Ga naar inhoud

Tesla lovers


whispy

Aanbevolen berichten

Tesla model 3 moet je openen met je telefoon. Wat als je batterij leeg is, je deze niet wil/kan meenemen, je gsm gestolen wordt of verliest?

Ik snap niet waarom je zo afhankelijk wordt gemaakt van zulke zaken.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

On 9/20/2017 at 3:07 PM, Timo said:

Tesla model 3 moet je openen met je telefoon. Wat als je batterij leeg is, je deze niet wil/kan meenemen, je gsm gestolen wordt of verliest?

Ik snap niet waarom je zo afhankelijk wordt gemaakt van zulke zaken.

Je krijgt ook een RFID kaart mee waarmee je de auto open krijgt en kan starten. Die steek je in je portefeuille en als je telefoon dan plat is moet je die kaart even op een plek leggen waar een RFID ontvanger zit.

De Model S heeft ook zoiets, als de batterij van de sleutel plat is:

59c40bfd72b54_ScreenShot2017-09-21at20_58_10.png.21f410a5579bad8bb02d262001481dbd.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

38 minutes ago, Davy_ said:

Indrukwekkend he, alleen spijtig dat je dat maar 2 of 3x kan doen en je dan terug valt op maar x% vermogen.

Je kan het meer dan 2-3 keer doen, en is niet zo verschillend als de launch control van vele andere sportwagens die ook beperkt zijn in tijd en aantallen.

Je kan eerder gaan argumenteren dat de Tesla niet de snelste is want de Porsche en Ferrari reden sneller over de finish dan de Tesla, maar dan kijk ik uit naar wat Rimac tovert. Zij steken nl. wel een versnellingsbak in hun elektrische auto, wat ervoor zorgt dat hun Concept Sl niet alleen in 2,5 seconden naar 100 schiet, maar ook nog eens piekt op 356km/u.

Dit gezegd zijnde, laat Tesla zien hoe simpel het is om met elektrische motoren onnozel snel te accelereren. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, wooter said:

Je kan het meer dan 2-3 keer doen, en is niet zo verschillend als de launch control van vele andere sportwagens die ook beperkt zijn in tijd en aantallen.

Je kan eerder gaan argumenteren dat de Tesla niet de snelste is want de Porsche en Ferrari reden sneller over de finish dan de Tesla, maar dan kijk ik uit naar wat Rimac tovert. Zij steken nl. wel een versnellingsbak in hun elektrische auto, wat ervoor zorgt dat hun Concept Sl niet alleen in 2,5 seconden naar 100 schiet, maar ook nog eens piekt op 356km/u.

Dit gezegd zijnde, laat Tesla zien hoe simpel het is om met elektrische motoren onnozel snel te accelereren. 

inderdaad prachtig als dat je intresseerd.. het plezier is ervanaf zodra men aan stuur moet draaien. Zou eens graag een test zien op circuit met 10 ronden te rijden. Echt benieuwd waar de tesla dan staat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

57 minutes ago, wabe said:

inderdaad prachtig als dat je intresseerd.. het plezier is ervanaf zodra men aan stuur moet draaien. Zou eens graag een test zien op circuit met 10 ronden te rijden. Echt benieuwd waar de tesla dan staat.

Goh... Het is natuurlijk ook geen tweezitter met middenmotor, maar een 4 deurs berline...

Je kan de review bekijken van Chris Harris die een S P100D heeft getest: https://www.topgear.com/videos/chris-harris-drives/chris-harris-drives-tesla-model-s-p100d

Of wachten op de Electric GT klasse:

En dan kan je ook nog kijken naar de Tesla Roadster, wat wel een tweezitter was...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Donderdag het verhaal gehoord van iemand die naar Assen (NL) moest :) en daarna ook nog na schade aan een auto op en af moest voor Parts ...... man man man

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 18-9-2017 om 12:56 zei dragonfly:

In FR geen enkele Tesla zien rijden en ik begrijp waarom als ik dit zie.

screencapture-tesla-fr_FR-findus-1505732183838.png

iets van dat budget als firmawagen inschrijven: niet echt een 'Franse' gewoonte

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 18-9-2017 om 12:55 zei dragonfly:

Zeer slechte plaats me dunkt, 's morgens en 's avonds sta je daar makkelijk 30min in de file

wel ideaal voor mij. 's avonds effe gaan opladen.

en in frankrijk en spanje heb ik wel tesla's zien rijden hoor. paar keer toevallig zelfs overnacht in een hotel waar tesla superchargers stonden.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar realistisch gezien... Ik was de eerste maand zelf ook zo, elke keer ff langs een supercharger om toch maar op te laden...

Maar ik merk dat ik zelfs nu aan het stopcontact ongeveer een 100km per nacht kan laden en dat dat genoeg is om overdag mijn commissies te doen... En met wat thuiswerk kan ik ook overdag laden.

Ik ga wel de elektriciteit uitbreiden zodat ik in de garage aan 16A drijfkracht 54km per uur aan range kan laden, dan kan ik echt thuis per nacht de auto helemaal vol laden en zijn superchargers enkel nog nodig als ik op een dag meer dan 3-400km moet rijden. Nu gaat dat ook, maar het duurt een week om tussen mijn ritten door van pakweg 30% lading terug tot 90% lading te geraken :).

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Tommie said:

Er reed gisteren een Model 3 langs in Lier. Stond ook reclame op. Dacht dat ze hier nog niet waren?

Een model 3 is in Nederland en Duitsland al gespot geweest op Nederlandse platen... Het zou wel eens kunnen...

first-tesla-model-3-spotted-in-europe-wi

Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minutes ago, Jokke_vlo said:

Donderdag het verhaal gehoord van iemand die naar Assen (NL) moest :) en daarna ook nog na schade aan een auto op en af moest voor Parts ...... man man man

Met een vergelijkbare benzine had ie dat natuurlijk op 1 tank kunnen doen :ninja:

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 9/18/2017 at 12:56 PM, dragonfly said:

In FR geen enkele Tesla zien rijden en ik begrijp waarom als ik dit zie.

Geen idee over Frankrijk, maar NL was al gek maar ik vind het ook opvallend worden in België... Mijn dagelijkse ritten zijn momenteel in een driehoek van 20km per been, en ik denk dat ik per rit 2 Tesla's spot.

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uur geleden zei wooter:

Geen idee over Frankrijk, maar NL was al gek maar ik vind het ook opvallend worden in België... Mijn dagelijkse ritten zijn momenteel in een driehoek van 20km per been, en ik denk dat ik per rit 2 Tesla's spot.

In BE zie je er inderdaad veel rijden

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uur geleden zei flupke73:

iets van dat budget als firmawagen inschrijven: niet echt een 'Franse' gewoonte

Kan ja, wagenpark was rond Toulouse sowieso vrij karig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 hours ago, Jokke_vlo said:


Nee maar wel 3 uur sneller

Waar is ie dan naartoe gereden dat ie 1600km op een dag moest doen?

Op een half uur kan je een Tesla tot 80% laden, en daar kan je 200km ver mee (de EPA rating is 340km met een 60, dus alle andere modellen hebben een grotere range, dus ik doe je nog 100km cadeau van range) dus wat zou je kennis 1600km op een dag hebben moeten afleggen? Een keer of 4 op en af naar Assen en terug?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid