Ga naar inhoud

Tesla lovers


whispy

Aanbevolen berichten

Neen geen 5% verloren op een uur. Dat zal een fout van het BMS zijn.

 

In die zin dat er eerst stond 8% maar dat dit feitelijk maar 3% was.. 1 km gereden en het was al 2%... LOL

 

Daarnet was ik aangekomen met 25% en ik vertrek paar uur later met 26% [emoji15]

 

 

Nu moet ik ook zeggen dat ik de software niet meer kan updaten, dat spotify niet meer werkt. Dat de achteruitrijcamera niet meer vloeiend is.. dat er wel meer aan scheelt.. mogelijks hangt det allemaal wat samen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

55 minutes ago, Germinal said:

Nu moet ik ook zeggen dat ik de software niet meer kan updaten, dat spotify niet meer werkt. Dat de achteruitrijcamera niet meer vloeiend is.. dat er wel meer aan scheelt.. mogelijks hangt det allemaal wat samen.

Ergens een kortsluitingske met power drain?

Link naar reactie
Delen op andere sites


 
Nu moet ik ook zeggen dat ik de software niet meer kan updaten, dat spotify niet meer werkt. Dat de achteruitrijcamera niet meer vloeiend is.. dat er wel meer aan scheelt.. mogelijks hangt det allemaal wat samen.
 
 

Heb je dit al gemeld bij Tesla?

De mijne heeft bijna 40k km en is perfect. Het enige storende zijn de matten, maar daar hebben ze nu een verbeterde versie van, en die zijn besteld, onder garantie natuurlijk.
Link naar reactie
Delen op andere sites


Heb je dit al gemeld bij Tesla?

De mijne heeft bijna 40k km en is perfect. Het enige storende zijn de matten, maar daar hebben ze nu een verbeterde versie van, en die zijn besteld, onder garantie natuurlijk.


Deels gemeld ja.. maar spotify zou een bug zijn.. wel raar dat dit dan bij mij is en niet bij u [emoji849]

Goed dat je mij dat zegt van die matten.. zal morgen eens langs het service center rijden
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is 1 en al elektronica. Om zo'n fouten op te lossen moet je dat gewoon eens uit de stroom trekken. In het geval van een Tesla dus de batterij eens loskoppelen zeker?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan een Tesla resetten door beide knoppen op het stuur even in te drukken. Beide schermen vallen dan een aantal seconden uit, en dan wordt het hele systeem gereset en terug opgestart. Ik heb ook al gehad dat Spotify niet wilde opstarten, maar na zo’n reset werkt dat weer perfect. Je kan zo’n reset perfect doen tijdens het rijden.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren op youtube een filmpje gezien dat een Model 3 zo'n 5℅ verliest op 12 dagen stilstaan.

Wat ik mij nu afvroeg, stel dat ke langere tijd niet met de auto rijd en je plugt de kabel in om hem op te laden en opgeladen te houden, wat gaat die dan doen als hij op 100℅ zit? Stopt die met laden, of begint die dan met "druppelladen" om de lading op peil te houden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Standaard laadt hij tot 80%. Na x aantal dagen niet rijden en stekker in zal de bat op 80% onderhouden blijven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Wij waren gisteren in Roermond, daar is er op de parking een zone met TSC's. Ben er niet in de buurt geweest, maar door die warmte vroeg ik me af: kan je een geparkeerde Tesla die aan de lader hangt, continu laten koelen (airco)? Vermits je nooit een ICE hebt die de aircocompressor aandrijft, moet dat dus ook helemaal elektriscch zijn, dus zou moeten kunnen bij geparkeerde auto, of gaat dat niet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat zou moeten lukken vermoed ik. aangezien je de wagen van op afstand kan laten opwarmen of koelen. kan ik met de Q7 ook doen, maar nog nooit geprobeerd

Screenshot_20190726-125649_myAudi.thumb.jpg.de819f884813d64969c33e6921b81974.jpg.

Screenshot_20190726-125818_myAudi.thumb.jpg.14fcd9658c574ba2878db73bcac24e28.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Koelen op een parking is geen probleem. Zie ook de "dog mode" functie. Hoe de aandrijving werkt geen idee.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden, iceblue zei:

Koelen op een parking is geen probleem. Zie ook de "dog mode" functie. Hoe de aandrijving werkt geen idee.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

ze werken met een warmtepomp ipv echte airco (in geval van de Q7)

Quote

Specifiek aan de hybride zijn evenwel de warmtepomp in de plaats van de airco, kwestie van ook zonder verbrandingsmotor warme of koude lucht te kunnen verspreiden.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij waren gisteren in Roermond, daar is er op de parking een zone met TSC's. Ben er niet in de buurt geweest, maar door die warmte vroeg ik me af: kan je een geparkeerde Tesla die aan de lader hangt, continu laten koelen (airco)? Vermits je nooit een ICE hebt die de aircocompressor aandrijft, moet dat dus ook helemaal elektriscch zijn, dus zou moeten kunnen bij geparkeerde auto, of gaat dat niet?


Ja.. geen probleem.. is zelfs een Dog-modus voorzien.

Moet wel zeggen dat hij gisteren t niet kon bolwerken om beneden de 27 graden te komen toen hij in de zon stond
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een dog-modus ... as in: hij begint te grommen als er een auto naast parkeert en mensen stappen uit? Of hij kwijlt z'n eigen ruiten onder?

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, gTa zei:

Een dog-modus ... as in: hij begint te grommen als er een auto naast parkeert en mensen stappen uit? Of hij kwijlt z'n eigen ruiten onder?

Hond in de auto laten

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, dragonfly zei:

Hond in de auto laten

Bedankt voor de verduidelijking, dat liet zich niet raden, namelijk! :D 

  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is zalig aan een Tesla, de airco continu aanlaten, of de radio als ik in de tuin aan ‘t werken ben, de batterij gaat niet plat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid