Ga naar inhoud

Ergernis in het verkeer topic


janvkn

Aanbevolen berichten

2 minuten geleden, tuscani zei:

je hebt toch nog plaats genoeg om er voor te gaan? :D

Uiteraard, nadien gewoon gas gegeven en rechts voorbij, zoals het hoort voor een BMW rijder :ninja: 

  • Thanks Friendly 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, Jenkins said:

Alez, er hing deze ochtend wat mist. Dat betekent dat we dus weer een aantal weken verder zullen zijn tegen dat de foempen doorhebben dat hun mistlichten nog aan staan.

Worden er tegenwoordig nog auto's gemaakt waarbij de mistlampen met een mechanische knop bediend worden?

Bij al de auto's die ik de laatste 15 jaar gereden heb is dat gewoon een drukknop die niet blijft staan, dus als je de volgende keer je auto start zijn de mistlampen terug uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, janvkn zei:

Worden er tegenwoordig nog auto's gemaakt waarbij de mistlampen met een mechanische knop bediend worden?

Bij al de auto's die ik de laatste 15 jaar gereden heb is dat gewoon een drukknop die niet blijft staan, dus als je de volgende keer je auto start zijn de mistlampen terug uit.

Stond hier al ergens, blijkbaar is dat bij sommige merken/modellen een ring die je moet draaien die niet terugkeert :fp: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minutes ago, Monterey Jack said:

Stond hier al ergens, blijkbaar is dat bij sommige merken/modellen een ring die je moet draaien die niet terugkeert :fp: 

De merken met de beste chauffeurs wellicht :D 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Er slagen er toch ook nog steeds veel in, om gewoon geen lichten op te zetten tijdens de mist. ofwel denken ze dat vooraan dagrijlichten (en achteraan niets) voldoende is

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Monterey Jack said:

Stond hier al ergens, blijkbaar is dat bij sommige merken/modellen een ring die je moet draaien die niet terugkeert :fp: 

Het enige merk waar dat op is/was is Audi (toen ik er mee gereden heb), en als je die laat op staan blijven je lichten branden als je de auto stillegt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, ir_fuel zei:

Het enige merk waar dat op is/was is Audi (toen ik er mee gereden heb), en als je die laat op staan blijven je lichten branden als je de auto stillegt. 

VAG algemeen is dat draaiknop idd. Nu met bvb golf 8 weet ik het niet, dat zijn nu allemaal van die 'touchscreen knoppen'. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, tuscani zei:

Er slagen er toch ook nog steeds veel in, om gewoon geen lichten op te zetten tijdens de mist. ofwel denken ze dat vooraan dagrijlichten (en achteraan niets) voldoende is

Dat is wss omdat de die automatische lichten hebben, en bij mist is het meestal niet donker genoeg om de dimlichten te ontsteken. 

Automatisch is eigenlijk maar 90% automatisch, maar dat weet de gemiddelde bestuurder dan ook weer niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, ir_fuel zei:

Het enige merk waar dat op is/was is Audi (toen ik er mee gereden heb), en als je die laat op staan blijven je lichten branden als je de auto stillegt. 

Was volgens mij bij Mazda ook zoiets, met een draaiknop aan de hendel voor de richtingaanwijzers. Of was toch @Mazdastruction die dat aanhaalde als ik het goed herinner.

 

  

29 minuten geleden, Joske zei:

Dat is wss omdat de die automatische lichten hebben, en bij mist is het meestal niet donker genoeg om de dimlichten te ontsteken. 

Automatisch is eigenlijk maar 90% automatisch, maar dat weet de gemiddelde bestuurder dan ook weer niet.

Voeg daar de dashboardverlichting nog aan toe en het valt veel minder snel op. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

29 minuten geleden, Joske zei:

Dat is wss omdat de die automatische lichten hebben, en bij mist is het meestal niet donker genoeg om de dimlichten te ontsteken. 

Automatisch is eigenlijk maar 90% automatisch, maar dat weet de gemiddelde bestuurder dan ook weer niet.

We mogen al van geluk spreken als dat in de auto stand staat. Want het dash is altijd verlicht en dat zorgt blijkbaar al voor genoeg verwarring bij die mannen. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, Monterey Jack zei:

Was volgens mij bij Mazda ook zoiets, met een draaiknop aan de hendel voor de richtingaanwijzers. Of was toch @Mazdastruction die dat aanhaalde als ik het goed herinner.

Draairing op de linkerhendel inderdaad. Maar achterste mistlamp springt altijd terug en is uitgeschakeld wanneer contact wordt afgezet en komt niet terug op. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Bij mij Citroën C4 van 2007 was dat zo, als de ruitenwissers op automatische stand begonnen wissen, dan ging de verlichting ook aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 30/9/2021 om 18:19, knight-rider zei:

Bij mij Citroën C4 van 2007 was dat zo, als de ruitenwissers op automatische stand begonnen wissen, dan ging de verlichting ook aan.

Perfect, ik snap niet waarom dit niet de standaard is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou het niet weten, ik weet ook niet over er tegenwoordig nog auto's zijn die dit hebben?

Sindsdien hebben alle auto's ook wel dagrijlichten gekregen die altijd branden, dus je hebt wel altijd licht aan op de auto. En bij sommige auto's zoals mijn huidige Megane branden de achterlichten overdag ook altijd mee met de dagrijlichten. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

54 minuten geleden, knight-rider zei:

Ik zou het niet weten, ik weet ook niet over er tegenwoordig nog auto's zijn die dit hebben?

Sindsdien hebben alle auto's ook wel dagrijlichten gekregen die altijd branden, dus je hebt wel altijd licht aan op de auto. En bij sommige auto's zoals mijn huidige Megane branden de achterlichten overdag ook altijd mee met de dagrijlichten. 

Ik denk dat de meeste auto's die op een can-bus-netwerk zitten dit wel zullen hebben. De mijne heeft het in elk geval ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

57 minuten geleden, Bompa zei:

Ik denk dat de meeste auto's die op een can-bus-netwerk zitten dit wel zullen hebben. De mijne heeft het in elk geval ook.

Mijne ook (Peugeot)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 3/10/2021 om 18:47, ex-Mooseman zei:

Bij sommigen is het mistlicht achteraan ook verbonden met de regensensor :(.

Klopt. Extreem frustrerend om zien. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Vrijdagnamiddag een tijd op de E313 en E314 gereden. Het verkeer is toch een serieus pak drukker geworden tov 10-15 jaar geleden. Bijna onmogelijk om daar nog 120 per uur te halen. Continu harmonicarijden. Ben blij dag ik geen job heb waar ik de hele dag bij op de baan moet zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Wutputt zei:

Vrijdagnamiddag een tijd op de E313 en E314 gereden. Het verkeer is toch een serieus pak drukker geworden tov 10-15 jaar geleden. Bijna onmogelijk om daar nog 120 per uur te halen. Continu harmonicarijden. Ben blij dag ik geen job heb waar ik de hele dag bij op de baan moet zitten.

Drukker ja maar ligt ook aan de chaufferus. Kilometers lang in het midden blijven rijden of naast een andere wagen zodat niemand voorbij kan.

In een TC rijden ze dan liefst 110km/h en zelfde liedje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, dragonfly said:

Drukker ja maar ligt ook aan de chaufferus. Kilometers lang in het midden blijven rijden of naast een andere wagen zodat niemand voorbij kan.

In een TC rijden ze dan liefst 110km/h en zelfde liedje.

Op de E313 en E314 is er geen middenstrook.

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid