ik wel belonen met een ritje als hij verstandig blijft Ik kan toch geen 3x na elkaar rijden zonder pauze, veel te lastig! Quote
msxx 7.822 Geplaatst: 1 juli 2013 Geplaatst: 1 juli 2013 Damn, kennelijk wat gemist. Ze heeft gisteren afspraken gemaakt met familie. Ik mag die dag ergens op komen draven. Kans dat het nog lukt is eerder klein. Quote
Jan 1.163 Geplaatst: 1 juli 2013 Geplaatst: 1 juli 2013 kart uit de aanhanger helpen halen en dan kart op & af het karretje halen. ZIn misschien? Er loopt toch volk genoeg dat kan helpen!? Zin wel, 13de ben ik op de terugweg van Goodwood jammer genoeg.. Als ik de X30 wat onder de knie heb wil ik gerust eens meegaan, en ik heb een vito + trekhaak (mijn kart kan in de laadruimte) Quote
dragonfly 14.973 Geplaatst: 20 juli 2013 Auteur Geplaatst: 20 juli 2013 cool, ga je morgen trainen? Met die luchtfilter ga je in Genk wel niet meer mogen rijden. Dat is nog een model van 10 jaar geleden Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.