ir_fuel 52.093 Geplaatst: 28 november 2012 Auteur Delen Geplaatst: 28 november 2012 Veel hangt daar volgens mij niet aan Maar da mag wel 3 of zelf 3.5T slepen, ideaal dus. En ombouw naar LV mogelijk. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jochen 5.170 Geplaatst: 28 november 2012 Delen Geplaatst: 28 november 2012 Staan er best veel te koop precies. Vind dat nog wel een dikke ketel! http://nl.kapaza.be/limburg/jeep-grand-cherokee-limitid-edition-3-0-cdi-navi-68881385.htm Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 52.093 Geplaatst: 28 november 2012 Auteur Delen Geplaatst: 28 november 2012 Jammer dat 80% van de autoverkopers analfabeten zijn. Mijn vertrouwen krijgt iedere keer een deuk als ik zo een advertentie zie. *limitid edition* Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
DenDuvel 4.605 Geplaatst: 28 november 2012 Delen Geplaatst: 28 november 2012 Je vindt waarschijnlijk wel ergens een fuel option. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 52.093 Geplaatst: 28 november 2012 Auteur Delen Geplaatst: 28 november 2012 Dat zou wel naice zijn. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Swede 5.787 Geplaatst: 28 november 2012 Delen Geplaatst: 28 november 2012 Vraagje: Wat en hoe met de 525d (de 3.0) ? Heeft die dezelfde betrouwbaarheidsproblemen? Ik herinner me destijds dat ik die ooit als renter een week had en dat was een erg aangename reiswagen en een koppelrijke motor. Een optie? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Swede 5.787 Geplaatst: 28 november 2012 Delen Geplaatst: 28 november 2012 Fuel, Hoeveel ga jij met die wagen rijden? Want als dat gewoon een wagen is om te trekken in het weekend en je gebruikt daarnaast je gewone wagens, dan zie ik het nut niet in van u het leven moeilijk te maken met die onbetrouwbare dieselstoven. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 52.093 Geplaatst: 28 november 2012 Auteur Delen Geplaatst: 28 november 2012 Welk alternatief stel je voor. Ne 5 liter naft? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BlackFox 2.079 Geplaatst: 28 november 2012 Delen Geplaatst: 28 november 2012 RAM SRT10 op LPG. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Challazer 3.549 Geplaatst: 28 november 2012 Delen Geplaatst: 28 november 2012 Natuurlijk wel een beetje boven budget, maar ligt wel al gas in, en bij eventuele conflicten kan je gerust deze gebruiken : http://www.bavariamotors.be/index.php?id=12&c=556$ Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Swede 5.787 Geplaatst: 28 november 2012 Delen Geplaatst: 28 november 2012 Welk alternatief stel je voor. Ne 5 liter naft? Waarom een 5 liter? Het zal veel Vlamingen misschien shockeren, maar BMW maakt ook een 525i en een 530i. Beiden prachtmotoren die een stuk plezanter rijden dan die mazoutbucht en ook geen problemen gaan hebben met hun injectiepompen, turbo, etc... Daarnaast zijn ze goedkoper in tweedehands en loop je veel minder risico dat hij door één of andere lease-eikel is gereden / geragd. 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.157 Geplaatst: 28 november 2012 Delen Geplaatst: 28 november 2012 Vraagje: Wat en hoe met de 525d (de 3.0) ? Heeft die dezelfde betrouwbaarheidsproblemen? Ik herinner me destijds dat ik die ooit als renter een week had en dat was een erg aangename reiswagen en een koppelrijke motor. Een optie? De 3-liters uit de '5 zijn slechts te vermijden bij - de 530d tot midden 2005 (dan kreeg die een update van 218pk naar 231pk incl. aantal versterkingen) - de 525d met 2,5 liter cilinderinhoud De 3-liter 525d heb je enkel als facelift (vanaf 03/2007). Die motoren zijn inderdaad betrouwbaar; voor zover zo'n diesels met hoge inspuitdruk betrouwbaar zijn (bij alle merken heb je er genoeg die injectoren moeten wisselen en afhankelijk van merk/model kosten die tussen de 200 en 300 EUR 't stuk). Een verschil dat je niet hebt bij de 280 CDI en 320 CDI is er wel tussen de 525d 3.0 en 530d: de kleinere BMW heeft een lichtere automatische versnellingsbak & koppelomvormer, het geheel is beperkt tot 400 Nm. Daardoor kan je niet zoals bij de 3-liter V6 van Mercedes je 525d upgraden tot 530d: je overschrijdt principieel de duurbelastingsgrens van je bak. Bij Benz is dat m.i. niet zo. En als je echt wat poeier wil: een 525d 3.0 is vlot, maar een 530d 231 is nog een schepje erbovenop. Beetje hetzelfde als de V6'en bij Audi: de 2.7 is een cruisemotor, pas vanaf de 3.0 krijg je ook wat thrills. Ik zou 't in Fjoewol zijn geval niet doen. 'k Heb 't gevoel dat die kar niet goed in zijnen buik zit, en dan doe je zoiets gewoon beter niet. Denk ik. Want 't minste dat verkeerd loopt zal 't "ziedewel!" zijn en als er niks verkeerd loopt zal 't continu zijn van "hopelijk blijft 't goe". Dan kan je beter iets halen waar je vertrouwen in hebt, dan ben je immers in je bovenkamer ook gelukkiger. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 52.093 Geplaatst: 28 november 2012 Auteur Delen Geplaatst: 28 november 2012 Waarom een 5 liter? Het zal veel Vlamingen misschien shockeren, maar BMW maakt ook een 525i en een 530i. Beiden prachtmotoren die een stuk plezanter rijden dan die mazoutbucht en ook geen problemen gaan hebben met hun injectiepompen, turbo, etc... Daarnaast zijn ze goedkoper in tweedehands en loop je veel minder risico dat hij door één of andere lease-eikel is gereden / geragd. En hoeveel liter extra gaat dat verstoken onder belasting denk je? Voor de prijs moet je het ook niet doen, ze vragen op mobile evenveel voor een 530i als voor een 530D Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.157 Geplaatst: 28 november 2012 Delen Geplaatst: 28 november 2012 Waarom een 5 liter? Het zal veel Vlamingen misschien shockeren, maar BMW maakt ook een 525i en een 530i. Beiden prachtmotoren die een stuk plezanter rijden dan die mazoutbucht en ook geen problemen gaan hebben met hun injectiepompen, turbo, etc... Daarnaast zijn ze goedkoper in tweedehands en loop je veel minder risico dat hij door één of andere lease-eikel is gereden / geragd. Goed idee. Maar dan moet je je hier wél beperken tot de prefacelift. Vanaf de facelift krijg je in de '5 de sixpacks met directe injectie (motorcode N53) en die hebben niet meer de rocksolid betrouwbaarheid van de generatie ervoor. Dus de 272pk x30i << 258pk x30i. Voordeel: prefacelift 530i vind je echt voor 'n prikje. Overlaatst nog ene (in België!) zien verschijnen met 120.000km, 1e eigenaar, was van 2006, ne manuele, had (gelukkig) geen M Pack, comfortzetels met nappaleder ipv het Dakotakarton-leder, en alles wat je wil (navigatiesysteem, snelheidsregelaar, verwarmde zetels, xenon-koplampen): 11.000 EUR vraagprijs. De dag na verschijning online bel ik, "verkocht". Ik wil eigenlijk écht een facelift owv de looks, maar diene was toch verdomme 'n interessant bakske (als 'm zuiver was en goed onderhouden, dan heb ik niet kunnen checken). Zoiets als trekbeest: beestig. Consumptionwise is dat natuurlijk wat minder. De 630i van mijn ma (met automaat) verbruikt gemiddeld toch zo'n 12 liter... Op autostrade op tempomat aan 130 nog altijd 9. De N53 is beduidend zuiniger, dat wel. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 52.093 Geplaatst: 28 november 2012 Auteur Delen Geplaatst: 28 november 2012 En binnen 2 jaar wegentaks op CO2 en je geraakt dat ding aan de straatstenen niet meer kwijt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.157 Geplaatst: 28 november 2012 Delen Geplaatst: 28 november 2012 ze vragen op mobile evenveel voor een 530i als voor een 530D Logisch ook, zo'n 258pk 530i is 5 keer meer betrouwbaar dan een even oude 530d of 525d. Die motoren zijn echt bullitproof. En als er iets aan scheelt is 't zuiver mechanisch. 't Ergste wat ge voor kunt hebben is dat één van de VANOS'en stuk gaat. En dat komt zga nooit voor, enkel 'es bijregelen bij goed gebruikte (doorgetrapte) motoren met veel km, dat hebde wel nog 'es voor. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.157 Geplaatst: 28 november 2012 Delen Geplaatst: 28 november 2012 En binnen 2 jaar wegentaks op CO2 en je geraakt dat ding aan de straatstenen niet meer kwijt. Ga 'es na hoeveel diesels er (op papier) even veel co² uitstoten als zo'n 530i... ge gaat verschieten. ;-) Een 3.0 TDI of 2.7 TDI stoten zelfs meer uit dan zo'n 272pk 3.0i. Ik dacht dat die laatste in de '5 op geen 190 gram kwam... De 258pk versie zit hoger, rond de 215 als ik me niet vergis. Nog doenbaar, en nog altijd minder dan de meeste 3-liter diesels van die tijd (Benz 280/320 CDI, Audi 2.7/3.0 TDI, enz.) Qua verbruik hebt ge gelijk, denk ik. Traileren met zoiets zal wel 12-15 liter zijn... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Swede 5.787 Geplaatst: 28 november 2012 Delen Geplaatst: 28 november 2012 Verbruik onder belasting valt goed mee. Wij verbruikten destijds bij het slepen meer met de 525 diesel van pa dan met de E230 van mezelf. Daarnaast, hoeveel Euro gaat u dat schelen op een retourtje naar Zolder? 10? 15? Zet dat in perspectief naast wat ambras met zo een mazoutstoof u gaat kosten en hoeveel ge er in Zolder zelf met uw tracktoy door jaagt... Als ge de lijn wilt doortrekken kunt ge aanbrengen dat het waarschijnlijk direct al een stuk goedkoper is u gewoon van de eerste keer een matig sportieve wagen te kopen en met die af en toe eens op circuit te gaan rijden ipv een bijkomende circuitwagen, een aanhanger en een trekkend voertuig. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Swede 5.787 Geplaatst: 28 november 2012 Delen Geplaatst: 28 november 2012 Ga 'es na hoeveel diesels er (op papier) even veel co² uitstoten als zo'n 530i... ge gaat verschieten. ;-) Een 3.0 TDI of 2.7 TDI stoten zelfs meer uit dan zo'n 272pk 3.0i. Ik dacht dat die laatste in de '5 op geen 190 gram kwam... De 258pk versie zit hoger, rond de 215 als ik me niet vergis. Nog doenbaar, en nog altijd minder dan de meeste 3-liter diesels van die tijd (Benz 280/320 CDI, Audi 2.7/3.0 TDI, enz.) Qua verbruik hebt ge gelijk, denk ik. Traileren met zoiets zal wel 12-15 liter zijn... Klopt. Die 530i stoot echt ongewoon weinig uit. Toen ik mijn vorige job onderhandelde, hadden we het efkes over eventueel een bedrijfswagen en die werden in UK al op CO2 afgerekend. Die 530i was toen een keuze die duidelijk naar voor kwam. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Salokin 8.216 Geplaatst: 28 november 2012 Delen Geplaatst: 28 november 2012 Verbruik onder belasting valt goed mee. Wij verbruikten destijds bij het slepen meer met de 525 diesel van pa dan met de E230 van mezelf. Daarnaast, hoeveel Euro gaat u dat schelen op een retourtje naar Zolder? 10? 15? Zet dat in perspectief naast wat ambras met zo een mazoutstoof u gaat kosten en hoeveel ge er in Zolder zelf met uw tracktoy door jaagt... Als ge de lijn wilt doortrekken kunt ge aanbrengen dat het waarschijnlijk direct al een stuk goedkoper is u gewoon van de eerste keer een matig sportieve wagen te kopen en met die af en toe eens op circuit te gaan rijden ipv een bijkomende circuitwagen, een aanhanger en een trekkend voertuig. I don't like him, but he has a point. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Salokin 8.216 Geplaatst: 28 november 2012 Delen Geplaatst: 28 november 2012 De 3-liters uit de '5 zijn slechts te vermijden bij - de 530d tot midden 2005 (dan kreeg die een update van 218pk naar 231pk incl. aantal versterkingen) - de 525d met 2,5 liter cilinderinhoud Euhm, ik volg even niet Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Swede 5.787 Geplaatst: 28 november 2012 Delen Geplaatst: 28 november 2012 I don't like him, but he has a point. Om u te dienen Euhm, ik volg even niet Simpel. gTa geeft aan welke versies van de diesels niet betrouwbaar zijn en die je moet vermijden. Dat blijken er oudere modellen 530d te zijn van de E65 serie en de 525d toen deze nog met een 2500cc motor rondreed. Na de facelift werd de 525d namelijk een 3000cc die kwa vermogen op 197 pk was "beperkt" en daardoor zich eerder als 525d in het gamma plaatste. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Salokin 8.216 Geplaatst: 28 november 2012 Delen Geplaatst: 28 november 2012 Om u te dienen Simpel. gTa geeft aan welke versies van de diesels niet betrouwbaar zijn en die je moet vermijden. Dat blijken er oudere modellen 530d te zijn van de E65 serie en de 525d toen deze nog met een 2500cc motor rondreed. Na de facelift werd de 525d namelijk een 3000cc die kwa vermogen op 197 pk was "beperkt" en daardoor zich eerder als 525d in het gamma plaatste. Ik was aan het kommaneuken 3 liter =/= 2,5 l cilinderinhoud. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Swede 5.787 Geplaatst: 28 november 2012 Delen Geplaatst: 28 november 2012 Ik was aan het kommaneuken 3 liter =/= 2,5 l cilinderinhoud. Op dat gebied ben ik helemaal met u akkoord. De ganse naamgeving etc is van de pot gerukt tegenwoordig. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Salokin 8.216 Geplaatst: 28 november 2012 Delen Geplaatst: 28 november 2012 Op dat gebied ben ik helemaal met u akkoord. De ganse naamgeving etc is van de pot gerukt tegenwoordig. Als je me gelijk geeft mag je me gerust tutoyeren. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.