Ga naar inhoud

Ergernis in het verkeer topic


janvkn

Aanbevolen berichten

Ik erger mij zeer weinig in het verkeer maar vandaag heb ik toch 2 maal serieus in de remmen moeten gaan op het linkervak omdat 1 of andere idioot het nodig vond om ook efkes naar het linkervak te gaan .... ZONDER PINKEN !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Vlaanderen is het overal dezelfde miserie, voor mij slaat de E40 naar de kust alles daar ben je sneller op rijvak 1 en 2. Dat is slalom.

E34 Antwerpen - Knokke / Knokke - Antwerpen is een baan waar ze nog vlot uit de kant gaan en rechts rijden. De meesten kijken dan echter wel niet wanneer ze links willen rijden om een vrachtwagen voorbij te steken. De E403 Brugge - Kortrijk / Kortrijk - Brugge is ook een ramp geworden behalve het stuk met 3 vakken.

Ik rijd nog maar een kleine 6 jaar met de auto maar heb toch ook betere fases gekend...

GB Heule leverd uw vlees aan een ongelooflijke snelheid bij u thuis !!!

Tommie gaat alleszins problemen hebben met dergelijk opschrift.

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat is dat trouwens met die N49???

Zo slecht erbij liggen met die dwarsribbels! Dat geeft soms nogal boenken als je er ... euh ... iets sneller over gaat. En zelfs op toegelaten snelheid....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik erger mij zeer weinig in het verkeer maar vandaag heb ik toch 2 maal serieus in de remmen moeten gaan op het linkervak omdat 1 of andere idioot het nodig vond om ook efkes naar het linkervak te gaan .... ZONDER PINKEN !!!

Ik ben dat gewoon van alle hollanders op de E19 in de buurt van de ring rond Antwerpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat is dat trouwens met die N49???

Zo slecht erbij liggen met die dwarsribbels! Dat geeft soms nogal boenken als je er ... euh ... iets sneller over gaat. En zelfs op toegelaten snelheid....

Vanaf Eeklo (richting Antwerpen) is het rampzalig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

idd, dat hier nog geen enen daarover geklaagd heeft, 'k versta het niet. Maar spoorvorming, amai, da's wel al de revue gepasseerd.

Trouwens, de E17 in de buurt van St-Niklaas heeft er op het derde vak ook anders goed van. En iedere keer zit ik daar op het derde he.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze middag toch wel weer efkes veel chanse gehad :inlove:

Zit op de E17 Gent - Kortrijk en ik zit achter een Audi A4 die redelijk vlotjes rijdt (180km/uur ) en ik blijf erachter ... in Kortrijk richting het ei beslis ik van er rechts voorbij te gaan omdat ik toch wel zeker was dat ik er zeer vlotjes voorbij kon in die bocht :D .... smijt hij zich wel ook niet naar rechts zeker als ik er bijna naast ben?

Fuck ik was verschoten , geremd en er dus links voorbij en pharen dat hij deed :?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarnet oprit Anderlecht vw Polo voor me, traag, niemand rechts ziet dat ik een move wil doen en gaat in midden rijden, ik plank en ga er toch rechts voorbij: pharen, claxoneren, slalommen, pechtstrook om toch nog achter me te komen????? Wat is me dat allemaal toch???

Enfin de ergernis was er nu echt niet bij mij, heb rustig een beslissing genomen en me ook rustig gehouden.

aangepast door Jokke_vlo
Link naar reactie
Delen op andere sites

In Vlaanderen is het overal dezelfde miserie, voor mij slaat de E40 naar de kust alles daar ben je sneller op rijvak 1 en 2. Dat is slalom.

²²²²²

Vrijdagavond :sick: (maandagmorgen begint ook al in de andere richting dan)

't probleem is dat je niet meer mag pushen. want van als je iets te dicht komt hangen trappen ze op hun rem. en niet gewoon effe aantikken terwijl ze gas blijven geven. neen de nieuwe generatie yuppie's met hun leasekrel stampen gewoon alles dicht. en daar wil ik ook niet inzitten. dus wat doe je, ofwel stillekes erachterblijven en van als ze eens opzij gaan er los over, ook al rij je dan 200, (ahja want als ze opzij gaan beginnen ze gas bij te geven a la je kan me toch niet voorbij) eens voorbij kan je weer je huidige snelheid aan nemen. ofwel moet je idd beginnen slalommen. maar dan ben je weer asociaal bezig, en met die reclame op mijn kar...dus dat leer ik ook wat af, tenzij het echt te gortig is.

Te trage kar :D

Toptip! Hang reclame van je grootste concurrent op je kar!

:lolz:

:lolz:

pushen doe ik niet, idd. Ofwel ga ik links voorbij, ofwel rechts. Maar meestal heb ik tegenwoordig een middenvak en een eerste vak om uit te kiezen.

Da's dan wél weer veilig, want die op 't derde mogen nog een vakje opschuiven zonder kijken als je ze op 't eerste voorbijsteekt :)

Idem, ik haal constant rechts in en op vrijdag kom ik zo goed als niet op de derde strook voor Aalter.

Wel oppassen in Aalter want daar kan je paar km op de eerste strook met de camions die naar de middenstrook gaan, maar ze staan daar de laatste tijd veel te controleren voor late invoegers te pakken.

Hoewel ik nog steeds overtuigd ben dat ze je daarvoor geen bekeuring kunnen geven, want je doet niets verkeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag een Fransman gehad ter hoogte van Rumst, helemaal links uiteraard, aan 1x0, ik wil voorbij, niet moven, ik ga rechts voorbij, vol de gas erop :wanker:

rode lap, stier...:$ dan moet en zal ik er voorbij, welke strook of non-strook ik ook gebruik

Hahaha, herkenbaar. I blame adrenaline :P

Want 2 min later heb je zoiets van: " waarom hen ik dat nu toch weer gedaan "

Link naar reactie
Delen op andere sites

't probleem is dat je niet meer mag pushen. want van als je iets te dicht komt hangen trappen ze op hun rem. en niet gewoon effe aantikken terwijl ze gas blijven geven. neen de nieuwe generatie yuppie's met hun leasekrel stampen gewoon alles dicht. en daar wil ik ook niet inzitten. dus wat doe je, ofwel stillekes erachterblijven en van als ze eens opzij gaan er los over, ook al rij je dan 200, (ahja want als ze opzij gaan beginnen ze gas bij te geven a la je kan me toch niet voorbij) eens voorbij kan je weer je huidige snelheid aan nemen. ofwel moet je idd beginnen slalommen. maar dan ben je weer asociaal bezig, en met die reclame op mijn kar...dus dat leer ik ook wat af, tenzij het echt te gortig is.

Reclame is reclame ... Ze onthouden je naam iig :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze zijn hier net de wegmarkeringen komen hertrekken in onze straat. Alle wagens hangen onder de witte spuitnevel.

Ik heb toch even de politie laten langskomenom PV op te stellen. Blijkt dus dat dat niet kan omdat het onopzettelijk is ... ... onopzettelijk als op je 5 cm van de wagens met verf staat te spuiten ?

Ze hebben een opmerking gemaakt en gaan die doorgeven aan het stad Oudenaarde. Ik ben benieuwd !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze zijn hier net de wegmarkeringen komen hertrekken in onze straat. Alle wagens hangen onder de witte spuitnevel.

Ik heb toch even de politie laten langskomenom PV op te stellen. Blijkt dus dat dat niet kan omdat het onopzettelijk is ... ... onopzettelijk als op je 5 cm van de wagens met verf staat te spuiten ?

Ze hebben een opmerking gemaakt en gaan die doorgeven aan het stad Oudenaarde. Ik ben benieuwd !

Misschien het moment om een Wax-IT flyer tussen de ruitenwissers te gaan steken. :ninja:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net telefoon gekregen van politie Oudenaarde. Die hebben reeds contact gehad met de firma die het uitgevoerd heeft en hen een fax gestuurd met hun vaststellingen. De firma heeft gevraagd rechtstreeks contact met hen op te nemen ivm een regeling. Politie Oudenaarde FTW ! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helemaal waar. Elke woensdagochtend slalom van de Kempen.

Als het echt druk is, is het tevergeefse moeite.

Maar eens buiten de spits... wordt mijn geduld toch ook zwaar op de proef gesteld.

Daarnet meerdere 'momenten' gehad, dat ik de camera's van Bananasplit begon te zoeken. :)

Ik ga naar rechts als er genoeg ruimte is; en er was veel ruimte; ik denk dat de eerste vrachtwagen bijna een kilometer verderop reed.

Rarara, weer één hardnekkige linksplakker.

Heb me wat laten gaan, ben er met 200 langs rechts voorbij gegaan.

Zoiets had ik nog nooit gedaan, maar daar kan het allemaal.

Normaal zou iemand in zo'n situatie al laaaang naar rechts gegaan zijn (want ik kwam van ver).

Beetje later weer zoiets.

Voor mij een Berlingo met daarvoor een voorbijstekende vrachtwagen.

Die vrachtwagen had z'n tijd nodig, chauffeur in de Berlingo vond dat het te lang duurde en begon te knipperen met z'n lichten en op 30cm van de vrachtwagen te rijden.

Ik denk, alright, die gaat subiet vlotjes rijden. :)

Vrachtwagen is er eindelijk aan voorbij en gaat naar rechts.

Berlingo op z'n gemak verder (net geen 120 per uur) traag en blijft toch wel niet links plakken zeker.

Ik ga uiteindelijk eens naar rechts om te kijken, en idd... lege autosnelweg voor hem.

:no:

Enzovoort, enzoverder.

Ik draai de E19 richting Breda op, en plots gebruiken ze de 2 vakken.

Home sweet home.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tijd voor sensibilisering me dunkt. Inplaats van elk jaar opnieuw die gordelshit te benadrukken, vanaf heden borden langs de snelweg met "RECHTS IS ER OOK PLAATS" en een pijl naar het meest rechtse baanvak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tijd voor sensibilisering me dunkt. Inplaats van elk jaar opnieuw die gordelshit te benadrukken, vanaf heden borden langs de snelweg met "RECHTS IS ER OOK PLAATS" en een pijl naar het meest rechtse baanvak.
:up:

En boete voor het niet gordel dragen ook meteen afschaffen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net telefoon gekregen van politie Oudenaarde. Die hebben reeds contact gehad met de firma die het uitgevoerd heeft en hen een fax gestuurd met hun vaststellingen. De firma heeft gevraagd rechtstreeks contact met hen op te nemen ivm een regeling. Politie Oudenaarde FTW ! :)

Fantastisch! Ik vraag mij af wat ze zullen doen ter compensatie of hoe ze het zullen aanpakken.

Tijd voor sensibilisering me dunkt. Inplaats van elk jaar opnieuw die gordelshit te benadrukken, vanaf heden borden langs de snelweg met "RECHTS IS ER OOK PLAATS" en een pijl naar het meest rechtse baanvak.

"In plaats van" is weer te extreem maar dergelijke sensibilisering zou moeten kunnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

"In plaats van" is weer te extreem maar dergelijke sensibilisering zou moeten kunnen.

OK, maar als je ziet hoeveel borden er over dat onderwerp staan, kan je daar op zijn minst de helft over autostrade-etiquette van maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

want?

Ja, dat was me ook niet meteen duidelijk. Gordel is belangrijk, dat zou elke automobilist ondertussen reeds moeten weten, daarom dat ik voorstel van eens een andere boodschap te verspreiden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid