Ga naar inhoud

2-takt Karting: Belgian Max Challenge


dragonfly

Aanbevolen berichten

Kun je eigenlijk in belgie (of de buurt van belgie) ergens arrive and drives doen met snelle karts? Wil al heel lang eens met zo'n ding rijden :(

 

Ja in Genk kan dat. Ze zouden een 2 sec trager afgesteld zijn dan de onze dus dat ga je de eerste keer nooit merken ;)

 

Ervaring verplicht!

Wanneer: ma/wo/do/vr/

Circuit: FIA Circuit 1360m 

Rotax Max – 2 takts – 125cc

Prijs: 100€/30 minuten

Reserveren: verplicht 48u op voorhand

http://kartinggenk.be/nl/huurkarts_adults.aspx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja in Genk kan dat. Ze zouden een 2 sec trager afgesteld zijn dan de onze dus dat ga je de eerste keer nooit merken ;)

 

Ervaring verplicht!

Wanneer: ma/wo/do/vr/

Circuit: FIA Circuit 1360m 

Rotax Max – 2 takts – 125cc

Prijs: 100€/30 minuten

Reserveren: verplicht 48u op voorhand

http://kartinggenk.be/nl/huurkarts_adults.aspx

 

 

Hoe oordeelt men over die 'ervaring'?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe oordeelt men over die 'ervaring'?

 

Heel positief, vorig jaar ben ik met de sponsor een dag naar Genk geweest en dan heeft hij nog 3 zo'n karts gehuurd om wat mensen te laten rijden.

Ik heb ook een ex-brits kampioen laten rijden (15j geleden) en die was 3 seconden trager met mijn kart dan ik.

 

Dus als leek merk je dat echt niet hoor, Genk is een moeilijk circuit en na 15min ben je toch bekaf als er wat grip ligt :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

duurheid :P

 

't is duur ja, die karts kosten nu éénmaal geld.

 

je gaat er alleszins meer fun aan beleven dan 30min te gaan karten op JPR :P

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Spijtige zaak, weeral pech..

 

 

Als ik naar de uitleg kijk rondom condensatie zou ik eerder zeggen 'na de zomer de dichtingen vervangen' in plaats van na de winter, dan is immers het condens al binnengedrongen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Spijtige zaak, weeral pech..

 

 

Als ik naar de uitleg kijk rondom condensatie zou ik eerder zeggen 'na de zomer de dichtingen vervangen' in plaats van na de winter, dan is immers het condens al binnengedrongen?

 

Als je die oxidatie ziet kan je dat wel nog opschuren. Maar als je zo rijdt (14.000 toeren) begint dat uit te slijten en dan loopt het fout af.

Motor lag deels onder een deken en dat was misschien geen zo'n goed idee want dan kan er geen lucht bij.

Keerringen hebben hun werk dus niet gedaan

25096.jpg

 

Ben vooral bang voor de cilinder, dit was een goeie dus hoop dat hij nog te redden valt. Met nieuwe rollagers die soepel draaien gaat hij hopelijk opnieuw vliegen en janken :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tijdje uit de running of zondag alweer aan het trainen?

 

Zondag rondrit met AM en team zit dan in Nederland. En de week erop is het race in Genk dus de weekends zijn niet vrij :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer, anders was ik eens komen zien :-)

 

zondag 19 mei vrijhouden hé, race 2 van het seizoen :)

 

Nog even afwachten maar voorlopig ga ik donderdagnamiddag 18 april de motor roderen en dan eens testen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

zondag 19 mei vrijhouden hé, race 2 van het seizoen :)

 

Nog even afwachten maar voorlopig ga ik donderdagnamiddag 18 april de motor roderen en dan eens testen.

 

Dat is het pinksterweekend zeker? Dan heb ik al andere plannen :-(

 

Het komt er nog weleens van :-) Net de video's bekeken, nogal crowded met die snelle shifters idd :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is het pinksterweekend zeker? Dan heb ik al andere plannen :-(

 

Het komt er nog weleens van :-) Net de video's bekeken, nogal crowded met die snelle shifters idd :-)

 

Inderdaad pinksterweekend.

 

Hehe 't is opletten geblazen met al die rijdende chicanes :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Zondag 19 mei tijd voor race 2 in Genk, hopelijk wat meer geluk dan de vorige keer :D

 

En nog 2 leuke momentjes van tijdens de training

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ging volgende week donderdag ook meerijden met de 100 miles te Genk, maar 't zit vol. Alternatief wordt geboden ergens in juni, maar dan zit ik in't buitenland. Zonde!

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze zitten inderdaad snel vol, de andere data...

 

 

23 mei 2013
13 juni 2013
4 juli 2013
22 augustus 2013
5 september 2013
19 september 2013
3 oktober 2013
17 oktober 2013
7 november 2013
Link naar reactie
Delen op andere sites

De originele tekst vind je hier: http://www.kartworld.be/2013/05/1905-bmc-2-genk-4de-en-laatste/

 

Ik had de afgelopen maand niet kunnen trainen en ik was ook moe door de jetlag maar toch al op vrijdag naar Genk afgezakt. Zoals voorspeld heel de dag regen gehad wat een goeie training was voor de regen die in het weekend zou komen. Helaas bleef het op zaterdag droog en op zondag kregen we zelfs een mooie zomerdag.

20130519_BMC2_Genk_kartworld_elmore_namg

De kwalificatie was superspannend, ik reed de 4de tijd en we zaten op 0,101 seconde van elkaar. Vrij dicht dus en het beloofde een spannende wedstrijd te worden.

Race 1

Even paniek toen mijn motor niet wilde startten bij het wegrijden van de pre-grid. Toen hij het toch deed goed doorgereden zodat ik nog tijdig mijn positie kon innemen voor de start.

20130519_BMC2_Genk_kartworld_elmore_namg

Ik startte achter Kristof Allaerts en we waren goed weg waardoor ik meteen al 3de lag. Thomas Mourant had de pole gereden en hij behield die plaats ook. Ik kon een6-tal ronden goed volgen maar toen maakte ik teveel kleine foutjes waardoor ik aansluiting verloor. Dimitri Ostrovski kwam ook sterk terug en pakte de 3de plaats af waardoor ik als 4de over de streep ging. De motor liep goed en mijn tijden waren een stuk sneller dan tijdens de eerste wedstrijd van het seizoen waardoor ik niet ongelukkig was met het resultaat. Een iets betere fysiek zal de concentratie ook bevorderen.

20130519_BMC2_Genk_kartworld_elmore_namg

Race 2

Mijn motor startte bij het wegrijden maar 5 andere karters hadden nu pech. Er moet toch iets vreemds in de lucht gehangen hebben. Gelukkig kon iedereen tijdig zijn positie opnieuw innemen omdat Thomas Mourant supertraag de opwarmronde afwerkte.

20130519_BMC2_Genk_kartworld_elmore_namg

Deze keer startte ik achter Dimitri Ostrovski, ik was goed weg maar toen ik naar binnen wilde komen op het einde van het rechte stuk zag ik Bruno Cabooter opduiken in m’n ooghoek. Om brokken te vermijden bleef ik dus buitenom maar bij het uitkomen van de bocht bleef Bruno achteraan duwen waardoor ik rondging. Daarbovenop hadden we een supertrage opwarmronde achter de rug en wilde de motor niet direct startten. Toen hij het wel deed was iedereen helaas al te ver weg waardoor ik als laatste over de streep ging.

20130519_BMC2_Genk_kartworld_elmore_namg

In het dagklassement was ik 9de. Opnieuw dus wat tegenslag maar het goede nieuws is dat de motor het deed en dat het vele testwerk met mijn mecanieker Pieter zijn vruchten begint af te werpen. Op zondag 23 juni rijden we in Kerpen race 3 van het seizoen op het thuiscircuit van Michael Schumacher.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als jij al foutjes begon te maken gedurende de race dan wil ik niet weten wat voor een inspanning het was. Zo constant als je indoor je rondjes afwerkte..

 

Spijtig dat ik niet kon komen kijken. Rijden jullie later dit jaar nog een keer in Genk?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als jij al foutjes begon te maken gedurende de race dan wil ik niet weten wat voor een inspanning het was. Zo constant als je indoor je rondjes afwerkte..

 

Spijtig dat ik niet kon komen kijken. Rijden jullie later dit jaar nog een keer in Genk?

 

 

Thanks! :) 

 

Ja het was echt laf weer zoals we zeggen en de vermoeidheid zat nog in mijn lichaam waardoor de conditie (mentaal/fysiek) niet optimaal was.

In race 2 reed ik hopeloos alleen rond en was ik maar 2 tienden trager dan de kop dus is zeker niet slecht. Slipstream en de motivatie om naar iemand toe te rijden als je aan het vechten bent doet veel!

 

http://www.kartworld.be/kalender/

4 augustus & 20 oktoker in Genk

 

Nu eerst naar Kerpen en ik kijk er wel naar uit!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid