Ga naar inhoud

Ergernis in het verkeer topic


janvkn

Aanbevolen berichten

Het eerste is al meermaals gemeld geweest, door heel wat mensen, maar probleem blijft zich voordoen.

Het tweede, is niet veel aan te doen, ze zijn volop alle straatverlichting aan het vervangen door ledlampen. Pech dus.

En het verkeerslicht, ik stop vaak wat vroeger als ik de eerste ben, maar dan heb je van die pipo's die moeilijk beginnen doen omdat je niet volledig tot aan de streep staat.
Ik heb zelfs al gehad dat er nog iemand voor mij kwam staan, maar dan uiteraard het licht helemaal niet meer zag, want stond al over de lijn :facepalm:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het lichten zijn met enkel een sensor in de grond vlak voor de stopstreep heb ik ook liever dat ze daar op gaan staan ipv het 3x groen voor een ander te zien worden en zelf rood te blijven zien. 

Verlichting kunnen ze juist wel veel aan doen. Ze moeten dat afregelen en dan ga je er veel minder last van hebben. Meeste zullen het echter gewoon enkel installeren. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat heb ik nog nooit voorgehad dat een ander 3 keer groen heeft terwijl het bij mij rood blijft, dus dat is dan bij de lichten in kwestie niet het geval.

Die lichten kunnen ze dimmen ja, maar dat gaan ze niet doen he, ze zijn nu al elke onveranderd maal aan het verwijderen op sommige plaatsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 10 jaar tijd zag ik het verkeer toch serieus achteruitgaan. Nu met corona zijn mensen nog een stuk nerveuzer of hebben ze een stevig dipje. Het gaat er nog erger aan toe, ook al is er minder verkeer. Woensdagavond mocht ik maar 70 rijden op de autostrade rond Gent. Ik zit nog maar 2 tellen op de afrit, een camion komt bumperkleven en met zijn lichten flikkeren. Die vlamde gewoon 90 doorheen de zone 70 en vond dat ik dan maar wat in de weg reed.

Deze middag haalde ik 2 rijvakken camions in op het linkervak, aan 120-125. Ene achter mij reed best opgejaagd en maakte aanstalten om aan mijn bumper te plakken. Zodra er plaats is begin ik direct naar het middelste rijvak te gaan, maar nog voor ik over de stippellijn ga schiet hij mij voorbij. Vlak tegen de middenberm, door het stof en half op mijn rijvak. 

Gestoorde zotten.  

 

149794901_505375737526249_7214469989909043065_n.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Anderzijds, vandaag toch veel sukkelaars tegengekomen. Op de ring rond Lichtervelde reed er een mini 60 waar je 70 mocht, daarna een Kia die net als ik (daarachter) ook geënerveerd was. Mini slaat af, oef. Komt er een andere mini, een Cooper S, ervoor, waardoor we weer moeten remmen. Reed ook 60 :fp:

In al de rest me niet opgejaagd, maar het viel me wel op dat er niet veel goede evolutie is idd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

40 of minder waar 50 mag (en de weg eigenlijk tot meer uitnodigt), ‘t is schering en inslag. Overdag nog meer dan tijdens woonwerk-uren.
Mijn vrouw zegt dan geënerveerd:’ ‘Ja, dertig is het nieuwe vijftig, met al hun hoge koekendozen in zeepsopkleur’

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 12/2/2021 om 22:45, teus_ zei:

Op 10 jaar tijd zag ik het verkeer toch serieus achteruitgaan. Nu met corona zijn mensen nog een stuk nerveuzer of hebben ze een stevig dipje. Het gaat er nog erger aan toe, ook al is er minder verkeer. Woensdagavond mocht ik maar 70 rijden op de autostrade rond Gent. Ik zit nog maar 2 tellen op de afrit, een camion komt bumperkleven en met zijn lichten flikkeren. Die vlamde gewoon 90 doorheen de zone 70 en vond dat ik dan maar wat in de weg reed.

Deze middag haalde ik 2 rijvakken camions in op het linkervak, aan 120-125. Ene achter mij reed best opgejaagd en maakte aanstalten om aan mijn bumper te plakken. Zodra er plaats is begin ik direct naar het middelste rijvak te gaan, maar nog voor ik over de stippellijn ga schiet hij mij voorbij. Vlak tegen de middenberm, door het stof en half op mijn rijvak. 

Gestoorde zotten.  

 

149794901_505375737526249_7214469989909043065_n.jpg

Kan je ‘t filmpje delen, dan zien we zo een beetje hoe snel je naar rechts ging. 

  • Vind ik leuk 2
  • Thanks Friendly 2
  • Grappig 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 hours ago, Ken said:

Kan je ‘t filmpje delen, dan zien we zo een beetje hoe snel je naar rechts ging. 

liever niet. ik kan het wel gerust doorsturen naar de politie. ik vraag mij af of dat iets uithaalt wanneer iemand reeds een hele rits veroordelingen heeft. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, teus_ zei:

liever niet. ik kan het wel gerust doorsturen naar de politie. ik vraag mij af of dat iets uithaalt wanneer iemand reeds een hele rits veroordelingen heeft. 

Ik denk dat je me niet begrijpt. Ik zou graag het volledige stuk zien vanaf het inhalen van de vrachtwagens. Dit is iets te gemakkelijk om de schuld bij die andere te leggen, misschien deed je er wel 10 seconden over om 1m naar rechts op te schuiven na het inhalen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 hours ago, Ken said:

Ik denk dat je me niet begrijpt. Ik zou graag het volledige stuk zien vanaf het inhalen van de vrachtwagens. Dit is iets te gemakkelijk om de schuld bij die andere te leggen, misschien deed je er wel 10 seconden over om 1m naar rechts op te schuiven na het inhalen. 

Dan nog ligt er schuld bij de andere. Je bent nog altijd zelf verantwoordelijk voor je gedrag op de baan, of dat nu “uitgelokt” (wat ik niet wil beweren) is of niet.

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 hours ago, Ken said:

Bon, we gaan ‘t dus niet te zien krijgen. Haal die foto er dan ook maar af é. 

er staan altijd genoeg macho's paraat om het kamp te kiezen van de wegpiraten. foto mag gerust blijven, ik ben al zo vriendelijk geweest om zowel de nummerplaat als de bedrijfsinformatie te verbergen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, teus_ zei:

er staan altijd genoeg macho's paraat om het kamp te kiezen van de wegpiraten. foto mag gerust blijven, ik ben al zo vriendelijk geweest om zowel de nummerplaat als de bedrijfsinformatie te verbergen. 

Ik ben geen macho, ik zou gewoon niet graag ergens op een forum staan terwijl de “andere” (jij in dit geval) eerst 10 seconden heeft zitten jennen door niet in te voegen. En het feit dat je zo reageert bevestigt wat m’n idee. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Amai gasten, gezellig op basis van insinuaties zulke reacties posten. Goe bezig...

Zelfs in het geval dat @teus_ de grootste linksplakker van heel de BeNeLux zou zijn is inhalen op die manier niet verantwoord.

  • Vind ik leuk 1
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

11 hours ago, Hazen said:

Amai gasten, gezellig op basis van insinuaties zulke reacties posten. Goe bezig...

Zelfs in het geval dat @teus_ de grootste linksplakker van heel de BeNeLux zou zijn is inhalen op die manier niet verantwoord.

mijn vader hebben ze hier al een taffelaar genoemd, omdat ik zeg dat hij beschaafd en voorzichtig rijdt. miljaar zeg. precies alsof iedereen bejaard is wanneer ze niet rijden als een zot.

 

22 hours ago, Ken said:

Ik ben geen macho, ik zou gewoon niet graag ergens op een forum staan terwijl de “andere” (jij in dit geval) eerst 10 seconden heeft zitten jennen door niet in te voegen. En het feit dat je zo reageert bevestigt wat m’n idee. 

met macho verwijsde ik niet naar jou ;)

ik ben in elk geval terug gaan zien naar de video. ik heb geen achterwaartse camera dus je moet me maar op mijn woord nemen. ik ging van het middelste vak naar het links om de camions in te halen, zonder die gast te couperen. dan pas kwam hij afgestoven in mijn gat, en binnen de 2 seconden begon ik aan mijn maneuver richting middelste vak. 

 

ch0_20210212132930_20210212133430.mp4_snapshot_04.30_[2021.02.15_21.37.59].jpg

ch0_20210212132930_20210212133430.mp4_snapshot_04.33_[2021.02.15_21.48.39].jpg

  • Vind ik leuk 1
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 hours ago, teus_ said:

 

mijn vader hebben ze hier al een taffelaar genoemd, omdat ik zeg dat hij beschaafd en voorzichtig rijdt. miljaar zeg. precies alsof iedereen bejaard is wanneer ze niet rijden als een zot.

Euh, ja!

“anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac”

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

mag hier misschien wel staan.

 

opgelet voor degene die de E40 passeren in Mere

de spoorwegbrug (autostrade over spoorweg) en de brug er net voor (of achter, te zien van waar je komt. :D ) worden in 2022 beide afgebroken. En er zal dus tot eind 2024 een werf, en versmalde rijstroken zijn.

kunnen jullie je al wat psychologisch voorbereiden. :D

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

37 minuten geleden, tuscani zei:

mag hier misschien wel staan.

 

opgelet voor degene die de E40 passeren in Mere

de spoorwegbrug (autostrade over spoorweg) en de brug er net voor (of achter, te zien van waar je komt. :D ) worden in 2022 beide afgebroken. En er zal dus tot eind 2024 een werf, en versmalde rijstroken zijn.

kunnen jullie je al wat psychologisch voorbereiden. :D

 

Dat lijkt mij een werkje van een weekend mits voorbereiding. België :inlove:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij ons op het industrieterrein zijn ze al een jaar bezig om de riolering te vernieuwen, een fietspad aan te leggen en een paar betonplaten te vervangen. Er wordt vooral hard op de schup gehangen overdag.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid