Ga naar inhoud

Tesla lovers


whispy

Aanbevolen berichten

Inderdaad, sinds een update is de AP, en dus ook de adaptieve cc 'nukkig' geworden. Hij remt heviger, en ik heb het gevoel dat als 'm moet vertragen achter een auto dat 'm steeds ligt bij te remmen, heel nerveus dus. Het vloeiende is eruit. 


Inderdaad.. exact mijn ervaring.. was zeer zeer smooth.. nu meer jumpy/edgy..


Ook het versnellen is veel minder snel - vertrekken aan een licht moet je gas bijgeven, voordien niet.

Nu gaan ze AP nog slechter maken omdat volgens de EU het stuur minder verder links-rechts mag draaien [emoji18]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 22/5/2019 om 14:48, ir_fuel zei:

Vraag dat maar aan alle Amerikaanse landbouwers die hun afzetmarkt in China kwijt zijn hierdoor. Die krijgen nu subsidies van de overheid om te overleven. Hoe kapitalistisch :roll:

Dat is korte termijn overbrugging. Maar vraag maar aan Boeing :

Quote

No other country has greater demand for aircraft: In the 20 years through 2037, Boeing estimates Chinese purchases at 7,690 new planes worth $1.2 trillion.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minutes ago, Le Capri Mauve said:

Dat is korte termijn overbrugging. Maar vraag maar aan Boeing :

 

Is geen korte-termijn overbrugging. China heeft alternatieven gezocht en die afzetmarkt is gewoon weg nu.

Link naar reactie
Delen op andere sites

"minder goed scherpe bochten kan nemen"

hopelijk zegt hij dat op voorhand of hij er gaat geraken of niet? want anders kan je midden in een bocht opeens een snok aan je stuur moeten geven, omdat hij er niet komt?

 

de berichtgeving over tesla was altijd al negatief (soms onterecht) maar de laatste tijd, gaat het precies wel snel negatief? zou het nog steeds zonde vinden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb lang geloofd dat tesla het wel zou maken, maar ik twijfel nu ook. Ze hebben nog steeds goeie dingen in huis, maar ze gaan het moeilijker en moeilijker krijgen om in de globale markt hun spul verkocht te krijgen. Europa is er weinig happig om (Duitse auto industrie moet beschermd worden), de Chinezen maken zelf ook al enorm veel EV's, ... in Afrika en rusland gaat het ook niet lukken vrees ik. De Amerikaanse overheid, faciliteert liever steenkoolmijnen dan de transitie naar elektrisch rijden. 

Misschien is over 10 jaar de wereld er klaar voor, en zal de technologie van het ter ziele gegane tesla overal gebruikt worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minutes ago, stijn82 said:

Europa is er weinig happig om (Duitse auto industrie moet beschermd worden)

Wat bedoel je daarmee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moet ik dat echt uitleggen? EU heeft niks te winnen met een markt die door niet-europese EV's overspoeld wordt. Een beleid dat gunstig is voor Tesla (bv. lage importtarieven of hoge taksen op uitstoot), is de doodsteek van hetgeen waar we hier zelf zo goed in zijn, namelijk verbrandingsmotoren. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, stijn82 zei:

Moet ik dat echt uitleggen? EU heeft niks te winnen met een markt die door niet-europese EV's overspoeld wordt. Een beleid dat gunstig is voor Tesla (bv. lage importtarieven of hoge taksen op uitstoot), is de doodsteek van hetgeen waar we hier zelf zo goed in zijn, namelijk verbrandingsmotoren. 

Dus nu beweer je dat de EU Tesla tegenwerkt?

Misschien eerst eens kijken naar het Model 3 fiasco en de uitspraken van Elon...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet mijn woorden niet verdraaien. Ik zeg enkel dat ze er niet happig om zijn. En als ik zeg EU, dan bedoel ik ook wel, de lobby die veel macht heeft op de EU. Hoe kan het anders, dat dieselmotoren (typisch europees dingetje) lang wegkwamen met een veel te hoge NOx uitstoot. De normen waren hier al vrij soepel en dan nog werd er gesjoemeld, de EU wist dat al lang maar ze deden... niks (tot ze er in Amerika lucht van kregen). 

Is Musk overmoedig geweest? Ja zou ik zeggen. Maar ik zou de model 3 ook geen fiasco durven noemen. 

 

aangepast door stijn82
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, stijn82 said:

Moet ik dat echt uitleggen? EU heeft niks te winnen met een markt die door niet-europese EV's overspoeld wordt. Een beleid dat gunstig is voor Tesla (bv. lage importtarieven of hoge taksen op uitstoot), is de doodsteek van hetgeen waar we hier zelf zo goed in zijn, namelijk verbrandingsmotoren. 

Waar werkt de EU actief Tesla tegen?

Ik zie enkel en alleen maatregelen die de aankoop van EV's moeten stimuleren, zoals toekomstige verboden op verbrandingsmotoren, fiscale cadeaus voor wie een EV koopt etc etc, dit zonder dat er 1 Duitse fabrikant een deftige EV op de markt heeft. 

Zijn er geen hoge taksen op uitstoot? Kijk eens naar onze BIV, naar de eco malus in Frankrijk, naar de CO2 taks in Nederland? En dat zijn maar een paar voorbeelden.

En qua importtaksen, vergelijk de kostprijs van een Tesla in de VS met eentje in Europa. Lijkt me nog allemaal zeer goed mee te vallen op dat vlak.

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zeg niet dat ze tegenwerken, maar ze werken zeker niet actief mee. Als ze al tegenwerken, zal het wel aan de subtiele kant zijn. Door te zeggen, ja we gaan wel een verbod in voeren, maar wel pas over 10 jaar, als onze eigen industrie bijgebeend is. 

De taksen waarover je spreekt, zijn per land, niets met europa te maken. In NL, hoge BPM en bijtelling op alles wat uitstoot, EV's geen BPM en bijtelling, dat heeft effect. NL is wat dat betreft veel vooruitstrevender dan de rest van Europa. En Noorwegen ook maar die zitten niet eens in de EU. 

En hoge BIV? een paar honderd euro voor de meeste benzine en diesels. Ge kunt in BE nog altijd goedkoop met ne vervuilende wagen rijden. 

Enfin, het is allemaal too little too late wat de EU doet. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, stijn82 zei:

Ik zeg niet dat ze tegenwerken, maar ze werken zeker niet actief mee. Als ze al tegenwerken, zal het wel aan de subtiele kant zijn. Door te zeggen, ja we gaan wel een verbod in voeren, maar wel pas over 10 jaar, als onze eigen industrie bijgebeend is. 

De taksen waarover je spreekt, zijn per land, niets met europa te maken. In NL, hoge BPM en bijtelling op alles wat uitstoot, EV's geen BPM en bijtelling, dat heeft effect. NL is wat dat betreft veel vooruitstrevender dan de rest van Europa. En Noorwegen ook maar die zitten niet eens in de EU. 

En hoge BIV? een paar honderd euro voor de meeste benzine en diesels. Ge kunt in BE nog altijd goedkoop met ne vervuilende wagen rijden. 

Enfin, het is allemaal too little too late wat de EU doet. 

ah, als het positief is komt het vanuit de lidstaten zelf, als het negatief is, komt het van EU.

toevallig een ukip'er?

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minutes ago, ir_fuel said:

En in de VS werken ze wel actief mee?

Dat heeft er toch geen bal mee te maken. Heb het over Europa. Heb een paar posts hierboven al gezegd dat de VS eerder koolmijnen faciliteert, dan elektrisch rijden . 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minutes ago, gewoon ik said:

ah, als het positief is komt het vanuit de lidstaten zelf, als het negatief is, komt het van EU.

toevallig een ukip'er?

Het is niet zwart-wit. Ik ben pro europa. Maar op sommige vlakken moeten ze nog wat stappen durven zetten. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik ben benieuwd hoe lang het duurt vooraleer EV's uit ondergrondse parkings geweerd gaan worden.

Want een brandend voertuig uit een ondergrondse parking krijgen, om die in een water container te gaan onderdompelen lijkt me geen eenvoudige operatie. 
Daarnaast is er geen waarschuwing zoals bij benzine/lpg/diesel, waarbij de dampen van een lek reeds kunnen gedetecteerd worden voor de boel daadwerkelijk in de fik vliegt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

51 minuten geleden, jan.van.gent zei:

Ik ben benieuwd hoe lang het duurt vooraleer EV's uit ondergrondse parkings geweerd gaan worden.

Ik vermoed tot het eerste ongeval.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet panikeren hé mannen. Dat een Tesla zomaar in brand vliegt, dat zal z'n oorzaak wel hebben, en dat zal zeker opgelost geraken. Er zullen meer en meer EV's komen, dus dan gaan die ondergrondse parkings op termijn allemaal failliet, en zal er in elke stad een nieuw parkeerprobleem komen. Zo ver zal het dus nooit komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid