Ga naar inhoud

Tesla lovers


whispy

Aanbevolen berichten

7:20 en doelen op 7:05, in welk territorium spelen we dan bij de conventionele wagens? Is dat Megane RS Trophy Nurburgring? Of Cayman GT4? Of al eerder 918? Niet zo thuis in die materie... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7:20 en doelen op 7:05, in welk territorium spelen we dan bij de conventionele wagens? Is dat Megane RS Trophy Nurburgring? Of Cayman GT4? Of al eerder 918? Niet zo thuis in die materie... 
7.05... Das supercar territorium.
Een GT3 RS doet 07.05....

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minutes ago, Tjeu said:

7:20 en doelen op 7:05, in welk territorium spelen we dan bij de conventionele wagens? Is dat Megane RS Trophy Nurburgring? Of Cayman GT4? Of al eerder 918? Niet zo thuis in die materie... 

918 zit net onder de 7 minuten. 6:57.

Als je op een paar seconden daarvan kan stranden met een elektrische gezinswagen, nou ... dan ben je goed bezig zegmaar :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 hours ago, ir_fuel said:

Echt goed kan je het niet zien, maar op het rechte stuk wordt het vermogen precies wel beperkt. Maar dat maakt niet echt iets uit voor de BTG tijd natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7:20 en doelen op 7:05, in welk territorium spelen we dan bij de conventionele wagens? Is dat Megane RS Trophy Nurburgring? Of Cayman GT4? Of al eerder 918? Niet zo thuis in die materie... 


7:25 is de 922 4s
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik lees dat ze volgende maand gaan terugkomen om het officieel te maken? 

Dankzij global warming hebben ze misschien nog een kans, of 't zou wel eens dik kunnen tegenvallen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@BMWMB : vandaag ook nog eens geladen tot 100% om het batterijverlies te kunnen meten. Hij blijft steken op 462km ( toen hij nieuw was : 507km) dat lijkt op een verlies van bijna 10% [emoji33]

51.000 km op de teller...

het vreemde is alleen dat hij nu al 20 minuten aan 15kw aan t laden is.. maw 5kw erbij bovenop de 100%

Enigszins vreemd vind ik dat, want 1kw is ongeveer 5km.. dus zou het 462+25 = 487km moeten zijn. En nu laadt hij 10 min later nog aan 8kw dus zelfs met 487 zit de batterij niet volledig vol [emoji848]

Waarom hij dan niet verder telt dan 462 tja..

Laat ons zeggen dat de capaciteit nog een 495km is en dan is de degradatie van de batterij verwaarloosbaar te noemen lijkt me.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien weet de auto je rijstijl en is het getoonde rijbereik daarvan afhankelijk?


Ik dacht het niet.. mss dat iemand daar uitsluitsel kan over geven ?

In elk geval is het raar dat hij dus een half uur na 100% heeft verder geladen en dat ik na 4km rijden al aan 98% zat... bizar.. misschien dat het BMW ontregelt is ??

Ik zou het niet weten.. nu in de praktijk is die range van minder belang.. de snelheid waarmee je kan bijladen is eigenlijk veel belangrijker
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, gewoon ik zei:

Misschien weet de auto je rijstijl en is het getoonde rijbereik daarvan afhankelijk?

Bij mij alleszins zo. Als ik veel autostrade doe, geeft hij 43km aan, bij veel korte afstanden steekt hij op 31km met een volle batterij

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij alleszins zo. Als ik veel autostrade doe, geeft hij 43km aan, bij veel korte afstanden steekt hij op 31km met een volle batterij


Dat is een tesla met een heeel kleine batterij [emoji2]
Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarvan slechts 30km op batterij en 970km zonder batterij aan een hoger verbruik omdat die electromotoren en batterijen moeten meegesleurd worden. Is dus willen en niet kunnen...

Link naar reactie
Delen op andere sites



Ik dacht het niet.. mss dat iemand daar uitsluitsel kan over geven ?

In elk geval is het raar dat hij dus een half uur na 100% heeft verder geladen en dat ik na 4km rijden al aan 98% zat... bizar.. misschien dat het BMW ontregelt is ??

Ik zou het niet weten.. nu in de praktijk is die range van minder belang.. de snelheid waarmee je kan bijladen is eigenlijk veel belangrijker


Ik heb toch ook al gemerkt dat de “volgeladen km stand” varieert mbt rijstijl en/of weersomstandigheden. Als ik veel rond de kerk rij en het verbruik hoger dan dan ik volgens de weergave minder km rijden dan dat ik zuinig veel autostrade gereden heb.

Normaal is bij mij de kogel door de kerk en mijn huidige model S verkocht en komt er een nieuwe S 100D. Ik ben benieuwd naar het rijbereik [emoji7].


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 21/9/2019 om 19:15, Germinal zei:

@BMWMB : vandaag ook nog eens geladen tot 100% om het batterijverlies te kunnen meten. Hij blijft steken op 462km ( toen hij nieuw was : 507km) dat lijkt op een verlies van bijna 10% emoji33.png

51.000 km op de teller...

het vreemde is alleen dat hij nu al 20 minuten aan 15kw aan t laden is.. maw 5kw erbij bovenop de 100%

Enigszins vreemd vind ik dat, want 1kw is ongeveer 5km.. dus zou het 462+25 = 487km moeten zijn. En nu laadt hij 10 min later nog aan 8kw dus zelfs met 487 zit de batterij niet volledig vol emoji848.png

Waarom hij dan niet verder telt dan 462 tja..

Laat ons zeggen dat de capaciteit nog een 495km is en dan is de degradatie van de batterij verwaarloosbaar te noemen lijkt me.

Uw originele batterij is een stuk groter dan 100kWh (ik dacht 17% groter), maar er wordt maar 100 van gebruikt. Bij de eerste degradatie wordt enkel dat reserve stuk 'opgebruikt', pas wanneer dat helemaal opgebruikt is zal uw bruikbare energie afnemen en dus het rijbereik echt beginnen dalen. 

Bij de wallbox doen ze dan terug hetzelfde. Ze nemen een stuk batterij waar ze nog -ik zeg maar iets- 8 kWh in krijgen en verkopen het voor een batterij van 6 kWh. Ze begrenzen dat via de elektronica en het duurt op die wijze nog lang alvorens de bruikbare energie afneemt, waardoor de batterijen een zeer goede indruk geven. Je krijgt natuurlijk ook meer waar voor je geld, maar je kan zelf niet tot moeilijk bepalen wat de effectieve slijtagegraad is van de batterijen. 

Door de batterij standaard groter te voorzien dan wat je er maximaal in pompt, voorkom je ook dat batterij te vaak voor 100% geladen is. Een batterij is immers het gelukkigst met een lading tussen de 20% en 80%. Hou je ze binnen die grens, dan zal de batterij het langst mee gaan, maar door de range-angst pompt iedereen die batterij permanent prop vol, wat dus afbreuk doet aan de levensduur ervan. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Batterij zou 102kwh zijn waarvan een 92kwh bruikbaar ( van 0-100)

Het vreemde is alleen dat ik bij 100% nog een een hele tijd kan verder laden. Ik doe dit normaal nooit. Meestal laad ik tot 70%.

Éénmaal toen ik verder dan 100% geladen heb, kon ik 20km rijden alvorens op 99% te zitten.

Nu bleef hij dus ook verder laden maar na 4km rijden zat ik al aan 98%

Nu sta ik op 50% en heb 40kwh verbruikt !

Dus ik zou nog 80kwh hebben als je deze lijn doortrekt... 80kwh ipv dus 92-95kwh.

Ik ga hem tot 0 rijden en dan opladen tot 100% en dan weet ik het pas echt zeker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

58eccf2856f9b156dbdcd82a397b5d21.jpg&key=da6760dcfc7c147622ee80cca9c128ae5131ecb083487801530f67c5cd9b30a2

 

Geladen tot 90%, dus 77% opgebruikt voor 65,8kW. Als de batterij de volle 100% zou hebben, dan is dat 85kW, maar dat gaat inderdaad al wat minder zijn.

Ik laad meestal tot 90%, en veel leger dan dit ga ik niet rijden. Binnen deze range kan ik dus 350km rijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid