Ga naar inhoud

Ergernis in het verkeer topic


janvkn

Aanbevolen berichten

Rond deze tijd gaat de eerste spitsstrook van België open op de E313/E34 tussen de Antwerpse Ring en Ranst. Ik ben echt benieuwd wat het effect gaat zijn op de dagelijkse files daar ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rond deze tijd gaat de eerste spitsstrook van België open op de E313/E34 tussen de Antwerpse Ring en Ranst. Ik ben echt benieuwd wat het effect gaat zijn op de dagelijkse files daar ...

Geen, want al jaren beweert de belgische overheid dat een extra rijstrook het fileprobleem niet kan oplossen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem is dat iedereen die naar Hasselt wilt, links blijft rijden, en iedereen die niet zeker is, op de middenstrook blijft rijden. Naast de rechter rijstrook dan nog een rijstrook aanleggen helpt niet veel :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

En 't eerste accident is een feit. Ongeval in Wommelgem, twee rijstroken versperd. Het was te denken dat het niet lang ging duren, Belgen en nieuwe verkeerssituaties... :roll:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben er rond 18u gepasseerd vandaag. Het ging vrij vlot, ook al kon je pas op de spitsstrook vanaf Wommelgem en was er bijna niemand die erop durfde rijden. Nu ja, des te meer plaats voor mij en des te sneller was ik in Ranst :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rond deze tijd gaat de eerste spitsstrook van België open op de E313/E34 tussen de Antwerpse Ring en Ranst. Ik ben echt benieuwd wat het effect gaat zijn op de dagelijkse files daar ...

's Morgens in elk geval niets.

Het probleem is dat iedereen die naar Hasselt wilt, links blijft rijden, en iedereen die niet zeker is, op de middenstrook blijft rijden. Naast de rechter rijstrook dan nog een rijstrook aanleggen helpt niet veel :)

Dat was vroeger ook al, zaligheid als er weinig naar Eindhoven moeten. Expressstrookje rechts :inlove;

En dat begint meestal al op de afrit van de Antwerpse ring. Om het nog erger te maken mag je zelfs niet eens meer van rijstrook wisselen tussen de ring en Wommelgem :?

niet waar hé. want nu zijn er nog 2 vakken vrij. anders was er maar 1 vak meer vrij. :D

ook waar!

En wanneer gaan ze de leuke file langs de andere kant die ik elke keer 's morgens kan bewonderen (Ranst-Herentals) aanpakken? En hoe?

Link naar reactie
Delen op andere sites

serieuze what-the-fuck daarnet trouwens :shock:

Baan Brugge-Torhout, laatste stuk mag je 90 en voorbijsteken. De apathische 70% die op baan is blijft echter 70 rijden. Dus ook die ene deze avond. Drie auto's erachter, een moto en ik. Ik wacht even af en niemand gaat voorbij, behalve de moto. Ikke ga mee, en we steken samen 't boeltje voorbij. Moto geeft goed gas, en ik ook, en zit mooi achter hem. Remt die ineens op het linkervak om een zijstraat links in te draaien :shock: :shock: :shock:

M'n claxon dwong hem in de spiegel te kijken, en daardoor bleef hij op de streeplijn rijden, en ik vol in de remmen, hij ook. Die achter mij ook. Ben hem dan toch voorbijgegaan, aan 50 per uur. Ik wou gewoon 't risico niet nemen hem voorbij te vlammen. Zotte dwaas!

Chance dat er geen tegenliggers afkwamen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De kloterij is, bompa, dat ik niet direct kan bedenken wat die motorrijder fout deed... Links voorsorteren, richtingsaanwijzer aan, rekening houdend met anderen die andere delen van de openbare weg gebruiken... Allerminst veilig, maar volgens de regels...

Link naar reactie
Delen op andere sites

De kloterij is, bompa, dat ik niet direct kan bedenken wat die motorrijder fout deed... Links voorsorteren, richtingsaanwijzer aan, rekening houdend met anderen die andere delen van de openbare weg gebruiken... Allerminst veilig, maar volgens de regels...

Yep, akkoord. Ben zelf ook al 17 jaar motorrijder en dat zijn van die dingen die ik in het begin door m'n jeugdige overmoed zou hebben gedaan (hoe dommer hoe eerder en dat verdient :punish:). Maar na een paar keer de grond te hebben gekust wordt een mens snel wijzer. 'k Vrees wel voor de overlevingskansen van die motard in Bompa z'n post... Uiteindelijk staat de uitslag van een match "moto vs. auto" al op voorhand vast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wooter, wat zeg je nu????

Als de motorijder wil afslaan, moet hij op het rechtervak blijven. Het vak van de tegenliggers is géén voorsorteervak!

En ALS hij dat wil doen, dat hij dan niet begint in te halen, en al zeker geen 4 auto's. Dan blijft hij met z'n pinker naar links op het vak van de tegenliggers, en blijft hij even snel rijden, dan is dat al wat duidelijker voor iedereen rondom hem.

Nu geeft hij te kennen dat hij voorbij wil steken en brengt hij 5 auto's maar vooral zichzelf in gevaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt Bompa, heel dom manoeuvre van die motard. En helemaal niet wettelijk. Ik zie het mij al met de auto doen, onverantwoord gewoon.

Verantwoord of niet, waarom zou je geen auto's LINKS mogen voorbij rijden en vervolgens LINKS afslaan, op een plaats waar je mag inhalen en er zijn geen tegenliggers?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja, wettelijk gezien zal er niet veel mis zijn.

Ben je vet mee als je onder m'n wielen ligt.

Als zinnig mens moet je toch wel een beetje inzien dat je een totaal verkeerd signaal geeft op die manier. Ik begrijp de logica ook amper.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee hoor :)

Was ook niet te dicht, tot die kerel begon te remmen. Z'n remlicht werkte trouwens niet, op de koop toe. Maar dat had ik al een eind in de gaten, dus was ik extra op m'n hoede.

Link naar reactie
Delen op andere sites

serieuze what-the-fuck daarnet trouwens :shock:

Baan Brugge-Torhout, laatste stuk mag je 90 en voorbijsteken. De apathische 70% die op baan is blijft echter 70 rijden. Dus ook die ene deze avond. Drie auto's erachter, een moto en ik. Ik wacht even af en niemand gaat voorbij, behalve de moto. Ikke ga mee, en we steken samen 't boeltje voorbij. Moto geeft goed gas, en ik ook, en zit mooi achter hem. Remt die ineens op het linkervak om een zijstraat links in te draaien :shock: :shock: :shock:

M'n claxon dwong hem in de spiegel te kijken, en daardoor bleef hij op de streeplijn rijden, en ik vol in de remmen, hij ook. Die achter mij ook. Ben hem dan toch voorbijgegaan, aan 50 per uur. Ik wou gewoon 't risico niet nemen hem voorbij te vlammen. Zotte dwaas!

Chance dat er geen tegenliggers afkwamen.

Meegaan met een ander die inhaalt doe ik dus NOOIT, ik wacht altijd tot hij er voorbij is en ik zelf ongestoord kan inhalen zonder afhankelijk te zijn van die voor me.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De kloterij is, bompa, dat ik niet direct kan bedenken wat die motorrijder fout deed... Links voorsorteren, richtingsaanwijzer aan, rekening houdend met anderen die andere delen van de openbare weg gebruiken... Allerminst veilig, maar volgens de regels...

Het zwaar op het gas gaan van de motorrijder om in te halen doet Bompa inderdaad niet verwachten dat hij wat verder in moet.

Wettelijk wel ok, maar wel serieus dom van die motorrijder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik twijfel idd of het wettelijk is dat je auto's inhaalt en eigenlijk het vak van de tegenliggers gebruikt om in te draaien.

Ik volg Bompa hierin en vind het een dom maneuver van de motard...

Link naar reactie
Delen op andere sites

19.3. De bestuurder die naar links afslaat moet : zijn voornemen tijdig genoeg kenbaar maken door middel van de linker richtingsaanwijzer wanneer het voertuig daarvan voorzien is of, zoniet en indien mogelijk, door een teken met de arm.

Deze aanduiding moet ophouden zodra de beweging uitgevoerd is;

2° a) op een rijbaan met tweerichtingsverkeer, zich naar links begeven zonder de tegenliggers te hinderen;

B) op een rijbaan met éénrichtingsverkeer, zo dicht mogelijk bij de linkerrand ervan blijven.

voorrang verlenen aan de tegenliggers op de rijbaan die hij gaat verlaten;

http://www.wegcode.be/wetteksten/selectie/wegcode/177-art19

Als hij dus op het vak van de tegenliggers zat, maar de tegenliggers niet hinderde, doet ie niets fout om links af te slaan...

19.4. De bestuurder die van richting verandert moet voorrang verlenen aan de bestuurders en aan de voetgangers die de andere delen van dezelfde openbare weg volgen.

http://www.wegcode.be/wetteksten/selectie/wegcode/177-art19

Als hij op de eigen rijstrook reed en jij haalde hem in, dan moest ie voorrang aan jou geven. Maar in dit geval rijden jullie beiden op dezelfde rijstrook, en is hij jou geen voorrang verschuldigd.

Kortom: niet slim, wel wettelijk. Had je 'm geraakt, dan was je verantwoordelijk gesteld. Maar dan had de motorrijder er met gras op zijn buik weinig aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

daarnet een dame met een pug cc. ze parkeert haar achter een andere wagen, en ze blijft maar bollen tot ze *doef* tegen de wagen voor haar zit.

terug achteruit, en bij het uitstappen kijkt ze enkel naar haar wagen eens.:roll:

voor niets meer respect

Link naar reactie
Delen op andere sites

daarnet een dame met een pug cc. ze parkeert haar achter een andere wagen, en ze blijft maar bollen tot ze *doef* tegen de wagen voor haar zit.

terug achteruit, en bij het uitstappen kijkt ze enkel naar haar wagen eens.:roll:

voor niets meer respect

Ik zou uitstappen, haar nummerplaat noteren en dat onder de ruitenwisser steken van die dat ze tegen reed...

Liefst nog dat ze het ziet!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid