Ga naar inhoud

Tesla lovers


whispy

Aanbevolen berichten


Dat dat onzin is in jouw geval wil ik geloven maar ....... de overgrote meerderheid rijdt zoals Tuscani beschrijft. Dat is een feit. Ik doe voldoende kms omdat met absolute zekerheid te zeggen default_wink.png


Ja, oudere modellen met kleine batterij. Het zal ook meestal een Model S zijn.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik doe dat soms nog. Als het verkeer niet toelaat om zonder veel haperingen 160-170 te rijden én het rond de 120-130 zone echt zenuwachtig rijden is, dan zet ik me ook rechts aan 105 of 110 op adaptieve tempomat (gewoon af en toe op de juiste manier vlot om vrachtverkeer heen). Uiteindelijk scheelt dat in aankomsttijd belachelijk weinig.

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

On 9/12/2019 at 5:15 PM, gTa said:

Ik doe dat soms nog. Als het verkeer niet toelaat om zonder veel haperingen 160-170 te rijden én het rond de 120-130 zone echt zenuwachtig rijden is, dan zet ik me ook rechts aan 105 of 110 op adaptieve tempomat (gewoon af en toe op de juiste manier vlot om vrachtverkeer heen). Uiteindelijk scheelt dat in aankomsttijd belachelijk weinig.

Inderdaad. Bijvoorbeeld aangeraden op E40 tussen Merelbeke en Wetteren (of soms zelfs Erpe-Mere) in de avondspits ... Of je zit te yoyo'en op links. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 12/9/2019 om 17:15, gTa zei:

Ik doe dat soms nog. Als het verkeer niet toelaat om zonder veel haperingen 160-170 te rijden én het rond de 120-130 zone echt zenuwachtig rijden is, dan zet ik me ook rechts aan 105 of 110 op adaptieve tempomat (gewoon af en toe op de juiste manier vlot om vrachtverkeer heen). Uiteindelijk scheelt dat in aankomsttijd belachelijk weinig.

 We are becoming old, really old

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

lol ff een extra zacht setje banden op maat laten maken. Nu anderzijds, zouden de andere merken dit ook niet (durven) doen? 😗
Wel dom natuurlijk van een ander bandenprofiel te nemen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Waky zei:

lol ff een extra zacht setje banden op maat laten maken. Nu anderzijds, zouden de andere merken dit ook niet (durven) doen? 😗
Wel dom natuurlijk van een ander bandenprofiel te nemen. 

Als ik niet mis ben deed de Taycan zijn ronde op Cup 2 R, die zijn wel vrij te krijgen maar ook niet standaard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minutes ago, Waky said:

lol ff een extra zacht setje banden op maat laten maken. Nu anderzijds, zouden de andere merken dit ook niet (durven) doen? 😗
Wel dom natuurlijk van een ander bandenprofiel te nemen. 

Als dat setje daarna beschikbaar is voor iedereen om te kopen zie ik geen probleem.

De Taycan heeft ook een record gezet zonder dat iemand hem vandaag uit de showroom kan rijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zalig dat Tesla dit doet ! 

Bij  Porsche kost het  maanden om te reageren (indien al niet langer). Den Elon pakt zijnen telefoon en doet het :D

 

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, ir_fuel zei:

Als dat setje daarna beschikbaar is voor iedereen om te kopen zie ik geen probleem.

De Taycan heeft ook een record gezet zonder dat iemand hem vandaag uit de showroom kan rijden.

Voor mij ook geen probleem hoor. Ze zouden beter de bandenkeuze vrij laten, inclusief slicks, dan is het gedaan met zeuren over banden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minutes ago, Waky said:

Voor mij ook geen probleem hoor. Ze zouden beter de bandenkeuze vrij laten, inclusief slicks, dan is het gedaan met zeuren over banden. 

Vind ik niet, zo ga je altijd oneerlijke concurrentie hebben want de ene heeft meer middelen om met een bandenleverancier samen te werken als een andere. Vrije bandenkeuze beschikbaar op de markt en voor dat specifieke productiemodel, dat kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

36 minuten geleden, Jokke_vlo zei:

Zalig dat Tesla dit doet ! 

Bij  Porsche kost het  maanden om te reageren (indien al niet langer). Den Elon pakt zijnen telefoon en doet het :D

De realiteit is dat Tesla blijkbaar geduldig zat te wachten tot de officiële introductie van de Taycan, want hun 'plaid' stond klaar. 3 motoren, lichtere batterij, CCB's, widebody, ... Met geplande productie volgend jaar, zou dat op hetzelfde ogenblik als de Taycan van de band rollen trouwens.

Musk is eigenlijk dat ettertje dat slimmer denkt te zijn dan iedereen, en 't zal waarschijnlijk ook wel zo zijn, lol. Popcorn time. 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Monterey Jack zei:

Vind ik niet, zo ga je altijd oneerlijke concurrentie hebben want de ene heeft meer middelen om met een bandenleverancier samen te werken als een andere. Vrije bandenkeuze beschikbaar op de markt en voor dat specifieke productiemodel, dat kan.

toch niet anders dan nu. Nu gaan ze in het geniep een slick compound versnijden. Daarom hou ik meer van de test van AutoSport.de. Wagen vanaf fabriek, één of twee ronden opwarmen en dan een tijd zetten. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid