Ga naar inhoud

Nieuwe berekening voordeel allerlei aard personenwagens vanaf 2012

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Bij welke van de voorvermelde punten kan de term 'fraude' worden gebruikt?

Nergens. Belastingsontwijking mag.

Geplaatst:
Dat wel, maar hoeveel facturen maak jij misschien per maand?

1, maar voor de winst op VAA wil ik gerust de moeite doen om 2 factuurkes te maken hoor :D

Bij welke van de voorvermelde punten kan de term 'fraude' worden gebruikt?

Nergens, voorvermelde punten zijn creativiteiten :D

Geplaatst:
Managementfee zonder facturen.

Desnoods laat je de BE firma geld lenen aan jezelf. Niet interessant, maar nog altijd interessanter dan de klassiek VAA.

ehh, ja dat is een oplossing op lange termijn .....

Ik zou eens moeten informeren, maar normaal kan ik zonder probleem een deel van mijn maandelijkse facturen vanuit die LU firma laten komen om op die manier fondsen daar te krijgen.

Misschien bij je huidige klant, maar wat bij de volgende?

En dan nog, de kans op gezeik is groot (zowel voor je klant moesten ze facturen hebben van een of andere vage firma in LU die eigenlijk niks doet voor hun, als voor jou moest jij bekend staan als zaakvoerder van die firma).

Ik geloof er niet in.

Geplaatst:
ehh, ja dat is een oplossing op lange termijn .....

Just, maar alles heeft z'n prijs.

Denk gerust mee.

Geplaatst:

Idd, fuel denk mee...

Niet zo negatief zijn. Er moet zeker een oplossing voor te vinden zijn volgens mij...

Ik zou trouwens graag eens zicht krijgen op de kosten van zo'n ding daar... Misschien moeten we het niet te ver zoeken en niet 1 firma maken met 10 auto's erin, maar met 2 of 3 mensen samen voor hun voertuigen...

Geplaatst:

ofwel een firma per persoon.... persoon x met firma x met auto van persoon y en persoon y met firma y met auto van persoon x....

Geplaatst:
ofwel een firma per persoon.... persoon x met firma x met auto van persoon y en persoon y met firma y met auto van persoon x....

Is niet nodig... Zelfde reden waarom de 2 firma's niet nodig zijn voor te wisselen...

Je moet gewoon die kar per 6 maanden verhuren aan iemand anders... De huurder is een privé persoon hé hier...

Alleen is de vraag natuurlijk wat ze daar in LU gaan denken van het feit dat je een M5 verhuurt voor 50 eur per maand... Maar aan de andere kant kunnen zei daar toch niets van zeggen zeker?

Geplaatst:

Hmmm,

Die regeling van geen VAA te moeten rekenen als je de auto niet privé gebruikt... Hoe zit dat precies?

Ik zit maar even luidop te denken... Mijn auto staat elke nacht op de parking van het bedrijf en ik rij er altijd mee naar een klant van daaruit.

Ik kan autoverhuur doen, dus niets belet me om de auto 2 keer per jaar te verhuren voor zogezegd mijn verlof te doen. Enige voorwaarde is dan wel dat ik een andere auto privé ga houden...

Geplaatst:
Is niet nodig... Zelfde reden waarom de 2 firma's niet nodig zijn voor te wisselen...

Je moet gewoon die kar per 6 maanden verhuren aan iemand anders... De huurder is een privé persoon hé hier...

Alleen is de vraag natuurlijk wat ze daar in LU gaan denken van het feit dat je een M5 verhuurt voor 50 eur per maand... Maar aan de andere kant kunnen zei daar toch niets van zeggen zeker?

Dan rijd iemand anders 6 maand met mijne auto? Iemand een 4*4 voor tijdens de winter?

Geplaatst:
Hmmm,

Die regeling van geen VAA te moeten rekenen als je de auto niet privé gebruikt... Hoe zit dat precies?

Ik zit maar even luidop te denken... Mijn auto staat elke nacht op de parking van het bedrijf en ik rij er altijd mee naar een klant van daaruit.

Ik kan autoverhuur doen, dus niets belet me om de auto 2 keer per jaar te verhuren voor zogezegd mijn verlof te doen. Enige voorwaarde is dan wel dat ik een andere auto privé ga houden...

Koopt ne Suzuki Swift voor den Dré eh. Zal mooi staan naast zijn speelhuis.

Geplaatst:

Ben dit topic eens aan het lezen op AF... Wat een gezeik daar zeg!!!

Hier is het heel constructief en opbouwend en daar één en al gezaag... Dacht daar nog een idee te vinden...

Dan rijd iemand anders 6 maand met mijne auto? Iemand een 4*4 voor tijdens de winter?

Op papier wel ja, maar in de praktijk ;);)

Geplaatst:
Hmmm,

Heb ik al gepost, dat is op zich niet moeilijk. Je moet een sluitend rittenboek bijhouden waaruit blijkt dat geen enkele kilometer privé is gereden.

Geen idee of indien je 1000km privé rijdt per jaar en je betaalt daar een correcte huurprijs voor aan je zaak je dan onder het VAA uit kan.

Geplaatst:
Hmmm,

als je privé niet op hetzelfde adres staat als je bedrijf is dit volledig in orde, wel een gedetailleerd rittenboek bij houden(of een trackingsysteem laten inbouwen die alles registreert en waar je adhv adressen kunt aantonen dat alle verplaatsingen voor het werk zijn)

Geplaatst:
Heb ik al gepost, dat is op zich niet moeilijk. Je moet een sluitend rittenboek bijhouden waaruit blijkt dat geen enkele kilometer privé is gereden.

Geen idee of indien je 1000km privé rijdt per jaar en je betaalt daar een correcte huurprijs voor aan je zaak je dan onder het VAA uit kan.

Impliceert dat dat er ook een verificatiesysteem rond de whereabouts van je kar op poten zou worden gezet?

Geplaatst:
Impliceert dat dat er ook een verificatiesysteem rond de whereabouts van je kar op poten zou worden gezet?

Camera's aan de grensknooppunten zullen er mogelijk wel komen om dat op te volgen, hoor. (aangezien we toch het Nederlandse voorbeeld volgen)

Geplaatst:

.. ik schrijf alvast in om die M5 te huren voor € 50,00 per maand :D

als je privé niet op hetzelfde adres staat als je bedrijf is dit volledig in orde

.. dat betekent dan dus een kamer bij de buren huren, waar de firma op gevestigd is.

Gaan de 'kilometeraanpassers' in de toekomst niet nog betere zaken doen ? Rittenboek bijhouden en de privé kilometers in lucht laten opgaan of

de geest laten geven ("tja .. meneer de inspecteur. Mijne teller gaf opeens de geest, maar echt waar alle privé kilometers zijn met de Axia gedaan")

Eens zien wat vanavond aan tafel voor ideën naar boven komen. Misschien is het interessant om binnenkort eens met een aantal mensen (die het

betreft) en evt. wat deskundigen een avondje samen te zitten en wat ideën de revue te laten passeren.

Geplaatst:
.. ik schrijf alvast in om die M5 te huren voor € 50,00 per maand :D

.. dat betekent dan dus een kamer bij de buren huren, waar de firma op gevestigd is.

Gaan de 'kilometeraanpassers' in de toekomst niet nog betere zaken doen ? Rittenboek bijhouden en de privé kilometers in lucht laten opgaan of

de geest laten geven ("tja .. meneer de inspecteur. Mijne teller gaf opeens de geest, maar echt waar alle privé kilometers zijn met de Axia gedaan")

Eens zien wat vanavond aan tafel voor ideën naar boven komen. Misschien is het interessant om binnenkort eens met een aantal mensen (die het

betreft) en evt. wat deskundigen een avondje samen te zitten en wat ideën de revue te laten passeren.

Dan kom je weer uit bij brandstoffen, en zal je ook daar moeten kijken hoeveel en hoe deze worden betaald?

Fiscus gaat niet slikken dat je maandelijks €700 brandstof nodig hebt om 100 km te rijden.

Geplaatst:
als je privé niet op hetzelfde adres staat als je bedrijf is dit volledig in orde, wel een gedetailleerd rittenboek bij houden(of een trackingsysteem laten inbouwen die alles registreert en waar je adhv adressen kunt aantonen dat alle verplaatsingen voor het werk zijn)

Staat op hetzelfde adres, maar waarom zou dat niet mogen???

En zoals Abtler zegt is dat snel op te lossen met onze andere BVBA...

Ja eigenlijk, hoe gaan ze dat rittenboek overeenstemmen met de werkelijkheid... Ge schrijft gewoon je ritten op en telt die op... Is er controle, gewoon km-stand laten aanpassen naar degene die in je rittenboek staat. Nadeel voor mij is dat ik dat jaarlijks moet doen want ik moet jaarlijks naar de keuring voor mijn trekhaak.

Voorstel om eens samen te zitten met een aantal mensen ben ik zeker voor te vinden...

Geplaatst:
Dan kom je weer uit bij brandstoffen, en zal je ook daar moeten kijken hoeveel en hoe deze worden betaald?

Fiscus gaat niet slikken dat je maandelijks €700 brandstof nodig hebt om 100 km te rijden.

Dikke zever... Ik heb diesel over gezien ik plots maar 8,5 meer verbruik in plaats van 12,5...

En als ze me niet geloven, dan rij ik altijd rond met mijn sleurhut en dan is mijn verbruik nog VEEL hoger :D

Geplaatst:
Dikke zever... Ik heb diesel over gezien ik plots maar 8,5 meer verbruik in plaats van 12,5...

En als ze me niet geloven, dan rij ik altijd rond met mijn sleurhut en dan is mijn verbruik nog VEEL hoger :D

Excuseer, moest vragend zijn.

Zit daar nu niets van controle op?

Geplaatst:
Excuseer, moest vragend zijn.

Zit daar nu niets van controle op?

Als je niet overdrijft niet zeker...

Hoe kunnen ze nu trouwens weten hoeveel km's je doet???

Ik kan elke maand 20.000 km rijden met een verbruik van 12 liter en zo'n factuur inbrengen terwijl ik in werkelijkheid maar 10K doe en maar 7 liter verbruik...

Geplaatst:
het staat hier misschien al ergens, maar ik hoorde zopas dat ze lpg terug gaan aanmoedigen?

minder taksen en dergelijke. Lijkt me wel goed om dan weer benzine te gaan kopen met een gastank in?

Voor particulieren of bedrijfswagens?

Indien ook dat eerste betwijfel ik of dat een goed teken is. Nu betaal je een accijnscompenserende taks, vanaf dat deze wordt geëlimineerd of er andere voordelen worden ingevoerd zullen ze de accijnzen omhoog duwen.

Geplaatst:
media_xl_4510640.jpg

Dieumerci Mbokani is niet zoals iemand anders: zowel op als naast het veld probeert de Anderlecht-spits zich te onderscheiden van de rest. De Congolees, momenteel aan het herstellen van een dijblessure, schafte zich onlangs een nieuwe Ferrari aan en reed er mee naar het trainingscentrum van paars-wit in Neerpede.

Niet zomaar een exemplaar natuurlijk, maar wel de Ferrari FF: een 12-cilinder vierwielaangedreven bolide die er 335 km per uur kan uitpersen. In 3,7 seconden zit je overigens aan een snelheid van 100 km/u. Het kostenplaatje is er dan ook naar, dik 260.000 euro. Mbokani liet zijn speelgoed inschrijven in Monaco, waar hij nog steeds een verblijfplaats heeft. (dea)

Maw alle nieuwe maatregelen ten spijt, waar het geld zit, kunnen ze toch niet aan...

Geplaatst:

Ja eigenlijk, hoe gaan ze dat rittenboek overeenstemmen met de werkelijkheid... Ge schrijft gewoon je ritten op en telt die op...

Aan de hand van je tankfacturen, aan de hand van eventuele boetes etc. Als ze 1 incoherentie vinden hang je.

Geplaatst:

Trouwens, als we dat met een paar opstarten, dan moet er volgens mij toch ruimte zijn om daar extra auto's onder te gaan doen op basis van een commissie???

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in