Ga naar inhoud

Tesla lovers


whispy

Aanbevolen berichten

Afgelopen dinsdag voor het eerst een model Y tegen gekomen op de weg. En het is niet bij eentje gebleven, ineens 3 stuks op 1 dag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
  • 2 weken later...
  • 2 weken later...

vraagje voor de tesla eigenaars, wegens nog geen ervaring mee.

ik weet dat de wagen zelf zijn laadplaatsen zoekt aan de hand van een rit. Vooralsnog niet nodig gehad, maar hij geeft dus (wat ergens normaal is) tesla superchargers aan.

Maar wat doet hij als er geen tesla  of andere superchargers in de buurt zijn? gaat hij dan zelf publieke laadpalen aangeven? ( de 22kw laders die je "overal" tegenkomt)

of is het dan, trek je plan en zoek zelf eentje. :D

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet die bliksempjes aanzetten bij het zoeken naar laders. 
wat is het ? 1, 2 en 3 bliksempjes? 3 is Superchargers, 1 trage en 2 ergens ertussen zeker?

Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden, DDke zei:

Je moet die bliksempjes aanzetten bij het zoeken naar laders. 
wat is het ? 1, 2 en 3 bliksempjes? 3 is Superchargers, 1 trage en 2 ergens ertussen zeker?

Ja dan moet ik het zelf doen, en eentje aanduiden om hem  aan daar te sturen. mijn opmerking/vraag was of hij die zelf aanduid  als hij merkt dat hij niet "thuis" gaat geraken. Want met die bliksems geeft hij volgens mij ook nog altijd maar zijn eigen  tesla destination laders aan. Ik stond bij wijze van test op 3m van een publieke lader, duid de bliksems aan en laat hem zoeken naar een lader en hij wilt me 11km verder naar een restaurant met tesla lader sturen. 🙄

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moest er net zijn, dus eens een foto genomen....

20220719_210511.thumb.jpg.744513a74c23496711bdfc57a194b30b.jpg

Zijn neus voor een lader, ...dichtstbijzijnde op 5.1km volgens de gps.  En onderweg naar daar weet ik er nog 3 staan. Toch een serieus minpunt 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

34 minuten geleden, DDke zei:

Aan de andere kant, hoe moet dat spel dat weten?

Omdat het Google maps is?

Tankstations en winkels geeft hij aan?

Google maps op mijn pc geeft die laadpunten wel aan, tesla niet.  Die worden dus geblokkeerd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, tuscani zei:

Moest er net zijn, dus eens een foto genomen....

20220719_210511.thumb.jpg.744513a74c23496711bdfc57a194b30b.jpg

Zijn neus voor een lader, ...dichtstbijzijnde op 5.1km volgens de gps.  En onderweg naar daar weet ik er nog 3 staan. Toch een serieus minpunt 

Heb ik nooit geprobeerd, omdat ik het ook nooit nodig heb gehad. 
Staat deze lader in de GPS-lijst van de auto? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, tuscani zei:

Omdat het Google maps is?

Tankstations en winkels geeft hij aan?

Google maps op mijn pc geeft die laadpunten wel aan, tesla niet.  Die worden dus geblokkeerd?

Het is nog maar goed een jaar dat er ook niet-Tesla laders worden aangeduid in het GPS, maar het zijn ze bijlange niet allemaal. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

30 minuten geleden, BMWMB zei:

Heb ik nooit geprobeerd, omdat ik het ook nooit nodig heb gehad. 
Staat deze lader in de GPS-lijst van de auto? 

Waarschijnlijk niet he, als hij hem niet geeft. Net zoals alle andere Allego laders hier in de buurt. Aan elk kerkhof staan er hier. Geen enkele geeft hij aan. Enkel tesla laders. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minuten geleden, BMWMB zei:

Het is nog maar goed een jaar dat er ook niet-Tesla laders worden aangeduid in het GPS, maar het zijn ze bijlange niet allemaal. 

 

Zal toch ergens een block opzitten dan. Want Google maps op de pc of gsm geeft alle laders gewoon aan zonder er naar te vragen ( beetje zoals de winkels en dergelijke ) de winkels en alles geeft hij dus aan, maar laadpalen niet. En dan zeggen ze dat ze Google maps gebruiken 😄🙄

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Dus Elon zou zeggen, motoren mogen maar 1 achterlicht hebben. 🤔

Idd boeiend filmke, en bevestigd mijn mening nog es. T zijn hulpmiddelen. Geen zelfrijdende voertuigen. Ik refereer altijd naar de industrie, alles wat daar zelfrijdt is langzaam of afgescheiden van de mensen wegens gevaarlijk. Maar niet zo op de openbare weg. Daar mag een robot zelfs met kinderen samen 'spelen'.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
  • 3 weken later...
Op 24/9/2022 om 17:20, tuscani zei:

In een volgende update gaan we blijkbaar de stroomverbruikers kunnen zien. 

schermafbeelding-2022-09-23-om-22-40-30_

Die heb ik gisteren ontvangen. Daar klopt iets niet in. 
verwarming op 20.5 vanmorgen, krijg ik de melding dat ‘m op 22 zetten me 1.5% zou besparen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, DDke zei:

Die heb ik gisteren ontvangen. Daar klopt iets niet in. 
verwarming op 20.5 vanmorgen, krijg ik de melding dat ‘m op 22 zetten me 1.5% zou besparen. 

misschien omdat de poepverwarming dan meer werkt ipv de gewone?

ik heb de update nog niet gehad, dus kan nog niet checken. Wel gemerkt dat er bij de vorige update een bug in Sonic zit. :D Ik kan het niet spelen, hij gaat gewoon automatisch van start ipv dat ik kan besturen. (ja via controller)

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, DDke zei:

Die heb ik gisteren ontvangen. Daar klopt iets niet in. 
verwarming op 20.5 vanmorgen, krijg ik de melding dat ‘m op 22 zetten me 1.5% zou besparen. 

Batterij te warm waardoor die overtollige energie in het interieur steken (recuperatie) efficiënter is dan ze naar buiten af te voeren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

De spoiler van de perfomance modellen zijn die in  matte carbon of blinkende carbon? iemand die daar kan op antwoorden. Op de site van tesla zelf zijn het maar erbarmelijke foto's en op google zie je het ook niet direct in close up.  ik denk bv aan @DDke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid