Ga naar inhoud

DIY Car simulator - Logitech G27 - MB 300 CE


Bompa

Aanbevolen berichten

@@C_X , zie hieronder een paar fotootjes:

 

Dit zijn de schakelaars, ik ontbreek er eentje, maar weet niet hetwelk. Bovendien kan ik ze niet inklikken in de gaten, ze vallen er los door omdat er achteraan wat ontbreekt.

 

IMAG1441.jpg

 

achteraan:

(dus op de airco-unit)

 

IMAG1435.jpg

 

Idem voor de ruitenbediening op de middenconsole:

 

IMAG1437.jpg

 

onderaan:

 

IMAG1438.jpg

 

De verlichting achteraan de draaiertjes van de verluchtingsmonden: (links van de mond, een soort rechthoekje waarin een ledje of lampje past precies)

 

IMAG1433.jpg

 

Idem hier voor het middenste (wat nog bij jou ligt):

 

IMAG1434.jpg

 

En dan nog wat achter de draaiknop zit.

 

IMAG1431.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat achter de draaiknop staat apart te koop, dat is een grote multi draaiknop voor alle lichten te regelen. De rest vrees ik dat bij de auto zijn gebleven en die wordt deze week nog geschroot.

Voor zover ik weet MOETEN die knoppen vastklikken in de plastic houders achter de panelen. Ge moet ze wel van vanonder der in klikken maar kan zijn dat dat gedeelte nog aan de kabels hangt en die hangen aan een auto die de pers in gaat :/

Knoppen die ontbreken zijn de circulatie en de 2 ruiten, die heb ik liggen als ik me niet vergis.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Staat die buiten? Kan ik anders passeren en de stukjes afknippen?

 

Dat van die multiknop is niks ergs. Los ik wel anders op.

 

Knoppen moeten er uiteraard van aan de achterkant in, maar op die manier bleven die niet hangen voor de foto :D

 

De knoppen van de twee ruiten heb ik hoor. 't Zal juist die ene van de recirculatie zijn.

De knoppen van de ruiten mankeren ook een steun.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wacht even, de schakelaar van de recirculatie heb ik. Die moet nog in de doos liggen vermoed ik, want die heb ik getest...  Niet achter zoeken dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Morgen passeer ik rond de middag en hoop dat ik niet te laat ben ...

Je bent al te laat vrees ik. Ze zijn er maandag avond omgekomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fantastisch project, maar ik vraag me af, gezien je hem 'af' wil tot de laatste knopjes, of je niet beter gewoon die kar integraal in je garage had geduwd? :D

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je bent al te laat vrees ik. Ze zijn er maandag avond omgekomen.

 

Inderdaad. Deze ochtend om 7:30 was ze al niet meer te bespeuren.....

 

En denk idd dat de meeste van de dingen die je vroeg vastzitten op de kabelboom, zoals die lampjes enzo

 

Dat wordt even wat afbrekers / autokerkhoven / ... afschuimen.

Maar geen haast bij, ik zal een creatieve tussenoplossing bedenken die makkelijk vervangbaar is nadien.

 

Fantastisch project, maar ik vraag me af, gezien je hem 'af' wil tot de laatste knopjes, of je niet beter gewoon die kar integraal in je garage had geduwd? :D

 

Geef nu zelf toe ... dan zit er toch geen uitdaging meer in?

 

 

Zijn paupergarage kan geen 124 dragen...

 

 

Begrijpelijk. Een Mercedes is dan ook niet voor iedereen.

 

Beter 3/4 Mercedes dan géén Mercedes.

't Ware wel makkelijker geweest :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beter 3/4 Mercedes dan géén Mercedes.

't Ware wel makkelijker geweest :D

 

Blabla, de beter-een-gat-in-je-pennenzak-dan-een-pennenzak-in-je-gat uitlegjes pakken hier niet, hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Geef nu zelf toe ... dan zit er toch geen uitdaging meer in?

 

Zoals in: jullie kunnen die 40000 dakpannen ook zonder liftje in een dag naar boven brengen? :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Godmiljaar. Te laat.... Die 7 toch niet?

 

Maar goed, we zien opportuniteiten: Ik bouw hem om tot simulator, verkoop hem aan één of andere liefhebber van kant-en-klare simulator die geen plezier vindt in het knutsel- en denkwerk, en we delen de winst in twee :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals in: jullie kunnen die 40000 dakpannen ook zonder liftje in een dag naar boven brengen? :D

 

Zoals in: ondertussen ambeteer ik jullie niet op het forum en laat ik mijn vrouw gerust :D

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Godmiljaar. Te laat.... Die 7 toch niet?

Maar goed, we zien opportuniteiten: Ik bouw hem om tot simulator, verkoop hem aan één of andere liefhebber van kant-en-klare simulator die geen plezier vindt in het knutsel- en denkwerk, en we delen de winst in twee :D

Mijn 7 rijd nu ergens in Macedonië met 108000km op de teller ofzo...

Heb nog 3 staan waar ik enkel ophanging van wil houden. Maar nu ik er aan denk, die heeft geen deurpanelen meer. Er staat wel een 2101 te koop op kapaza! Maar deze Mercedes zal wel het dikste zijn. En die knoppen zijn bij ver al die modellen in die tijs hetzelfde. Dus komt wel goed. Mss met overschotten van hout zelfs op te lossen want moet eigenlijk enkel spannen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het interieur hangt momenteel vol met houtspanen :) Wat stof opkuisen, leder opfrissen (glyptone en colourlock) en stofzuigen van de gereinigde tapijten, en 't is weer fris. Een derde auto om te onderhouden :D

 

Rij er eens mee langs Wax-It, die weet daar wel raad mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn 7 rijd nu ergens in Macedonië met 108000km op de teller ofzo...

Heb nog 3 staan waar ik enkel ophanging van wil houden. Maar nu ik er aan denk, die heeft geen deurpanelen meer. Er staat wel een 2101 te koop op kapaza! Maar deze Mercedes zal wel het dikste zijn. En die knoppen zijn bij ver al die modellen in die tijs hetzelfde. Dus komt wel goed. Mss met overschotten van hout zelfs op te lossen want moet eigenlijk enkel spannen.

 

Ja, zo denk ik het te doen. Restanten hout genoeg, ik maak wel een of andere steunconstructie, zodat het bezoekersproof is. Want geloof me, elk kind zal op die knoppen drukken.

 

Rij er eens mee langs Wax-It, die weet daar wel raad mee.

 

't Is al opgelost man! Ne Mielevankweetniehoeveelwatt en instanet met een zeemvel hebben al deftig hun werk gedaan.

 

 

Wou vandaag nog wat verder doen deze avond, maar heb eerst eten gemaakt, en dan tot nu nog gewerkt voor 't werk.

Maar ik heb er wel twee coole ideeën bij ondertussen, details, maar cool. Dat eentje laat ik nog wat onbekend tot als ik meer zekerheid heb dat 't zal lukken.

't Ander is: sommige spellen hebben een cd nodig. CD-speler uit pc ... radiogleuf .... dat matcht :)  Nu nog verbinden met een lange ide-kabel en voedingsdraden verlengen en dat heeft redelijk kans op slagen (mits ook een aanpassingsstukje te maken als frontplaat zodat het past in de din-opening).

Als het niet lukt gebruik ik virtual cd of aanverwanten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, tweede idee blijkt ook te lukken, alleen nog uitvoeren + evalueren. Haalbaarheid is reeds getest. Werkbaarheid wordt getest wanneer klaar:

Op de middenconsole tussen de twee zetels zit er zo een joystickje om de buitenspiegels te regelen. Links en rechts daarvan een schakelaar voorde ruitbediening.

Met het joystickje zal ik in windows de cursor bewegen en de linkerruitbediening wordt de linker muistoets, de rechtse ruitbediening wordt de rechter muistoets.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, tweede idee blijkt ook te lukken, alleen nog uitvoeren + evalueren. Haalbaarheid is reeds getest. Werkbaarheid wordt getest wanneer klaar:

Op de middenconsole tussen de twee zetels zit er zo een joystickje om de buitenspiegels te regelen. Links en rechts daarvan een schakelaar voorde ruitbediening.

Met het joystickje zal ik in windows de cursor bewegen en de linkerruitbediening wordt de linker muistoets, de rechtse ruitbediening wordt de rechter muistoets.

 

U bent geniaal. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

U bent geniaal. :D

Mijn zoon zei iets dergelijks. Ik zei "daarom heb ik mijn best gedaan in school, jongeman". :D

Maar hij heeft de handigheid (nog) niet van zijn papa.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid