Jump to content
Phil

ALPINA Lovers

Recommended Posts

Vicious    3,499
Vicious
Lefty    15,638
Lefty

Fantastisch!

Toch heerlijk bij die oude sportwagens....sportzetels, uitlaat, spoilers, livery, velgen...en dan zo'n 38 inch stuur :roll:

Share this post


Link to post
Share on other sites
quadrifoglio    2,983
quadrifoglio
Wat is dat bakje rechts van de middenconsole? Een soort tripmaster?

radio

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vicious    3,499
Vicious
Vicious    3,499
Vicious
Vicious    3,499
Vicious

Bijzonder 'merkwaardige' creaties.

Moscato lijkt me erg knap, dat Indischrot van die B8 eveneens.

Cognac pakt blijkbaar heel slecht op foto, maar dat is irl fe-no-me-naal.

Share this post


Link to post
Share on other sites
TCT    4,826
TCT

Eensport van gemaakt om heerlijke en marginale kleurcombo's in hun gamma op te nemen blijkbaar...

Doe mij maar gwn cognac...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vicious    3,499
Vicious
Eensport van gemaakt om heerlijke en marginale kleurcombo's in hun gamma op te nemen blijkbaar...

Doe mij maar gwn cognac...

Op vraag naar de wens van klanten...

Hebben veel Russisch en UAE-cliënteel hé.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vicious    3,499
Vicious
Vicious    3,499
Vicious
Other than both cars being convertibles and equipped with large V8 engines, the two cars have nothing in common!

The B8 is a true wolf in sheep's clothing, taking unsuspecting prey by surprise! They just won't see it coming mhihi.gif. It has incredible torque and powers away effortlessly in 3rd gear from 1,000 RPM to the redline. It is practical (has bumpers up front!) and offers good visibility with the top up. The car is easy to drive at any speed and on any road.

The Roadster V8 is, in my view, a beautiful car to look at, makes more of a typical V8 burbling sound than the B8, and is a relaxed boulevard cruiser. But with its wide tyres is noisier on the highway. Also it is difficult to make tight U-turns in as the turning circle is very restricted. Visibility is also more limited as one cannot easily see the front of the car, and with no bumper up front it's easy to damage the chrome grille. The trunk is surprisingly generous and the trim quality throughout is years ahead of the B8's plasticky cabin.

So very different cars for different uses.

Hope this gives an idea.

Vergelijking tussen de B8 4,6 Cabrio en de Roadster V8 van die Zwitserse eigenaar waarvan er enkele pagina's terug een hele resem foto's staan.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vicious    3,499
Vicious

555 stuks van de Roadster V8 gemaakt, en daar vertelt de eigenaar nog het volgende bij:

That's correct. Of that number 450 were made for the North American market and had BMW chassis numbers and were registered as Z8's.

The remaining 105 cars were sold in Europe (85 cars) and Japan (20 cars). These cars had Alpina chassis numbers and were registered as Alpina Roadster V8's.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vicious    3,499
Vicious

MrQ aka Sherlock zijn E34 B10 Biturbo staat te koop. Kar heeft enorm veel opfrissingswerken doorlopen, grote kosten aan gedaan. Ik denk dat 'ie erg goed er bij staat, en van hem valt ook niet anders te verwachten met zijn Alpina-voorliefde (hij heeft ook nog een witte E24 B7 Turbo en een Alpinagrün E93 B3 S Biturbo-exemplaar).

Als je wil kan ik per PM nog wel een lijstje doorsturen met wat hij allemaal heeft laten vervangen aan welke kostprijs, maar ik vraag even na bij hem of hij daar zelf op wil antwoorden dan wel of hij mij toestaat om dat mee te delen. Enkel bij serieuze interesse;)

dsc02851024.jpg

dsc03091024.jpg

dsc0361y.jpg

dsc0272800.jpg

dsc0261ei.jpg

Nog twee dingen:

- deze auto heeft Recaro's met Waterbuffelleder, en da's -voor mij althans- een grote must bij de B10 Biturbo. Vind je niet bijzonder vaak.

- deze auto heeft enkele jaren geleden ook te koop gestaan via de Alpina-website, en dat blijkt toch vrij uitzonderlijk te zijn aangezien quasi nooit particulieren worden toegelaten om hun auto te publiceren via hen. Tenzij wanneer het écht de moeite is, dus...

http://www.m5board.com/vbulletin/alpinaboard-com-bmw-alpina-discussion/131353-sale-my-b10-biturbo.html

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vicious    3,499
Vicious

01.jpg

02.jpg

03.jpg

04.jpg

05.jpg

06.jpg

08.jpg

09.jpg

11.jpg

12.jpg

Deze foto's zijn al wat ouder, dus moesten er wat mindere kantjes zijn aan de wagen die op deze foto's getoond worden: vandaag de dag staat 'ie perfect!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Similar Content

    • Rabbit
      By Rabbit
      De eerste op basis van een M pack!
      de officiele tekst:
      HIGH PERFORMER & BUSINESS ATHLETE 
      Im BMW ALPINA B5 kommt die neueste ALPINA Achtzylinder-Motorengeneration zum Einsatz. Der 4,4 Liter V8 Motor mit Bi-Turbo Aufladung leistet imposante 457 kW (621 PS). Das maximale Drehmoment von 800 Nm steht in einem breiten Drehzahlbereich von 2.000 bis 5.000 U/min zur Verfügung.
      👉 Erfahren Se mehr über den neuen BMW ALPINA B5 unter: https://b5.alpina.de
      The BMW ALPINA B5 comes with the latest generation of the ALPINA V8 engine. The 4.4 litre V8 engine with bi-turbo charging delivers an impressive output of 457 kW (621 hp) and a maximum torque of 800 Nm (590 lb-ft) available from just 2000 rpm.
      Discover the new BMW ALPINA B5!
      👉https://b5.alpina.de/en
      .....................................................................
      Leistung/Max output / 457 kW (621 PS/hp)
      Drehmoment/Torque / 800 Nm (590 lb-ft)
      Beschleunigung/Acceleration 0-100 km/h / 3.4 s (Saloon) / 3.6 s (Touring)
      Beschleunigung/Acceleration 0-200 km/h / 11.3 s (Saloon) / 11.9 s (Touring)
      Höchstgeschwindigkeit/Top speed / 330 km/h (205 mph) (Saloon) / 322 km/h (200 mph) (Touring)
      Fuel consumption BMW ALPINA B5 (preliminary data):
      Fuel consumption combined: 11.2 l/100 km / 25.2 mpg
      CO2 emissions combined: 256 g/km
      CO2 efficiency: F (Germany)
      According to EU Norm • www.ALPINA.de/DAT-Hinweis
       

       


    • Rabbit
      By Rabbit
      It has happened: zeecontainer meets speedboat: China is smiling
      https://de-xb7.alpina.de/en/

       
    • Rabbit
      By Rabbit
      Al enkele pics live vanop t salon
      Motor is de s58. Prachtig apparaat. Zie ook de 2 soorten velgen. 

    • Thebiemerke
      By Thebiemerke
    • Porker
      By Porker
      Ons setje winterwielen mag buiten, worden uiteraard wat gepoetst voor levering. 👼
      De winterbanden zijn onbruikbaar, de bandencentrale doet offerte van EUR1000 voor 4x Continental winterbanden (*) geplaatst.
      De velgen mogen weg voor EUR1500.






       
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Terms & Conditions