Ga naar inhoud

Ergernis in het verkeer topic


janvkn

Aanbevolen berichten

Op 13/2/2021 om 19:01, ex-Mooseman zei:

40 of minder waar 50 mag (en de weg eigenlijk tot meer uitnodigt), ‘t is schering en inslag. Overdag nog meer dan tijdens woonwerk-uren.
Mijn vrouw zegt dan geënerveerd:’ ‘Ja, dertig is het nieuwe vijftig, met al hun hoge koekendozen in zeepsopkleur’

Tegenwoordig wekelijkse kost aan de watersportbaan. Die bochten aan 50 doen is levensgevaarlijk!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik heb vandaag verkeersagressie meegemaakt maar ik had het niet door :lol:

Ik was gaan sporten en rij door naar huis. Ik was redelijk moe dus cruise control op zodat ik rustig met de flow kon meebollen met de auto voor mij. 

Was in centrum Mechelen achter station via de kantoren aan de achterkant. Afstand met voorligger dus stabiel met cruise control en snelheid lag sub 50...

Plots vertraagt kerel voor mij om helemaal te stoppen. Met mijn suffe kop dacht ik "ah ok, die is thuis aangekomen en zoekt efkes parking"

Ik let verder niet op maar ondertussen was die uitgestapt, broek half afgestoken, toont me zijn lelijk gat en tegen dat ik door had wat er gebeurde, hoorde ik hem nog iets roepen dat ik te dicht in zijn gat boorde. Dienen mens kei gefrustreerd terwijl ik amper iets doorhad :lolz:

  • Vind ik leuk 3
  • Grappig 6
Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uren geleden, JanC zei:

Aan de andere kant had je ongetwijfeld een korte lont gezien!

Raar eigenlijk, hoe korter het lontje hoe makkelijker erop getrapt wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net terug uit Gent en plots herinner ik me weer waarom ik daar nooit meer kom...  Letterlijk 45 seconden uit mijn auto gestapt en een parkeerboete van €40… Goed bezig ! Ik geef mijn geld in de toekomst wel ergens anders aan de middenstanders...

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, Elwood zei:

Net terug uit Gent en plots herinner ik me weer waarom ik daar nooit meer kom...  Letterlijk 45 seconden uit mijn auto gestapt en een parkeerboete van €40… Goed bezig ! Ik geef mijn geld in de toekomst wel ergens anders aan de middenstanders...

Bedankt om de stadskas te spijzen!

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, walter zei:

Bedankt om de stadskas te spijzen!

Wees gerust... dat zal de laatste keer geweest zijn. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Moesten ze toch tot een begrenzer komen zou ik dat levensgevaarlijk vinden. Soms heb je gewoon dat extra tikje snelheid nodig bij een inhaalmoeuvre. Het is al erg genoeg met die dichtgeknepen motoren die pas in 38sec naar 100 geraken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, Hazen said:

Moesten ze toch tot een begrenzer komen zou ik dat levensgevaarlijk vinden. Soms heb je gewoon dat extra tikje snelheid nodig bij een inhaalmoeuvre. Het is al erg genoeg met die dichtgeknepen motoren die pas in 38sec naar 100 geraken.

Dan moet je maar overal 10 per uur onder de maximale snelheid rijden he, dan heb je marge!

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minutes ago, ir_fuel said:

Dan moet je maar overal 10 per uur onder de maximale snelheid rijden he, dan heb je marge!

Always toegelaten snelheid + 6% :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Naarmate ze de lat hoger leggen om het aantal ongevallen steeds verder naar beneden te halen krijgt ge ook meer absurde toestanden. Ik vindt 50 per uur dikwijls te veel in de stadskern , het is echt iets dat elke 50 meter kan veranderen. Maar ik heb op afritten recent nog verschillende mensen er weten afgaan of rondstaan binnen de snelheidslimiet. Als ze de limiet verlagen zodat ook de meest extreme knoeiers er altijd zonder kleerscheuren doorkomen dan worden die limieten absurd laag voor veel anderen. Maar ondertussen blijven experts wel 'jeremy clarksons aan overdreven snelheid' aanvoeren als beschrijving van wie over die limiet gaat. En dan krijgt ge de arrogante verkleutering uit het artikel . Alle ongevallen zijn per definitie te herleiden tot ergens te snel tegenrijden.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Hazen zei:

Moesten ze toch tot een begrenzer komen zou ik dat levensgevaarlijk vinden. Soms heb je gewoon dat extra tikje snelheid nodig bij een inhaalmoeuvre. Het is al erg genoeg met die dichtgeknepen motoren die pas in 38sec naar 100 geraken.

Welkom in mijn wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 3/13/2021 at 2:18 PM, Elwood said:

Net terug uit Gent en plots herinner ik me weer waarom ik daar nooit meer kom...  Letterlijk 45 seconden uit mijn auto gestapt en een parkeerboete van €40… Goed bezig ! Ik geef mijn geld in de toekomst wel ergens anders aan de middenstanders...

was je toen een ticketje aan het nemen?

als je dat aan het doen was, of staat aan je auto met een boete van een paar minuten oud, dan kun je rap nog een ticketje kopen. vervolgens naar de gemeente stappen en zeggen dat je een parkeerretributie kreeg terwijl je dat ticket aan het nemen was. verschil tussen een boete en retributie is onder andere dat een boete véél moeilijker te schrappen valt. in Ieper had ik dat voor, en met een vriendelijk woordje op het stadhuis hebben ze dat geschrapt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, Le Capri Mauve zei:

Dan moeten ze er wel voor zorgen dat ze een goed werkend systeem hebben dat de juiste snelheid op elke plaats weet. Want dat is bij de huidige systemen toch wel vaak een groot probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan moeten ze er wel voor zorgen dat ze een goed werkend systeem hebben dat de juiste snelheid op elke plaats weet. Want dat is bij de huidige systemen toch wel vaak een groot probleem.

Daarnet nog: op de snelweg moet die ergens een bordje ‘60’ opgemerkt hebben, en toen we hier de bebouwde kom binnen kwamen gaf die plotseling ‘10’ aan.
Los van het feit dat, ondanks de navi- en kaartenupdate in september ll, nog steeds niet op de hoogte is dat het in Vlaanderen max. 70 is buiten de BBK, tenzij anders aangegeven.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat van die 70 was bij mij vrij snel in orde (eerstvolgende update na de aanpassing). Maar met de snelheden maakt hij toch wel heel vaak fouten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Twee keer op 1 rit gister een boy racer achter mij gehad! Wel gemakkelijk afgeschud door heel saai te zijn.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Er zijn precies toch wat automobilisten die niet weten hoe ze een turborotonde moeten gebruiken. Op de steenweg tussen Leuven en Mechelen zijn er nu een paar. Staat in mijn ogen goed aangeduid met zowel verkeersborden boven de rijbaan als wegbeschildering op de rijbaan om aan te duiden welke rijstrook genomen moet worden voor welke richting men wilt uitgaan. In de laatste 2 weken vaak meegemaakt dat er iemand me de pas afsnijdt op de rotonde omdat die persoon op de rotonde plots van vak wisselt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

56 minuten geleden, Wutputt zei:

Er zijn precies toch wat automobilisten die niet weten hoe ze een turborotonde moeten gebruiken. Op de steenweg tussen Leuven en Mechelen zijn er nu een paar. Staat in mijn ogen goed aangeduid met zowel verkeersborden boven de rijbaan als wegbeschildering op de rijbaan om aan te duiden welke rijstrook genomen moet worden voor welke richting men wilt uitgaan. In de laatste 2 weken vaak meegemaakt dat er iemand me de pas afsnijdt op de rotonde omdat die persoon op de rotonde plots van vak wisselt.

Je mag turbo laten vallen bij rotonde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
  • 1 maand later...

Alez, er hing deze ochtend wat mist. Dat betekent dat we dus weer een aantal weken verder zullen zijn tegen dat de foempen doorhebben dat hun mistlichten nog aan staan.

  • Verdrietig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid