BMWMB 12.351 Geplaatst: 2 maart 2019 Geplaatst: 2 maart 2019 De prijzen zijn idd fors gedaald. De mijne van 132k naar nu 98k. [emoji2] Gelukkig heb ik een gegarandeerde restwaarde, maar toch geeft het mij een bitter gevoel. Dit is toch echt niet normaal... Nu wordt ‘m natuurlijk nog interessanter om vandaag te kopen. 1 Quote
Germinal 464 Geplaatst: 2 maart 2019 Geplaatst: 2 maart 2019 Reminds me of this [emoji16]Moest ik ook spontaan aan denken [emoji23] Quote
Monterey Jack 6.501 Geplaatst: 2 maart 2019 Geplaatst: 2 maart 2019 1 hour ago, BMWMB said: Dan nog zal de Tesla winnen. Pas bij snelheden boven de 200 worden zeer krachtige benzines sneller. Het verschil wordt veel minder duidelijk, bij herneming is die nog steeds sneller weg, maar eens 150 zal die minder snel weglopen, 200+ haalt benzine terug in: Je moet dan wel al afkomen met stevig materiaal natuurlijk Quote
Germinal 464 Geplaatst: 2 maart 2019 Geplaatst: 2 maart 2019 De prijzen zijn idd fors gedaald. De mijne van 132k naar nu 98k. [emoji2] Gelukkig heb ik een gegarandeerde restwaarde, maar toch geeft het mij een bitter gevoel. Dit is toch echt niet normaal... Nu wordt ‘m natuurlijk nog interessanter om vandaag te kopen.Ja voor u maakt dat niet uit.. jij hebt die overname-garantie van een 50k he.. Voor anderen is het toch eerder een groene lach Quote
BMWMB 12.351 Geplaatst: 2 maart 2019 Geplaatst: 2 maart 2019 Bekijk het filmpje eens opnieuw, dan zie je de fout. Niet dat het uitmaakt. IRL doet >160km/h er helaas niet meer toe Quote
BMWMB 12.351 Geplaatst: 2 maart 2019 Geplaatst: 2 maart 2019 Ja voor u maakt dat niet uit.. jij hebt die overname-garantie van een 50k he.. Voor anderen is het toch eerder een groene lachDan ben ik nog 80k kwijt. Wat zou de restwaarde vandaag zijn bij een renting? Quote
BMWMB 12.351 Geplaatst: 2 maart 2019 Geplaatst: 2 maart 2019 Eens effe geconfigureerd. Je kan zo’n financiering ook op de site simuleren, en ik zie dat de restwaarde nog steeds hoog blijft, en zeker in verhouding tot de nieuwprijs.Ik heb wel een financiering aan 4 jaar / 140k km. Stel dat de restwaarde nog iets daalt tot 36k BTWi, dan zou ik maar 62k kwijt zijn, wat sowieso minder is.De P kost nu maar 10k meer tov 30k voordien.Een drama is het niet, maar toch vind ik het ongewoon en ben ik toch wel wat verbitterd. 1 Quote
Speedhunter 4.882 Geplaatst: 2 maart 2019 Geplaatst: 2 maart 2019 Heb ooit nog een jobinterview bij Tesla gedaan. Quote
iceblue 51 Geplaatst: 2 maart 2019 Geplaatst: 2 maart 2019 Vreemd is dat een model S/X nu goedkoper is in Europa dan in de US. Quote
ir_fuel 58.284 Geplaatst: 2 maart 2019 Geplaatst: 2 maart 2019 Voor 't zelfde gaan ze binnen 3 weken terug met 20K omhoog 2 Quote
Speedhunter 4.882 Geplaatst: 2 maart 2019 Geplaatst: 2 maart 2019 Is de model 3 nog altijd niet ingevoerd in België Quote
Germinal 464 Geplaatst: 2 maart 2019 Geplaatst: 2 maart 2019 Dan ben ik nog 80k kwijt. Wat zou de restwaarde vandaag zijn bij een renting?Denk dat iedereen die de laatste 1-2 jaar een X,S gekocht heeft zich wel wat be-kocht zal voelen.Je moet maar net op t punt staan je X,S te verkopen of nu op een zoekertjes site hebben staan. Je kan maar beter direct 20k van de prijs gaan doen of ze lachten u uit in uw gezicht. Du jamais vu.Ikzelf was deze week nog aan het denken om foto’s te gaan trekken om de mijne op een site te gaan zetten.. maar dat is nu quasi onmogelijk geworden [emoji22] of je moet 40k verlies slikken op een half jaar. 1 Quote
knight-rider 105 Geplaatst: 2 maart 2019 Geplaatst: 2 maart 2019 De tweedehands wagens en stockwagens op de site van tesla zelf zijn toch nog niet in prijs gezakt, dan gaan zij die toch ook niet meer verkocht krijgen?? Quote
0231 172 Geplaatst: 2 maart 2019 Geplaatst: 2 maart 2019 7 uren geleden, BMWMB zei: Eens effe geconfigureerd. Je kan zo’n financiering ook op de site simuleren, en ik zie dat de restwaarde nog steeds hoog blijft, en zeker in verhouding tot de nieuwprijs. Ik heb wel een financiering aan 4 jaar / 140k km. Stel dat de restwaarde nog iets daalt tot 36k BTWi, dan zou ik maar 62k kwijt zijn, wat sowieso minder is. De P kost nu maar 10k meer tov 30k voordien. Een drama is het niet, maar toch vind ik het ongewoon en ben ik toch wel wat verbitterd. Jij als goede vriend van wooter , hoe denkt die er eigenlijk over? Quote
BMWMB 12.351 Geplaatst: 2 maart 2019 Geplaatst: 2 maart 2019 Die zegt dat de concurrentie nu helemaal geen kans meer heeft. [emoji2] 1 Quote
Luv4DLM 1.281 Geplaatst: 2 maart 2019 Geplaatst: 2 maart 2019 Op het Tesla forum kom ik dit tegen, zit wat in.Today at 2:09 AMZou me niet verbazen als het weer alle hens aan dek is. Er stond op het einde van het jaar $3.6B op de bank. Daar is vrijdag $900M afgegaan. Accounts payable minus - accounts receivable was iets van $1B dus dat is er met 60 dagen betaaltermijn nu ook wel van af. Lopende kosten voor 2/3 kwartaal zijn $200M in R&D en $400M in SG&A. Komt daarbij dat de capex voor de Chinese gigafactory ook begint te lopen dus pakweg $100M. De courante verliezen op service ook ongeveer $100M. Door de aankondigingen van de ontslagen moet je daar ook wettelijke provisies beginnen voor aan te leggen. Telt nu nog niet maar de komende 4 weken begint dat onherroepelijk omohoog te gaan. Omgekeerd zijn de eerste twee maanden van het jaar zeer zwak in verkopen, met de fed credit halving, Chinese straftarief en de Nederlandse bijtellingsregeling nog meer als anders. Netto cash inkomsten uit verkoop zijn dus nog niet zo heel gek veel. Misschien $500M? Kom je op $1.4B reserves. Lijkt heel veel, maar een algemene regel voor een bedrijf van deze omvang is dat banken en grote crediteuren aanzienlijke convenanten vragen. Het aanhouden van cash posities is zo eentje. Het zou niet verbazen dat een Tesla niet onder de $1B kan komen zonder enorme problemen (lees, zonder dat de banken het recht hebben om zich rechtstreeks met de bedrijfsvoering te gaan mengen).Als je in die omstandigheden met 500 miljoen aan voorraad zit van P100's, is het misschien wel de beste strategie om die te proberen allemaal nog dit kwartaal ten gelde te maken. En hoe kan je dat beter door een prijs waarvan iedereen zegt : "te goed om waar te zijn"? Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk Quote
ir_fuel 58.284 Geplaatst: 2 maart 2019 Geplaatst: 2 maart 2019 En dan binnen 3 maand alles terug omhoog 't was ne Black Friday promo! 1 Quote
dragonfly 14.973 Geplaatst: 3 maart 2019 Geplaatst: 3 maart 2019 Die $900M is ook al maanden geweten maja #FakeNews. Vrees dat de loze beloften over de Model 3 hun de das gaan omdoen. Er gaan ook winkels dicht terwijl je nu net winkels nodig hebt om de grote massa aan te spreken. Fanboys kopen online maar jan modaal wil naar de dealer. Quote
dragonfly 14.973 Geplaatst: 3 maart 2019 Geplaatst: 3 maart 2019 7 uren geleden, ir_fuel zei: En dan binnen 3 maand alles terug omhoog 't was ne Black Friday promo! Inderdaad, iedereen die een Tesla GEKOCHT heeft is genaaid maar ze blijven het ontkennen Ik zou pissed zijn als je ff 50k meer betaald hebt 3 Quote
Logic 538 Geplaatst: 3 maart 2019 Geplaatst: 3 maart 2019 't Minste wat je kan zeggen is dat de CEO weinig risicoaversie kent, ... had 'ie eerst een lijntje voor gesnoven denk ik Het is veel in één keer. Eén houvast heeft iedereen, de kans dat ze d'er nog eens 50.000 euro afpitsen is klein. 1 Quote
Germinal 464 Geplaatst: 4 maart 2019 Geplaatst: 4 maart 2019 Tesla (NASDAQ:TSLA) paid a $920M convertible bond obligation today in cash, CNBC reports.That became the case as the notes expired today at a conversion price of $359.87/share, and Tesla hasn't been above $359 in weeks.The company had preferred to pay in half stock. Earlier this week, the company reiterated comments from its Q4 shareholder letter, noting that it had sufficient cash on hand to settle this convertible bond obligation in cash.Shares fell 7.8% today following yesterday's revelation of a $35,000 Model 3 and comments from CEO Elon Musk that he's not expecting a Q1 profit.Zal hier mss ook iets mee te maken hebben Quote
Germinal 464 Geplaatst: 4 maart 2019 Geplaatst: 4 maart 2019 https://www.google.be/amp/s/electrek.co/2019/03/04/tesla-owners-protest-price-cuts/amp/ Quote
Speedhunter 4.882 Geplaatst: 4 maart 2019 Geplaatst: 4 maart 2019 Hebben er al mensen met een Model 3 gereden Quote
DDke 8.689 Geplaatst: 4 maart 2019 Geplaatst: 4 maart 2019 7 minutes ago, Speedhunter said: Hebben er al mensen met een Model 3 gereden Ik mag hopen voor Musk van wel.. © @Alexanderr 4 2 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.