Ga naar inhoud

Tesla lovers


whispy

Aanbevolen berichten

Waar is ie dan naartoe gereden dat ie 1600km op een dag moest doen?
Op een half uur kan je een Tesla tot 80% laden, en daar kan je 200km ver mee (de EPA rating is 340km met een 60, dus alle andere modellen hebben een grotere range, dus ik doe je nog 100km cadeau van range) dus wat zou je kennis 1600km op een dag hebben moeten afleggen? Een keer of 4 op en af naar Assen en terug?
 


Dat laden tot 80% in 30 min is echt wel best case scenario.. begrijp me niet verkeerd ik voel iets voor tesla. Zelfs een weekend met eentje mogen rijden omdat ik zwaar twijfelde er zelf één aan te schaffen maar uiteindelijk iets anders gekocht wegens negatieve laad-ervaring.

Laden in Aartselaar, eerst 10 minuten wachten tot er een stall vrij was en dan laadde hij aan 20kw !! Na een kwartier sprong dit naar 70-80kw.. na 25 minuten had ik iets van een 25kw bijgeladen.

S nachts ook nog een keer gaan laden en toen ging het onmiddellijk aan 80-90kw.. dus na een half uur heb je iets van een 40kw bij wat ongeveer 50% is van een 85..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog maar 1 keer zo iets gehad, en dat was een week geleden in Diegem. Normaal schiet dat ding vrolijk voorbij de 110 kW.

Aartselaar is wel problematisch omdat je daar overdag te maken hebt met auto's die van het Service Center aan de laadpalen worden gesloten, en de huidige superchargers werken in paren: als je aan supercharger 4A gaat staan en er staat niemand aan 4B, dan krijg je alle vermogen. Als je aan 4A gaat staan en er staat al iemand aan 4B krijg je de rest van wat er over schiet...

Daar zouden de nieuwe city chargers soelaas in moeten brengen: gegarandeerd 70 kW aan elke laadpaal, zodat je op 45 minuten winkelbezoek 80% geladen hebt. En de superchargers langs de snelweg worden dan minder belast en dan heb je meer kans om aan +110 kW te laden.

Het heeft overigens ook geen zin om meer dan 80% te laden als je haast hebt; die laatste 20% duren makkelijk nog eens 45 minuten tot een uur.

En het feit is dat ik sinds dat kwartiertje 2 weekends geleden weeral niet een supercharger heb moeten zoeken, maar gewoon thuis kan laden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan moeilijk thuis laden.. woon midden in t stad.. mijn buur heeft een model s en zei me zelfs dat het laden helemaal niet gaat bij hem via t stopcontact..

 

Ik doe ook soms langere afstanden zoals afgelopen nacht Antwerpen - Oostende en terug ( Totale rijtijd 1:35 uur ) volgens mij onmogelijk met een model s zonder in Gent een half uur aan de laadpaal te gaan..

 

Sommige rijders profielen zijn beter geschikt dan andere ;(

 

Voor mij zou een hybrid die 100 km elektrisch bereik heeft ideaal zijn maar dat bestaat niet.

 

Speed kills too much range in een tesla

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Germinal:

Ik kan moeilijk thuis laden.. woon midden in t stad.. mijn buur heeft een model s en zei me zelfs dat het laden helemaal niet gaat bij hem via t stopcontact..

 

Ik doe ook soms langere afstanden zoals afgelopen nacht Antwerpen - Oostende en terug ( Totale rijtijd 1:35 uur ) volgens mij onmogelijk met een model s zonder in Gent een half uur aan de laadpaal te gaan..

 

Sommige rijders profielen zijn beter geschikt dan andere ;(

 

Voor mij zou een hybrid die 100 km elektrisch bereik heeft ideaal zijn maar dat bestaat niet.

 

Speed kills too much range in een tesla

Een realist aan het woord :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

55 minuten geleden zei gTa:

Antwerpen-Oostende h&t is hooguit 250 km, valt dat niet te doen met een Model S zonder bijladen? :shock: 

Als je plant tijdens het hele traject je cassettes af te spelen met Dolby C ingeschakeld vrees ik ervoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei gTa:

Antwerpen-Oostende h&t is hooguit 250 km, valt dat niet te doen met een Model S zonder bijladen? :shock: 

Dat lukt echt wel, maar ik denk dat je moet rekening houden met Germinal's kruissnelheid. :)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelfs met Germinal's kruissnelheid kan mijn X 100D dat al aan. Een S 80D zou dat zeker moeten aankunnen.

En wat zou laden op een stopcontact helemaal niet gaan. Da's tovenarij dat in mijn garage hier gebeurt of wat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden zei Logic:

Dat lukt echt wel, maar ik denk dat je moet rekening houden met Germinal's kruissnelheid. :)

Okay, makes sense. Als je dat aan continu 200+ wil doen, snap ik het. Wat met 170 op teller (= 162-163 op GPS = nog net binnen de rijbewijsveilige range)? Lukt het dan nog?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Antwerpen-Oostende h&t is hooguit 250 km, valt dat niet te doen met een Model S zonder bijladen? :shock: 


Jawel.. is zeker te doen..

Maar bij tesla raden ze aan tot 90% te laden.. dat is dus best case vetrek-lading.. maar als je batterij maar op 70-80% staat bij vertrek - wat absoluut niet onrealistisch is - dan heb he ongeveer 70kw Beschikbaar op te rijden in een 100D.

Om dan 250 km te rijden mag je max 280 watt / km gebruiken.

Nu moet je weten dat een tesla bij 130 ( op de teller ) ongeveer 220-250 watt gebruikt afhankelijk van de temperatuur, tegenwind, meewind, regen..

Als je naar de 160-170 gaat zit je bijna aan 400 watt..

Die Björn 'nyland' had eens een video gemaakt waar hij in Duitsland 200 km/u reed en zijn 90 of 100d was na 100 km leeg..

Overlaatst deed hij nog een video aan 70-80 km/ u en kwam hij ongeveer aan een 470 km range
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan zo een snelheden zit ik met mijn X 100D aan 320 kW per kilometer... In principe genoeg voor de gevraagde afstand. Een Model S heeft een lager verbruik.


Wil je gemiddeld 160 rijden op een afstand autosnelweg moet je toch heel hard peren hoor..

Rij je max 160 zal gemiddelde eerder aan de 130 liggen en dan zal uw verbruik inderdaad aan die 320w/km liggen..
Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt. Er moet al iets ernstig gebeuren om me nog harder dan 160 te laten rijden in België. Ik denk overigens dat aan 160 gemiddeld ik met mijn Z4 ook problemen zou krijgen met de range...

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden zei Germinal:

 




Nu moet je weten dat een tesla bij 130 ( op de teller ) ongeveer 220-250 watt gebruikt afhankelijk van de temperatuur, tegenwind, meewind, regen..

 

 

Welke invloed hebben verlichting (nacht), airco en audio op de range? 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nauwelijks... Je kan de hele nacht de airco hebben draaien in de zomer (zoek op 'camper mode') en je verliest 7% van je accu. Alle verlichting is LED (muv de prefacelift die Xenon koplampen had) en het entertainment systeem verbruikt iets zoals een laptop. Als je al een laptop 10u kan laten draaien met de kleine cellen dat daar in zit, dan heeft dat nauwelijks wat effect op de acculading van een Tesla.

Er is wel een optie in de configuratie om 'long range' de airco uit te zetten, maar je wint meer door 5km trager te rijden dan door je snelheid aan te houden en de airco uit te zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Vandaag met de motor op baan (700 km waarvan 350 km in 't donker) in Holland.

Wat me opviel: heel wat Tesla's (ook Model S facelifts maar vooraal (namelijk élke) Model X) met die nieuwe LED-koplampen die me inhaalde verblindde hard. Alle andere karren met LED-koplampen (tot Seatjes en Peugeotjes toe) geven absurd veel licht maar verblinden niks, maar al die fuckin' Tesla's rijden precies continu met hun grootlichten op. Heb meerdere camionettes (waarachter die Tesla's aan 't slipstreamen waren, ha ja rijbereik sprokkelen niewaar) of andere verkeersdeelnemers zien knipperen met mistachterlicht of pharen om dat te 'melden'.

Niet goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag met de motor op baan (700 km waarvan 350 km in 't donker) in Holland.
Wat me opviel: heel wat Tesla's (ook Model S facelifts maar vooraal (namelijk élke) Model X) met die nieuwe LED-koplampen die me inhaalde verblindde hard. Alle andere karren met LED-koplampen (tot Seatjes en Peugeotjes toe) geven absurd veel licht maar verblinden niks, maar al die fuckin' Tesla's rijden precies continu met hun grootlichten op. Heb meerdere camionettes (waarachter die Tesla's aan 't slipstreamen waren, ha ja rijbereik sprokkelen niewaar) of andere verkeersdeelnemers zien knipperen met mistachterlicht of pharen om dat te 'melden'.
Niet goed.

Misschien de grootlichtassistent? Die is nogal assertief...
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei wooter:


Misschien de grootlichtassistent? Die is nogal assertief...

Kan. Maar dat ding zou het toch moeten zien als 'ie pal achter een witte camionette hangt? Dat 'ie zich verslikt in druk verkeer voor hem uit (waaronder ikke met de moto) snap ik eigenlijk ook niet. En de lichtbundel bleef constant, zag niks high/low beam switchen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu recent ook zo een matrix led koplampke met grootlichtassistent.. maar dat spel werkt precies toch niet optimaal.. redelijk wat tegenliggers die mij er op attent maakten.. Pff.. zal mss ook zoiets zijn met die X’en

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid