Ga naar inhoud

Tesla lovers


whispy

Aanbevolen berichten

Hier begin je ze ook tegen te komen, de 3reeks. 

Offtopic, maar het uiterste, die Franse goedkope wagen, kom ik hier ook verschillende keren tegen. 

spacer.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat hebben ze toch gedaan om die batterijproblemen te omzeilen? In de US is er al een class action ingediend.
Trager laden en minder range.


Minder range ook ? LOL


Moet ik eens nakijken.. ik ben begonnen met 507 km. Paar maanden geleden 476 maar ik zou direct 50km range inleveren als je sneller kan laden. Range is imo veel minder van belang dan snel kunnen laden. Dit laatste moet dan wel gekoppeld zijn aan een uitgebreid netwerk van snelladers.
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 hours ago, tuscani said:

Hier begin je ze ook tegen te komen, de 3reeks. 

Offtopic, maar het uiterste, die Franse goedkope wagen, kom ik hier ook verschillende keren tegen. 

spacer.png

??

Wat is dat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, Germinal zei:

Minder range ook ? LOL

Moet ik eens nakijken.. ik ben begonnen met 507 km. Paar maanden geleden 476 maar ik zou direct 50km range inleveren als je sneller kan laden. Range is imo veel minder van belang dan snel kunnen laden. Dit laatste moet dan wel gekoppeld zijn aan een uitgebreid netwerk van snelladers.

 

Je moet zelf eens wat Googlen, je zal het wel vinden.

Snel: https://electrek.co/2019/06/20/tesla-battery-range-drop-software-update-longevity/

https://www.insideevsforum.com/community/index.php?threads/tesla-ota-update-2019-16-x-reduces-range-supercharging-speed.6254/

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Teslarijders, ik heb een vraagje.

Kan je met een model S (of een model 3) 250km afleggen, 90% autosnelweg, met de limiter op 159km/u zonder bijladen?

Hangt van de batterij af waarschijnlijk, maar een indicatie of het mogelijk is.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Teslarijders, ik heb een vraagje.
Kan je met een model S (of een model 3) 250km afleggen, 90% autosnelweg, met de limiter op 159km/u zonder bijladen?
Hangt van de batterij af waarschijnlijk, maar een indicatie of het mogelijk is.
 
 


Ik denk het wel mss als het heel koud is dat het krap wordt. Maar ik heb ook nog nergens 250km non stop 160km/h kunnen rijden [emoji6].


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minutes ago, iceblue said:

 

 Maar ik heb ook nog nergens 250km non stop 160km/h kunnen rijden emoji6.png.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

 

Nee, klopt. 

Maar ik rij regelmatig 100 à 125 heen en terug, en mijn limiter staat altijd op 159 coyote. Dat is dus geen gemiddelde, maar wel telkens met remmen en optrekken.

Ben dus benieuwd of ik mijn rijstijl zou moeten aanpassen, aangezien ik serieus aan het overwegen ben om een Tesla te kopen voor de volgende.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minutes ago, Germinal said:

Ik kon zonder problemen afstanden doen als : Antwerpen - Veurne - Antwerpen s nachts aan 150kph gps.. reken op een 300-330wh/km en dan doe je 300km

 

Top.

Hoe reken je dan welk model je nodig hebt? Of kunnen ze dat tegenwoordig allemaal?

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, DDke said:

Nee, klopt. 

Maar ik rij regelmatig 100 à 125 heen en terug, en mijn limiter staat altijd op 159 coyote. Dat is dus geen gemiddelde, maar wel telkens met remmen en optrekken.

Ben dus benieuwd of ik mijn rijstijl zou moeten aanpassen, aangezien ik serieus aan het overwegen ben om een Tesla te kopen voor de volgende.

 

Dat staat hier wel openbaar he :ninja:

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, ir_fuel said:

P100D en 100D hebben een even grote batterij.

 

En zijn dat de enige die ze hebben? Nu het is niet voor direct ze.. dus misschien wijzigt de lineup nog tegen dan..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, DDke said:

En zijn dat de enige die ze hebben? Nu het is niet voor direct ze.. dus misschien wijzigt de lineup nog tegen dan..

Ik zie geen enkele reden om bij iets elektrisch (of het nu een auto of wat anders is) niet de versie te pakken met de grootste batterij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hou er ook rekening mee dat de Model S sinds kort de motoren van de Model 3 heeft, die zuiniger zijn, waardoor de actieradius nog gestegen is. Dus, 250km met 90% snelweg aan max 159 zal zeker mogelijk zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je bent nog niet mee in het tesla verhaal ddke. Tuurlijk kan je dat, want je gaat zoals elke teslarijder tegen een rotvaart van de oprit naar het linkervak schieten om je trekvermogen te laten zien,om dan je te laten afzakken en tegen 100 verder te taffelen wegens autopilot en een hongertje. 

:D

en anders moet je zeker hier voorbijkomen. Want dat is echt een unicum dan. ( een tesla die op het derde vak zit, en geen hinder is voor achterliggend verkeer.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een onzin. Ik heb nog nooit tegen 100 rechts gereden. De eerste Tesla’s hadden een batterij van 60kW, en dan is de actieradius beperkt, maar met de huidige 100kW batterijen is de actieradius perfect, en hoef je geen taffelsok te zijn op de baan. Allesbehalve zelfs...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je bent nog niet mee in het tesla verhaal ddke. Tuurlijk kan je dat, want je gaat zoals elke teslarijder tegen een rotvaart van de oprit naar het linkervak schieten om je trekvermogen te laten zien,om dan je te laten afzakken en tegen 100 verder te taffelen wegens autopilot en een hongertje. 
[emoji3]
en anders moet je zeker hier voorbijkomen. Want dat is echt een unicum dan. ( een tesla die op het derde vak zit, en geen hinder is voor achterliggend verkeer.)


Nog zo ene die wanneer je 130 doet op linkse vak moet komen duwen om te bewijzen dat hij 150 kan [emoji17]
  • Vind ik leuk 1
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een onzin. Ik heb nog nooit tegen 100 rechts gereden. De eerste Tesla’s hadden een batterij van 60kW, en dan is de actieradius beperkt, maar met de huidige 100kW batterijen is de actieradius perfect, en hoef je geen taffelsok te zijn op de baan. Allesbehalve zelfs...

Dat dat onzin is in jouw geval wil ik geloven maar ....... de overgrote meerderheid rijdt zoals Tuscani beschrijft. Dat is een feit. Ik doe voldoende kms omdat met absolute zekerheid te zeggen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid