Ga naar inhoud

Ergernis in het verkeer topic


janvkn

Aanbevolen berichten

1 uur geleden, ma: zei:

Gisteren deze zot gekruist in een natuurgebied op een rijbaan met de breedte van 1,5 auto met kinderen en fietsers, gevolgd door een politiewagen die nog agressiever reed…

https://www.hln.be/lede/wagen-klemgereden-na-spectaculaire-achtervolging-met-snelheden-boven-de-100-km-u~aa7f0e7a/?fbclid=IwAR1pnm6UFblGgHSn0lNcWywl3DTwn39FX2Da3JVozX-dqUtdPxosY_nECj0

De Zeeland Classic was toch zondag ?

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Camionette gespot met kapotte achterdempers en met een daverend linkerachterwiel. En die achterkant maar dansen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
Op 14/3/2022 om 22:16, gTa zei:

Ja, 't was in 't nieuws, enkele dagen geleden. Ik houd m'n hart al vast.
Gelukkig doe ik dat traject doorgaans tussen 5u40 en 6u00 (passage Erpe-Mere, bedoel ik, richting Brussel).
Maar de terugrit is in volle spits, meestal. Dat wordt harken.
Binnenkort terug vloer in de garage en een oprit (de naam waardig), dus dan komt m'n moto terug. Gaat helpen.
 

https://www.hln.be/erpe-mere/26-miljoen-euro-en-twee-jaar-hinder-om-snelwegbruggen-op-e40-tussen-erpe-mere-en-aalst-te-vervangen~a6d2fdf2/?fbclid=IwAR1M8fhSczd9DNjzmtMiFWCvZEqbRfRIRCT-7op7BWUSKW_MaPAUrxVhnJQ

nog wat meer info.  als ik het goed begrijp gaan ze de E40 zelfs tijdelijk op de "straat" ernaast laten rijden?

 

  • Verdrietig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, tuscani zei:

En dat voor een werkje van 2 a 3 dagen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, CAS zei:

En dat voor een werkje van 2 a 3 dagen. 

Als je al het verkeer plat legt misschien.

Je kan niet zomaar het verkeer op de autosnelweg afknijpen en dan tegen de mensen zeggen dat ze de trein moeten nemen, want die brug loopt namelijk over de (officieuze) hogesnelheidslijn tussen Gent en Brussel.

Het snelwegennetwerk in Vlaanderen is helaas iets te mager om dergelijke onderbrekingen van korte pijn te forceren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, Goesting zei:

Als je al het verkeer plat legt misschien.

Je kan niet zomaar het verkeer op de autosnelweg afknijpen en dan tegen de mensen zeggen dat ze de trein moeten nemen, want die brug loopt namelijk over de (officieuze) hogesnelheidslijn tussen Gent en Brussel.

Het snelwegennetwerk in Vlaanderen is helaas iets te mager om dergelijke onderbrekingen van korte pijn te forceren.

Stel dat het niet in 1 weekend lukt met de nodige voorbereiding. Dan 2 weekends afsluiten tov 2 jaar stil staan... Ik denk dan toch dat 2 weekends minder pijn doet. En volgens mij moet dat wel op 1 lukken met de nodige voorbereiding. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar zitten meestal serieuze vertragingsboetes op. De aannemer zal het wel klaar krijgen op tijd. De werflijders weten dat hun kop eraf gaat anders

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, gewoon ik zei:

Daar zitten meestal serieuze vertragingsboetes op. De aannemer zal het wel klaar krijgen op tijd. De werflijders weten dat hun kop eraf gaat anders

Soms is dat idd lijden 😄 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, dragonfly zei:

Soms is dat idd lijden 😄 

Er is een reden waarom het zo geschreven staat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 hours ago, Goesting said:

Als je al het verkeer plat legt misschien.

Je kan niet zomaar het verkeer op de autosnelweg afknijpen en dan tegen de mensen zeggen dat ze de trein moeten nemen, want die brug loopt namelijk over de (officieuze) hogesnelheidslijn tussen Gent en Brussel.

Het snelwegennetwerk in Vlaanderen is helaas iets te mager om dergelijke onderbrekingen van korte pijn te forceren.

Dat kan je wel.

Als dat een weekend moet duren zie ik geen enkel probleem in zeggen "Hey mannekes, de E40 gaat dicht, je zal over Antwerpen/Mechelen moeten (E19/N16/E17 ...).

Liever dat dan jaren aan een stuk geprul, en tegen dat het laatste klaar is kunnen ze het eerste opnieuw doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar die boete zal wss wel een heel stuk lager zijn dan de maatschappelijke kost van jaren files.

Dat komt uit een andere broekzak dus vinden we t ok.

aangepast door Joske
Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, ir_fuel zei:

Dat kan je wel.

Als dat een weekend moet duren zie ik geen enkel probleem in zeggen "Hey mannekes, de E40 gaat dicht, je zal over Antwerpen/Mechelen moeten (E19/N16/E17 ...).

Liever dat dan jaren aan een stuk geprul, en tegen dat het laatste klaar is kunnen ze het eerste opnieuw doen.

Ze gaan dat effectief doen. De E40 zal meerdere weekends en nachten dicht gaan voor dit project. Maar ik trek gewoon de tijd in twijfel die nodig is om dit project te realiseren. Dit is absoluut geen werkje van 2 à 3 dagen want de bruggen worden niet 1:1 vervangen.

De wegbrug over de E40 heeft haar pijlers deels op de pechstrook staan, en dat willen ze niet meer in het nieuwe ontwerp. Maar goed, zelfs dan is dat nog een vrij eenvoudig werkje dat inderdaad op een weekend of 2 kan.

Het is de brug van de E40 over de spoorlijn die hier de bron van alle miserie is. De oude brug is te klein, want er is geen plaats voor pechstroken. Weet ook dat de renovatie of vervanging van de andere bruggen op deze spoorlijn ook steeds een jaar geduurd heeft. En zelfs dan ging het soms fout: https://www.hln.be/erpe-mere/nog-zeker-4-weken-verminderde-waterdruk-na-beschadiging-hoofdleiding-nieuwe-leiding-moet-26-meter-onder-de-treinsporen-komen~a3fda614/

De grootste beperking ligt bij het spoor: er mag enkel tijdens de weekends in een tijdsvenster van 52u gewerkt worden. Treinverkeer stilleggen of omleiden tijdens weekdagen is onmogelijk, daar het de drukste spoorlijn van het land is.

Tijdens die 52u moeten ze:

  • Bovenleiding onder de brug spanningsloos zetten en verwijderen
  • *tijdelijke parallelbrug plaatsen / oude brug afbreken / werken uitvoeren / nieuwe brug bouwen*
  • Bovenleiding terugplaatsen
  • Safety checks, testrit met trein doen, enz.

En dat steeds opnieuw voor vele weekends. Het uit- en indienststellen van het spoor vreet gewoon veel tijd weg in uw weekend.

Ahja, en dat moeten ze allemaal doen zonder de vele glasvezel- of gasleidingen te raken die er lopen: https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20130409_00535295

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, Goesting zei:

Ze gaan dat effectief doen. De E40 zal meerdere weekends en nachten dicht gaan voor dit project. Maar ik trek gewoon de tijd in twijfel die nodig is om dit project te realiseren. Dit is absoluut geen werkje van 2 à 3 dagen want de bruggen worden niet 1:1 vervangen.

De wegbrug over de E40 heeft haar pijlers deels op de pechstrook staan, en dat willen ze niet meer in het nieuwe ontwerp. Maar goed, zelfs dan is dat nog een vrij eenvoudig werkje dat inderdaad op een weekend of 2 kan.

Het is de brug van de E40 over de spoorlijn die hier de bron van alle miserie is. De oude brug is te klein, want er is geen plaats voor pechstroken. Weet ook dat de renovatie of vervanging van de andere bruggen op deze spoorlijn ook steeds een jaar geduurd heeft. En zelfs dan ging het soms fout: https://www.hln.be/erpe-mere/nog-zeker-4-weken-verminderde-waterdruk-na-beschadiging-hoofdleiding-nieuwe-leiding-moet-26-meter-onder-de-treinsporen-komen~a3fda614/

De grootste beperking ligt bij het spoor: er mag enkel tijdens de weekends in een tijdsvenster van 52u gewerkt worden. Treinverkeer stilleggen of omleiden tijdens weekdagen is onmogelijk, daar het de drukste spoorlijn van het land is.

Tijdens die 52u moeten ze:

  • Bovenleiding onder de brug spanningsloos zetten en verwijderen
  • *tijdelijke parallelbrug plaatsen / oude brug afbreken / werken uitvoeren / nieuwe brug bouwen*
  • Bovenleiding terugplaatsen
  • Safety checks, testrit met trein doen, enz.

En dat steeds opnieuw voor vele weekends. Het uit- en indienststellen van het spoor vreet gewoon veel tijd weg in uw weekend.

Ahja, en dat moeten ze allemaal doen zonder de vele glasvezel- of gasleidingen te raken die er lopen: https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20130409_00535295

Je kent verrassend veel details.

Zit je in de branche?

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

als hij in de branche of werfzone zit, zou hij beter zorgen voor een deftige omleiding of brug voor de fietsers verdorie!!!! :D

 

dit is de offieciele omleiding die ze 2jaar gaan moeten volgen. 🤔😂

een kouterbaantje dat nu al vol modder ligt. dat beloofd voor komende winter

283779156_5609553792389299_8518852679821768755_n.thumb.jpg.ddec70589d533120b9d25b0e96bdb59c.jpg

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, tuscani zei:

als hij in de branche of werfzone zit, zou hij beter zorgen voor een deftige omleiding of brug voor de fietsers verdorie!!!! :D

 

dit is de offieciele omleiding die ze 2jaar gaan moeten volgen. 🤔😂

een kouterbaantje dat nu al vol modder ligt. dat beloofd voor komende winter

283779156_5609553792389299_8518852679821768755_n.thumb.jpg.ddec70589d533120b9d25b0e96bdb59c.jpg

 

Komt wel asfalt op 9/10.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, tuscani zei:

als hij in de branche of werfzone zit, zou hij beter zorgen voor een deftige omleiding of brug voor de fietsers verdorie!!!! :D

 

dit is de offieciele omleiding die ze 2jaar gaan moeten volgen. 🤔😂

een kouterbaantje dat nu al vol modder ligt. dat beloofd voor komende winter

283779156_5609553792389299_8518852679821768755_n.thumb.jpg.ddec70589d533120b9d25b0e96bdb59c.jpg

 

Ik denk dat de omleiding heel wat meer dan dit zal zijn 😉

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, tuscani zei:

als hij in de branche of werfzone zit, zou hij beter zorgen voor een deftige omleiding of brug voor de fietsers verdorie!!!! :D

 

dit is de offieciele omleiding die ze 2jaar gaan moeten volgen. 🤔😂

een kouterbaantje dat nu al vol modder ligt. dat beloofd voor komende winter

283779156_5609553792389299_8518852679821768755_n.thumb.jpg.ddec70589d533120b9d25b0e96bdb59c.jpg

 

 

10 uren geleden, CAS zei:

Komt wel asfalt op 9/10.

 

3 uren geleden, Bompa zei:

Ik denk dat de omleiding heel wat meer dan dit zal zijn 😉

 

https://www.wegenenverkeer.be/werken/vernieuwing-twee-bruggen-erpe-mere/timing-en-fasering

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Frankrijk rijden ze ook niet zoals in België. WTF :lolz: 

2 rijvakken, nog 1.2km voor een rotonde en het rechtervak staat potdicht. Links NIEMAND.

Dus den deze met de camionette en de remorque het linkervak op en heel die file voorbij tot aan de versmalling. Een claxonconcert dat ik gehad heb terwijl ik de file voorbij reed. Wat was me dat? :tct: Verschiet er van dat niemand me heeft proberen blokkeren. Zijn die allemaal zo achterlijk daar? Ik ben gewoon in 1 keer tot vooraan kunnen rijden en daar in een gat kunnen invoegen. Toch niet te vatten.

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 27/5/2022 om 14:04, CAS zei:

Komt wel asfalt op 9/10.

In september kan het toch ook al goed regenen?

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid