gTa 24.154 Geplaatst: 14 mei 2018 Delen Geplaatst: 14 mei 2018 Niet mee gereden. Je zal niet snel iemand vinden, vrees ik. Dingen zijn erg nieuw en niet dik gezaaid. Een light-versie zou me sterk verwonderen. Alpina zit naar verluidt aan z'n max qua bouwcapaciteit (ook al worden de Alpina's vandaag allemaal grotendeels op de BMW-productielijn gemaakt) en zou met een zachter gemotoriseerde '5 pardoes middenin het BMW-gamma duikelen. De B5 en (in mindere mate) D5 zijn al dermate speciaal ... het lijkt me niet evident om een light-versie voor pakweg 20k EUR minder verkocht te krijgen als die het succes van z'n krachtiger broers zou decimeren en/of als die nauwelijks verkoopbaar zou zijn omdat je hetzelfde vermogen bij BMW dan voor nog een pak minder duiten kan halen. Eens je in die 'normalere' prijscategorie zit, zit je in het koperssegment dat niet meer genoeg liefhebber is om zo'n speciale versie te willen kiezen (de uitzondering bevestigt de regel). En hij/zij die wél liefhebber genoeg is om zo'n specialleke in huis te halen, maalt niet om de prijs van een D5 of (evt) B5, maar die tikt dat gewoon af. Trouwens: de D5 is de 'light' versie van de 2, als het ware. En wil je écht een zachtere versie, dan heb je nog de B3 S (met 3-liter 6-in-lijn) of de D3. "Erger" dan de nieuwprijs van een B5 is z'n fiscaliteit (in België/Vlaanderen). Dat is en blijft een 4,4-liter V8 benzine met een 250-tal gram co²/km ... ga maar eens na hoe "interessant" die dan nog is... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Phil 11.558 Geplaatst: 14 mei 2018 Auteur Delen Geplaatst: 14 mei 2018 Stond hier al wel ergens maar in de UK hebben ze letterlijk een light-versie. De D5 S is daar gewoon een vermomde 540d (6 pk en 20 Nm krachtiger). Heeft te maken met de RHD die niet te combineren is met de tri-turbo setup of zoiets. Ook niet als Touring verkrijgbaar. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.154 Geplaatst: 14 mei 2018 Delen Geplaatst: 14 mei 2018 Zie ik niet als een light-versie (al helemaal niet 'naast' de gewone). Komt, zoals je zegt, enkel door technische redenen. En da's bovendien ook enkel van de D5, niet van de B5. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
brjefs 14.458 Geplaatst: 15 mei 2018 Delen Geplaatst: 15 mei 2018 11 uren geleden, Francis zei: Al iemand gereden met de nieuwe B5 / D5? Impressies? Karakter van de aandrijflijn? Komt er nog een 'light' versie met pakweg 300-400pk? Nieuwprijs B5 touring 115.000euro... doch zou voor mij niet erg veel extra opties behoeven. Ik heb intussen een 4000 km gedaan met m’n F11 D5 en kan je meegeven dat het hele karakter bij Alpina draait om smoothness, het gevoel hebben dat je overal overschot hebt. Dat is absoluut geen brute auto, eerder een rijdend kantoor dat je zonder drama aan hoge snelheden naar je bestemming brengt. Ik denk niet dat ze daar bij het nieuwe model veel aan veranderd gaan hebben. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Francis 35 Geplaatst: 15 mei 2018 Delen Geplaatst: 15 mei 2018 (aangepast) De BIV (Belasting op inverkeerstelling) bedraagt: 8.613,67 EUR De VB (Verkeersbelasting) bedraagt: 2.799,52 EUR ALPINA B5 touring Moet je inderdaad al écht liefhebber zijn met een bom duiten om er dat aan te kunnen geven... Een dikke 535i touring kost waarschijnlijk maar de helft tot een derde in taksen. 15 mei 2018 aangepast door Francis Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Francis 35 Geplaatst: 15 mei 2018 Delen Geplaatst: 15 mei 2018 Als we kijken naar de B3S biturbo is dit maar een fractie van de prijs van de B5... De BIV (Belasting op inverkeerstelling) bedraagt: 1.864,85 EUR De VB (Verkeersbelasting) bedraagt: 839,76 EUR Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bt. 6.565 Geplaatst: 15 mei 2018 Delen Geplaatst: 15 mei 2018 Zit er ook al geen verschil op de uitstootwaarde (NEDC vs. WLTP)? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
rouquin 63 Geplaatst: 15 mei 2018 Delen Geplaatst: 15 mei 2018 Sent from my iPhone using Tapatalk 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
B3noît 3.650 Geplaatst: 17 mei 2018 Delen Geplaatst: 17 mei 2018 Op 15-5-2018 om 19:49, Francis zei: Als we kijken naar de B3S biturbo is dit maar een fractie van de prijs van de B5... De BIV (Belasting op inverkeerstelling) bedraagt: 1.864,85 EUR De VB (Verkeersbelasting) bedraagt: 839,76 EUR BIV toch ook al serieus toegenomen op 2 jaar tijd... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Maxime S 2.174 Geplaatst: 17 mei 2018 Delen Geplaatst: 17 mei 2018 Op 15-5-2018 om 17:03, Francis zei: De BIV (Belasting op inverkeerstelling) bedraagt: 8.613,67 EUR De VB (Verkeersbelasting) bedraagt: 2.799,52 EUR ALPINA B5 touring Moet je inderdaad al écht liefhebber zijn met een bom duiten om er dat aan te kunnen geven... Een dikke 535i touring kost waarschijnlijk maar de helft tot een derde in taksen. Ja ok, maar dat is appelen met peren toch? 6 cilinder vs 8 cilinder? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Francis 35 Geplaatst: 17 mei 2018 Delen Geplaatst: 17 mei 2018 9 uren geleden, Maxime S zei: Ja ok, maar dat is appelen met peren toch? 6 cilinder vs 8 cilinder? Ja inderdaad. Mijn punt was dat je een 535i nog iets of wat rationeel kan verklaren. Een B5 kan je niet meer rationeel verklaren, is gewoon over the top en puur een emotionele keuze. Hoe zit het eigenlijk met de sound van de B5 met Akrapovic? Even teleurstellend als bij de M5 (met de turbo's tussen de cilinderbanken)? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
William Blake 2.685 Geplaatst: 18 mei 2018 Delen Geplaatst: 18 mei 2018 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JerryLambo 285 Geplaatst: 27 juli 2018 Delen Geplaatst: 27 juli 2018 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Stabilo Boss 1.730 Geplaatst: 2 augustus 2018 Delen Geplaatst: 2 augustus 2018 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Francis 35 Geplaatst: 17 augustus 2018 Delen Geplaatst: 17 augustus 2018 Hoe komt het dat ALPINA zo vaak verkocht is in Japan? Oude ALPINA tweedehandsen zijn vaak import uit Japan, idem bv Mercedes 500E. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ian 511 Geplaatst: 17 augustus 2018 Delen Geplaatst: 17 augustus 2018 Omdat rijke Japanners graag patsen met exotische Europese wagens? [emoji14] Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Maxime S 2.174 Geplaatst: 17 augustus 2018 Delen Geplaatst: 17 augustus 2018 3 uren geleden, Francis zei: Hoe komt het dat ALPINA zo vaak verkocht is in Japan? Oude ALPINA tweedehandsen zijn vaak import uit Japan, idem bv Mercedes 500E. ALPINA heeft een speciale historische band met Japan. Correct me if I'm wrong, maar dat komt ondermeer door enkele speciale modellen die ze exclusief voor Japan gemaakt hebben (onder meer door de taxatie en/of verbod van grote motoren ofzo?). Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Titleist 230 Geplaatst: 18 augustus 2018 Delen Geplaatst: 18 augustus 2018 Op 17/8/2018 om 12:24, Ian zei: Omdat rijke Japanners graag patsen met exotische Europese wagens? Yakuza! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.154 Geplaatst: 8 september 2018 Delen Geplaatst: 8 september 2018 @Denniske wat heb je me daar getest van lekker apparaat, zeg 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Denniske 7.001 Geplaatst: 8 september 2018 Delen Geplaatst: 8 september 2018 6 uren geleden, gTa zei: @Denniske wat heb je me daar getest van lekker apparaat, zeg Ja, dat spel ging wel hard! En verbazend goed dwars eigenlijk. Zal er binnenkort wat foto's van proberen te posten! 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Dirk75 Geplaatst: 14 september 2018 Delen Geplaatst: 14 september 2018 Gaat alpina de elektrische versie ook aanpakken? i3,i4,i8, inext,... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Francis 35 Geplaatst: 16 september 2018 Delen Geplaatst: 16 september 2018 Op 8/09/2018 om 03:04, gTa zei: @Denniske wat heb je me daar getest van lekker apparaat, zeg Mogen we nog een wegtest in Autowereld verwachten van deze ALPINA? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
3000 977 Geplaatst: 16 september 2018 Delen Geplaatst: 16 september 2018 Op 14-9-2018 om 06:53, Dirk75 zei: Gaat alpina de elektrische versie ook aanpakken? i3,i4,i8, inext,... Als ze al geen zin hebben in een Alpina B1 zal er wel geen i komen ook Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jag_alp 15 Geplaatst: 21 september 2018 Delen Geplaatst: 21 september 2018 On 9/14/2018 at 6:53 AM, Dirk75 said: Gaat alpina de elektrische versie ook aanpakken? i3,i4,i8, inext,... Komt er niet. De elektrische BMW modellen passen niet in de Alpina filosofie. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Titleist 230 Geplaatst: 21 september 2018 Delen Geplaatst: 21 september 2018 53 minuten geleden, jag_alp zei: Komt er niet. De elektrische BMW modellen passen niet in de Alpina filosofie. Maar een 2.0 dieseltje wel? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.