Ga naar inhoud

DIY Car simulator - Logitech G27 - MB 300 CE


Bompa

Aanbevolen berichten

Als ik dan echt niet meer wat doen, stort ik me op arduino, outgauge en de klokkenwinkel om in Life  for  speed de toerenteller en andere toeters en bellen te laten werken. Anderen deden het al voor me dus ik moet dat ook kunnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een nieuwe ‘werkdag’, vandaag staat afwerking van het front op het programma.

IMAG1442.jpg

Afregeling diepte dashboard + versteviging ervan:

IMAG1443.jpg

Schuine kant voetenruimte, moet stevig genoeg zijn voor vele pedal to the ... wood’s.

IMAG1447.jpg

Even een soundcheck: alles provisoir plaatsen (van de 5.1 set) om te checken of alles mooi in balans is op de posities die ik voorzien had:

IMAG1449.jpg

De achterste luidsprekers zouden op de achterbank staan. Echter, ze stonden te ver om echt surroundeffect te geven. Dan maar in de “gordelaanrijkeropening” gezet , en is veel beter:

IMAG1450.jpg

Zo ziet het er uit van de binnenzijde:

IMAG1451.jpg

Eens een zicht van de buitenzijde:

IMAG1452.jpg

IMAG1453.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


Voetenruimte links klaar:

IMAG1454.jpg


Van de andere kant:

IMAG1456.jpg

IMAG1457.jpg

Even de rechter luidspreker open gehaald.
Eén van de “verfijningen” is om de volumeknop, led, en hoofdtelefoonaansluiting in te bouwen in het dashboard. De volumeknop zou achter de verlichtingsschakelaar moeten komen. De led in het instrumentenpaneel. De rest ergens discreet weg.
Was gewoon ter inspectie, is nu weer dicht, zou te veel tijd in beslag nemen nu.

IMAG1458.jpg

IMAG1459.jpg

Dan kwam de bevestiging van de schakelaars aan de orde. Wegens het ontbreken van het achterliggende frame moest ik zelf iets maken. De schakelaar van de alarmknipperlichten was iets dikker dan de rest. Heb hardboard in strookjes van 5 mm gezaagd, die als “uitvulling” achter de schakelaars zou dienen, en die uitvulling wordt dan tegengehouden door een gevezen achterplaat van hardboard.

IMAG1460.jpg

IMAG1461.jpg

IMAG1463.jpg

IMAG1464.jpg

IMAG1465.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het resultaat + memo voor mezelf dat het houtpaneel ook vanonder vastgevezen zit:

IMAG1466.jpg

IMAG1467.jpg

Luidsprekers  links en rechts voor worden op hun definitieve plaats gehangen  + roostertjes worden bevestigd:

IMAG1469.jpg

IMAG1470.jpg

IMAG1471.jpg

IMAG1472.jpg

Montage van het handschoenkastje:

IMAG1473.jpg

De centerspeaker komt achter de middenste verluchtingsroosters. Mooi weggestoken, en toch volledig functioneel:

IMAG1474.jpg

IMAG1476.jpg

Van de binnenkant gezien:

IMAG1479.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


Voorzijde klaar: dashboard verder afgewerkt (klepje motorkap openen gemonteerd, hendel handrem gemonteerd, voetenruimtes beide afgewerkt, plank gemonteerd om schermen op te zetten, pedalen los in de voetenruimte gezet – van de momo, niet de g27).

IMAG1480.jpg

Bekabeling luidsprekers van achter naar voor getrokken, rest van de bekabeling gegroepeerd:

IMAG1481.jpg

Schermen:

IMAG1482.jpg

Test:

IMAG1483.jpg

IMAG1484.jpg

Alles aangesloten, basluidspreker onder console, pc onder dashboard:

IMAG1485.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


En ..... dé testrit!
Voorlopig nog met stuur los, wegens nog geen G27. Nog todo van grote werken: momo voorlopig monteren, later de g27 en de pedalen en shifter definitief monteren en de deuren uitzagen en met zware scharnieren vastzetten. En dan alle gimmicks en verfijningen + dak monteren.

IMAG1486.jpg

IMAG1487.jpg

IMAG1488.jpg

IMAG1489.jpg

IMAG1490.jpg

IMAG1491.jpg

IMAG1492.jpg

IMAG1493.jpg

IMAG1496.jpg

IMAG1500.jpg
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb eens wat rondgekeken voor zo'n g27 van Logitech en de prijzen verschillen enorm. Iedereen gokt maar op de prijs heb ik de indruk :lol:

 

 

Duurste was 380 euro :blink: . Voorlopig zijn Saturn en Coolblue de goedkoopste die ik gevonden heb voor een nieuw exemplaar, Saturn is 249 euro, maar ze hebben wel geen in stock, Coolblue heeft ze wel in voorraad en vraagt 256 euro

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ge zijt nen echte petrolhead van uw zoon aan het maken ;)

 

prachtig gedaan, hoeveel keer ben je zo naar de doe het zelf moeten rijden achter planken schroeven etc?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Schroeven: nul, ik heb continu een hele voorraad van diverse maten bouten, moeren, schroeven. Twee lades en vier bakken vol :)

Hout: één keer. Gewoon wat logisch nadenken en van den eerste keer wat overschot incalculeren. Wat daarna rest is handig bij volgende projectjes. Zo heb ik nu heel wat latjes en plankjes kunnen gebruiken van vorige overschotten. Maar het grootste materiaal, de mdf en de steunlatten heb ik in voldoende hoeveelheid gekocht.

Nu ben ik bezig met het bekijken hoe ik de mono kan inbouwen, het enige wat ik zal moeten kopen zijn twee kogellagers, de rest heb ik allemaal liggen. Mijn tuinhuis heeft een rek vol met overschotten, gesorteerd in een vak kunststof, metaal, hout en gesorteerde schroeven, rondellen, bouten, moeren ed

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is al passé, scooby. :)

 

 

Geniaal Bompi!


Wilde nie liever mij adopteren ofzo? Ik heb nen toffe papa nodig en als ge der vroeg aan begonnen waart kon ge m'n vader zijn :D

 

Wel, je zou een zoon zijn waar ik fier op zou zijn. Een loods vol met lekkere ketels, wat prutsen en prullen eraan .... ik zou wel hele dagen in jouw buurt zijn en pas op, ik kan zagen hoor :D

 

Voor vandaag stop ik ermee. Ik wou deze namiddag mijn lagers halen, maar de stock is gesloten in de namiddag :(. Had dan een lumineus idee met wat materiaal uit mijn tuinhuis, maar het is zodanig veel paswerk en prutswerk en bovendien is de montagevolgorde wat ingewikkeld ... 't Zal voor volgende week zijn.

 

De pook is wel ingebouwd. Foto's volgen nog.

Dus vandaag heel de tijd bezig geweest met de momo. (slechts een uurke of drie).

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Prachtig werk bompi!!!

 

Dat is nog eens 20 euro naft om dat op te halen, dus duurder voor mij :P

 

 

 

Nee, mooie prijs idd B)

 

Maverick zal dat volgens mij voor die prijs wel opsturen hoor...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is eigenlijk de grootste puzzel geweest die ik zonder handleiding samengesteld heb. Juist uitleg van C_X, en foto's uit mijn brochures.

Maar 't was voorlopig zeker al de moeite. Nu volgt het minder spectaculaire: elektronica en elektriciteit. Dashboardverlichting, knopjes van momo stuur afleiden naar de knoppen op de middenconsole, cd-speler, contactslot om pc aan te zetten, ... maar wel even voldoening schenkend.

Link naar reactie
Delen op andere sites


de momo ontbloot:

IMAG1520.jpg

IMAG1510.jpg

pookje afgezaagd van de rest :)

IMAG1517.jpg

IMAG1514.jpg

afdekplaatje gemonteerd:

IMAG1515.jpg


pookje bevestigd aan afdekplaat:

IMAG1519.jpg

pookje momo in tijdelijke opstelling geïnstalleerd:

IMAG1522.jpg




Het stuur van de MB is nogal zwaar, tip van C_X gevolgd: metaal eruit halen.

IMAG1509.jpg


Verlenging stuur: men neme een buis uit de voorraad overschotten "voor je weet maar nooit", maak 4 zaagsnedes (een vijfde in de hand, dit ter zijde), en plooi ze om.

IMAG1512.jpg

Het betere plaatslagerijwerk, nog gaatjes erin en vastvijzen maar:

IMAG1513.jpg

voorbereiding stuurkolom:

IMAG1521.jpg
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid