Ga naar inhoud

Het grote mobilhome topic


tuscani

Aanbevolen berichten

4 uren geleden, Polygoon zei:

Wat vragen ze voor zo eentje op GoBoony?

Mijn dochter gaat ook 1 huren binnenkort( september) komt toch op een 120/130€  per dag. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Polygoon zei:

Wat vragen ze voor zo eentje op GoBoony?

650€ woensdag opgehaald en zondag terug gebracht. Normaal was dat zondag maar tot 11u, maar hebben em later mogen binnen brengen. Om 19u terug binnen gebracht. 

Borg was ook maar 150€.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeer tevreden van Goboony, alleen nadenken over ophaalmoment en inlevermoment.

Je wil niet je camper pas 's avonds om 20u bij je hebben als je de dag er na vertrekt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat vond ik ook vervelend. Afhalen was in centrum Brugge, en dan wou ik mijn auto daar niet voor de rest van de week achterlaten, dus zoiezo al twee keer op en af met heel het gezin mee. Verlies je al wel wat tijd mee, en ophalen was normaal pas vanaf 15u. Uiteindelijk zijn we er iets vroeger kunnen omgaan, maar tegen dat we dan de uitleg gekregen hadden we thuis pas konden vertrekken was het al na 17u30. Daar moet je idd rekening mee houden dat je een eerste camping inplant die wat dichterbij ligt.

Vooral als het je eerste keer is ben je wel wat langer bezig om je te settelen op een campingplaats. Voor een volgende keer zou ik al een dag langer boeken, dat we de camper al hebben een dag op voorhand. Dan ben je al wat meer op je gemak.

aangepast door -Fred-
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, -Fred- zei:

Dat vond ik ook vervelend. Afhalen was in centrum Brugge, en dan wou ik mijn auto daar niet voor de rest van de week achterlaten, dus zoiezo al twee keer op en af met heel het gezin mee. Verlies je al wel wat tijd mee, en ophalen was normaal pas vanaf 15u. Uiteindelijk zijn we er iets vroeger kunnen omgaan, maar tegen dat we dan de uitleg gekregen hadden we thuis pas konden vertrekken was het al na 17u30. Daar moet je idd rekening mee houden dat je een eerste camping inplant die wat dichterbij ligt.

Vooral als het je eerste keer is ben je wel wat langer bezig om je te settelen op een campingplaats. Voor een volgende keer zou ik al een dag langer boeken, dat we de camper al hebben een dag op voorhand. Dan ben je al wat meer op je gemak.

Lijkt mij wel een goede aanpak, je "wint" veel tijd in je reis wanneer je op voorhand rustig kan inladen, zeker wanneer je dat niet gewoon bent. Wij haalden in het begin mijn schoonvader zijn mobilhome ook al een dag op voorhand naar thuis om die beginnen in te laden en vertrekkensklaar te zetten. Nu we dat ding van binnen en van buiten kennen, en we weten wat we moeten meenemen en wat niet, zijn we op een uur geladen.

aangepast door josenjef
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is zo bij alles he. 

De eerste keer dat ik op verplaatsing ging MTB'en was het ook 45 minuten vanalles bijeen graaien en 20 keer op en af wandelen want dan was je dit vergeten, en dat, en waar lag dat nu ook al weer .... Idem bij circuitrijden.

Na een paar keer heb je een systeem en gaat dat op automatische piloot, zeker als je voor een systeem zorgt waarbij dingen op voorhand goed "geklasseerd" staan (bv om op circuit te gaan rijden wist ik dan dat als ik de materiaalkoffer + de 3 oranje plastieken dozen had ingeladen dat alles mee was. Dat scheelt een pak tov de inhoud van die spullen links en rechts bijeen gaan harken en je dan staan afvragen of je niks vergeten bent).

 

Wat ook helpt voor mij als je iets doet dat niet vaak voor komt is er 4 dagen op voorhand al aan beginnen denken en op je telefoon een afvinkbare checklist maken van alles dat mee moet. Als je dan de dagen erop nog aan iets denkt zet je dat er gewoon bij. En als bij vertrek de ganse checklist afgevinkt is weet je zeker dat je alles bij hebt en je hebt maar een lijst af te lopen bij het inladen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zet, wanneer ik hem nodig heb, ook de fietsdrager een dag op voorhand erop. Dan ben ik zeker dat hij er niet afvalt wanneer ik net vertrek met de fietsen erop. Fietsen zet ik dan de avond ervoor erop, want in het begin is dat toch weer eens denken hoe ze er net  op moesten, om niet in elkaars weg te staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

52 minutes ago, tuscani said:

 Fietsen zet ik dan de avond ervoor erop, want in het begin is dat toch weer eens denken hoe ze er net  op moesten, om niet in elkaars weg te staan.

Dan toch enkel als hij afgesloten kan staan ergens, of uw fietsen zijn weg de volgende ochtend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, ir_fuel zei:

Dan toch enkel als hij afgesloten kan staan ergens, of uw fietsen zijn weg de volgende ochtend.

Heb daar ook schrik voor.

Deze zomer gaan we dus een week naar Tjechie met zowel in het doorgaan als op de terugweg een overnachting. Het is met de fietsen mee en sta daar zeer wantrouwig over om die dan 's nachts op de auto te laten staan. Kunnen ze toch onmogelijk mee doen op ons kamer he😁

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, ir_fuel zei:

Dat is zo bij alles he. 

De eerste keer dat ik op verplaatsing ging MTB'en was het ook 45 minuten vanalles bijeen graaien en 20 keer op en af wandelen want dan was je dit vergeten, en dat, en waar lag dat nu ook al weer .... Idem bij circuitrijden.

Na een paar keer heb je een systeem en gaat dat op automatische piloot, zeker als je voor een systeem zorgt waarbij dingen op voorhand goed "geklasseerd" staan (bv om op circuit te gaan rijden wist ik dan dat als ik de materiaalkoffer + de 3 oranje plastieken dozen had ingeladen dat alles mee was. Dat scheelt een pak tov de inhoud van die spullen links en rechts bijeen gaan harken en je dan staan afvragen of je niks vergeten bent).

 

Wat ook helpt voor mij als je iets doet dat niet vaak voor komt is er 4 dagen op voorhand al aan beginnen denken en op je telefoon een afvinkbare checklist maken van alles dat mee moet. Als je dan de dagen erop nog aan iets denkt zet je dat er gewoon bij. En als bij vertrek de ganse checklist afgevinkt is weet je zeker dat je alles bij hebt en je hebt maar een lijst af te lopen bij het inladen.

Yup, nadeel is dus dat je bij het huren van een mobilhome dat een paar keer moet doen om er ten volle van te genieten. Dus die iets langer huren in het begin is zeker een goede tip.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, ir_fuel zei:

Dan toch enkel als hij afgesloten kan staan ergens, of uw fietsen zijn weg de volgende ochtend.

Best wel idd. ( mijn wagen staat binnen)  :D

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, toere zei:

Heb daar ook schrik voor.

Deze zomer gaan we dus een week naar Tjechie met zowel in het doorgaan als op de terugweg een overnachting. Het is met de fietsen mee en sta daar zeer wantrouwig over om die dan 's nachts op de auto te laten staan. Kunnen ze toch onmogelijk mee doen op ons kamer he😁

Vraag aan het hotel of je ze in hun garage kan zetten. 

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Idd, ik hang de fietsen ook vast met een fietsslot rond de frames en drager en op hotel stonden die binnen in een afgesloten garage.  Meeste hotels hebben dat wel als je op een fietsroute zit. 

Kameraden waren eens naar Italië voor een fietstocht en hadden alle fietsen in een busje gestoken.  Van het Hotel mochten ze de afgesloten kelder gebruiken want er werden nogal veel fietsen gestolen op de parking. ( was een bekende rondrit waar nogal veel volk op af kwam) Was niet nodig, we parkeren gewoon het gat tegen de muur dan kunnen ze er niet in. De volgende ochtend stond hun busje gewoon op het vak rechtover. Ruit ingeslagen en busje naar het vak ervoor geduwd.  Alle fietsen weg. 

  • Whut?! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Op 13/1/2023 om 00:20, abtler zei:

[volgen]
Ik ben al een tijdje aan het kijken om iets bus achtig te kopen voor de circuitbezoeken. Enerzijds aangezien we vaak met een paar man zijn, maar anderzijds ook om wat materiaal mee te kunnen pakken.

Een campervan begint echter steeds meer op de voorgrond te komen aangezien dat nog wat extra mogelijkheden biedt ... en mijn vrouw er ook wellicht wat plezier van heeft.

Zou dan wel waarschijnlijk kiezen (ondanks dat zo'n grotere natuurlijk veel te bieden heeft) voor een bestelbusvariant ivm de vaak nachtelijke ritten waar het wat vooruit mag gaan.

Met jou lengte is een campervan iets moeilijk qua bedden

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Welke app was dat weer die interessant is als je met de mobilhome door Europa trekt waar je "alles" op vindt van campings enz...? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, toere zei:

Welke app was dat weer die interessant is als je met de mobilhome door Europa trekt waar je "alles" op vindt van campings enz...? 

Park4night, er zijn er nog maar ik gebruik deze

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Greg zei:

Park4night, er zijn er nog maar ik gebruik deze

Thx.

Dochter heeft een camper gehuurd en gaat naar de dolemieten ermee in september. 

Hopelijk stelt ze het wat goed. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, toere zei:

Thx.

Dochter heeft een camper gehuurd en gaat naar de dolemieten ermee in september. 

Hopelijk stelt ze het wat goed. 

Welke heeft ze gehuurd? Want het rijdt toch wel iets anders dan een Hyundai i10 hoor 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Fred zei:

Welke heeft ze gehuurd? Want het rijdt toch wel iets anders dan een Hyundai i10 hoor 🙂

i20 rijdt ze😁

Zou het eens moeten vragen, denk 1 van de kleinste campervans. 

Ze heeft wel een dik jaar bij Febelco gewerkt, ganse dagen rondrijden met een camionet dus heeft ze toch wel wat ervaring daarmee dus zoveel verschil zal dit niet uitmaken denk ik. 

Hoeveel zou die langer zijn? Denk maximum 1meter ofzo..

20220124_190851.jpg

Screenshot_20230729_131204_Samsung Internet.jpg

Screenshot_20230729_131325_Samsung Internet.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...
  • 1 maand later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid