Ga naar inhoud

Tesla lovers


whispy

Aanbevolen berichten

Zelfde ervaring dan Germinal.

op zich is het rijden ok, maar alles errond is niet ok.

op de 6 maand:

koplamp vervangen

airco stuk

glazen dak spontaan gebarsten

 

en de service van tesla is op het arrogante af.

ben er niet over te spreken

 

en dan nog eens die prijsdaling gemist, free supercharging gemist

dus conclusie total experience NOK

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach, je kan tenminste rijden.

Mijne maat zijn e-tron staat al 2 maand in de garage. Heeft hem geen dag gehad en er is nog altijd geen einddatum in zicht voor een oplossing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan heb ik blijkbaar geluk. Ik heb ook al een aantal kleine technische problemen gehad, maar die werden in Hasselt steeds snel en perfect opgelost. De laatste keer had ik trillingen in het stuur bij volacceleratie. Ik ben zonder afspraak even gestopt in Hasselt, en een technieker is even meegereden. Na de eerste acceleratie dat we het trillen voelden, wist hij de oorzaak al. Een gekend probleem dus... Afspraak gemaakt 2 weken later, draagarmen werden vervangen, 1,5u even gewacht, en de auto was hersteld.
Ook eens gehad dat de airco uitviel. Vanuit de auto de Tesla service gebeld, die de auto vanop afstand overnamen zoals bij een computer, de airco zo hebben gereset, en ik had weer airco. Ze beloofden mij de dag nadien te bellen, wat ze gedaan hebben, om diezelfde dag bij ons aan de firma te komen met een servicemobiel die in 10 minuten tijd een sensor heeft vervangen.
Ik vind dat net topservice!
En voor de rest, hout afkloppen, blijf ik gespaard van problemen.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb tesla altijd geapprecieerd omwille van het innovatieve op vlak van elektrisch rijden, maar aan de kwaliteit en service moeten ze echt iets verbeteren of ze zitten met een dik probleem. Heb zelf een golf van 27k€ nieuw en die zit gewoon stukken beter ineen dan een tesla, nog geen enkel probleem op 2,5 jaar tijd en alles voelt solide aan. Dus ik kar nog wel een paar jaar voort met lage afschrijving vooraleer ik me aan nen elektrische waag (en dan zien dat hij weg is voor de TSI of de DSG in de soep draait lol) . 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, stijn82 zei:

Ik heb tesla altijd geapprecieerd omwille van het innovatieve op vlak van elektrisch rijden, maar aan de kwaliteit en service moeten ze echt iets verbeteren of ze zitten met een dik probleem. Heb zelf een golf van 27k€ nieuw en die zit gewoon stukken beter ineen dan een tesla, nog geen enkel probleem op 2,5 jaar tijd en alles voelt solide aan. Dus ik kar nog wel een paar jaar voort met lage afschrijving vooraleer ik me aan nen elektrische waag (en dan zien dat hij weg is voor de TSI of de DSG in de soep draait lol) . 

Ja voila, hate to say it but told you so. Dat soort dingen hoor ik veel te vaak over mensen en hun Tesla's (niet dat ik een aversie heb voor Tesla, integendeel). D'er zijn veel pluspunten aan, maar de (potentiële) nadelen.. dju toch. De kwaliteit moet echt beter, want dat probleem gaat alleen maar exponentieel toenemen door meer auto's te verkopen. Ook doordat ze problemen doorschuiven naar de servicecentra natuurlijk, om nog snel mooie kwartaalcijfers te kunnen voorleggen. Dat bijt dan ook terug in hun gezicht met soms belachelijke wachttijden in NL. Nederlanders kunnen nogal vocaal zijn (en terecht), dus 't lost zichzelf wel op. :) Mijn verstand heeft mij al een paar keer tegenhouden, dat gaat zo blijven als ze de kwaliteit niet onder controle krijgen, want ge koopt geen nieuwe auto om geconfronteerd te willen worden met technische problemen. 

 

aangepast door Logic
Link naar reactie
Delen op andere sites

kwaliteit is dan nog 1 ding, maar de service om dit opgelost te krijgen ... 

Die is dan ook nog eens verschrikkelijk. Laat staan een vervangwagen ter beschikking stellen. daar is absoluut geen spraken van mijnheer, trek u plan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ongelofelijk hé, als nu alle alarmbellen nog niet afgaan weet ik het ook niet. De normale weg is eerst in het hoger segment iets te introduceren en vervolgens via het waterval effect gaan schalen in de lagere segmenten om de kostprijs te kunnen drukken en de return te maximaliseren. Maar ze hebben niet eens een concurrent voor de Model S en moeten al meteen op de prijs gaan spelen in het D-segment? Minstens 3 jaar achterstand. 

Als ik in de scoops zie wat BMW lijkt klaar te willen stomen, is dat een universeel platform waarmee alle combinaties mogelijk zijn, ICE, hybride en EV. Maar alleen al de vloeropbouw van de EV variant doet me zorgen baren dat het een snel ineen geknutselde frankenstein gaat zijn. Pijnlijk, maar heerlijk disruptief. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, BMWMB zei:

Dan heb ik blijkbaar geluk. Ik heb ook al een aantal kleine technische problemen gehad, maar die werden in Hasselt steeds snel en perfect opgelost. De laatste keer had ik trillingen in het stuur bij volacceleratie. Ik ben zonder afspraak even gestopt in Hasselt, en een technieker is even meegereden. Na de eerste acceleratie dat we het trillen voelden, wist hij de oorzaak al. Een gekend probleem dus... Afspraak gemaakt 2 weken later, draagarmen werden vervangen, 1,5u even gewacht, en de auto was hersteld.
Ook eens gehad dat de airco uitviel. Vanuit de auto de Tesla service gebeld, die de auto vanop afstand overnamen zoals bij een computer, de airco zo hebben gereset, en ik had weer airco. Ze beloofden mij de dag nadien te bellen, wat ze gedaan hebben, om diezelfde dag bij ons aan de firma te komen met een servicemobiel die in 10 minuten tijd een sensor heeft vervangen.
Ik vind dat net topservice!
En voor de rest, hout afkloppen, blijf ik gespaard van problemen.

Inderdaad knap van hun! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Stijnvdl zei:

kwaliteit is dan nog 1 ding, maar de service om dit opgelost te krijgen ... 

Die is dan ook nog eens verschrikkelijk. Laat staan een vervangwagen ter beschikking stellen. daar is absoluut geen spraken van mijnheer, trek u plan.

De production hell is nu de service hell geworden, ze kunnen niet anders dan inboeten op hun service. Weer typische groeipijnen waar ze wel doorheen geraken. Ben je voor de moment vet mee natuurlijk, maar 't zal wel weer beteren. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het D segment is serieus gekrompen in Europa en zeker de sedans zijn niet zo populair meer. We willen praktische hatches en breaks en stoere SUV’s (allez ikke persoonlijk nu ni). 

Ondanks dat is het wel sterk wat ze presteren en de concurrentie staat inderdaad achter. Ik zou de model 3 ook boven zijn concurrenten in het D segment verkiezen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, ICM said:

Ok, waar zijn al die Tesla3’s in het straatbeeld?

Ik zie er toch dagelijks enkele rijden, jammer genoeg. Zeker frontaal vind ik het echt een lelijk ding. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, want andere koetswerkvarianten tellen niet mee, of zo

Dat is juist, maar de Tesla heeft geen andere koetswerkvarianten. Moest dat wel zijn...

De BMW 3 en de Mercedes C zullen met hun break deze cijfers van de Model 3 wel overstijgen, maar de A4 gaat dat al niet meer halen. Ik vind het sowieso een dikke prestatie van de Model 3, een niet zo mooie auto, met een zeer kaal interieur, en weinig tot geen personaliseringsmogelijkheden, en waarvan we weten dat de afwerking en de service niet zo top is.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, BMWMB zei:

Dat is juist, maar de Tesla heeft geen andere koetswerkvarianten. Moest dat wel zijn...

De BMW 3 en de Mercedes C zullen met hun break deze cijfers van de Model 3 wel overstijgen, maar de A4 gaat dat al niet meer halen. Ik vind het sowieso een dikke prestatie van de Model 3, een niet zo mooie auto, met een zeer kaal interieur, en weinig tot geen personaliseringsmogelijkheden, en waarvan we weten dat de afwerking en de service niet zo top is.

Het is ronduit spectaculair hoe ze het segment binnen stormen... 

In tegenstelling tot wat hierboven te lezen valt zie ik zeer veel Model 3's rondrijden

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, ICM zei:

Ok, waar zijn al die Tesla3’s in het straatbeeld?

Je hebt ze ongetwijfeld al zien rijden. Waarschijnlijn gewoon mispakt voor een Hyundai ofzo. 

  • Vind ik leuk 1
  • Grappig 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, BMWMB zei:

Dat is juist, maar de Tesla heeft geen andere koetswerkvarianten. Moest dat wel zijn...

De BMW 3 en de Mercedes C zullen met hun break deze cijfers van de Model 3 wel overstijgen, maar de A4 gaat dat al niet meer halen. Ik vind het sowieso een dikke prestatie van de Model 3.

Het verkeerd beeld is volgens mij niet enkel omwille van break tegenover sedan, maar als ik met 50K naar BMW ga en ik wil een degelijke auto dan heb ik de keuze uit X1, X3, 3GT, 4, 4GT, weet ik wat ze nog allemaal hebben...  

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Dawud said:

Het verkeerd beeld is volgens mij niet enkel omwille van break tegenover sedan, maar als ik met 50K naar BMW ga en ik wil een degelijke auto dan heb ik de keuze uit X1, X3, 3GT, 4, 4GT, weet ik wat ze nog allemaal hebben...  

Een i3!

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Dawud said:

Het verkeerd beeld is volgens mij niet enkel omwille van break tegenover sedan, maar als ik met 50K naar BMW ga en ik wil een degelijke auto dan heb ik de keuze uit X1, X3, 3GT, 4, 4GT, weet ik wat ze nog allemaal hebben...  

En dan komen de running costs. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tesla lovers.. mja.. niet zozeer van toepassing op mezelf. Wat tegengas geven mag ook wel af en toe.

Ik dacht dat ik het al ergens vermeld had maar sinds software 2019.24.4 is de supercharge snelheid drastisch gedaald.

Moest ik mijn Spanje trip nu overdoen denk ik dat er zonder enige vorm van overdrijven minstens een uur laadtijd zal bijkomen.

Tot voor kort kon ik snelladen tot een 60% (115kw) dan ging het stelselmatig naar beneden om bij een 70-75% onder de 80kw te zakken

Nu zakt het laden al voor de 50% naar een 100kw om bij 60% nog een 60kw over te houden en dan nog verder te zakken.

OTA updates, allemaal goed en wel maar vaker dan niet veranderen ze ook dingen “ten slechte”

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat hebben ze toch gedaan om die batterijproblemen te omzeilen? In de US is er al een class action ingediend.

Trager laden en minder range.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid