Ga naar inhoud

Classic BMW's


Wouterr

Aanbevolen berichten

Op 1/11/2019 om 11:32, Wouterr zei:

This is what happens when you let your engineers get creative. In 1987 BMW started to develop a V16 engine under the codename “Goldfisch”, then fitted it into a BMW 7 Series (E32). The 6651 cc and 408 hp engine, an elongated version of a V12 block, is so big that the cooling system is placed in the back. After a year’s work the prototype was introduced to inner circles, but mass production was never on the agenda.

Image may contain: car and outdoor

Image may contain: car and outdoor

Image may contain: car, sky, tree and outdoor

Image may contain: car, sky and outdoor

Image may contain: car

No photo description available.

 

Ze lezen hier mee zeker? 🤔 😬

https://auto55.mobi/retro/32081-die-keer-dat-bmw-een-v16-in-een-7-serie-legde

Link naar reactie
Delen op andere sites

31 minutes ago, teus_ said:

bruut. hadden ze niet beter dat ganse blok in de koffer gelegd?

Dan moest de achterbank eruit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vraag stellen waar hopelijk iemand (waarschijnlijk @gTa ) kan op antwoorden.

Als ik naar de E32 730i (6L) kijk, dan zie ik vaak twee vermogenscijfers. Soms zie ik een vermogen van 197pk, soms 1 van 188pk. Waar ligt dat verschil? Katalysator? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Help ! Kan er hier iemand mij helpen? Ik bekeek deze advertentie en er staat in "zwart" voor het interieur. Voor mij ziet dit er grijs/blauw uit... Kan iemand bevestigen wat dit is?

(kleurenblindheid :fp: )

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=273034767

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 hours ago, gTa said:

Daltonist zijnde ... bevestig ik toch wel dat dat een gewoon zwart interieur is, ja. :D 

Gij ziet ook geen kleuren, @gTa ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, J3nkins zei:

Geen rood/groen als ik me niet vergis. 

En zelfs dat is nog te sterk uitgedrukt.

Die typische "bolletjes-kleurenafbeeldingen" (pointillistisch, met bolletjes allemaal in de rood-bruin-groen kleurenrange), daar zie ik meestal het foute cijfer in.
En waar ik het ook moeilijk mee heb, is het herkennen van donkere kleuren als er geen fel licht is. (Donkergrijs, donkergroen, donkerblauw, zwart, ... bij schemer b.v.)  Heel veel foto's van auto's in donkere kleur waar het licht niet zo denderend zit, zijn voor mij moeilijk om te herkennen. (Getuige een foto die @William Blake postte enkele dagen terug in WhatsApp van een '5 Individual en vroeg welke kleur 't was ... en ik kon eerlijk waar op smartphone, zelfs na inzoomen, absoluut geen groen herkennen op die foto. Latere foto's waren wel duidelijker.)

Maar ik zie heus wel het verschil tussen rood en groen. 't Is maar als ze richting elkaar toe gaan dat het moeilijk wordt.

  • Vind ik leuk 2
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 3 weken later...
  • 2 weken later...
On 11/27/2019 at 1:51 AM, gTa said:

En zelfs dat is nog te sterk uitgedrukt.

Die typische "bolletjes-kleurenafbeeldingen" (pointillistisch, met bolletjes allemaal in de rood-bruin-groen kleurenrange), daar zie ik meestal het foute cijfer in.
En waar ik het ook moeilijk mee heb, is het herkennen van donkere kleuren als er geen fel licht is. (Donkergrijs, donkergroen, donkerblauw, zwart, ... bij schemer b.v.)  Heel veel foto's van auto's in donkere kleur waar het licht niet zo denderend zit, zijn voor mij moeilijk om te herkennen. (Getuige een foto die @William Blake postte enkele dagen terug in WhatsApp van een '5 Individual en vroeg welke kleur 't was ... en ik kon eerlijk waar op smartphone, zelfs na inzoomen, absoluut geen groen herkennen op die foto. Latere foto's waren wel duidelijker.)

Maar ik zie heus wel het verschil tussen rood en groen. 't Is maar als ze richting elkaar toe gaan dat het moeilijk wordt.

Zo herkenbaar. 

Bollekes test: “wat ziet u?” ... “bollekes”... “jamaar, in die bollekes?” ... “hmmm... bollekes”.

Heb ooit zelfs een zwarte Range gehad... tot @Carlito mijn illusie aan diggelen werkte :(

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

dat valt toch allemaal mee : zolang je het verschil maar ziet tussen een groene, rooie of een groen-rode boei.

Lang leve de vormpjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, gewoon ik said:

dat valt toch allemaal mee : zolang je het verschil maar ziet tussen een groene, rooie of een groen-rode boei.

Lang leve de vormpjes

Heb ook dat probleem gehad bij het afleggen van mijn navigatie examen. :lol:

Speciaal naar nen test van het leger moeten gaan. (Waar den doctor een stuk meer “meewerkte”.). 

Was in dat geval ook belachelijk. Vorm van boeien en frequentie van de lichten ‘s nachts maken dat ge geen kleuren echt moet zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid