Parsifal 3.762 Geplaatst: 27 februari Delen Geplaatst: 27 februari 11 uren geleden, Ugeken zei: Cool ding. En de Honda E: ik hoorde van dealers dat Honda absurde levertermijnen had, zo kan je ook niet verkopen natuurlijk. En absurde prijzen niet vergeten. Die begonnen aan 40k ofzo En dan had je 220km wltp range 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
josenjef 323 Geplaatst: 27 februari Delen Geplaatst: 27 februari 11 uren geleden, ex-Mooseman zei: Kun je ook beschrijven waarom? 150 pk op de voorwielen bij een ICE hothatch like ding zit je met een opbouw vooraleer dat vermogen op die voorwielen zit. Dan weet je wanneer je gaat doorduwen dat je je stuur goed moet vasthouden. Bij een EV FWD met dat soort vermogen moet je continu je focus hebben op dat vermogen op de voorwielen omdat het er instant is. Je voelt constant die nervositeit in dat stuur waar je dat bij een ICE meer moet gaan opzoeken vooraleer je dat voelt. Dat is hoe ik dat het beste kan omschrijven vanuit mijn ervaring. Wij hebben testgereden met XC40 FWD en hebben nu de wagen in RWD uitgeleverd gekregen. Mijn vrouw heeft geen idee wat voor of achterwielaandrijving is, maar ze vindt deze "rustiger", bij de testrit had ze bang van de pk's. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Niko80 5.713 Geplaatst: 27 februari Delen Geplaatst: 27 februari Deze is R5 is top gedaan. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
josenjef 323 Geplaatst: 27 februari Delen Geplaatst: 27 februari 11 uren geleden, Ugeken zei: Cool ding. En de Honda E: ik hoorde van dealers dat Honda absurde levertermijnen had, zo kan je ook niet verkopen natuurlijk. 37 minuten geleden, Parsifal zei: En absurde prijzen niet vergeten. Die begonnen aan 40k ofzo En dan had je 220km wltp range Honda heeft dat ding nooit gemaakt om te verkopen lijkt het wel. Zijn ook nooit in Europa gemaakt. Heeft ook technologie, ophanging, afwerking die je niet in het B-segment vindt en dus ook niet nodig hebt om te verkopen. Eind 2020 hebben ze alle dealers in BE hun E's laten inschrijven en die hebben die showroom modellen/demo's dan als tweedehands verkocht, sommige jaren later zoals de mijne. Ik denk dat er in BE zeer weinig verkocht zijn aan die prijs van 42k. Deze 5 heeft veel meer te bieden in mijn ogen voor onze markt. De range uiteraard, maar het is ook een massaproduct aan een "redelijke" prijs. Bovendien valt het ook nog is te personaliseren. Als ik zie hoe enthousiast mensen reageren op mijn E qua looks dan denk ik dat Renault met dit pakket wel een heel grote kans heeft om te scoren, uiteindelijk gaat dit amper duurder zijn dan een Yaris en hij is praktischer dan de 500e met zijn 3 of 4 deuren. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
-Fred- 563 Geplaatst: 27 februari Delen Geplaatst: 27 februari Dit soort nieuwigheden kunnen we alleen maar toejuichen , leuk en betaalbaar, dat is lang geleden... Benieuwd naar de eerste bevindingen. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Joske 693 Geplaatst: 27 februari Delen Geplaatst: 27 februari 3 uren geleden, josenjef zei: 150 pk op de voorwielen bij een ICE hothatch like ding zit je met een opbouw vooraleer dat vermogen op die voorwielen zit. Dan weet je wanneer je gaat doorduwen dat je je stuur goed moet vasthouden. Bij een EV FWD met dat soort vermogen moet je continu je focus hebben op dat vermogen op de voorwielen omdat het er instant is. Je voelt constant die nervositeit in dat stuur waar je dat bij een ICE meer moet gaan opzoeken vooraleer je dat voelt. Dat is hoe ik dat het beste kan omschrijven vanuit mijn ervaring. Wij hebben testgereden met XC40 FWD en hebben nu de wagen in RWD uitgeleverd gekregen. Mijn vrouw heeft geen idee wat voor of achterwielaandrijving is, maar ze vindt deze "rustiger", bij de testrit had ze bang van de pk's. Da's in mijn ogen kwestie van wat de fabrikant wil, en hoe die t gaspedaal kalibreert. Ge kunt perfect een iets progressiever profiel programmeren bij t indrukken van t gaspedaal. Maar fabrikanten willen nu ev-gewijs uitpakken met snel optrekken en flistend enzo, maar de gemiddelde autobestuurder zit daar eigenlijk niet eens op te wachten. (just my 2c€) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
josenjef 323 Geplaatst: 27 februari Delen Geplaatst: 27 februari 5 minuten geleden, Joske zei: Da's in mijn ogen kwestie van wat de fabrikant wil, en hoe die t gaspedaal kalibreert. Ge kunt perfect een iets progressiever profiel programmeren bij t indrukken van t gaspedaal. Maar fabrikanten willen nu ev-gewijs uitpakken met snel optrekken en flistend enzo, maar de gemiddelde autobestuurder zit daar eigenlijk niet eens op te wachten. (just my 2c€) Ja bij Peugeot e2008 is voor mij Eco de rijmodus om te gebruiken, minder vermogen maar perfect bruikbaar en veel aangenamer. Bij deze R5 zou de 95pk om die reden wel is een topper kunnen zijn als stadsrakker. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bjorno 642 Geplaatst: 27 februari Delen Geplaatst: 27 februari Hier ook eindelijk nog eens fan van een nieuwe Renault. Geslaagde Retro look van buiten en van binnen. Ik denk ook wel dat dit goed gaat verkopen. Enigste dat me stoort is dat gigantisch scherm. Waarschijnlijk hier ook weer alles te bedienen via dat scherm. Ik blijf veel liever knoppen hebben om de verwarming te bedinen. Zorgt voor veel meer afleiding, snap niet dat Europa het blijft toelaten eigenlijk. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Soul 5.215 Geplaatst: 27 februari Delen Geplaatst: 27 februari Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ex-Mooseman 10.329 Geplaatst: 27 februari Delen Geplaatst: 27 februari Ik snap niet dat er zoveel geprul aan die verwarming moet zijn, eigenlijk... Dat staat bij mij op 20° graden, en veel kom ik daar niet meer aan. Soms eens de zetelverwarming, maar dan is dat ook aanzetten, en max. een half uurtje later terug afzetten. En dat in een BMW die notoir zijn omwille van hun wispelturige klima. 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
d_s 2.979 Geplaatst: 27 februari Delen Geplaatst: 27 februari Op basis van dat filmpje lijkt het dus echt wel een kleine auto (niet dat ik een ruimtewonder verwachtte maar toch) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
josenjef 323 Geplaatst: 27 februari Delen Geplaatst: 27 februari 1 uur terug, Bjorno zei: Hier ook eindelijk nog eens fan van een nieuwe Renault. Geslaagde Retro look van buiten en van binnen. Ik denk ook wel dat dit goed gaat verkopen. Enigste dat me stoort is dat gigantisch scherm. Waarschijnlijk hier ook weer alles te bedienen via dat scherm. Ik blijf veel liever knoppen hebben om de verwarming te bedinen. Zorgt voor veel meer afleiding, snap niet dat Europa het blijft toelaten eigenlijk. De spraakbediening van dat google automotive systeem werkt wel heel goed voor de bediening van de klimaatregeling, maar hier ook een voorkeur voor knoppen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ex-Mooseman 10.329 Geplaatst: 27 februari Delen Geplaatst: 27 februari 7 minuten geleden, d_s zei: Op basis van dat filmpje lijkt het dus echt wel een kleine auto (niet dat ik een ruimtewonder verwachtte maar toch) het moet de Zoê vervangen, en positioneert zich onder de Clio. Heel groot zal dit dus niet zijn. Concurrent voor Mini, Fiat 500e,... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
d_s 2.979 Geplaatst: 27 februari Delen Geplaatst: 27 februari Zojuist, ex-Mooseman zei: het moet de Zoê vervangen, en positioneert zich onder de Clio. Heel groot zal dit dus niet zijn. Concurrent voor Mini, Fiat 500e,... Maar de mini bv vind ik vanbinnen toch wel ruim "aanvoelen". Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Subaru555 2.871 Geplaatst: 27 februari Delen Geplaatst: 27 februari Tof bakske! Dat Renault logo is de assistent? Geeft me nen flashback naar dendeze. 1 3 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ex-Mooseman 10.329 Geplaatst: 27 februari Delen Geplaatst: 27 februari Daar dacht ik ook meteen aan 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Redfive 167 Geplaatst: 27 februari Delen Geplaatst: 27 februari 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Redfive 167 Geplaatst: 27 februari Delen Geplaatst: 27 februari Heel ruim kan dat moeilijk zijn, met een lengte van 3.92m Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Redfive 167 Geplaatst: 27 februari Delen Geplaatst: 27 februari Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Soul 5.215 Geplaatst: 29 februari Delen Geplaatst: 29 februari Op 27/2/2024 om 18:56, Redfive zei: Heel ruim kan dat moeilijk zijn, met een lengte van 3.92m Maar net dat kan juist goed zijn voor reen heleboel mensen. Mensen die maximum met 2 in de wagen zitten en die wagen hoofzakelijk gebruiken om boodschappen te doen, om familie te bezoeken of om een ijsje te gaan eten. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.148 Geplaatst: 10 maart Delen Geplaatst: 10 maart Zo wijs Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 52.033 Geplaatst: 10 maart Delen Geplaatst: 10 maart On 2/27/2024 at 1:06 PM, ex-Mooseman said: Ik snap niet dat er zoveel geprul aan die verwarming moet zijn, eigenlijk... Dat staat bij mij op 20° graden, en veel kom ik daar niet meer aan. Soms eens de zetelverwarming, maar dan is dat ook aanzetten, en max. een half uurtje later terug afzetten. En dat in een BMW die notoir zijn omwille van hun wispelturige klima. Het enige waar ik zou onnozel van worden is moest ik het volume van de radio moeten bedienen via een touch screen. Zou me enorm storen dat ik moet gaan zoeken op dat scherm telkens ik beter wil kunnen kijken Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 52.033 Geplaatst: 10 maart Delen Geplaatst: 10 maart Wel de max, dit spel. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bompa 15.501 Geplaatst: 10 maart Delen Geplaatst: 10 maart Hier ook even zetten. Ik ben ook enorm gecharmeerd door deze wagen, maar heb het nog een tikje extra retro gegeven. Ze mogen van mijn part alle speciale versies van de 5 van destijds opnieuw uitbrengen eigenlijk Originele foto: Voorbeeldfoto: 5 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.148 Geplaatst: 10 maart Delen Geplaatst: 10 maart Benieuwd of dit enkel zo charmant binnenkomt bij iedereen die nog (actief) de Renault 5 in 't straatbeeld heeft ervaren, toen ... of dat ook de jongere generaties dit ding zo guitig binnenpakken. Buikgevoel zegt dat dat, mits een aanvaardbare prijs, echt een massieve strike moet worden, verkoopsgewijs. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.