tuscani 11.787 Geplaatst: 25 april 2019 Geplaatst: 25 april 2019 Rare vraag. ik heb een pv voor mijn neus en er zit een brief bij dat ik de bestuurder moet kenbaar maken. ik heb de boete al overgeschreven, en volgens die brief moet ik alsnog dat doen. maar als ik die link volg, kan ik enkel betwisting aanduiden? ik klik, en daar komt een venster op (ben je zeker dat dat je niet akkoord gaat met je overtreding?) beetje dubbel toch zo'n venster? want verder staat dat als je betwist een hogere boete kan krijgen of gedagvaard worden. Quote
flupke73 10.915 Geplaatst: 25 april 2019 Geplaatst: 25 april 2019 als je betaald hebt, werkt dat niet meer via de site Quote
Mazdastruction 4.258 Geplaatst: 25 april 2019 Geplaatst: 25 april 2019 2 uren geleden, tuscani zei: Rare vraag. ik heb een pv voor mijn neus en er zit een brief bij dat ik de bestuurder moet kenbaar maken. ik heb de boete al overgeschreven, en volgens die brief moet ik alsnog dat doen. maar als ik die link volg, kan ik enkel betwisting aanduiden? ik klik, en daar komt een venster op (ben je zeker dat dat je niet akkoord gaat met je overtreding?) beetje dubbel toch zo'n venster? want verder staat dat als je betwist een hogere boete kan krijgen of gedagvaard worden. Dat is een ongelooflijk onduidelijke site. Je moet inderdaad betwisten, dan het formulier digitaal invullen, afdrukken en opsturen met de post. Jaja. Digitaal invullen, afdrukken en opsturen met de post. 1 1 Quote
ir_fuel 58.276 Geplaatst: 25 april 2019 Geplaatst: 25 april 2019 5 minutes ago, Mazdastruction said: Dat is een ongelooflijk onduidelijke site. Je moet inderdaad betwisten, dan het formulier digitaal invullen, afdrukken en opsturen met de post. Jaja. Digitaal invullen, afdrukken en opsturen met de post. Ik betaal gewoon zonder aan te geven. Sorry, maar ik ga niet op een knop "ik betwist de overtreding" drukken als ik ze niet betwist. 2 2 Quote
tuscani 11.787 Geplaatst: 25 april 2019 Geplaatst: 25 april 2019 25 minuten geleden, ir_fuel zei: Ik betaal gewoon zonder aan te geven. Sorry, maar ik ga niet op een knop "ik betwist de overtreding" drukken als ik ze niet betwist. voila ook wat ik bedoel. ik betaal al, waarom dan "betwisten"? Quote
Luv4DLM 1.279 Geplaatst: 25 april 2019 Geplaatst: 25 april 2019 Kameraad van @Niko80 en mij heeft zo wel 300EUR aan zijn been gehad omdat hij niet heeft aangegeven heeft wie er achter het stuur zat. Quote
Luv4DLM 1.279 Geplaatst: 25 april 2019 Geplaatst: 25 april 2019 even zijn bericht daarover: Quote Die €300 boete gaat dus over het niet identificeren van de chauffeur die de overtreding (welke?) heeft begaan als rechtspersoon (bedrijf). Je bent dus verplicht om dat te melden, maar op verkeersboetes.be lees je dat maar eerst als je inlogt om je overtreding te betalen en dan “betwist” drukt. Anders kan je niet weten dat er een meldingsplicht is. Heb ik dus 3 van de 4 keer niet gedaan, alleen bij die laatste nu. En van de eerste overtreding van vorig jaar hebben we nooit wat gehad maar mag wel €300 leggen. Oh ja, en eens je betaald hebt, geraak je aan dat document niet meer aan...enkel nog telefonisch op bestelling... Quote
thiva 169 Geplaatst: 25 april 2019 Geplaatst: 25 april 2019 1 uur geleden, Mazdastruction zei: Dat is een ongelooflijk onduidelijke site. Je moet inderdaad betwisten, dan het formulier digitaal invullen, afdrukken en opsturen met de post. Jaja. Digitaal invullen, afdrukken en opsturen met de post. Of zoals in mijn geval: een boete digitaal betwisten, afdrukken en opsturen met de post... om na een ganse tijd alsnog een hogere boete te krijgen. Gebeld om te zeggen dat ik de boete toch betwist had. Ah ja meneer, maar dan heb je toch een brief gekregen waarin stond dat je betwisting geweigerd is? NEEN, 100% zeker dat ik NOOIT antwoord gekregen heb op mijn betwisting! Oplossing volgens de pipo aan de andere kant van de lijn: de hogere boete nog eens betwisten, met het risico op een nog hogere boete. Wat een absoluut achterlijk