Ga naar inhoud

Ergernis in het verkeer topic


janvkn

Aanbevolen berichten

Wat mij enorm begint te storen is het wegenwerkenbeleid van tegenwoordig...

Alle wegen worden omgebouwd naar het model van mortsel, voor wie mortsel kennen...

Wie mortsel niet kent, 3rijstroken-grasberm-3rijstroken dat wordt omgevormt naar voetpad en fietspad-1rijstrook-bus en tramberm-1rijstrook- voetpad en fietspad...

En zo zijn er nog legio voorbeelden...

Denkt m'n nu echt koning auto te bedwingen??? In elke moderne stad zorgt m'n dat de auto een zo makkelijk mogelijke doorstroming kent... In dit achterlijk apenland daarentegen...

:fp:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na redelijk wat kilometers door Duitsland moet ik toch zeggen dat ze daar stillekesaan even slecht beginnen te rijden op de snelweg als in België :fp:

Naast België en Nederland wonen schijnt niet bepaald te helpen.

Maar tegenwoordig is het in Duitsland overdag sowieso niet meer te doen, tenzij daar boven richting Emden, in het diepe oosten en in het zuiden bij Singen etc.

En dan heb je deels nog over een degelijke 3vaks gereden, A3 is toch redelijk "geliefd*.

GELUKKIG hebben ze daar wel begrepen dat rijvakken bijbouwen voorlopig de enige mogelijkheid is. In België geraken ze niet verder dan te zeggen dat dat "de oplossing niet kan zijn".

Neem nu de E314, dat is toch compleet onbegrijpelijk dat dat een 2 vaks is? Dat zou minstens 3vaks moeten zijn tot/vanaf Aarschot.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onnodig links en op het middelste rijvak blijven rijden is daar ook de nieuwe sport, gevolgd door flashen met de grootlichten als je ze uit pure miserie op het eerste vak inhaalt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onnodig links en op het middelste rijvak blijven rijden is daar ook de nieuwe sport, gevolgd door flashen met de grootlichten als je ze uit pure miserie op het eerste vak inhaalt.

Ik haal eigenlijk nooit rechts in in Duitsland, dunno why...out of some sort of respect ofzo, plus het is daar echt compleet not done.

Dan hebben ze nog liever dat je wat komt duwen, wat je tegenwoordig overal moet je doen anders gaat er niemand meer aan de kant, 5m afstand is immers de norm.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onnodig links en op het middelste rijvak blijven rijden is daar ook de nieuwe sport, gevolgd door flashen met de grootlichten als je ze uit pure miserie op het eerste vak inhaalt.

Heb ik met Alexx ook gehad toen we terugkwamen van IAA. De mensen daar gebruiken echt alles vier pinkers, flashen.. extreem irritant als het donker is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik haal eigenlijk nooit rechts in in Duitsland, dunno why...out of some sort of respect ofzo, plus het is daar echt compleet not done.

Ik vroeger ook niet hoor, maar na wat ik daar afgelopen week gezien heb.... Het niveau is daar echt serieus gezakt tov 10 jaar terug, en het respect tov snelheidsbeperkingen ook heb ik de indruk.

Dan hebben ze nog liever dat je wat komt duwen, wat je tegenwoordig overal moet je doen anders gaat er niemand meer aan de kant, 5m afstand is immers de norm.

Dat hielp ook niet bepaald.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag een Fransman gehad ter hoogte van Rumst, helemaal links uiteraard, aan 1x0, ik wil voorbij, niet moven, ik ga rechts voorbij, vol de gas erop :wanker:

rode lap, stier...:$ dan moet en zal ik er voorbij, welke strook of non-strook ik ook gebruik

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag een Fransman gehad ter hoogte van Rumst, helemaal links uiteraard, aan 1x0, ik wil voorbij, niet moven, ik ga rechts voorbij, vol de gas erop :wanker:

rode lap, stier...:$ dan moet en zal ik er voorbij, welke strook of non-strook ik ook gebruik

Bij mij is dat eigenlijk anders... Als ik zie dat m'n naar rechts kan, durf ik al wel eens te pushen met de signum...

Maar sommige gaan dan naar rechts, ik duw de gaspedaal neer, maar diegene die naar rechts gegaan is doet dat ook...

Die is me dus nog voor en komt terug naar links, vooral balen dat die dan terug trager begint te rijden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Duitsland is de gekende discipline idd enorm achteruit gegaan op een moment was het zelfs absurd, met 5 aan het vlammen op de linkse band terwijl er op band 1 en 2 niemand reed voor honderden meters...... Niet te snappen .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet heel veel beter, maar toch wel beter. Ben door duitsland tot in praag gereden. En dam'n de banen die je daar ziet. Kilometers goed onderhouden asfalt, los door het bos, met prachtige natuur (daar kijk je naar, als je sprinter niet veel harder dan 130 wil, zonder oncomfortabel te worden). En mij viel de discipline toch wel op, als je ziet dat bij wegen werken in belgie zo goed als niemand zich aan de 70 per uur houdt.. In duitsland was dat wel anders. Daar reed echt iedereen die ik tegenkwam, ook al kwamen ze aan 200 per uur aan, de snelheid die mocht bij de werken. En niemand achter je die kloeg als je de toegelaten snelheid rijdt, wat in belgie soms toch ook wel anders is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast caoimhin

Vandaag dus ook gemerkt. En in hun spiegels kijken gebeurt ook niet meer. Of hebben ze dat nooit gedaan? :D

edit: dit was bedoeld op de "negatieve" reacties, niet op Ceke zijn reactie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik benoem de E313 berijders tot de ergste in het soort comateuze linkerbaanvakplakkers van België.

Vooral 's ochtends richting Hasselt hangt er een collectief sfeertje onder de links rijdende zombies...

Pas wanneer de afstand tussen vrachtwagens een kilometer groot is, begint het te dagen dat daar nog een ander rijvak bestaat, echt maf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik benoem de E313 berijders tot de ergste in het soort comateuze linkerbaanvakplakkers van België.

Vooral 's ochtends richting Hasselt hangt er een collectief sfeertje onder de links rijdende zombies...

Pas wanneer de afstand tussen vrachtwagens een kilometer groot is, begint het te dagen dat daar nog een ander rijvak bestaat, echt maf.

De E34 richting Antwerpen is anders ook wel erg, vooral de witte camionetjes 's morgens vroeg. Er zijn dagen dat ik van Turnhout tot Antwerpen nergens boven de 110 heb kunnen rijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Vlaanderen is het overal dezelfde miserie, voor mij slaat de E40 naar de kust alles daar ben je sneller op rijvak 1 en 2. Dat is slalom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik benoem de E313 berijders tot de ergste in het soort comateuze linkerbaanvakplakkers van België.

Vooral 's ochtends richting Hasselt hangt er een collectief sfeertje onder de links rijdende zombies...

Pas wanneer de afstand tussen vrachtwagens een kilometer groot is, begint het te dagen dat daar nog een ander rijvak bestaat, echt maf.

Helemaal waar. Elke woensdagochtend slalom van de Kempen.

Maar .....

In Vlaanderen is het overal dezelfde miserie, voor mij slaat de E40 naar de kust alles daar ben je sneller op rijvak 1 en 2. Dat is slalom.

idd alomtegenwoordig.

Ik doe niet veel meer dan rechts voorbijsteken. Sorry.

Link naar reactie
Delen op andere sites

't probleem is dat je niet meer mag pushen. want van als je iets te dicht komt hangen trappen ze op hun rem. en niet gewoon effe aantikken terwijl ze gas blijven geven. neen de nieuwe generatie yuppie's met hun leasekrel stampen gewoon alles dicht. en daar wil ik ook niet inzitten. dus wat doe je, ofwel stillekes erachterblijven en van als ze eens opzij gaan er los over, ook al rij je dan 200, (ahja want als ze opzij gaan beginnen ze gas bij te geven a la je kan me toch niet voorbij) eens voorbij kan je weer je huidige snelheid aan nemen. ofwel moet je idd beginnen slalommen. maar dan ben je weer asociaal bezig, en met die reclame op mijn kar...dus dat leer ik ook wat af, tenzij het echt te gortig is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

:lolz:

pushen doe ik niet, idd. Ofwel ga ik links voorbij, ofwel rechts. Maar meestal heb ik tegenwoordig een middenvak en een eerste vak om uit te kiezen.

Da's dan wél weer veilig, want die op 't derde mogen nog een vakje opschuiven zonder kijken als je ze op 't eerste voorbijsteekt :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid