Ga naar inhoud

Welke 911 voor een budget van 50k euro?


BMWMB

Aanbevolen berichten

Misschien voor 'de heb', is dat leuk.

Uiteraard is er een voelbaar verschil tussen een gewone Carrera en een S met X51, maar tussen een gewone S en een S met X51 moet je ook al je best doen om het op te merken hoor.

Maar op den duur is er wel een verschil he.

Amper verschil tussen de Carrera en de S, amper verschil tussen de S en de X51, maar alle beetjes bij mekaar.

Ik zou ze eens moeten kunnen testen maar dat kan toch niet dat je geen verschil merkt als je 400cc en 50 pk meer onder de voet hebt? Heeft die S geen sterker middengebied?

Link naar reactie
Delen op andere sites

'There is no substitute for cubic inches'. Een grotere longinhoud bij een atmosferische motor zorgt meestal ook voor een beter koppel in de lagere toeren.

Op circuit zal zo'n S heel zeker het verschil maken. Maar voor op de openbare weg ga je dat extra vermogen weinig kunnen aanspreken. Voor mij hoeft dat dus geen S te zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

'There is no substitute for cubic inches'. Een grotere longinhoud bij een atmosferische motor zorgt meestal ook voor een beter koppel in de lagere toeren.

Op circuit zal zo'n S heel zeker het verschil maken. Maar voor op de openbare weg ga je dat extra vermogen weinig kunnen aanspreken. Voor mij hoeft dat dus geen S te zijn.

banner1.jpg

;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

'There is no substitute for cubic inches'. Een grotere longinhoud bij een atmosferische motor zorgt meestal ook voor een beter koppel in de lagere toeren.

Op circuit zal zo'n S heel zeker het verschil maken. Maar voor op de openbare weg ga je dat extra vermogen weinig kunnen aanspreken. Voor mij hoeft dat dus geen S te zijn.

Gaat niet over vermogen, gaat over koppel, een dikker middengebied.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag deed de verkoper van Porsche Maastricht een mail dat ze een 991 hebben overgenomen. Nu is de drang bijna onhoudbaar. :o

http://www.porschese...ls-4958115.html

De enigste opties die ik mis zijn geheugen op de zetelverstelling en Sport Chrono pack.

2 belachelijk nutteloze dingen dus :D

Bon, wanneer mag ik dat ritje inwisselen? :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar op den duur is er wel een verschil he.

Amper verschil tussen de Carrera en de S, amper verschil tussen de S en de X51, maar alle beetjes bij mekaar.

Ik zou ze eens moeten kunnen testen maar dat kan toch niet dat je geen verschil merkt als je 400cc en 50 pk meer onder de voet hebt? Heeft die S geen sterker middengebied?

Dat verschil is echt minder groot dan je zou verwachten.

Zowel bij de 997(2) Carrera vs. Carrera S, als bij de 991 3.4 vs 3.8.

Als ik de twee 991's vergelijk vind ik zelfs dat de 3.8 een beetje teleurstellend koppel heeft op middentoeren.

En telkens ik met een 997 3.6 met handbak rijd, sta ik versteld van het koppel en de enorme soepelheid van dat blok.

Uiteraard IS er een verschil, het zou wel echt erg zijn moest er geen zijn natuurlijk... Ik zeg alleen dat het verschil veel minder groot is dan je zou verwachten (althans, dan ik verwachtte...) wanneer je de cijfers op papier in gedachten houdt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een must is het zeker niet, maar de wagen wordt in deze stand nog sportiever en nerveuzer, wat soms toch eens plezant kan zijn, en al zeker in de automatische modus. De launch control zegt mij niks.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ook wel benieuwd waarom dat zo een must is?

Sport Plus-mode maakt de PDK nog een pak agressiever dan de gewone Sport-mode, en dat is echt wel plezant wanneer je echt sportief aan't rijden bent.

+ een dashboard zonder die chrono erop vind ik maar saai. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan mij ook herinneren dat tijdens de testritten vorige week deze sport plus modus het plezantste was.

Mijn beslissing is dan ook om deze tweedehands niet te kopen. Als ik toch zoveel geld aan een auto geef, dan moet deze 100% mijn zin zijn, dus ook met metallic lak, geheugen op de zetels, Sport Chrono, en Porsche Torque Vectoring.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dan binnen een jaar lezen dat deze auto wel een mooie duw in de rug geeft, maar dat hij toch wel veel kost aan VAA, en dat een Ford Fiesta eigenlijk ook wel goed is voor dagdagelijkse verplaatsingen, want je kan dat vermogen toch niet gebruiken op de openbare weg :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid