Ga naar inhoud

Ergernis in het verkeer topic


janvkn

Aanbevolen berichten

12 hours ago, ir_fuel said:

In Frankrijk rijden ze ook niet zoals in België. WTF :lolz: 

2 rijvakken, nog 1.2km voor een rotonde en het rechtervak staat potdicht. Links NIEMAND.

Dus den deze met de camionette en de remorque het linkervak op en heel die file voorbij tot aan de versmalling. Een claxonconcert dat ik gehad heb terwijl ik de file voorbij reed. Wat was me dat? :tct: Verschiet er van dat niemand me heeft proberen blokkeren. Zijn die allemaal zo achterlijk daar? Ik ben gewoon in 1 keer tot vooraan kunnen rijden en daar in een gat kunnen invoegen. Toch niet te vatten.

image.png.cf94a45f5ea379f06623fa047579bb9b.png

 

Alsook:

https://www.oeilsurlaroute.fr/les-conducteurs-qui-sinserent-a-la-derniere-minute-peuvent-etre-enervants-mais-ils-ont-raison

https://actu.fr/bretagne/la-richardais_35241/barrage-rance-tirette-belge-solution-contre-bouchons_23311854.html

 

 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

59 minuten geleden, ir_fuel zei:

Doe die "food" ook maar weg, tenzij je veel geld op tafel legt :lolz:

Echt niet. Hangt wel van de streek af.

Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minutes ago, Le Capri Mauve said:

Echt niet. Hangt wel van de streek af.

Ik heb nog nooit zoveel slecht eten voor mij gehad als in Frankrijk. Dat is echt dramatisch op veel plaatsen.

Ons eten op de middag in het restaurant van het circuit van Dijon werd door @Denniske correct omschreven als "ziekenhuis eten" een paar dagen terug :lolz:, een aantal jaren geleden in de buurt van het circuit van Croix ook zo geweldig bediend geweest. Een steak konden ze niet bakken en de gegrilde zalm had duidelijk ergens op gelegen want het roze werd gealterneerd met gitzwarte strepen.

En ik heb zo nog een hoop verhalen. 

  • Vind ik leuk 3
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

52 minuten geleden, ir_fuel zei:

Ik heb nog nooit zoveel slecht eten voor mij gehad als in Frankrijk. Dat is echt dramatisch op veel plaatsen.

Ons eten op de middag in het restaurant van het circuit van Dijon werd door @Denniske correct omschreven als "ziekenhuis eten" een paar dagen terug :lolz:, een aantal jaren geleden in de buurt van het circuit van Croix ook zo geweldig bediend geweest. Een steak konden ze niet bakken en de gegrilde zalm had duidelijk ergens op gelegen want het roze werd gealterneerd met gitzwarte strepen.

En ik heb zo nog een hoop verhalen. 

+1

Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minutes ago, Polygoon said:

Bizar, ik eet vaak wel goed in FR.

Op vakantieplaatsen misschien. In het gemiddelde boerengat valt dat serieus tegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 hours ago, ir_fuel said:

Ik heb nog nooit zoveel slecht eten voor mij gehad als in Frankrijk. Dat is echt dramatisch op veel plaatsen.

Ons eten op de middag in het restaurant van het circuit van Dijon werd door @Denniske correct omschreven als "ziekenhuis eten" een paar dagen terug :lolz:, een aantal jaren geleden in de buurt van het circuit van Croix ook zo geweldig bediend geweest. Een steak konden ze niet bakken en de gegrilde zalm had duidelijk ergens op gelegen want het roze werd gealterneerd met gitzwarte strepen.

En ik heb zo nog een hoop verhalen. 

Ik heb nog maar één keer echt goed gegeten in Frankrijk, en dat was bij den Indiër :lolz:

Voor een vorige werkgever zat ik vaak in Parijs, en een van de locals daar ging ons eens meenemen naar een echt goei steak restaurant... Amai, nog nooit zo'n taaie schoenzool op mijn bord gehad als toen, en wat er rond geserveerd werd was ook maar droge kost.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

De tijd dat je in de routiers deftig, eerlijk eten kreeg, is al een paar decennia geleden.

Je moet nu echt ofwel veel geld uitgeven, ofwel bij resto buitenlandse keuken gaan eten (McDo ofzo :D))

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga precies naar een ander Frankrijk.

En neem een circuitrestaurant sowieso niet als maatstaf voor de rest van het land.

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 hours ago, Bompa said:

Ik ga precies naar een ander Frankrijk.

Ja waar de toeristen zitten.

9 hours ago, Bompa said:

En neem een circuitrestaurant sowieso niet als maatstaf voor de rest van het land.

Dat was maar een voorbeeld. Vraag het aan genoeg mensen die in Frankrijk komen, en niet enkel voor vakantie.

Trouwens, het eten in Spa en Mettet is wel in orde, als je toch wil vergelijken 😉 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, ir_fuel zei:

Ja waar de toeristen zitten.

Dat was maar een voorbeeld. Vraag het aan genoeg mensen die in Frankrijk komen, en niet enkel voor vakantie.

Trouwens, het eten in Spa en Mettet is wel in orde, als je toch wil vergelijken 😉 

Dan ken je me niet, ik ga net niet waar de toeristen zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, amai. Je KAN goed eten in Frankrijk maar verdorie je moet goed zoeken. 

Meestal ben je nog best af bij een franchise keten, maw fastfood van een "bekend" merk als beste alternatief. 

Gemiddeld is Belgie en NL toch wel een serieus hoger niveau bereikbaarheid van ok eten. 

Ik spreek hier niet van Cannes, Beaune of St Tropez bij wijze van :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik volg de opmerking over Frankrijk en eten ook totaal niet. Je hebt er heel wat kleine restaurantjes waar je voor geen geld uitstekend kan eten. Vooral in de streken zoals de Bourgogne, Normandië, etc. 
En jawel, België heeft ook heel wat goeie brasseries. (alleen is in België alles de helft van de tijd dicht).

Vergelijk beide landen echter eens met al de rest in Europa, en dan is de conclusie rap gemaakt. Beiden steken ech ver boven de rest uit.  

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 16/10/2020 om 19:09, Jan zei:

Hoe werkt dat eigenlijk op de snelwegen in UK? Als je de M20 neemt van Folkestone richting Londen, dat is dan de M25/M26 (?) zie je iedere xx km wel het bordje “Speed camera” staan. Hoewel ik dat ieder jaar compleet negeer heb ik nog nooit een boete gekregen of flitsers gezien. 

1. Er staan niet steeds cameras. Borden zijn er gewoon om "de mogelijkheid op" aan te duiden.

2. Ze sturen ze niet op buiten UK. 

Op 16/10/2020 om 20:15, CAS zei:

Ze sturen ze niet op. 

Inderdaad, en nu al zeker niet meer.

  • Thanks Friendly 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, Jokke_vlo zei:

Ja, amai. Je KAN goed eten in Frankrijk maar verdorie je moet goed zoeken. 

Meestal ben je nog best af bij een franchise keten, maw fastfood van een "bekend" merk als beste alternatief. 

Gemiddeld is Belgie en NL toch wel een serieus hoger niveau bereikbaarheid van ok eten. 

Ik spreek hier niet van Cannes, Beaune of St Tropez bij wijze van :D 

Périgueux, Duras, Villeton (https://www.lachope-et-lepichet.fr/notre-menu/ ), Le temple sur Lot (La commanderie), Saint Livrade sur Lot (Au Fournil des Désirs), Villeneuve sur Lot (Villa Dolia), Sarlat (Chez le Gaulois), Marseille (Bistrot d'Alberto), Saint-Cyr sur mer (Nono), Bandot (Auberge du port), La Cadière d'Azur (Le Regain en Au vieux Four), Grimaud (La Fontaine en La Licorne), Lirgues (La table de Pol), Cotignac (La Tarente en La Table des Coquelicots), Les Salles sur Verdon (Le Chene Vert), Moustiers Sainte Marie (La Treille Muscate), Entrechaux (La Fleur Bleue), Venasque (Les Remparts), Crestet (La terrasse du Crestet), Lyon (La Cabane), Clermont-Ferrand (La Mangoune), Roanne, Rully (Le Vendangerot), Nolay (Le Bistrot des Halles), Chatillon sur Seine (Le Tournedos), Chaumont (Ze Bock), Troyes (La Clef De Voute), Bernay (Chez Peperosa), Lille (Paon d'Or), ........... enz...

Een greep uit de eenvoudige dingen die we reeds bezochten, dus geen haute cuisine, en allemaal stuk voor stuk goed. Er waren op dit deel 3 zaken die ik niet vernoemde wegens minder. Dit is ongeveer een derde van wat we reeds bezocht hebben en gearchiveerd is in maps.

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 3/6/2022 om 21:27, Bompa zei:

Périgueux, Duras, Villeton (https://www.lachope-et-lepichet.fr/notre-menu/ ), Le temple sur Lot (La commanderie), Saint Livrade sur Lot (Au Fournil des Désirs), Villeneuve sur Lot (Villa Dolia), Sarlat (Chez le Gaulois), Marseille (Bistrot d'Alberto), Saint-Cyr sur mer (Nono), Bandot (Auberge du port), La Cadière d'Azur (Le Regain en Au vieux Four), Grimaud (La Fontaine en La Licorne), Lirgues (La table de Pol), Cotignac (La Tarente en La Table des Coquelicots), Les Salles sur Verdon (Le Chene Vert), Moustiers Sainte Marie (La Treille Muscate), Entrechaux (La Fleur Bleue), Venasque (Les Remparts), Crestet (La terrasse du Crestet), Lyon (La Cabane), Clermont-Ferrand (La Mangoune), Roanne, Rully (Le Vendangerot), Nolay (Le Bistrot des Halles), Chatillon sur Seine (Le Tournedos), Chaumont (Ze Bock), Troyes (La Clef De Voute), Bernay (Chez Peperosa), Lille (Paon d'Or), ........... enz...

Een greep uit de eenvoudige dingen die we reeds bezochten, dus geen haute cuisine, en allemaal stuk voor stuk goed. Er waren op dit deel 3 zaken die ik niet vernoemde wegens minder. Dit is ongeveer een derde van wat we reeds bezocht hebben en gearchiveerd is in maps.

Toevallig al in de buurt van Arras geweest en een aanrader?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Polygoon zei:

Toevallig al in de buurt van Arras geweest en een aanrader?

Niet echt in de buurt, maar we hebben daar een kantoor, kan het wel daar eens vragen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Bompa zei:

Niet echt in de buurt, maar we hebben daar een kantoor, kan het wel daar eens vragen.

Mag zeker! Is voor volgend weekend, hoeft geen sterrenzaak te zijn maar mag zeker "up there" zijn 🙂 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 24/5/2022 om 07:03, CAS zei:

En dat voor een werkje van 2 a 3 dagen. 

 

Op 24/5/2022 om 09:35, dragonfly zei:

Waanzin ja, wordt weer gezellig 😞 

 

Op 25/5/2022 om 13:30, ir_fuel zei:

Ja dat lijkt me allemaal een redelijk huzarenstukje.

wat ze dus van plan zijn tijdens de werken

286492321_5654467831231228_2863169375263337375_n.thumb.jpg.b934fe97eefb7bc171ed680b57e6b505.jpg

je gaat dus van de E40 af en gaat daarnaast rijden om er dan weer op te komen. je moet dan wel een "goede" berg op (de ophoging om oorspronkelijk de E40 over te rijden als plaatselijk verkeer) dan over een noodbrug de spoorlijn over en dan weer de E40 op. Als je snel genoeg gaat, knal je direct het kerkhof er vlak naast in. :D wat dus wel wilt zeggen dat ze gewoon door een veld een autostrade gaan leggen :D

ze snijden dus gewoon de straat er naast door gedurende de werken. Daarmee dat wij nu redelijk vast zitten om met de fiets naar school te gaan (die brug en straat is een drukke plaats voor fietsers die naar aalst gaan)

 

455.thumb.jpg.23905fe5946fcdb658ad854a507373c9.jpg

  • Whut?! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Lees ik het goed dat de lokale wegen pas terug hersteld gaan worden in fase 4 (ergens in '24)? 😮

Er is een omleiding voor fietsers voorzien, maar geen idee of die deftig is (drukte, autoverkeer, ... )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid