Ga naar inhoud

Tesla lovers


whispy

Aanbevolen berichten

  • 2 weken later...

Terwijl autopilot ogenschijnlijk niet snel avanceert, blijkt dat onderhuids de auto stevig wat shadow learning aan het doen is:

https://electrek.co/2017/11/10/tesla-autopilot-data-gathering-effort-new-computer-vision-capability/

De computer herkent zelf wegenwerken, tot de individuele objecten die de weg blokkeren. Reageren doet ie nog niet, maar onderhuids is de computer er al mee bezig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 Weken geleden een testrit geboekt voor een gans weekend met een tesla S 100d. Normaal kan ik de wagen vrijdag gaan afhalen, maar daarnet werd ik gebeld dat ze geen 100d ter beschikking hebben, en dat ze zelfs niet weten wanneer ze er eentje beschikbaar hebben. We hebben nu de testrit 2 weken uigesteld, maar ze konden me niet garanderen dat ze dan wel eentje beschikbaar hebben. Zeer commercieel...:biggrin:

Wel hebben ze 75d's beschikbaar, maar ik wil echt de 100d testen om te zien wat de batterijcapaciteit doet met mijn rijstijl.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 Weken geleden een testrit geboekt voor een gans weekend met een tesla S 100d. Normaal kan ik de wagen vrijdag gaan afhalen, maar daarnet werd ik gebeld dat ze geen 100d ter beschikking hebben, en dat ze zelfs niet weten wanneer ze er eentje beschikbaar hebben. We hebben nu de testrit 2 weken uigesteld, maar ze konden me niet garanderen dat ze dan wel eentje beschikbaar hebben. Zeer commercieel...:biggrin:
Wel hebben ze 75d's beschikbaar, maar ik wil echt de 100d testen om te zien wat de batterijcapaciteit doet met mijn rijstijl.

Misschien bot, maar er zijn al meer dan genoeg mensen die die auto kopen zonder een testrit van een weekend. Het is zelfs zo erg dat er zelfs geen auto meer in de showroom in Gent staat.

En je rijstijl? Die zal veranderen met zo een Tesla.
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 Weken geleden een testrit geboekt voor een gans weekend met een tesla S 100d. Normaal kan ik de wagen vrijdag gaan afhalen, maar daarnet werd ik gebeld dat ze geen 100d ter beschikking hebben, en dat ze zelfs niet weten wanneer ze er eentje beschikbaar hebben. We hebben nu de testrit 2 weken uigesteld, maar ze konden me niet garanderen dat ze dan wel eentje beschikbaar hebben. Zeer commercieel...:biggrin:
Wel hebben ze 75d's beschikbaar, maar ik wil echt de 100d testen om te zien wat de batterijcapaciteit doet met mijn rijstijl.

Dat hebben ze mij ook geflikt..
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is eigenlijk het verschil tussen de 100d en de P100d, behalve de extra power.

Heb je met een P100d altijd dat extra vermogen, of heb je dat enkel als je de 'ludicrous' mode selecteert?

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 11/17/2017 at 2:15 PM, BMWMB said:

In welke zin?

Autopilot regelt ook automatisch de snelheid van de adaptieve cruise control. Je kan in de computer nog een marge instellen van bijvoorbeeld +6km/u, maar op de gewone wegen kan je dus niet aan 120 op autopilot gaan blaffen op een weg waar je maar 70 mag.

Op de snelweg vervalt die limiet en kan je je adaptieve cruise control instellen tot 150, maar tegen dan ben je al zo zen geworden van netjes 70 te rijden op de gewone weg, dat je gewoon 120 gaat doen op de snelweg. Je kan ook aan 150 op autopilot gaan rijden, maar neem maar van me aan dat je niet zo aandachtig meer gaat kijken naar waar flitsers staan, en aan 127 op GPS rij je ook al iedereen voorbij...

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 hours ago, wooter said:

Autopilot regelt ook automatisch de snelheid van de adaptieve cruise control. Je kan in de computer nog een marge instellen van bijvoorbeeld +6km/u, maar op de gewone wegen kan je dus niet aan 120 op autopilot gaan blaffen op een weg waar je maar 70 mag.

Op de snelweg vervalt die limiet en kan je je adaptieve cruise control instellen tot 150, maar tegen dan ben je al zo zen geworden van netjes 70 te rijden op de gewone weg, dat je gewoon 120 gaat doen op de snelweg. Je kan ook aan 150 op autopilot gaan rijden, maar neem maar van me aan dat je niet zo aandachtig meer gaat kijken naar waar flitsers staan, en aan 127 op GPS rij je ook al iedereen voorbij...

Waar dient al dat ludicrous vermogen en koppel dan in feite voor?

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minutes ago, wooter said:

Niet om op autopilot te rijden, tiens.

Maar je was al zen geworden van 70 te rijden. Dan nog zen blijven aan 120. Wat rest?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, wooter zei:

Niet om op autopilot te rijden, tiens.

Eigenlijk zitten er een paar modi in die nog verborgen zitten achter codewoorden . Mits de juiste opdracht activeert de computer de opties 'houdt u aan verkeersregels ja/nee' en 'negeer flitspalen en politie ja/nee'. Probeer bij gelegenheid maar eens...

"Breng mij zo snel mogelijk naar Zaventem and damn the torpedoes!". Wel goed vastgespen.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

43 minutes ago, ICM said:

Maar je was al zen geworden van 70 te rijden. Dan nog zen blijven aan 120. Wat rest?

Ik zie het probleem niet. Het is net de reden waarom ik mijn Model X heb gekozen. Die trajectcontroles van Ben Weyts komen eraan en ik verwacht op korte termijn een stormloop op auto's die vanzelf niet de snelheidslimiet overschrijden...

Ik heb de laatste jaren al genoeg bijgedragen aan snelheidstaksen, en eerlijk waar: aan 120 geraak je er ook, trek je heel wat agressief volk niet aan en kan je je tijd nuttiger voldoen dan racecar te spelen op de snelweg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, wooter said:

Ik zie het probleem niet. Het is net de reden waarom ik mijn Model X heb gekozen. Die trajectcontroles van Ben Weyts komen eraan en ik verwacht op korte termijn een stormloop op auto's die vanzelf niet de snelheidslimiet overschrijden...

Ik heb de laatste jaren al genoeg bijgedragen aan snelheidstaksen, en eerlijk waar: aan 120 geraak je er ook, trek je heel wat agressief volk niet aan en kan je je tijd nuttiger voldoen dan racecar te spelen op de snelweg.

Absoluut.

Dus,

3 hours ago, ICM said:

Waar dient al dat ludicrous vermogen en koppel dan in feite voor?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om mensen die daar wel gevoelig voor zijn te imponeren? Om aan te tonen dat een EV niet sloom moet zijn. Om assertief te rijden als je dat wilt. Om ook rijplezier te hebben op plaatsen waar het wel mag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 11/17/2017 at 9:08 AM, Monterey Jack said:

 

Die camion zit er toch uit als een plastieken mobilhome? Lijkt mij niet de degelijkheid te hebben zoals de Europese vrachtwagens.

De productie Roadster zijn specs zullen ongetwijfeld minder indrukwekkend zijn.

4 hours ago, ICM said:

Waar dient al dat ludicrous vermogen en koppel dan in feite voor?

Waarschijnlijk voor mensen die niet continu met autopilot rijden. Maar je krijgt inderdaad wel de indruk dat je alleen maar met autopilot kán rijden. Dus dan is het antwoord op je vraag dat het vooral gebruikt wordt bij het winnen van top trumps argumenten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid