Ga naar inhoud

Volvo lovers


walter

Aanbevolen berichten

Njammie :inlove:. Valt wel ferm op in tegenstelling tot grijs en zwart.

Moest je die van jou in Flash green zijn geweest icm Atacama interieur, ik stond elke dag aan jouw deur naar die kar te geilen:inlove:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moest je die van jou in Flash green zijn geweest icm Atacama interieur, ik stond elke dag aan jouw deur naar die kar te geilen:inlove:

Toch niet zo plezant in mijn garage staan - het is daar nogal donker en kil :D. Maar het is inderdaad erg vet en exclusief R.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo'n D5 moet sleuren! Wel wat tractieprobleempjes met FWD waarschijnlijk :D

De automaat moet ik ook niet, ken hem vanuit de S80 en moet er niets van weten dat ding is achterlijk :oops:

Is dat dezelfde bak als in een C70? Daar ligt in ieder geval ook een automaat in waar ik bloednerveus van word.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een geil ding!

Thumb resize.

Thumb resize.Thumb resize.

Zou eens met een V60 willen rijden :inlove:

Zo'n zalige kar hè, en te denken dat ik in het begin niets van dat Rdesign pack moest hebben...

In donkergrijs zoals die van Pieter ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb wel de indruk dat ze altijd meer vragen voor zo'n Flash green met Atacama, dan voor een andere kleur/combinatie..

Dat was toch zo wanneer ik er voor aan het kijken was. In NL stond er bv. eentje voor 30k of meer:s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo'n D5 moet sleuren! Wel wat tractieprobleempjes met FWD waarschijnlijk :D

De automaat moet ik ook niet, ken hem vanuit de S80 en moet er niets van weten dat ding is achterlijk :oops:

Dat hoeft niet noodzakelijk FWD te zijn hé. ;)

Maar inderdaad, de FWD maakt het soms uitdagender dan het zou moeten zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dit is ook een vette kleur

a>

Heico wielen :inlove:

IDD dit was het kleur dat ik wou(met Atacama) maar slechts 1tje te koop zien staan tijdens mijn zoektocht(in gans Europa) en deze had een donkerblauw interieur & automaat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is dat dezelfde bak als in een C70? Daar ligt in ieder geval ook een automaat in waar ik bloednerveus van word.

Ik vermoed van wel, Geartronic 6 traps. Lui, traag, lomp, ofwel te weinig toeren, ofwel te veel (meestal), schokkerig,... Gelukkig zijn de manuele bakken van Volvo meestal wel heel goed imo, lekker zacht.

Zo'n zalige kar hè, en te denken dat ik in het begin niets van dat Rdesign pack moest hebben...

In donkergrijs zoals die van Pieter ook.

Ik ook hoor in het begin vond ik het wat Johnny, maar nu vind ik het bijna een must.

Dat hoeft niet noodzakelijk FWD te zijn hé. ;)

Maar inderdaad, de FWD maakt het soms uitdagender dan het zou moeten zijn.

Ik weet het, maar Haldex-AWD lijkt me ook niet zo leuk (niet natuurlijk), dan liever nog wat trappelen met een FWD denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idem, ik probeer in 1ste ook niet te zot te doen.

Bak schakelt zacht, enkel als de olie nog niet warm is gaat de mijne soms wat moeilijker in vijfde vitesse. Na enkele kms geen probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idem, ik probeer in 1ste ook niet te zot te doen.

Bak schakelt zacht, enkel als de olie nog niet warm is gaat de mijne soms wat moeilijker in vijfde vitesse. Na enkele kms geen probleem.

idem hier

Link naar reactie
Delen op andere sites

vreemd, stradge

ofwel ben ik minder veeleisend, ofwel zit er nog verschil op verschillende geartronics, ofwel speelt het aantal pk's ook een rol, maar ik ben niet zo ontevreden van m'n geartronic.

Link naar reactie
Delen op andere sites

vreemd, stradge

ofwel ben ik minder veeleisend, ofwel zit er nog verschil op verschillende geartronics, ofwel speelt het aantal pk's ook een rol, maar ik ben niet zo ontevreden van m'n geartronic.

Ik spreek hier over een Geartronic uit een S80 II 2.4D prefacelift (geen idee welk jaar maar ik vermoed 2007 of 2008 ), maar ik moet wel zeggen dat deze bijna 300k km heeft en niet gespaard is geweest (veel verschillende mensen mee gereden, niemand bezit hem echt). Bij vertrekken bvb, je geeft vanuit stilstand gas in D maar hij komt traag op gang, ik heb dan altijd het gevoel dat ik te weinig gas geef dus ik geef een beetje meer, maar dan schiet hij plots nogal bruut vooruit en maakt hij meer toeren dan je zou willen. Vervolgens wil hij schakelen, maar houdt hij de toeren iets te lang vast om dan vaak begeleid met een schokje nogal traag op te schakelen en zo blijft het gaan (vooral 1 naar 2 schokt vaak). Wil je op de autostrade smooth versnellen lijkt hij vaak geen/niet genoeg koppel te vinden en schiet hij na een wat te lange bedenktijd plots nogal schokkerig terug terwijl dat helemaal niet nodig of gevraagd was, waarna hij weer meer toeren maakt dan je met het gaspedaal vraagt, weer wat te lang in die hoge toeren blijft hangen om dan weer op te schakelen. Kickdown is ook te traag en schokkerig. Doseert moeilijk dus vind ik, maar ik zou er niet van schrikken dat hij een pak smoother schakelt met nieuwe olie/nieuwe bak. Al heb ik ook enkele keren met een identiek exemplaar gereden (zelfde jaar, motor, configuratie) met iets minder km's en deze reed wat anders, ik vermoed omdat hij rustiger bereden was. Deze was ook maar tam, maar dan op een andere manier. Ik heb nu toch al wat ervaring met automaten van verschillende merken maar daar heb ik zelden zo'n ruzie mee als met de geartronic (zelfs de oude vijfbak automaat in een afgetrapte Mercedes Vito vond ik aangenamer rijden). Maar ik kan me voorstellen dat een D5+ wel genoeg koppel heeft om die automaat aangenamer te laten werken hoor, al blijft het niet top of the bill (maar dat moet ook niet, DSG-7 vond ik maar niets bvb):).

aangepast door stradge
Link naar reactie
Delen op andere sites

Snel wat gegoogeld en er zou standaard 94 op liggen, dus als je nieuwe laat plaatsen zullen die ook min 94 moeten zijn en ik denk wel dat de bandencentrale daar wel rekening mee zal houden. ;)

De W staat voor de snelheidsindex (max. 270km/h)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik spreek hier over een Geartronic uit een S80 II 2.4D prefacelift (geen idee welk jaar maar ik vermoed 2007 of 2008 ), maar ik moet wel zeggen dat deze bijna 300k km heeft en niet gespaard is geweest (veel verschillende mensen mee gereden, niemand bezit hem echt). Bij vertrekken bvb, je geeft vanuit stilstand gas in D maar hij komt traag op gang, ik heb dan altijd het gevoel dat ik te weinig gas geef dus ik geef een beetje meer, maar dan schiet hij plots nogal bruut vooruit en maakt hij meer toeren dan je zou willen. Vervolgens wil hij schakelen, maar houdt hij de toeren iets te lang vast om dan vaak begeleid met een schokje nogal traag op te schakelen en zo blijft het gaan (vooral 1 naar 2 schokt vaak). Wil je op de autostrade smooth versnellen lijkt hij vaak geen/niet genoeg koppel te vinden en schiet hij na een wat te lange bedenktijd plots nogal schokkerig terug terwijl dat helemaal niet nodig of gevraagd was, waarna hij weer meer toeren maakt dan je met het gaspedaal vraagt, weer wat te lang in die hoge toeren blijft hangen om dan weer op te schakelen. Kickdown is ook te traag en schokkerig. Doseert moeilijk dus vind ik, maar ik zou er niet van schrikken dat hij een pak smoother schakelt met nieuwe olie/nieuwe bak. Al heb ik ook enkele keren met een identiek exemplaar gereden (zelfde jaar, motor, configuratie) met iets minder km's en deze reed wat anders, ik vermoed omdat hij rustiger bereden was. Deze was ook maar tam, maar dan op een andere manier. Ik heb nu toch al wat ervaring met automaten van verschillende merken maar daar heb ik zelden zo'n ruzie mee als met de geartronic (zelfs de oude vijfbak automaat in een afgetrapte Mercedes Vito vond ik aangenamer rijden). Maar ik kan me voorstellen dat een D5+ wel genoeg koppel heeft om die automaat aangenamer te laten werken hoor, al blijft het niet top of the bill (maar dat moet ook niet, DSG-7 vond ik maar niets bvb):).

Jij moet echt nog eens met de mijne rijden he.

Ik vind het grootste nadeel aan de geartronic dat hij in manuele stand echt wel véél te traag is, zeker in 1e en 2e.Aangezien ik weinig manueel schakel niet echt zo een probleem.

Volgende wat ik vervelend vind is dat hij te snel ontkoppelt bij gas lossen. Had liever wat meer remmen op de motor gezien.

En tenslotte bij net niet kick-down durft hij al eens eentje terug te schakelen om dan te beseffen dat hij beter nog eentje extra had teruggeschakeld, en dat dan ook doet.

Voor de rest doet hij wat hij moet doen, maar ondervind ik inderdaad wel dat het niet de meest geavanceerde of de beste automaten zijn. Maar ik geniet er nog elke dag van, de nadelen zijn niet zo erg voor mij (tegenover de voordelen).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moet ik bij de aanschaf van banden rekening houden met een min. loadindex? 91 of 94 ok op de V70? Ik vind hier niet direct veel info over.

yep, ik dacht dat 't op een R 95 moet zijn(garage zei me dat de 19" met 91 een te lage laadindex hadden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik spreek hier over een Geartronic uit een S80 II 2.4D prefacelift (geen idee welk jaar maar ik vermoed 2007 of 2008 ), maar ik moet wel zeggen dat deze bijna 300k km heeft en niet gespaard is geweest (veel verschillende mensen mee gereden, niemand bezit hem echt). Bij vertrekken bvb, je geeft vanuit stilstand gas in D maar hij komt traag op gang, ik heb dan altijd het gevoel dat ik te weinig gas geef dus ik geef een beetje meer, maar dan schiet hij plots nogal bruut vooruit en maakt hij meer toeren dan je zou willen. Vervolgens wil hij schakelen, maar houdt hij de toeren iets te lang vast om dan vaak begeleid met een schokje nogal traag op te schakelen en zo blijft het gaan (vooral 1 naar 2 schokt vaak). Wil je op de autostrade smooth versnellen lijkt hij vaak geen/niet genoeg koppel te vinden en schiet hij na een wat te lange bedenktijd plots nogal schokkerig terug terwijl dat helemaal niet nodig of gevraagd was, waarna hij weer meer toeren maakt dan je met het gaspedaal vraagt, weer wat te lang in die hoge toeren blijft hangen om dan weer op te schakelen. Kickdown is ook te traag en schokkerig. Doseert moeilijk dus vind ik, maar ik zou er niet van schrikken dat hij een pak smoother schakelt met nieuwe olie/nieuwe bak. Al heb ik ook enkele keren met een identiek exemplaar gereden (zelfde jaar, motor, configuratie) met iets minder km's en deze reed wat anders, ik vermoed omdat hij rustiger bereden was. Deze was ook maar tam, maar dan op een andere manier. Ik heb nu toch al wat ervaring met automaten van verschillende merken maar daar heb ik zelden zo'n ruzie mee als met de geartronic (zelfs de oude vijfbak automaat in een afgetrapte Mercedes Vito vond ik aangenamer rijden). Maar ik kan me voorstellen dat een D5+ wel genoeg koppel heeft om die automaat aangenamer te laten werken hoor, al blijft het niet top of the bill (maar dat moet ook niet, DSG-7 vond ik maar niets bvb):).

volgens je relaas heeft die bak dringend een flush nodig(als 't nog zal helpen) dat zijn allemaal syptomen van versleten olie...hopelijk zijn die er nog niet te lang of de bak is ook naar de vaantjes
Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgende wat ik vervelend vind is dat hij te snel ontkoppelt bij gas lossen. Had liever wat meer remmen op de motor gezien.

In de periode dat ik met mijn Passat (met DSG) rond reed, had mijn schoonbroer een V70 D5 GT. Dit was het eerste wat ik vast stelde toen ik met zijn auto een ritje deed. Totaal verschillend in vergelijking met de DSG-bak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid