Jump to content
walter

Volvo lovers

Recommended Posts

Kakker Scheef    2,512
Kakker Scheef

Dit kan er idd nog van komen:

dsci0376m.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kakker Scheef    2,512
Kakker Scheef

Inderdaad. Met of zonder logo, ik vind mezelf toch een mooie kont hebben in vergelijking met een "gewone".

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kakker Scheef    2,512
Kakker Scheef

Ik ben wel een tjoener nu met mijn aftermarket badge en mijn gespoten onderdelen. :(

Share this post


Link to post
Share on other sites
MMVV    280
MMVV
Ik ben wel een tjoener nu met mijn aftermarket badge en mijn gespoten onderdelen. :(

Zolang je er geen rode TL-lampen onder steekt ben je goed bezig.

Goed dat de letters er niet op staan ( zijn veel te groot op dit model) maar een logo mag er idd op. Nu is het iets te kaal voor mij.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kakker Scheef    2,512
Kakker Scheef
Zolang je er geen rode TL-lampen onder steekt ben je goed bezig.

Goed dat de letters er niet op staan ( zijn veel te groot op dit model) maar een logo mag er idd op. Nu is het iets te kaal voor mij.

:inlove:

Als je me kan vinden dinsdag trakteer ik u op een overpriced Maes uit een plastic bekertje

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bompa    11,413
Bompa
Ik ben wel een tjoener nu met mijn aftermarket badge en mijn gespoten onderdelen. :(

een tjoener ben je maar met een écht tjoeningrapport! :rtfm:

Share this post


Link to post
Share on other sites
abtler    2,456
abtler
Maar het probleem van "verminderd motorvermogen" is nog steeds van toepassing. We dachten aanvankelijk dat het kwam omdat de roetfilter bij 120k aan het einde van z'n Latijn is, maar zo blijkt, zit er meer achter dan alleen de roetfilter. :? Echt vervelend, ook voor het vertrouwen in die auto. Papa heeft zo eens 's morgens om 8u op de ring van Brussel een inhaalmanoeuvre moeten afbreken wegens het wegvallen van het vermogen.

Bij het leasekrel van mijn vrouw was het de EGR klep die 'verminderd vermogen' veroorzaakte, maar dat zou de garage normaal gezien volgens mij moeten kunnen uitlezen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Lotuzzz    9,379
Lotuzzz
:inlove:

Als je me kan vinden dinsdag trakteer ik u op een overpriced Maes uit een plastic bekertje

Gaan jullie meeten? :inlove:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kakker Scheef    2,512
Kakker Scheef

Jeps.

Spoiler van de DRIVe :inlove:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Lotuzzz    9,379
Lotuzzz
Jeps.

Spoiler van de DRIVe :inlove:

Jij hebt dat dus niét, verwarrend! Mooie C30 he.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kakker Scheef    2,512
Kakker Scheef

Ik heb dat inderdaad niet omdat het gewoon niet te krijgen is. Die "diffusor" van mij is dus blijkbaar essentieel om aan die 100g/km uitstoot te geraken. Ik vind het wel mooi maar ik vind die diffusor van mij wel mooier als hij ook in koetswerkkleur is.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Lotuzzz    9,379
Lotuzzz
Ik heb dat inderdaad niet omdat het gewoon niet te krijgen is. Die "diffusor" van mij is dus blijkbaar essentieel om aan die 100g/km uitstoot te geraken. Ik vind het wel mooi maar ik vind die diffusor van mij wel mooier als hij ook in koetswerkkleur is.

Zeker op jouw kleur, die zwarte 'roostertjes' hebben dan toch geen enkel effect.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kakker Scheef    2,512
Kakker Scheef

Is dat trouwens die DRIVe van bij jou op het werk? Dan moet ik zeggen dat dat geen DRIVe is maar een D2.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Lotuzzz    9,379
Lotuzzz
Is dat trouwens die DRIVe van bij jou op het werk? Dan moet ik zeggen dat dat geen DRIVe is maar een D2.

Dat besef ik nu ook! Vreemd dat ik dat dacht.

Share this post


Link to post
Share on other sites
tato    1,076
tato
Onze 2009 Volvo V50 1.6D heeft ongeveer 123.000 km op de teller, vorige week juist zijn groot onderhoud gehad en daarbij hebben ze dan de roetfilter ook geledigd/vervangen.

Maar het probleem van "verminderd motorvermogen" is nog steeds van toepassing. We dachten aanvankelijk dat het kwam omdat de roetfilter bij 120k aan het einde van z'n Latijn is, maar zo blijkt, zit er meer achter dan alleen de roetfilter. :? Echt vervelend, ook voor het vertrouwen in die auto. Papa heeft zo eens 's morgens om 8u op de ring van Brussel een inhaalmanoeuvre moeten afbreken wegens het wegvallen van het vermogen.

Om toch met een positieve noot af te sluiten, de auto beschikt precies wel terug over de ganse stal paarden (105 stuks) na het groot onderhoud.

Eergisteren hebben ze een print vervangen. Tot nu toe geen problemen gehad. Fingers crossed.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wouter    210
Wouter
12 December testrit Volvo V60R :inlove:

Say what? Heb ik iets gemist of zo sinds wanneer bestaat dat?

Share this post


Link to post
Share on other sites
tato    1,076
tato
Say what? Heb ik iets gemist of zo sinds wanneer bestaat dat?

R-Design waarschijnlijk...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ugeken    5,472
Ugeken

Eergisteren vlakbij Volvo in Oostakker een zalige V60 gezien: electric silver D5 AWD met R-design pakket - prachtig :inlove:!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Similar Content

    • Nathan264
      By Nathan264
      Goeiedag
       
      Ik heb een volvo 264gl die ik graag terug op de weg wil krijgen. Er zit een lpg instalatie in maar heeft ooit een backfire gehad en rijdt daardoor nu alleen op benzine.
      Weet iemand of het mogelijk is om hem terug op lpg te laten rijden na een backfire? De motor is nog steeds goed.
       
      Mvg Nathan
    • tuscani
      By tuscani
      https://www.polestar.com/nl-be/polestar-2/configurator/534EDPI1E00072800RF8000_00000001150__1150#summary
      Aangezien er een configurator bestaat en je kan bestellen (levering 2020) mag er een topic bij nieuwe wagens vermoed ik?
      2 elektromotoren (achter- en vooras), Vermogen 300 kW / 408 pk, Koppel 660 Nm
      Bereik doel: 500 km (WLTP)
      Batterijen: 78 kWh in 27 modules
      0 tot 100 Kilometer per uur : 4,7 sec
      prijs begint vanaf 59000€

       

       

    • Rikske
      By Rikske
      Heeft het zin om de optie Four-C actieve vering te nemen in combinatie met het sportchassis van de R-design uitvoering?
      Ben al naar een paar garages geweest om te testen maar ze konden mij daar niet helpen, die optie is 850€ dus ook niet het einde van de wereld.
      En ik neem aan als daar iets aan stuk gaat dat dit vrij prijzig zal worden om te repareren?
       
    • tuscani
      By tuscani
      proto of afgewerkt?
      Alleszins zeker geen lelijke wagen
      https://www.polestar.com/polestar-1



       
       
      Het is eindelijk zover: het Zweedse Volvo-dochtermerk Polestar onthulde in Shanghai zijn allereerste productiemodel. In tegenstelling tot wat eerst gedacht werd, is de Polestar 1 niet volledig elektrisch, maar een plug-inhybride die 600 pk en 1.000 Nm belooft.
      Wim Bervoets 18/10/2017 0:18:25   De band met moederbedrijf Volvo is meteen duidelijk: de Polestar 1 bevat heel wat visuele elementen van de Volvo S90, maar is toch een stuk korter én er valt geen enkel Volvo-logo te bespeuren. Toch kan de Polestar 1 zijn roots traceren tot een Volvo-conceptcar: de Volvo Concept Coupe uit 2013.
      Zelfde platform, andere uitwerking
      De Polestar 1 gebruikt trouwens hetzelfde SPA-platform (scalable product architecture) als de Volvo S90. Toch is de Polestar een stuk compacter: de wielbasis is bijvoorbeeld 320 millimeter korter, en de totale lengte bedraagt 4,50 meter, tegenover 4,96 meter voor de S90. Voor het koetswerk maakten de Zweedse ingenieurs overvloedig gebruik van met koolstofvezel versterkt plastic
      CFPR), waardoor ze het gewicht drastisch konden verlagen, de stijfheid verhogen en het zwaartepunt lager konden leggen.
      Toekomst volledig elektrisch Geen volledig elektrische aandrijflijn onder de kap dus: de scherpe deadline tegen wanneer deze eerste creatie voorgesteld moest worden, liet dat nog niet toe. Toch drukte Polestar ons op het hart dat deze Polestar 1 de enige hybride zal blijven. Lees: de toekomst van het nieuwe merk wordt volledig elektrisch.
      Twee elektromotoren
      Deze Polestar 1 combineert dus een klassieke verbrandingsmotor met een elektromotor. Correctie: twee elektromotoren, want elk achterwiel krijgt een 80 kW sterk exemplaar. Samen zijn ze goed voor 218 pk en 480 Nm. In combinatie met Volvo’s bestaande T6-viercilinder turbobenzine, die hier 343 pk en 520 Nm produceert, levert dat een gecombineerd vermogen op van 600 pk en 1.000 Nm. De benzinemotor drijft via de Aisin-Warner-achttrapsautomaat (uit onder meer de XC90 T8) de voorwielen aan, de elektromotoren de achterwielen. Daardoor is deze Polestar 1 dus vierwielaangedreven.
      Drie batterijpacks
      De Polestar-ingenieurs combineerden maar liefst drie batterijpacks om de elektromotoren te voeden: een in de transmissietunnel, twee boven de achteras. Samen zijn ze goed voor 34 kWh, en een rijbereik in volledig elektrische modus van 150 kilometer. De batterijen kunnen al rijdend worden geladen tot 50%, of volledig via de kabel aan een stopcontact. Polestar denkt eveneens aan snellaadmogelijkheden, waardoor je in een 40-tal minuten de batterijen terug volledig van stroom kunt voorzien.
      Meer cijfers?
      Tijdens de presentatie goochelden de Zweden met nog meer cijfers: een bijna ideale 48/52-gewichtsverdeling bijvoorbeeld, die de balans en het rijplezier van de Polestar 1 ten goede moet komen. Ondanks een totaalgewicht van zowat 2,2 ton, want het gewicht dat Polestar wint door het gebruik van koolstofvezel in het koetswerk komt er natuurlijk met drie batterijpacks opnieuw bij. Desondanks zou deze Polestar 1 een topsnelheid in volledig elektrische modus halen van 160 km/u, en van 250 km/u in hybridemodus.
      Chassis
      Voor het chassis sloeg Polestar de handen in elkaar met een ander Zweeds bedrijf: de ophangingsspecialisten van Öhlins. Die ontwikkelden specifieke dempers voor de Polestar 1. Remmenspecialist Akebono, een grote naam uit de racewereld, moet met 400 millimeter grote remschijven omgeven door 20-duimsvelgen voor de nodige stopkracht zorgen om de 2,2 ton tot stilstand te brengen.
      Vertrouwd
      De Polestar 1 wordt geen echte vierzitscoupé, maar een 2+2-zitter. Het interieur komt vertrouwd voor: dat hevelt Polestar integraal over van Volvo. De geventileerde lederen zetels, het Bowers & Wilkins-audiosysteem en het grote tabletvormige infotainmentscherm zorgen dus voor een bekende omgeving voor wie al eens in de V90 en S90 heeft gezeten.
      Diensten
      De prijs van deze Polestar 1? Die is er nog niet. Een echte catalogusprijs zal er ook niet komen: net als bij de nieuwe XC40 zal je deze Polestar gewoon kunnen huren. Maar in tegenstelling tot de kleine Volvo-SUV is dat bij Polestar de enige mogelijkheid: je betaalt geen voorschot, daarna betaal je gedurende twee of drie jaar een maandelijkse huurprijs, die alle kosten bevat. Bestellen gebeurt online, maar je zou terecht moeten kunnen in “Polestar Spaces” voor advies en testritten.
      On demand-diensten zijn er eveneens voorzien, zoals dakkoffers wanneer je op vakantie gaat, huurauto’s enzovoort, die gewoon op je maandelijkse factuur worden aangerekend. Onderhoud wil Polestar zoveel mogelijk zorgenvrij laten gebeuren voor de klant: het merk geeft zelf aan wanneer dat moet gebeuren, pikt de auto zelf op (door een smartphone-app die als digitale sleutel kan worden gebruikt), voert het onderhoud uit en zet hem netjes gewassen terug op je parking.
      Productie
      De Polestar 1 wordt in de loop van 2018 volledig productieklaar gemaakt. Begin 2019 wordt de productie van dit eerste model opgestart. De Zweden laten voor Polestar een gloednieuwe ecologische fabriek optrekken in het Chinese Chengdu.
      bron  http://www.vroom.be/nl/nieuws/officieel-polestar-1-de-zweedse-hybridecoup
       
       
       
       
       
    • Audi S8
      By Audi S8
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Terms & Conditions