systeem! Nog een leuke anekdote: Toen de boete initieel in de bus viel ben ik naar het politiekantoor gereden om indien mogelijk de foto op te vragen. Daar wisten ze me te vertellen dat ik de boete moest betwisten en dat ik dan opgeroepen zou worden door de wijkagent voor een verklaring. Vandaar dat ik verwonderd was toen ik na een tijd die hogere boete in de bus kreeg. En vandaar ook mijn telefoontje naar de hierboven vermelde pipo. Die wist mij te vertellen dat het verhaaltje van de agente op het politiekantoor totaal niet klopte. Voor zoiets word je nooit opgeroepen door de wijkagent. Als ze het op het politiekantoor zelf al niet weten... Quote
ir_fuel 58.276 Geplaatst: 25 april 2019 Geplaatst: 25 april 2019 1 hour ago, Luv4DLM said: Kameraad van @Niko80 en mij heeft zo wel 300EUR aan zijn been gehad omdat hij niet heeft aangegeven heeft wie er achter het stuur zat. Wanneer was dat? Quote
tuscani 11.787 Geplaatst: 25 april 2019 Geplaatst: 25 april 2019 2 uren geleden, Mazdastruction zei: Dat is een ongelooflijk onduidelijke site. Je moet inderdaad betwisten, dan het formulier digitaal invullen, afdrukken en opsturen met de post. Jaja. Digitaal invullen, afdrukken en opsturen met de post. vervolg: -ik betwist -ben u zeker -was u bestuurder -erkent u de overtreding -.. -.. allemaal op geantwoord, en dan krijg je een betaalscherm ik heb al overgeschreven dus klik ik daar op annuleren. tadaa terug beginscherm. heb ik nu verdomme die zaken laten registreren of is dat programma niet slim genoeg. wat een systeem Quote
Niko80 6.866 Geplaatst: 25 april 2019 Geplaatst: 25 april 2019 17 minutes ago, ir_fuel said: Wanneer was dat? een 3 weken geleden. Quote
tuscani 11.787 Geplaatst: 25 april 2019 Geplaatst: 25 april 2019 heb eens gebeld. ze gaan de site sowieso aanpassen (of zijn er toch aan bezig), want ze krijgen enorm veel reacties op die knop betwisting. ik moest op 1 vraag klikken dat ik niet de bestuurder was omdat ik een bvba ben. (waar ik dus ja klikte, maar dat was fout) tip, als je wagen op een vennootschap staat moet je de boete nooit al betalen (zoals ik nu gedaan heb) maar direct betwisten en bestuurder gekend maken. dan krijg je een nieuwe boete op naam van de bestuurder. nu kan het volgens de telefonist dus zijn dat alles naast elkaar gaat lopen en ik dus misschien nog een betalingsaanvraag ga krijgen op mijn natuurlijke persoon. 1 Quote
Waky 975 Geplaatst: 25 april 2019 Geplaatst: 25 april 2019 Goed dat ik niet betwist heb dus. Vraag me af wat het nut van de melding is als het maar gaat om 50 euro geldklopperij. Als je even pech hebt kunnen ze zich rap opstapelen. Quote
Waky 975 Geplaatst: 25 april 2019 Geplaatst: 25 april 2019 (aangepast) Op 20/3/2019 om 23:39, gTa zei: Ergens op de terugweg, gisteren, zag ik langs de autostrade van die kleine camera's staan. ANPR vermoed ik. Kunnen ze dat gebruiken voor trajectcontrole? Edit: zulke Denk wel met witte behuizing, op een smal paaltje (maar een 4-tal m hoog, schat ik). Onderste element (denk dat dat een zwenkcamera is die de Politie kan gebruiken om live camerabeelden te bekijken) was er niet bij. Die witte moeten de zwarte ANPR's bewaken tegen vandalisme Je komt deze opstelling werkelijk overal tegen tegenwoordig. Ben Weyts krijgt natte dromen als je ze in principe allemaal als trajectcontroles kunt gebruiken. 25 april 2019 aangepast door Waky Quote
Lotuzzz 17.062 Geplaatst: 25 april 2019 Geplaatst: 25 april 2019 20 minuten geleden, Waky zei: Die witte moeten de zwarte ANPR's bewaken tegen vandalisme Eerst de witte kapotmaken punt gemaakt doei. Quote
brjefs 15.468 Geplaatst: 25 april 2019 Geplaatst: 25 april 2019 4 uren geleden, Waky zei: Goed dat ik niet betwist heb dus. Vraag me af wat het nut van de melding is als het maar gaat om 50 euro geldklopperij. Als je even pech hebt kunnen ze zich rap opstapelen. Is toch gewoon een voorbereiding op een rijbewijs met punten Quote
ir_fuel 58.276 Geplaatst: 25 april 2019 Geplaatst: 25 april 2019 1 minute ago, brjefs said: Is toch gewoon een voorbereiding op een rijbewijs met punten Nee. Heb je het artikel hier niet gezien? Men is een databank aan het aanleggen en wil daar alle minnelijke schikkingen ook in. Als je dan bv X keer gewoon betaald hebt binnen een bepaalde periode en je wordt terug geflitst zal je alsnog gedagvaard worden als recidivist. Gedaan dus met overal op de snelweg 155 te rijden en gewoon elke maand een flitsboete te betalen en daarmee is de kous af. 1 Quote
Phil 12.482 Geplaatst: 25 april 2019 Geplaatst: 25 april 2019 8 hours ago, tuscani said: heb eens gebeld. ze gaan de site sowieso aanpassen (of zijn er toch aan bezig), want ze krijgen enorm veel reacties op die knop betwisting. ik moest op 1 vraag klikken dat ik niet de bestuurder was omdat ik een bvba ben. (waar ik dus ja klikte, maar dat was fout) tip, als je wagen op een vennootschap staat moet je de boete nooit al betalen (zoals ik nu gedaan heb) maar direct betwisten en bestuurder gekend maken. dan krijg je een nieuwe boete op naam van de bestuurder. nu kan het volgens de telefonist dus zijn dat alles naast elkaar gaat lopen en ik dus misschien nog een betalingsaanvraag ga krijgen op mijn natuurlijke persoon. Ik was geflitst met de Porsche, die ingeschreven staat op een vennootschap, heb de boete onmiddellijk betaald. Mijn vader had mij echter als bestuurder kenbaar gemaakt dus heb de boete opnieuw ontvangen op mijn naam en mijn adres. Ik ga uiteraard niet nog eens betalen en ben ook naar die website gegaan om te proberen dit recht te zetten, maar kon er niet meteen aan uit wat ik nu juist moest doen. Ben eens benieuwd wat er nu van komt. Quote
Phil 12.482 Geplaatst: 25 april 2019 Geplaatst: 25 april 2019 7 hours ago, Waky said: Die witte moeten de zwarte ANPR's bewaken tegen vandalisme Je komt deze opstelling werkelijk overal tegen tegenwoordig. Ben Weyts krijgt natte dromen als je ze in principe allemaal als trajectcontroles kunt gebruiken. Achtereen vallen we allemaal in slaap achter ons stuur van de traagheid en gebeuren er nog meer ongelukken. Quote
DuDe 1.211 Geplaatst: 25 april 2019 Geplaatst: 25 april 2019 Ik heb de laatste tijd al een paar boetes gehad spijtig genoeg. Maar die brief van de bestuurder kenbaar te maken heb ik nog nergens gezien.. Quote
DuDe 1.211 Geplaatst: 26 april 2019 Geplaatst: 26 april 2019 3 hours ago, Phil said: Achtereen vallen we allemaal in slaap achter ons stuur van de traagheid en gebeuren er nog meer ongelukken. Daar heb ik oprecht schrik voor. Als ik na een nachtshift naar huis rijd, heb ik het soms echt slecht op die lange rechte stukken waar je dan maar 70 mag. En die zijn uiteraard voorzien van trajectcontrole.. Quote
Waky 975 Geplaatst: 26 april 2019 Geplaatst: 26 april 2019 Daar is maar 1 oplossing voor. Iedereen in een Lotus, Caterham. 1 Quote
Le Capri Mauve 1.012 Geplaatst: 26 april 2019 Geplaatst: 26 april 2019 De realiteit is : iedereen in een auto vol beveiligingen en aan de smartphone. Quote
Rabbit 3.130 Geplaatst: 26 april 2019 Geplaatst: 26 april 2019 . 19 uren geleden, tuscani zei: heb eens gebeld. ze gaan de site sowieso aanpassen (of zijn er toch aan bezig), want ze krijgen enorm veel reacties op die knop betwisting. ik moest op 1 vraag klikken dat ik niet de bestuurder was omdat ik een bvba ben. (waar ik dus ja klikte, maar dat was fout) tip, als je wagen op een vennootschap staat moet je de boete nooit al betalen (zoals ik nu gedaan heb) maar direct betwisten en bestuurder gekend maken. dan krijg je een nieuwe boete op naam van de bestuurder. nu kan het volgens de telefonist dus zijn dat alles naast elkaar gaat lopen en ik dus misschien nog een betalingsaanvraag ga krijgen op mijn natuurlijke persoon. Ik heb verleden jaar net hetzelfde meegemaakt. Ik heb toen gebeld en kreeg te horen dat je een boete nooit met een vennootschap mag betalen, en dat ik daarom ze nogmaals op mijn privé heb gekregen. klopt dat ? Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.