Ga naar inhoud

MAZDA Lovers


dane

Aanbevolen berichten

Mensen gaan minder snel een nieuwe wagen kopen , er worden minder wagens gemaakt , mensen worden ontslagen , ...
Goe bezig Europa :fp:
Dat geld gaat dan gewoon naar andere sectoren waar daar dan banen bij komen.

Het is ook niets nieuws. Het zijn de merken zelf die ervoor kiezen door te gaan zoals ze bezig waren.
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Tjeu said:

Dat geld gaat dan gewoon naar andere sectoren waar daar dan banen bij komen.

Het is ook niets nieuws. Het zijn de merken zelf die ervoor kiezen door te gaan zoals ze bezig waren.

Net zoals in Vlaanderen al dat geld terugvloeit naar de bevolking en iedereen beter wordt van het belastinggeld dat betaald wordt?

Beetje raar ook: iemand die op een autoforum zegt dat de merken maar geen autos meer moeten maken voor liefhebbers? 

@dragonfly, ik heb net nmbsminded.be en delijnminded.be als domeinen vastgelegd. Zet daar efkes het forum op over? 🤪

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, The Swede zei:

Net zoals in Vlaanderen al dat geld terugvloeit naar de bevolking en iedereen beter wordt van het belastinggeld dat betaald wordt?

Beetje raar ook: iemand die op een autoforum zegt dat de merken maar geen autos meer moeten maken voor liefhebbers? 

@dragonfly, ik heb net nmbsminded.be en delijnminded.be als domeinen vastgelegd. Zet daar efkes het forum op over? 🤪

Tjeu is dan ook anti-auto. Denk dat we ons allemaal afvragen wat die vriendelijke mens hier nog doet 🙂 

Maar als je je huis wil isoleren heeft hij goeie tips!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net zoals in Vlaanderen al dat geld terugvloeit naar de bevolking en iedereen beter wordt van het belastinggeld dat betaald wordt?
Beetje raar ook: iemand die op een autoforum zegt dat de merken maar geen autos meer moeten maken voor liefhebbers? 
[mention=191]dragonfly[/mention], ik heb net nmbsminded.be en delijnminded.be als domeinen vastgelegd. Zet daar efkes het forum op over? [emoji2957]
De Mazda SkyActiv X is er puur gekomen uit druk voor schonere motoren en is tevens een van de blokken waar het meest naar uit wordt gekeken. Iedereen die zich iets of wat liefhebber wilt noemen volgt dat verhaal met argusogen. Op autoweek.nl de door de lezeres meest gevraagde test van het jaar notabene.

Maar ooooeeee neeeee leuk en proper en liefhebber kan niet samen! Juist ja...
Man toch. Het is niet omdat jij zo conservatief bent en je tegen iedere vorm van vooruitgang verzet dat anderen die dat niet doen daarom geen liefhebbers zijn.

De wereld verandert, mobiliteit verandert. Zet er u over.
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, dragonfly zei:

Tjeu is dan ook anti-auto. Denk dat we ons allemaal afvragen wat die vriendelijke mens hier nog doet 🙂 

Maar als je je huis wil isoleren heeft hij goeie tips!

't Is da. Als ge graag autos hebt hoort ge gewoon van mening te zijn dat die klimaatopwarming allemaal zever is.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 hours ago, Tjeu said:

De Mazda SkyActiv X is er puur gekomen uit druk voor schonere motoren en is tevens een van de blokken waar het meest naar uit wordt gekeken. Iedereen die zich iets of wat liefhebber wilt noemen volgt dat verhaal met argusogen. Op autoweek.nl de door de lezeres meest gevraagde test van het jaar notabene.

Maar ooooeeee neeeee leuk en proper en liefhebber kan niet samen! Juist ja...
Man toch. Het is niet omdat jij zo conservatief bent en je tegen iedere vorm van vooruitgang verzet dat anderen die dat niet doen daarom geen liefhebbers zijn.

De wereld verandert, mobiliteit verandert. Zet er u over.

Autoweek.nl = Hollands. (Geen verdere uitleg nodig). 

Ik heb niks tegen vooruitgang. Maar tegenwoordig is het achteruitgang. Een wagen van 20 jaar terug rijdt plezanter dan die van nu.

En als ik mobiliteit wil, dan neem ik de trein of het vliegtuig. De auto is plezier, een groot stuk speelgoed :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 18/10/2019 om 21:58, knight-rider zei:

De enige auto's die niks gaan moeten betalen zijn kleine stadsautotjes en (plug-in) hybrides.

ze zullen de prijsstijging wel overal doorrekenen. ipv pakweg enkel hun topmodel met 3000€ duurder te maken, wat verdelen over de rest van het gamma.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, tuscani zei:

ze zullen de prijsstijging wel overal doorrekenen. ipv pakweg enkel hun topmodel met 3000€ duurder te maken, wat verdelen over de rest van het gamma.

Dus dan is plotseling elk model van de constructeur niet meer concurrentieel? 

Ze zouden zot zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, msxx zei:

Dus dan is plotseling elk model van de constructeur niet meer concurrentieel? 

Ze zouden zot zijn.

als ik het zo lees, hangt er elke constructeur aan? ik gok dan ook dat alle contsructeurs hun prijzen gaan opdrijven. wagens/merken in het algemeen dus.

we zullen naar een tijdsperk gaan dat we allemaal weer kleiner gaan kopen/rijden, maar spijtig genoeg voor de prijs van een grote? (rare vergelijking misschien maar ik zie dat zoals met de oliecrisis. alle slagschepen worden vervangen door bromtollen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, tuscani zei:

als ik het zo lees, hangt er elke constructeur aan? ik gok dan ook dat alle contsructeurs hun prijzen gaan opdrijven. wagens/merken in het algemeen dus.

Bedenk het volgende fictieve voorbeeld:

VW Polo 10K, concurrent ook 10K

VW Golf 20K, concurrent ook 20K

Passat 30K, concurrent ook 30K

Stel nu... dat de Passat de reden is dat je in totaal 200miljoen boete krijgt. Ga je dat dan verdelen over je hele gamma, waardoor je moeite zult hebben met de verkoop van je Polo, Golf én Passat?

Of zink je die Passat af? 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

goede vraag, maar je zit ook met de ontwikkelingskost en dergelijke. dus gewoon afschrijven is toch ook serieus nadelig? tegenover bij elk model pakweg 1000€ bij te doen. men gaan toch "blijven" kopen.

maar dit is offtopic voor mazda. bestaat er al een topic over de komende boetes en gevolgen? :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

33 minuten geleden, tuscani zei:

goede vraag, maar je zit ook met de ontwikkelingskost en dergelijke. dus gewoon afschrijven is toch ook serieus nadelig? tegenover bij elk model pakweg 1000€ bij te doen. men gaan toch "blijven" kopen.

maar dit is offtopic voor mazda. bestaat er al een topic over de komende boetes en gevolgen? :D

Mijn voorbeelden betroffen inderdaad geen Mazda. Maar bij mijn concessie twijfelen ze of er een opvolger van de 6 naar België zal komen. Net om deze reden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden, msxx zei:

Mijn voorbeelden betroffen inderdaad geen Mazda. Maar bij mijn concessie twijfelen ze of er een opvolger van de 6 naar België zal komen. Net om deze reden.

't zou jammer zijn, maar waarom belgie alleen? als de boetes over heel europa gaan. ook een vreemde redenering.

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, tuscani zei:

't zou jammer zijn, maar waarom belgie alleen? als de boetes over heel europa gaan. ook een vreemde redenering.

Omdat de importeur de afweging zal maken, dit kan uiteraard per land tot een ander besluit leiden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, tuscani said:

goede vraag, maar je zit ook met de ontwikkelingskost en dergelijke. dus gewoon afschrijven is toch ook serieus nadelig? tegenover bij elk model pakweg 1000€ bij te doen.

Die 1000 euro doet men toch ieder jaar? Prijsstijging van 3% op een kar van 30 000 euro.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, ICM zei:

Die 1000 euro doet men toch ieder jaar? Prijsstijging van 3% op een kar van 30 000 euro.

idd, daarmee dat ik dat ook schreef. ik zou denken of ze er dan 1000€ bij doen of 1500€ (door wat meer de boete te verdelen over het geheel) dan eerder een model gewoon te schrappen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

On ‎10‎/‎17‎/‎2019 at 7:35 AM, Mazdastruction said:

Elke constructeur betaalt vanaf 2020 € 95 boete per gram CO2 boven de 95g CO2

1.5 (143g) wordt € 3000 duurder, 2.0 (156g) € 5000.

 

Dus mede forummers krijgen standaard die 5000€ al korting?

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

21 hours ago, ir_fuel said:

Met dank. Dit artikel zegt wel nog steeds dat het gemiddelde van de uitstoot op 95 moet liggen. Niet dat elke wagen afzonderlijk wordt beboet.

Dus, om hogergenoemd voorbeeld te nemen: als de Passat teveel uitstoot, dan word je helemaal niet beboet indien je genoeg ID.3’s verkoopt om dat te compenseren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wie is hier weer een Mazda verkoper?

Vandaag gaan kijken naar een MX5 30th aniversary( is verkocht) maar blijkbaar zou er halverwege november misschien nog een paar exemplaren door Mazda aangeboden worden voor Belgie. Klopt dit of heeft die verkoper mij blaasjes wijsgemaakt? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid