Ga naar inhoud

Ergernis in het verkeer topic


janvkn

Aanbevolen berichten

TCT, ook niet beginnen he.

Ik heb een spoorgevoelige wagen. Ik doe heel veel Vlaamse autowegen. Nergens vind ik het verantwoord om niet uiterst rechts te blijven.

En al wie links blijft rijden heeft een modale wagen met modale ophanging en wieltjes. Dus: larie en apekool.

Link naar reactie
Delen op andere sites

TCT, ook niet beginnen he.

Ik heb een spoorgevoelige wagen. Ik doe heel veel Vlaamse autowegen. Nergens vind ik het verantwoord om niet uiterst rechts te blijven.

En al wie links blijft rijden heeft een modale wagen met modale ophanging en wieltjes. Dus: larie en apekool.

Als die autosnelweg leeg is stoor ik niemand... Op een iets drukkere autosnelweg, lig ik toch meestal links al dan niet te pushen...

Dus niet mekkeren aub!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

'k heb het er lastig mee, maar ik zal niet mekkeren.

Alhoewel .... 99,99% van de piewies die op 't verkeerde vak rijden, gaat NIET uit de weg als ik of iemand anders nader.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar dan moet ik 2 rijstroken oversteken!:tct:

Als je al sneller onderweg ben dan ik bedoel je? If so, ga ik heus wel ff naar rechts...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je al sneller onderweg ben dan ik bedoel je? If so, ga ik heus wel ff naar rechts...

Tja, 'mijn' 190E tegen jouw Signum: battle of the snails.

En inderdaad, die mensen die ik gisteren tegen kwam die gingen dus niet aan de kant.

Ik heb er zo enkele moeten voorbijsteken en dan moet je dus 2 rijstroken oversteken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb dat ook eens geprobeerd. Middenvakplakken, en eens op de derde rijstrook blijven rijden, op een lege, donkere autostrade. Ik kan het dus echt niet he. Ik voel me dan zo een kalf.

Ik had gisteren een nieuwe collega mee. Ik kwam van Heusden-Zolder en reed over Brussel naar Oostende. Wel, 't eerste wat ik deed was vragen of ze er geen probleem mee had dat ik rechts voorbijstak. Gelukkig deed ze dat zelf ook zei ze :)

Wel, chance dat ik het gevraagd heb, want ik heb er zéker 15 voorbijgestoken. En nooit sneller dan 122 gereden (effectieve snelheid).

aangepast door Bompa
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bweik da's rot inderdaad, ik probeer altijd zo rechts mogelijk te rijden maar omdat half België dat systeem niet lijkt te snappen kan ik het ook amper volhouden zonder langs rechts voorbij te gaan, anders ben je precies aan het slalommen en da's ook niet echt comfy. Cruise control rijden is daardoor ook zo moeilijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vorige week alcoholcontrole gehad (voor de eerste keer sinds ik rijd, sinds 1998 dus, moeten blazen).

WTF, ik al minstens 5 keer op 3 jaar, waarvan nog maar 2 keer effectief moeten blazen (de andere keren was de uitleg dat ze op oude mensen jagen :o).

Link naar reactie
Delen op andere sites

mensen die voor u maar 30 rijden waar z e50 mogen maar wel alle voorrangsbanen straal negeren en overal doorrijden.

dan hang je erachter te sukkelen, maar stoppen voor een voorrang...how maar daar rijden ze gewoon door. jij stopt en kijkt of alles vrij is en na 2sec gas geven plak je weer in hun gat. en dan zie je ze raar kijken in hun spiegel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor een rotonde afremmend (20kmh), hoor ik plots een harde klap rechtsonder, mijn onderkant slaat tegen de baan. Klop luid genoeg om zeer te doen aan m'n oor.

Kijk, zie dat mijn krik-steun rechtsvoor nu aan gorten is dankzij een "dwars goot' die zijn in de baan heeft gevormd.

En vorige week heeft de krik-steun linksvoor een klap opgevangen aan de carrefour in oostakker van zo'n minidrempel op een helling.

:sick::x

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geflitst in een kuttunnel in Antwerpen, wat een idee om daar een zone 30 van te maken. Ik had het bord niet gezien, dus ik reed 52 :(

Op de leien?

Jij wordt de laatste tijd precies wel graag geflitst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan diegenen die ik vanmorgen wat op de zenuwen gewerkt heb: excuus. De eerste dag met 'n automaat is toch wat wennen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan diegenen die ik vanmorgen wat op de zenuwen gewerkt heb: excuus. De eerste dag met 'n automaat is toch wat wennen.

Touran met DSG of wat was het?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren aan 't aanschuiven op de ring van Gent voor de versmalling daar waar ze aant werken zijn. Vlamt er ineens een dikke Luxemburgse reisbus aan 60 iedereen voorbij langs rechts op het fietspad. Hufter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@janvkn: Dat klopt. An Sich is 't supergemakkelijk rijden maar door mijn verstrooide kop wilde ik soms nog schakelen (bv om aan lichten te vertrekken) waardoor mijn reacties soms wat aan de trage kant waren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast caoimhin
@janvkn: Dat klopt. An Sich is 't supergemakkelijk rijden maar door mijn verstrooide kop wilde ik soms nog schakelen (bv om aan lichten te vertrekken) waardoor mijn reacties soms wat aan de trage kant waren.

Dat went. Toen ik met een A1 met S tronic op de baan was had ik dat soms ook, of willen ambrieren en geen pedaal vinden :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat went. Toen ik met een A1 met S tronic op de baan was had ik dat soms ook, of willen ambrieren en geen pedaal vinden :D

Of de rem ! :rofl:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat went. Toen ik met een A1 met S tronic op de baan was had ik dat soms ook, of willen ambrieren en geen pedaal vinden :D
Ik ga daar wel van uit ja, dat dat went. 't Is nog geen gewoonte. Dat is alles. En dat kan soms vervelend zijn voor mensen achter je.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga daar wel van uit ja, dat dat went. 't Is nog geen gewoonte. Dat is alles. En dat kan soms vervelend zijn voor mensen achter je.

Ik heb slechts 1x serieus gemist: de auto's verzetten op de oprit, in 't begin dat ik m'n automaat had. En van de automaat in den manuele springen en vlug vlug verzetten. Dan zat ik toch ook efkes mis.

En ook wel al twee maal gehad dat ik vergat te ontkoppelen bij 't starten. Jarenlang gewoonte geweest, en nu ineens weg. Maar alleen als ik echt echt echt verstrooid ben en niet nadenk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb slechts 1x serieus gemist: de auto's verzetten op de oprit, in 't begin dat ik m'n automaat had. En van de automaat in den manuele springen en vlug vlug verzetten. Dan zat ik toch ook efkes mis.

En ook wel al twee maal gehad dat ik vergat te ontkoppelen bij 't starten. Jarenlang gewoonte geweest, en nu ineens weg. Maar alleen als ik echt echt echt verstrooid ben en niet nadenk.

Gelukkig kan je tegenwoordig veel auto's al niet meer starten als je niet ontkoppelt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid