Ga naar inhoud

Ergernis in het verkeer topic


janvkn

Aanbevolen berichten

2 minutes ago, dragonfly said:

Drukker ja maar ligt ook aan de chaufferus. Kilometers lang in het midden blijven rijden of naast een andere wagen zodat niemand voorbij kan.

In een TC rijden ze dan liefst 110km/h en zelfde liedje.

Het probleem in TC zijn al die mensen die zonder CC rijden. Bergaf u voorbij, bergop gij er terug voorbij, en als de helling net bergaf gaat als ge er bergop voorbij gaat blijven ze ineens hangen naast u.

Ergerlijk.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, janvkn zei:

Op de E313 en E314 is er geen middenstrook.

Daar plakken ze gewoon standaard links. Verschrikkelijk. En dan gigantische gaten laten vallen, of als je het wel deftig wil doen heb je gekken die zich op het laatste moment naar links gooien zodat er een golf van remlichten aangaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Monterey Jack zei:

Daar plakken ze gewoon standaard links. Verschrikkelijk. En dan gigantische gaten laten vallen, of als je het wel deftig wil doen heb je gekken die zich op het laatste moment naar links gooien zodat er een golf van remlichten aangaat.

Dat is daar idd het grote probleem. Iedereen blijft links hangen en dan smijt er iemand zich op het laatst er tussen (liefst zonder richtingaanwijzers te gebruiken) en iedereen op de rem...

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minutes ago, ir_fuel said:

Het probleem in TC zijn al die mensen die zonder CC rijden. Bergaf u voorbij, bergop gij er terug voorbij, en als de helling net bergaf gaat als ge er bergop voorbij gaat blijven ze ineens hangen naast u.

Ergerlijk.

Zelfs op gewoon vlakke autostrades heb je daar last van.

Je hebt ook soms volk dat per se moet inhalen als zij links rijden en jij rechts, onafgezien van hun snelheid. Laatst zo eentje ingehaald aan 125 op CC, schat dat hij 115 of zo reed. Nadien haalde ik een vrachtwagen in en ging ik terug rechts rijden. Hij bleef na die vrachtwagen links hangen en begon stilletjes dichterbij te kruipen.

Ik haat het als mensen in mijn linkerachterhoek kruipen en blijven hangen, dus ik zet de CC af en los een beetje gas om hem er vlotter voorbij te laten. Bij de volgende vrachtwagen voeg ik achter hem in en rijdt hij terug 115 :roll:

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, janvkn zei:

Zelfs op gewoon vlakke autostrades heb je daar last van.

Je hebt ook soms volk dat per se moet inhalen als zij links rijden en jij rechts, onafgezien van hun snelheid. Laatst zo eentje ingehaald aan 125 op CC, schat dat hij 115 of zo reed. Nadien haalde ik een vrachtwagen in en ging ik terug rechts rijden. Hij bleef na die vrachtwagen links hangen en begon stilletjes dichterbij te kruipen.

Ik haat het als mensen in mijn linkerachterhoek kruipen en blijven hangen, dus ik zet de CC af en los een beetje gas om hem er vlotter voorbij te laten. Bij de volgende vrachtwagen voeg ik achter hem in en rijdt hij terug 115 :roll:

Kom ik ook vaak tegen. Zijn meestal ook de mensen die heel hun rit op het middenvak blijven rijden.

Ik kan begrijpen dat het zonder CC niet altijd even eenvoudig is uw snelheid constant te houden, maar als je telkens bij dezelfde auto dichterbij komt, moet uwen frank toch wel vallen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zijn dan van die sujets die steevast beweren dat een CC in België onbruikbaar is, en dat ze daar dus het nut niet van inzien.

Of van ‘Oh ja, dat zit er op, maar ik gebruik dat eigenlijk nooit’, en dan maar rekkeren op de autostrade.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt allemaal heel hard.

Het is zelfs zo dat ik mijn adaptive CC soms af zet omdat mijn voorligger te onregelmatig rijdt. De adaptive middelt dat altijd wat uit, zeker als je de tussenafstand op 3s zet ipv 2s. Maar dan nog kom je er soms tegen waarbij m'n eigen wagen te veel verandert van snelheid. Ik word er zot van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net op/afje naar Gent gereden:  CC opgezet als ik van het Ei in Kortrijk kwam, afgezet toen ik de afrit naar het UZ nam.

En ik het terugkeren is de CC er pas afgegaan toen ik de wisselaar naar de E403 nam.

En zowel in het oprijden als in het terugkeren heb je van die gasten die je drie keer voorbij komen gestoven, en die je dan 2 minuten later weer voorbij rijdt.

En middenvaksplakkers… vrijwel allemaal kleine wagens, met Franse nummerplaat.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 31/10/2021 om 14:06, janvkn zei:

Op de E313 en E314 is er geen middenstrook.

Die baan is inderdaad een drama, moet die een paar keer per week doen. Zeker nu bij die trajectcontrole is het nog een pak erger, allen als een zombie achter het stuur zitten op het linkervlak, 110km/u rijden en terwijl maar op de smartphone zitten. Briljant voor de verkeersveiligheid 🙄

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 31/10/2021 om 14:21, janvkn zei:

Zelfs op gewoon vlakke autostrades heb je daar last van.

Je hebt ook soms volk dat per se moet inhalen als zij links rijden en jij rechts, onafgezien van hun snelheid. Laatst zo eentje ingehaald aan 125 op CC, schat dat hij 115 of zo reed. Nadien haalde ik een vrachtwagen in en ging ik terug rechts rijden. Hij bleef na die vrachtwagen links hangen en begon stilletjes dichterbij te kruipen.

Ik haat het als mensen in mijn linkerachterhoek kruipen en blijven hangen, dus ik zet de CC af en los een beetje gas om hem er vlotter voorbij te laten. Bij de volgende vrachtwagen voeg ik achter hem in en rijdt hij terug 115 :roll:

Gisteren haal ik vrachtwagen in en neger op middenvak komt af, in de remmen en blijft achter mij. Links volledig vrij. Ik ga weer naar rechts wanneer mogelijk en hij knalt mij voorbij. Wat later vind die ineens toch het rechtervak en gaat trager rijden. Ik ga hem dus over op middenvak en kerel versnelt. We rijden even snel naast elkaar. Dan haalt die mij in en kijkt naar mij en begint van nee te schudden 😆 

Al gezegd tegen de vriendin, eens zien voor bullbar en gewoon duwtje geven waar hulp nodig is. 

FB_IMG_1552289718426.jpg.f3e73696cefabfa477801aa196401a63.jpg

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

On 10/31/2021 at 2:43 PM, ex-Mooseman said:

Dat zijn dan van die sujets die steevast beweren dat een CC in België onbruikbaar is, en dat ze daar dus het nut niet van inzien.

Of van ‘Oh ja, dat zit er op, maar ik gebruik dat eigenlijk nooit’, en dan maar rekkeren op de autostrade.

 

On 11/1/2021 at 9:54 PM, ex-Mooseman said:

Net op/afje naar Gent gereden:  CC opgezet als ik van het Ei in Kortrijk kwam, afgezet toen ik de afrit naar het UZ nam.

En ik het terugkeren is de CC er pas afgegaan toen ik de wisselaar naar de E403 nam.

En zowel in het oprijden als in het terugkeren heb je van die gasten die je drie keer voorbij komen gestoven, en die je dan 2 minuten later weer voorbij rijdt.

En middenvaksplakkers… vrijwel allemaal kleine wagens, met Franse nummerplaat.

Als het druk is: limiter aan, als het minder druk is: cc aan.

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

44 minutes ago, Tiep said:

Daar heb ik met momenten al van gedroomd. Er zijn er die het oprecht zouden verdienen.

Doe het dan wel als je zeker bent dat je niet in fout bent :ninja: 

  • Grappig 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Tiep zei:

Daar heb ik met momenten al van gedroomd. Er zijn er die het oprecht zouden verdienen.

Laatst met remorque achter mij een golf 4 die naar links begint te pinken. Ik hou in maar kerel doet gewoon niks. Zet mijn CC dus weer op (96 gps) en kerel gaat naar links wanneer het nog net kan. Zie juist zijn derde remlicht nog boven mijn motorkap komen, 3,5ton achter mij. Dacht toch ook dat het dan gewoon handig zou zijn om gewoon mijn snelheid aan te houden want sneller rijden lukte blijkbaar niet voor hem. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

Ja, 't was in 't nieuws, enkele dagen geleden. Ik houd m'n hart al vast.
Gelukkig doe ik dat traject doorgaans tussen 5u40 en 6u00 (passage Erpe-Mere, bedoel ik, richting Brussel).
Maar de terugrit is in volle spits, meestal. Dat wordt harken.
Binnenkort terug vloer in de garage en een oprit (de naam waardig), dus dan komt m'n moto terug. Gaat helpen.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 15/3/2022 om 12:36, Maaher zei:

heb je geen company bike? BMW R1250 is dat zeker?

Geen voertuigen in de vloot die privé meegenomen mogen worden, nope. 😄  
Heel veel BMW's RT (model), nog heel wat 1200 (liquid cooled wel al allemaal, denk ik) maar 't aandeel 1250 neemt toe, yep.
De 1200 LC's rijden 't leukst, getuigt men, wegens 't volste geluid.

Maar ik vind dat, vergeleken met mijn eigen moto, echte draken. Dat rijdt niet slecht, maar dat motorkarakter :sick:
'k Ga niet snel m'n 4-in-lijn 1300 met al z'n brio afgeven voor zo'n schurende duo-alubox knikkers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
52 minuten geleden, quadrifoglio zei:

Die ken ik precies :D

Kom je daar nog?

Geen probleem met een trajectcontrole op die plaats maar zet gvd toch eens gewoon je cc op 52km/h als je daar rijdt...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Jochen zei:

Kom je daar nog?

Geen probleem met een trajectcontrole op die plaats maar zet gvd toch eens gewoon je cc op 52km/h als je daar rijdt...

 

Yes, dagelijks. 

Ook geen probleem met die trajectcontrole qua snelheid daar, hield ik me voordat de palen stonden ook al grotendeels aan. De Hoogstraat (van het centrum voorbij het kerkhof naar Zutendaal) is wel verschrikkelijk tegen 50 😐

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Gisteren deze zot gekruist in een natuurgebied op een rijbaan met de breedte van 1,5 auto met kinderen en fietsers, gevolgd door een politiewagen die nog agressiever reed…

https://www.hln.be/lede/wagen-klemgereden-na-spectaculaire-achtervolging-met-snelheden-boven-de-100-km-u~aa7f0e7a/?fbclid=IwAR1pnm6UFblGgHSn0lNcWywl3DTwn39FX2Da3JVozX-dqUtdPxosY_nECj0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid