Ga naar inhoud

2-takt Karting: Belgian Max Challenge


dragonfly

Aanbevolen berichten

Tijd voor de 2de manche van het BMC kampioenschap en het weerbericht voorspelde niet veel goeds.

Zaterdag

Het wil maar niet meezitten, ondertussen 2x gaan trainen zonder problemen en op de zaterdag voor de wedstrijd was het opnieuw prijs. De motor liep niet goed. 's Morgens al een nieuwe radiator geplaatst wegens een minuscuul lekje en dan elke sessie moeten gebruiken om de motor in orde te krijgen ipv naar een chassisafstelling te kunnen zoeken. Positieve kant van het verhaal was dat ik met een haperende motor nog redelijk goed kon volgen met het middenveld. En zoals de laatste keer kwam de redding in de laatste sessie na serieus sleutelwerk van Siebert & Tim!! Probleem opgelost, nog niet 100% zoals het zou moeten zijn maar de motor was goed genoeg om op zondag te kunnen meeracen!

2012_BMC2_Genk_Sebastien_en_Artur01-1024x682.jpg

Zondag

Regen voorspeld maar toen we opstonden was het droog :) De baan echter niet dus het was nog glijden tijdens de trainingssessie. Amper 8min maar de kart voelde niet goed aan, door de motorproblemen hadden we ook niet kunnen testen op zaterdag. De kwalificatie was een loterij, na amper 4 ronden begon het te regen en iedereen stond op slicks dus binnenkomen was de enigste oplossing. Ik mocht uiteindelijk vanaf de 5de plaats starten en blijkbaar ben ik verdikt want ik was nog 5kg te zwaar bij de weging.

2012_BMC2_Genk_Sebastien_en_Artur03-450x280.jpg

Race 1

Het bleef een beetje druppelen maar nooit lang genoeg om de baan kletsnat te maken. Met de hulp van Jef & Siebert een hele andere chassisafstelling gekozen voor race 1 omdat de grip ontbrak. Goeie start genomen en ik lag al meteen 3de, Robert Van Rompaey en Kristof Allaerts waren voorzichtig gestart en ik moest een paar keer serieus in de remmen gaan om er niet op te rijden. Allaerts ging Van Rompaey voorbij en ik reed het gat dicht naar van Rompaey. Ik was sneller maar hem voorbij gaan was nog een andere zaak en doordat ik tijd verloor achter Van Rompaey kon Artur de Maesenier terug aansluiten. Thv de chicane wil ik Robert inhalen en dan duikt Artur ook nog het gat in naast mij.

Artur kon wat wegrijden maar dan kwam ik terug en hebben we elkaar een paar keer ingehaald. Ik was iets sneller maar ik kon hem niet inhalen en er dan ook nog voor blijven gezien Artur vrij stevig verdedigd. Na 11 ronden kwam ik opnieuw dichter maar toen begon het te druppelen en waren bepaalde bochten opeens superglad. Toen was ik iets te voorzichtig omdat ik op slicks vooral op de baan wilde blijven! Gevolg was dat Artur van me weg reed en dat Robert achter mij het gat dicht reed en nog kwam opzetten. Nog 1 ronde te gaan en toen wist ik dat ik toch sneller zou moeten gaan als ik de 3de plaats wilde vasthouden. Dat lukte dus mooi resultaat!

2012_BMC2_Genk_Sebastien01-450x300.jpg

Race 2

Deze keer startte ik vanaf de 3de plaats, Kristof raakte niet goed weg bij de start dus hielp ik hem maar op weg :) Ik kon goed aansluiten maar op koude banden kon hij een kloofje slaan wat ik niet meer zou dicht krijgen. We bleven op gelijke afstand terwijl ik moe werd. Het was drukkend weer en mijn conditie was na 10 ronden op en dan kwam Artur mij voorbij. Dimitri Ostrovski wilde ook meegaan maar die kon ik afblokken. Ik was opnieuw sneller dan Artur en ik wist dat ik er voorbij moest want ik verloor teveel tijd. Zo gezegd zo gedaan en na de rechte lijn had ik mijn plaats terug. Mij herpakt en op karakter verder gereden, ik voelde dat ze dichterbij kwamen maar ik bleef 2de!!

2012_BMC2_Genk_Sebastien_en_Artur02-450x300.jpg

Ik blik tevreden terug, de snelheid was goed. Ik moet alleen nog werken aan de snelheid op koude banden zodat ze niet meer kunnen wegrijden! Bedankt aan mijn mecanieker Siebert en aan iedereen van DFK!! Op 24 juni is het tijd voor BMC 3 in Genk!

2012_BMC2_Genk_Sebastien02-450x289.jpg

2012_BMC2_Genk_podium02-1024x682.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...
  • 3 weken later...

Prachtig topic. Heb nu zelf ook eens op 't internationaal van Genk gereden, zo zalig! Zelfs met die huurkarts al... :D

Met die huurkarts heb ik daar nog nooit gereden, zijn dat die 390cc karts op woensdagavond?

Mooi om te lezen en prachtige prestaties. Dit topic blijf ik volgen.

Thanks guys, komende zaterdag normaal in Genk om andere motoren te testen. Eind van de maand wedstijd in Ostricourt (F)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Jep. 'k Wil dat binnenkort nog eens gaan doen, en zal dat hier dan ook melden :D

Ben aan het proberen om wat vrienden mee te krijgen voor de editie op 4 oktober.

http://www.kartinggenk.be/nl/events_details.aspx?ID=89fffdf5-4535-42af-85ac-58cc14e63a2b#.UGGgTcEgfuQ

Dit weekend BMC #5 in Ostricourt (F) B)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 4 maanden later...
En? Aan het opmaken voor seizoen 2013? Of staat dat niet in de planning?

yes staat op de planning maar ik ga pas begin maart beginnen trainen. Wel al bezig in de fitness :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Afgelopen maandag dus voor het eerst opnieuw gereden, dit weekend staat de eerste wedstrijd op het programma dus ik kon wel niet anders :)

 

Iedereen is zondag welkom, @@Jan zal er al zijn hé :P

Timing: http://belgianmaxchallenge.be/Uploads/FILE_28af984e-62f2-4f38-a43f-7576a15f0251.pdf

 

En wat fun filmpjes van maandag

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag dus langsgeweest. Gepasseerd langs de DFK tent maar Mr Seb niet gevonden... Tijdens de manches heb ik je wel gezien, eerste manche toch vrij goed gereden dacht ik? Tijdens finale was ik iets te laat en zag ik dat de kart reeds in het gras geparkeerd stond, technisch mankementje?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag dus langsgeweest. Gepasseerd langs de DFK tent maar Mr Seb niet gevonden... Tijdens de manches heb ik je wel gezien, eerste manche toch vrij goed gereden dacht ik? Tijdens finale was ik iets te laat en zag ik dat de kart reeds in het gras geparkeerd stond, technisch mankementje?

 

Jammer dat ik je niet gezien heb, ja tussen de manches moet er ook al eens gegeten worden hé :)

 

Eerste race eraf getikt in de eerste bocht, mocht dus als laatste aansluiten en dan nog teruggereden naar de 8ste plek.

Tweede race gestart vanaf P8, naar P4 gereden en dan ging de motor stuk dus game over :(

 

Verslag en filmpjes volgen, hier alvast deze van race 2

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt precies wel heel vaak iets aan uw kart?

 

Klopt, vorig seizoen was ook naar de knoppen door de motor issues. Het probleem is dat hij het niet altijd doet. Ik ben vorige week 3 dagen gaan testen en alles liep perfect.

Op zondagmorgen liep hij niet goed op de rechte lijn en dat zie je ook in het filmpje. In de slipstream moet je er normaal direct naartoe rijden maar ik kan dat niet. Toch nog een 5de chrono gereden met die motor dus de snelheid zat er gewoon in. Het testwerk had geloond en de motor kwam alweer roet in het eten gooien.

 

Maar we vonden dus niet wat het was. In race 1 moest ik dan nog eens gaan inhalen met zo'n crappy engine. In race 2 ging hij dan helemaal stuk en de problemen in de ochtend zullen dus de voorbode geweest zijn van wat ging komen. Drijfstang gebroken, bougie was ook kapot van de slag dus ik vrees dat het vuilbak wordt.

 

Nu ga jij zeggen, koop gewoon een andere motor hé :) Helaas is het niet zo simpel, vorig jaar 3 andere motoren getest en de mijne was gewoon de snelste.

Je moet de motor bij *** kopen in ****, helaas hebben zij ook een racing team dus je kan al raden wat ze doen hé ... Ze zetten alle motoren op de testbank, de goeie houden ze voor zichzelf en de mindere verkopen ze.

 

Er zijn ook piloten die een motor huren maar daar is het probleem even groot, die tuner heeft goeie blokken en supergoeie blokken. Dat kan per ronde al snel 0,2 sec schelen en als je wil winnen is dat enorm.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dacht al dat je eraf getikt was in de eerste race... Toch een mooi eindresultaat! Van laatste plek naar 8! Jammer van de motor, die max'en kunnen niet gehoond worden zeker? (nicasil). En wat je daar zegt van koop een max bij xx in xx, geldt dit dan ook voor grote dealers à la DFK, Schepers etc? Kortom, je koopt beter een nieuwe out the box bij kartshop zonder team..?

 

Overigens ben ik er nog steeds niet uit of het nu een X30 of een max zal worden, chassis neig ik eerder naar MSkart vanwege de dealer dichtbij..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dacht al dat je eraf getikt was in de eerste race... Toch een mooi eindresultaat! Van laatste plek naar 8! Jammer van de motor, die max'en kunnen niet gehoond worden zeker? (nicasil). En wat je daar zegt van koop een max bij xx in xx, geldt dit dan ook voor grote dealers à la DFK, Schepers etc? Kortom, je koopt beter een nieuwe out the box bij kartshop zonder team..?

 

Overigens ben ik er nog steeds niet uit of het nu een X30 of een max zal worden, chassis neig ik eerder naar MSkart vanwege de dealer dichtbij..

 

Ja elke dealer in Belgie moet zijn motor bij *** kopen. Achteraf kan je die uiteraard laten tunen bij iemand als je centen op tafel legt.

Nuja als hobbypiloot ga je daar weinig van merken hoor als het een topmotor is of niet.

 

Chassis moet je zelf aanvoelen hé en de Max community is wel groter dus je kan daarmee beginnen en dan later nog altijd koersen eens het wat lukt :)

 

Neen dat honen ze niet, morgen ken ik normaal het verdict.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na een lange en vooral koude winter werd het tijd om de kart nog eens vanonder het stof te halen. Vorige week ben ik 3 dagen gaan trainen omdat ik dit jaar nog niet kunnen rijden had gezien we nu op de Noordpool leven icon_smile.gif . Veel kunnen testen, de motor liep goed en alles zag er goed uit voor zondag. Maar helaas mocht het weer niet zijn.


 


Zondagmorgen liep de motor niet goed op de rechte lijn, alweer op zondag. We hadden niet echt een idee wat het kon zijn maar toch één en ander veranderd. Helaas zonder succes maar ik kon toch nog een 5de chrono rijden tijdens de kwalificatie.


 


Race 1


Ik startte achter Jean Glorieux en die kwam niet goed weg bij de start waardoor ik ernaast ging. Helaas mistte hij z’n rempunt waardoor hij me aantikte en ik dus achteraan kon aansluiten. In de laatste ronde was het nog spannend met Michael Ron vermits hij me terug voorbij kwam omdat de motor even inhield op de rechte lijn maar ik kon hem nog terug inhalen. Resultaat een 8ste plaats.


 


Race 2


Ik startte aan de buitenkant waarbij ik Dorian Kruger kon inhalen en gezien Kristof Allaerts zichzelf rondzette kon ik als 6de aansluiten. Snel inhalen was de boodschap als ik aansluiting met de leiders wilde vinden en Tomas Lambrecht was mijn eerste slachtoffer. Daarna kon ik Artur De Maesenier voorbij gaan en het gat naar Jean Glorieux & Dimitri Ostrovski dichtrijden. Helaas ging het daarna grondig mis. Bij het oprijden van de rechte lijn verloor ik alle vermogen en liep de motor vast. Game over. Heel jammer want de kart lag goed en het ging vooraan misschien wel een leuke strijd geworden zijn.


 


Deze week gaan we bekijken hoe erg de motor beschadigd is. Ik wil vooral mijn mecanieker Pieter bedanken voor het harde werk en DFK voor de ondersteuning. De volgende wedstrijd staat gepland op zondag 19 mei te Genk.


 


https://www.facebook.com/KartworldRacing


 



 


Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanaf 3 minuten loopt je motor opmerkelijk minder, das duidelijk, je rijdt dan nog mooi het gat dicht...

Met een goede motor had p2 er sowieso ingezeten. KNAP!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanaf 3 minuten loopt je motor opmerkelijk minder, das duidelijk, je rijdt dan nog mooi het gat dicht...

Met een goede motor had p2 er sowieso ingezeten. KNAP!

 

Goed opgemerkt ;)

 

Hij was toen inderdaad al aan het sneuvelen. Sinds de ochtend liep hij niet meer door vanaf 12.000rpm.

Vanavond gaat de motor open.

 

Nu die 2 zijn dan nog naar de leider toegereden maar er niet meer over geraakt.

Zijn jullie ook aan de tent gepasseerd? Want ik heb een koppel een foto zien nemen en die gingen dan weer weg maar ik wist niet wie het was en mijn mecanieker kende ze ook niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kun je eigenlijk in belgie (of de buurt van belgie) ergens arrive and drives doen met snelle karts? Wil al heel lang eens met zo'n ding rijden :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid